Powitanie
Powitanie
Witam wszystkich z centrum kujaw . :-) Jestem posiadaczem trzech kaw :-) GPZ 500 rok 90 KZ 440 Rok 80 i ostatnio dokupiłem Vulcana 1500 rok 87 . Kiedyś był Vn 800 ale musiałem sprzedać :-( . Niestety obecna kawa odmówiła posłuszeństwa :-( . Zapaliła się elektryka . I nie mogę dojść z nim do ładu .
- Wielebny Bolo
- Posty: 1189
- Rejestracja: ndz sty 14, 2018
- Miejscowość: Brzeg Dolny
- Motocykl: VN 2000 Parowóz
- VROC: 0
Re: Powitanie
Czołem i biegusiem do weryfikacji.
Opisz co się stało, dokładnie, a Tex zaraz ci podpowie podając odpowiednie fragmenty z instrukcji jak i gdzie należy zmierzyć , dotknąć albo pogłaskać
Na pewno pomoże, znaczy Tex pomoże a nie głaskanie.
Opisz co się stało, dokładnie, a Tex zaraz ci podpowie podając odpowiednie fragmenty z instrukcji jak i gdzie należy zmierzyć , dotknąć albo pogłaskać
Na pewno pomoże, znaczy Tex pomoże a nie głaskanie.
Motor ma cię wszędzie zawieźć a nie zawieść wszędzie.
Re: Powitanie
spaliły się cewki skrzynka bezpieczników i trochę kabli . Impulsatory sprawdziłem są dobre . Nie wiem jak sprawdzić moduł zapłonowy . I czy z 93r będzie pasował do mojego z 87 r na moim nie ma żadnych numerów bo się starły
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Powitanie
Skoro Wielebny Bolo wywołał mnie do tablicy to ……………………..
IC Igniter w VN 1500 z rocznika 1987 zarówno w wersji A1 i B1 był ten sam - 21119-1217.
Ogólnie IC Igniter z roczników 1987 – 1994 w VN 1500 był ten sam i miał numer katalogowy 21119-1217.
Więc jeżeli masz IC Igniter od VN 1500 z 1993 roku (model A7) to będzie pasował. Najważniejsze, żeby był sprawny ponieważ nowego nie kupisz gdyż nie są już produkowane, zostaje tylko używka. Jedynym sposobem sprawdzenia jego sprawności jest sprawdzenie rezystancji która powinna być jak na załączonym obrazku. Jeżeli rezystancja przy połączeniu poszczególnych terminali będzie odbiegać od podanych – moduł zapłonowy (zapłonnik) jest niesprawny.
Jeżeli spalony jest Junction box (skrzynka przyłączeniowa) 59416-1065 to skrzynki te również są wycofane z produkcji.
IC Igniter w VN 1500 z rocznika 1987 zarówno w wersji A1 i B1 był ten sam - 21119-1217.
Ogólnie IC Igniter z roczników 1987 – 1994 w VN 1500 był ten sam i miał numer katalogowy 21119-1217.
Więc jeżeli masz IC Igniter od VN 1500 z 1993 roku (model A7) to będzie pasował. Najważniejsze, żeby był sprawny ponieważ nowego nie kupisz gdyż nie są już produkowane, zostaje tylko używka. Jedynym sposobem sprawdzenia jego sprawności jest sprawdzenie rezystancji która powinna być jak na załączonym obrazku. Jeżeli rezystancja przy połączeniu poszczególnych terminali będzie odbiegać od podanych – moduł zapłonowy (zapłonnik) jest niesprawny.
Jeżeli spalony jest Junction box (skrzynka przyłączeniowa) 59416-1065 to skrzynki te również są wycofane z produkcji.
Tex66
- artix
- Posty: 1166
- Rejestracja: wt cze 05, 2018
- Miejscowość: Inowrocław
- Motocykl: VN2k,VN1700 Vaquero,HD Electra
- VROC: 38561
Re: Powitanie
Witaj
Re: Powitanie
Tex66 Jest gorzej niż niż myślałem . Kupiłem książkę od vn1500 od 87r do 2008 i żaden schemat nie pasuje do instalacji :-( Moduł ma oznaczenie 21119-1417 Część instalacji pasuje do schematu z 87r a część do schematu z 95r . Nie widać żeby ktoś ingerował w instalację nie ma pociętych przewodów . Nie mam pojęcia jak sie za to zabrać . A elektryka żadnego nie znam :-(
Re: Powitanie
Tex66 A masz może rozpiskę na który pin przychodzi który przewód w module i w skrzynce bezp. Bo schemat ogólny mam ale nie ma nr pinów i nie wiem czy czasami nie są pozamieniane przewody .
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Powitanie
Sugerowałbym aby trzymać się jedynie Instrukcji Serwisowej swojego modelu, tak były właśnie wydawane IS przez Kawasaki.
Co to za książka obejmująca VN 1500 od 1987r do 2008 i co to za wydawnictwo bo na pewno nie jest to Instrukcja Serwisowa?
Pewnie jakiś „zlep” wszystkiego po trochę, coś pomieszane i stąd możesz mieć wątpliwości co do schematu instalacji elektrycznej: „Część instalacji pasuje do schematu z 87r a część do schematu z 95r”. Instalacja elektryczna w VN-15 jest stosunkowo prosta, nie ma w niej ECU, drobne różnice były uzależnione od rynku na który rynek VN-15 był przeznaczony (USA czy Europa).
Instalacja elektryczna VN 1500 A1-A13 i B1-B6 z lat 1987-1999 była praktycznie taka sama.
Na stronie 256 w Instrukcji Serwisowej VN-15 oraz VN-15SE (A-1÷A8 oraz B1÷B6) są numery pinów Junction box (skrzynka przyłączeniowa/bezpieczników).
Jak sprawdzić moduł zapłonowy IC Igniter już podałem wcześniej.
Wyjaśnienie tak na szybko z modułami zapłonowymi masz na załączonym zdjęciu.
Co to za książka obejmująca VN 1500 od 1987r do 2008 i co to za wydawnictwo bo na pewno nie jest to Instrukcja Serwisowa?
Pewnie jakiś „zlep” wszystkiego po trochę, coś pomieszane i stąd możesz mieć wątpliwości co do schematu instalacji elektrycznej: „Część instalacji pasuje do schematu z 87r a część do schematu z 95r”. Instalacja elektryczna w VN-15 jest stosunkowo prosta, nie ma w niej ECU, drobne różnice były uzależnione od rynku na który rynek VN-15 był przeznaczony (USA czy Europa).
Instalacja elektryczna VN 1500 A1-A13 i B1-B6 z lat 1987-1999 była praktycznie taka sama.
Na stronie 256 w Instrukcji Serwisowej VN-15 oraz VN-15SE (A-1÷A8 oraz B1÷B6) są numery pinów Junction box (skrzynka przyłączeniowa/bezpieczników).
Jak sprawdzić moduł zapłonowy IC Igniter już podałem wcześniej.
Wyjaśnienie tak na szybko z modułami zapłonowymi masz na załączonym zdjęciu.
Tex66
Re: Powitanie
Witam wszystkich i pozdrawiam
Jestem Medyk
Jestem Medyk
Re: Powitanie
Masz rację to nie serwisówka . Junction box były 3 rodzaje . Z jednym bądź dwoma przekaźnikami i z 4 lub 7 bezpiecznikami . U mnie do modułu wchodzą 4 przewody a na schemacie są 3 czwarty dołożony jest w 95r
Re: Powitanie
Sprawdzę najpierw miernikiem te moduły może ten co kupiłem też jest uwalony
Re: Powitanie
Jak byś miał serwisówkę w PDFie to chętnie odkupię
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Powitanie
Wiadomość na PRIV-ie przeczytałem.
Podaj e-mail na PRIV, podeślę schemat instalacji elektrycznej właściwy dla Twojego VN-a.
Napisz czy Twój VN-15 to wersja USA czy Europa.
Sprawdź według załączonego zdjęcia (to z IS VN-15A/B z lat 1987-1994).
Tego się trzymaj a nie żadnych książek niewidomego autorstwa i pochodzenia.
Podaj e-mail na PRIV, podeślę schemat instalacji elektrycznej właściwy dla Twojego VN-a.
Napisz czy Twój VN-15 to wersja USA czy Europa.
Sprawdź według załączonego zdjęcia (to z IS VN-15A/B z lat 1987-1994).
Tego się trzymaj a nie żadnych książek niewidomego autorstwa i pochodzenia.
Tex66
Re: Powitanie
Znalazłem servis manual i okazuje się że mam instalację od vn1500 A9 US a motocykl jest z 87r
Re: Powitanie
mój adres grzegoszw@wp.pl
nr vin JKBVNAA1 8HA000117 (VN1500A )
nr vin JKBVNAA1 8HA000117 (VN1500A )
Re: Powitanie
Mój manual jest po angielsku . Niestety nie za bardzo kumam
Kto jest online
Jest 115 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 115 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 115 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 115 gości