Strona 1 z 2

lightbary - żarówki dwuwłóknowe

: czw mar 05, 2015
autor: ŻYCHEL
Witam. zakupiłem lightbary do VN 800. Okazało się że są w nich żarówki dwuwłóknowe (12V 35/35W PX15D)
Potrzebuje pomocy - jak powinny być one podłączone :( :( :(

: czw mar 05, 2015
autor: Beneke
Jeżeli chcesz używać krótkich i długich to trzeba zamontować przełącznik który obsługuje 3 pozycje tzn. wyłączone, włączone tylko krótkie, włączone tylko długie. Oczywiście przekaźniki, bezpieczniki i druciki. Ciężko opisać to słowami, najlepiej jak nie potrafisz tak z głowy podłączyć to znajdziesz jakiś schemat w necie bez problemu, albo nawet na naszym forum. Zasilanie najlepiej prosto z akumulatora, albo ewentualnie z lampy z żarówki od postojowych

: pt mar 06, 2015
autor: solo36
Ja właśnie jestem w trakcie montowania ligtbarów z żarówką h4 podstawa to włącznik 3 pozycyjny- ja montuję taki do kierunków gdzie 0 jest w środu i po bokach 1 - krótki i 2 -długie http://chopper.net.pl/product_info.php?products_id=1291
oczywiście w takim wypadku bardzo ważne to przkażniki musisz zamontować dwa bo dwie lampy - kupisz je w samochodowym dobrze aby wytrzymyłały 30 amp
schemat mogę ci przesłać - tylko czy będziesz wiedział o co chodzi....najlepiej jak poprosisz jakliegoś elektryka aby ci to rozrysował

: pt mar 06, 2015
autor: Krzycho
A nie prościej, taniej i lepiej by było, gdyby lightbary włączać/przełączać jednocześnie ze standardowymi światłami, istniejącym już przecież w instalacji przełącznikiem do tego przeznaczonym? Można gdzieś ewentualnie zamontować wyłącznik do całkowitego ich odłączenia, ale nie musi być na widoku.
Montowanie dodatkowego przełącznika jest bez sensu. No chyba, że ktoś lubi komplikować sobie życie, to niech zamontuje oddzielne przełączniki na lewy i prawy reflektor... ;)

: pt mar 06, 2015
autor: ŻYCHEL
Tak mi sie wydaje że chyba je podlacze tak: dlugie lightbarów z drogowymi na stale. Krutkie lightbarów z mijania i te dodatkowo w razie czego rozłączane. Tylko potrzebny schemat.

: sob mar 07, 2015
autor: solo36
raczej ....nie wiem czy to jest dobre....po pirewsze bezpiecznik przy gł. światłach nie wytrzyma po drugie obciążenie całego układu będzie max.....wszyscy radzą aby wykonać osobną linię do podłączenia lightbarów z przekażnikami i bezpiecznikiem....ale zrobisz jak uważasz

: sob mar 07, 2015
autor: ŻYCHEL
masz racje. ale myślałem tak to podłączyć no i wpiąć w to przekaźniki.

: sob mar 07, 2015
autor: ludek
Imho te żarówki nie mogą być użyte jako światła mijania (brak odbłyśnika przy jednym z włókien, jak w żarówkach H4) obojętnie, które włókno bedzie wlaczone i tak będą świecić do przodu. Jeśli mają być używane razem ze światłami mijania to całe reflektory lightbar'a powinny być skierowane w dół. W swoim moto mam dodatkowe reflektory z żarówkami H4 zasila je dodatkowa instalacja z dwoma przekaźnikami, pierwszy załącza światła mijania drugi przełącza na drogowe przy zmianie światła głównego.

pzdr. Darek

: sob mar 07, 2015
autor: ŻYCHEL
ludek, tylko jak sprawdzałem to po włączeniu jednego z włókien to światło świeci w dół a jak przełączę na drugie włókno to świeci wyżej.

: sob mar 07, 2015
autor: ludek
Żarówkę ogladałem tylko na zdjeciach w necie i nie zauważyłem niczego co mogłoby skierować światło jednego z żarników do góry. Jeśli można je zastosować jako przełączane światła mijania/drogowe podłącz je poprzez przekaźniki (lightbary będą ciągnęły prawie 6A) będziesz miał pewność że nic nie zacznie się smażyć. Jeśli potrzebujesz schematu mogę pomóc.

Pzdr Darek

: ndz mar 08, 2015
autor: ŻYCHEL
ludek, no to jak nie sprawi ci to większego problemu to rozrysuj mi to jakoś. Z reguły nie lubię latać po jakiś elektrykach wolę zrobić coś sam ( większa satysfakcja) No i wolał bym czegoś nie spartaczyć.
Najlepiej na priv.
pozdrawiam

: ndz mar 08, 2015
autor: ludek
Ok. wyślij mi swój adres mailowy na priv.

: ndz mar 08, 2015
autor: kacmar
a czemu na priv może inni też skorzystają jak temat na forum jest

: ndz mar 08, 2015
autor: ŻYCHEL
Spoko. Daj to na forum

: ndz mar 08, 2015
autor: ludek
psze bardzo... schemat

bezpiecznik - 10A
włącznik - dowolny
przekaźniki - "samochodowe" lub inne z cewką na 12V DC i stykami roboczymi na min. 10A

: ndz mar 08, 2015
autor: Kristofer
ludek, rozpisz to na język chłopski bo nie każdy czyta schematy i będzie jak z dodatkowymi światłami stop :D
PS. jak już jest temat bo ja mam plan taki aby zastosować żarówkę H3 LED(jako krótkie i długie) przez opornik na dziennych będzie jako dodatkowa pozycja a na drogowych będą świecić jako w pełnej mocy czyli dzienne

: ndz mar 08, 2015
autor: ŻYCHEL
ludek, faktycznie przetłumacz to na język chłopski. Bo to dla mnie czarna magia :wall: :wall: :wall:

: ndz mar 08, 2015
autor: ludek
OK. przekaźnik wyglada tak
Jeśli do styków 85 i 86 podłączymy 12V to styki przekaźnika zostaną przełączone z 30-87a na 30-87. W naszym układzie po zamknięciu styków włącznika zostają przełączone styki przekaźnika 1, co zasili poprzez przekaźnik 2 włókna świateł mijania. W momencie gdy podamy 12V na cewkę przekaźnika 2 (+ z żarówki świateł drogowych) styki tego przekaźnika przełączą się, zasilając włókna świateł drogowych lightbar'a...
nie wiem czy coś rozjaśniłem, czy raczej bardziej zagmatwałem, zdolności dydaktycznych jak widać nie przejawiam, łatwiej mi będzie odpowiedzieć na konkretne pytania...

pzdr. Darek

: pn mar 09, 2015
autor: ciecio
Tak się zastanawiam nad przekaźnikiem1.
Gdybyśmy się podłaczyli do obwodu zasilającego światła mijania to według mnie nie jest on potrzebny, włącznik z resztą też.
Będziemy mieli wtedy bardzo prosty układ z jednym przekaźnikiem sterowanym przełacznikiem światał długich.

: pn mar 09, 2015
autor: ludek
Masz rację, ale wtedy ten uklad nie ma wogóle sensu.
Bo tak samo możemy zrobić ze światłami drogowymi i tym samym pozbyć się drugiego przekaźnika... obciążając przewody zasilające lampę główną motocykla dodatkowym prądem pobieranym przez lightbar, co powyższy uklad miał wyeliminować poprzez zasilenie lightbar'u bezpośrednio z akumulatora...

Zastosowanie przekaźnika 1 umożliwia nam użycie włącznika o malych gabarytach (malym prądzie roboczym) i podłączenie go cienkimi przewodami co nie jest bez znaczenia przy próbie umieszczenia go na kierownicy. Przekaźnik ten można wyeliminować stosując włącznik o obciążalności powyżej 10A.

pzdr. Darek

Przewody "robocze" czyli połączenia:
akumulator - bezpiecznik - przekaźnik 1- przekaźnik 2 - żarówki
powinny być wykonane przewodem o przekroju 1mm2, minimum 0,75mm2