Strona 1 z 2

układ chłodzenia vn 800

: pt paź 29, 2010
autor: towper
Witam pare dni temu nabyłem kawe vulcan classic 800 rocznik 2003 i mam pytanie.Chciałbym wymienić płyn chłodzący wiem że wchodzi 2,4L , wiem(prawdopodobnie) że spuszcza się go u dołu chłodnicy ale nie wiem do końca jak go później uzupełnić( wyczytałem że aby dolać to trzeba się dostać do zbiorniczka który znajduje się pod bakiem(w baku).Jak się do niego dostać, jak odpowietrzyć układ i czy jest jakaś widoczna miarka aby go kontrolować w dalszej eksploatacji.Wiem że to pytanie może się wydawać smieszne ale jestem początkujący i dopiero się uczę tego motoru. Zgóry dziękuje za odp.

: pt paź 29, 2010
autor: Piotr
Korek do zbiorniczka masz po prawej stronie motocykla słabo go widać ale jak już go znajdziesz nie bedzie problemu jest pod koniec zbiornika pod nim ale widoczny, jak już znajdziesz korek to jest tam przezroczysta rurka w która jest wskaźnikiem poziomu płynu chłodzącego jak płyn jest mniej wiecej w połowie jest ok.
Podaj adres e-mail to wyślę Ci serwisówkę.
Pozdrawiam i zapraszam do powitalni taki u nas zwyczaj.

układ chłodzenia

: sob paź 30, 2010
autor: towper
Dzięki za odp na pewno sprawdze ale dopiero po niedzieli(choroba-uroki jesieni) mój @ to towper5@wp.pl Serwisówke kupiłem na allegro:( niestety po angielsku ale innych chyba nie ma ale na kompie też sie przyda. A jak jest z tym odpowietrzaniem? I gdzie jest ta powitalnia bo nie moge znaleść:) :wink:

: sob paź 30, 2010
autor: Piotr
Powitalnia jest tu http://vulcaneria.pl/viewforum.php?f=5 z odpowietrzeniem Ci nie pomogę poprostu nie wiem a serwisówkę zarac wyślę.

układ chłodzenia vn

: sob paź 30, 2010
autor: towper
Dzięki PIOTR będe czekał

[ Dodano: Sob Paź 30, 2010 ]
PIOTR dzięki serwisówke już otrzymałem na pewno będzie pomocna. Szkoda że nie ma nigdzie po polsku no ale cóż trzeba było się języków uczyć :wink:

: sob paź 30, 2010
autor: Abrams
Jak Piotr napisał zbiorniczek masz przed kołem i rurkę poziomu a do odpowietrzenia jeszcze górny wlew jak zalewasz chłodnicę jak zdemontujesz zegary będziesz go widział.

: ndz paź 31, 2010
autor: towper
Dzięki Abrams. Myślałem że chłodnice się zalewa tym korkiem obok tej przezroczystej rurki a mówisz że tym wlewem pod zegeram tak też widziałem w serwisówce. A co do ściągania zegarów to jakaś filozofia czy bez problemu?

: ndz paź 31, 2010
autor: Abrams
Masz trzy śrubki na zegarach odkręcasz tylko dolną reszta trzyma małą aluminiową nakładkę.
Wysuwasz w stronę kiery i odkręcasz linkę prędkościomierza, potem kabelki każda wtyczka inna nie pomylisz przy zakładaniu

: ndz paź 31, 2010
autor: towper
Dzięki jeszcze raz. Masz na mysli te 3 śrubki które są wokół kontrolek pod licznikiem?

: ndz paź 31, 2010
autor: Abrams
towper pisze:Dzięki jeszcze raz. Masz na mysli te 3 śrubki które są wokół kontrolek pod licznikiem?
Tak te trzy to odkręcasz tylko dolną

: wt lis 02, 2010
autor: Iron75
to ja już się pogubiłem :P też jestem początkujący więc powiedzcie tak najprościej jak potraficie, chcąc uzupełnić płyn wlewamy go do tego zbiorniczka koło koła, czy pod licznik??

: wt lis 02, 2010
autor: Abrams
Iron75 pisze:to ja już się pogubiłem :P też jestem początkujący więc powiedzcie tak najprościej jak potraficie, chcąc uzupełnić płyn wlewamy go do tego zbiorniczka koło koła, czy pod licznik??
Uzupełniając płyn to zbiorniczek przed kołem natomiast zalewając chłodnicę to od góry

: wt lis 02, 2010
autor: Iron75
i wszystko jasne, dzięki :yeee:

: wt maja 12, 2015
autor: Darecki
Podepnę się do tematu wymiany płynu. Mam wrażenie że za szybko załącza mi się wentylator. Rurka wskazująca przy zbiorniku wyrównawczym jest zarośnięta i nie idzie przez nią stwierdzić jaki jest poziom płynu więc na czuja muszę czegoś dolać. Druga opcja to wymienić płyn na nowy. Jeżeli dolewać to co? Dowolny płyn do chłodnic aluminiowych?
A jeżeli wymienić to czy ten sposób wymiany płynu chłodniczego jest właściwy?

: śr maja 13, 2015
autor: Lukanio
Ja tę rurkę też miałem zarośniętą, dlatego ją wymieniłem - trochę to trwa bo dostęp jest ograniczony.
Ja płyn bym wymienił na nowy bo nie wszystkie płyny są ze sobą mieszalne. W najgorszym przypadku po zmieszaniu mogą się pienić. Wlej taki płyn, żeby miał wysoką temperaturę wrzenia (taki żeby się nie gotował przy 105 stopni).
Sama wymiana to tak jak na filmie odkręcasz górny korek, potem dolny korek spustu, czekasz aż zleci, spuszczasz płyn ze zbiornika za silnikiem. Potem zalewasz układ od góry pod bakiem do pełna, powoli, żeby się stopniowo odpowietrzył, na końcu zalewasz zbiornik wyrównawczy.

: śr maja 13, 2015
autor: Mayones
...i zapalasz motka, ssaniem można podkręcić obroty i czekasz do uruchomienia się wentylatora :ok: najważniejsze żeby się nie zapaliła czerwona kontrolka temp zanim się wentylator włączy.
Ja teraz wlałem prestone, wcześniej miałem motula i trochę mi zostało więc zmieszałem jedno z drugim w moto i w kubku testowo - stoi na półce mam nadzieję że nic się z tym nie będzie działo.
Motul i prestone to praktycznie to samo kolor żółty i konsystencja identyczna, tak samo zlewało się po lejku to kto wie co jest magicznego w motulu poza ceną :D

: czw maja 14, 2015
autor: Rikardo
Ja stosuję gotowy płyn do chłodnic z K2 Kuler z tym, że w kolorze zielonym. Taki płyn poleciła mi osoba, która sprowadziła mojego VN-a. W układzie miałem zalany płyn koloru zielonego i przypuszczalnie był to oryginał.

: czw maja 14, 2015
autor: Mayones
Broń boziu petrygo :D

: czw maja 14, 2015
autor: Darecki
Kupiłem Prestone -37 dziś zabieram się za wymianę i przy okazji powalczę z tą rurką żeby nabrała prześwitu :D

: czw lip 09, 2015
autor: RadekSłupsk
ta rurka trzyma mnie przy zyciu.... na jaka rurke koledzy wymieniali? tzn. z czego wykonana. Nie chcialbym aby pozolkla czy przestala byc przezroczysta po roku ... i znowu wymieniac :)