Objawy padajacego aku

Awatar użytkownika
marecki1981i
Posty: 82
Rejestracja: pt gru 07, 2012
Miejscowość: koniec swiata
Motocykl: Kawsaki VN 900
VROC: 0

Objawy padajacego aku

Post autor: marecki1981i » śr kwie 03, 2013

Witam
Mam maly problem i wydaje mi sie ze to aku i tak pomyslalem ze sie zkonsultuje..
Kilka razy juz mi sie zdazylo ze jak odpalam to za pierwszym razem jak przekrece starter to mi przekaznik(bo chyba tak to sie nazywa)buczy, za drugim odpala(dzisiaj za drugim tez przerywal i zaczynal buczec ale odpalil)...raz nawet zda rzylo mi sie ze swiatla calkiem przygasly i nawet licznik sie zzerowal . wydaje mi sie ze akumulator pada ,jak sprawdzalem to ma 12.5 v ale chyba amper mu brakuje na rozruch. co o tym myslicie?
Jak uwazacie akumlator czy moze przekaznik pda? Zaczelo to sie dziac jak zmienilem olej(olej jest w normie 3/4)

Awatar użytkownika
endrju
Posty: 79
Rejestracja: pt maja 21, 2010
Miejscowość: Krakow
Motocykl: VN2000
VROC: 0

Post autor: endrju » śr kwie 03, 2013

Mialem podobne objawy (buczenie) w vn750. Aku zostal wymieniony i bylo po klopocie.
Jak masz mozliwosc to sprawdz na innej baterii, np kolegi i sprawa powinna sie ciut wyklarowac. Mozesz przedtem tez dla pewnosci zmierzyc napiecie na aku podczas pracy silnika (czy jest ladowanie)

Powodzenia :ok:

Konrad
Posty: 4986
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN1700 NOMAD
VROC: 34019

Post autor: Konrad » czw kwie 04, 2013

Olej nie ma nic do rzeczy sprawdź klemy na akumulatorze a najlepiej je wyczyść i przesmaruj wazeliną bo wygląda, że gdzieś nie masz dobrego styku. Z wymianą akumulatora poczekaj aż się zrobi ciepło. Będziesz mógł wtedy przejechać się kilka razy i stwierdzić czy to wina akumulatora. Napięcie 12,5V w stanie spoczynku jest w miarę ok.
Pozdrawiam Konrad

VROC #34019

Awatar użytkownika
Shepherd
Posty: 1886
Rejestracja: czw mar 31, 2011
Miejscowość: LOP
Motocykl: VN2000 "syn"
VROC: 0

Post autor: Shepherd » czw kwie 04, 2013

Tak jak pisze Konrad, olej nie powinien mieć tu nic do rzeczy. Ja w ostatnim tygodniu ciągle bawię się przy elektryce, i miałem podobne objawy. Akumulator pod prostownik, naładowałem do pełna, problem zniknął. W ubiegłem roku jak dobrze pamiętam też miałem podobnie. Przed rozpoczęciem sezonu naładowałem aku, motocykl poszedł w ruch i jak ręką odjął,

Zanim pójdziesz w jakiekolwiek koszty szukaj najprostszych (najtańszych) rozwiązań,

Trzymam :ok: za szybkie rozwiązanie problemu.
BRATERSTWO, HONOR, SOLIDARNOŚĆ WEWNĄTRZKLUBOWA I SZACUNEK DLA BARW

Fajans
Posty: 120
Rejestracja: pt mar 08, 2013
Miejscowość: Skrzyszów-Tarnów
Motocykl: Kawasaki Vulkan 900 Custom 2010 Edition
VROC: 0

Post autor: Fajans » czw kwie 04, 2013

Ja na zimę aku nie wyjmowałem starałem się przepalać co jakiś czas ,podobny objaw ,za pierwszym razem nie łapie dopiero za drugim. :pedzi:

:wall: po co głową o mur tłuc ,zimy tym nie odgonimy ,sama odejdzie :)))

Awatar użytkownika
Fursiak
Posty: 70
Rejestracja: śr kwie 11, 2012
Miejscowość: Koło
Motocykl: VN 750
VROC: 0

Post autor: Fursiak » czw kwie 04, 2013

Pogromcy szos jakie posiadałem:
Motorynka, Kadet, Simson, ETZ MZ 150
Aktualnie : Kawasaki Vulcan vn 750 1994 r.

Awatar użytkownika
marecki1981i
Posty: 82
Rejestracja: pt gru 07, 2012
Miejscowość: koniec swiata
Motocykl: Kawsaki VN 900
VROC: 0

Post autor: marecki1981i » czw kwie 04, 2013

Akumulator pada, przy odpalaniu spada do 9v, swiatla przygasaja. Motocykl uzywam praktycznie cosziennie ale niestety na krotkich odcinkach(tylko do pracy bo pogoda jeszcze nie za ciekawa na dalsze wypady) i chyba niebardzo ma sie jak naladowac.
Dzisiaj sprawdzilem dokladniej aku i ladowanie. Troche mnie zaniepokoilo ladowanie, ktore jest nierowne i skacze nawet do 17-18 v
Nagralem jak to wyglada:
minuta po pierwszym odpaleniu
http://youtu.be/l1swypvBsuU

A tu odpalanie drugie
http://youtu.be/vKpeLo87AVo

I tu sie zastanawiam czy regulator napiecia pada bo cos dziwnie to ladowanie wyglada.Sprawdzilem kostke i wszystko wyglada ok bo pomyslalem ze moze co nie laczy bo przy zmianie filtra musialem odkrecic regulator ale go nie wypinalem z kostki(wystarczylo odkrecic i przesunac).

Co sadzicie o tym dziwnym ladowaniu? Tak to ma wygladac? wydaje mi sie ze nie, chyba ze sie myle albo ten chinski miernik dziala jak dziala...

Awatar użytkownika
Radio
Posty: 758
Rejestracja: śr kwie 25, 2012
Miejscowość: Połczyńskie Zdroje
Motocykl: VN 900 Classic LT
VROC: 35570

Post autor: Radio » czw kwie 04, 2013

Panowie, jeżeli macie jakiekolwiek wątpliwości odnośnie sprawności akumulatora to należy wymontować go, naładować odpowiednim prądem na full, następnie udać się do warsztatu który zajmuje się sprzedażą akumulatorów w celu sprawdzenia SPRAWNOŚCI akumulatora, dopiero po takim teście poznacie w jakim stanie jest akumulator, objawy które opisujecie są w większości typowymi objawami upłynności prądu spowodowanego zimowaniem, w wielu przypadkach złym zimowaniem akumulatora.
Pozdrawiam
Mariusz
VROC#35570
Gdzie słyszysz śpiew tam idź,
tam dobre serca mają
źli ludzie wierzaj mi,
Ci nigdy nie śpiewają.

Awatar użytkownika
Zeus
Posty: 2888
Rejestracja: pt mar 18, 2011
Miejscowość: ZIELONA GÓRA
Motocykl: VN 2000 LT "White Devil"
VROC: 33589

Post autor: Zeus » czw kwie 04, 2013

Na pierwszym filmiku , ładowanie za duże
Na drugim ładowanie za małe.
Wniosek?
Padł ci regulator napięcia, albo stator.
W tym przypadku, powinno się obowiązkowo sprawdzić akumulator, czy nie doznał jakiś uszkodzeń.

Ja miałem taki przypadek i pomogło mi wymontowanie statora i wyczyszczenie go. Pomiędzy cewkami a kołem magnesowym, zrobił się jakiś osad. Przypuszczam, że od oleju. Dodatkowo sprawdziłem kable wychodzące od statora i ponownie je przelutowałem.
Po sprawdzeniu akumulatora okazało się , ze jest padniety. Więc zakupiłem nowy.
Po tych operacjach ładowanie wróciło do normy, czyli 14,6 V
www.v-moto.pl Oryginalne części, akcesoria, oleje, filtry do Kawasaki

VROC #33589

Awatar użytkownika
marecki1981i
Posty: 82
Rejestracja: pt gru 07, 2012
Miejscowość: koniec swiata
Motocykl: Kawsaki VN 900
VROC: 0

Post autor: marecki1981i » czw kwie 04, 2013

Zeus pisze:Na pierwszym filmiku , ładowanie za duże
Na drugim ładowanie za małe.
Wniosek?
Padł ci regulator napięcia, albo stator.
W tym przypadku, powinno się obowiązkowo sprawdzić akumulator, czy nie doznał jakiś uszkodzeń.

Ja miałem taki przypadek i pomogło mi wymontowanie statora i wyczyszczenie go. Pomiędzy cewkami a kołem magnesowym, zrobił się jakiś osad. Przypuszczam, że od oleju.
Czy ten stator znajduje sie po tej samej stronie co wlew oleju? Jesli tak to to moze byc przyczyna bo pamietam ze podczas wlewania oleju troche mi sie rozlalo i wplynelo pod obudowe...wyplynelo spodem.

Awatar użytkownika
Zeus
Posty: 2888
Rejestracja: pt mar 18, 2011
Miejscowość: ZIELONA GÓRA
Motocykl: VN 2000 LT "White Devil"
VROC: 33589

Post autor: Zeus » czw kwie 04, 2013

Stator (alternator) znajduje się po lewej stronie silnika i pracuje w oleju ;)
www.v-moto.pl Oryginalne części, akcesoria, oleje, filtry do Kawasaki

VROC #33589

Awatar użytkownika
jurekawasaki
Posty: 820
Rejestracja: śr cze 02, 2010
Miejscowość: wielkopolska
Motocykl: kawasaki vn 800
VROC: 0

Post autor: jurekawasaki » czw kwie 04, 2013

Stator to nie alternator , tylko mało znana i rzadko używana nazwa stojanu czyli nieruchomej części maszyny elektrycznej ( między innymi alternatora czyli generatora prądu przemiennego (sinusoidalnego ).

Pozdrawiam .

Awatar użytkownika
endrju
Posty: 79
Rejestracja: pt maja 21, 2010
Miejscowość: Krakow
Motocykl: VN2000
VROC: 0

Post autor: endrju » czw kwie 04, 2013

Tak jak pisze Shepherd i Konrad, najpierw najprostsze sposoby.
Wyjecie aku, ladowanie na full odpowiednim pradem. Miedzyczasie czyszczenie zaciskow, proponuje tez (mimo, ze sprawdzales) przeglad polaczenia na regulatorze napiecia. Uzycie spray'a dla udroznienia przeplywu pradu na kostce/zaciskach (np. kontakt) moze tez sie przydac.
Ladowanie jakies jest wiec tragedii na razie nie ma. Jak podladowanie aku wiele nie zmieni to mozna pomierzyc ladowanie przed regulatorem. To zdaje sie juz pradem zmiennym (poprawcie mnie jesli nie). Najlepiej jakby ktos posiadajacy vn900 podal wartosci jakie powinny sie pojawic na pomiarze.

Awatar użytkownika
marecki1981i
Posty: 82
Rejestracja: pt gru 07, 2012
Miejscowość: koniec swiata
Motocykl: Kawsaki VN 900
VROC: 0

Post autor: marecki1981i » czw kwie 04, 2013

Dzieki panowie
wroce z pracy aku wymontuje i bede ladowal a jutro poskrecam, sprawdze jeszcze raz dokladniej koztke przy regulatorze i zobaczymy..musze sie spieszyc bo jesli to regulator pada to jedyne jakie znalazlem to na ebayu ze stanow a to troche bedzie trwalo. A w maju wybieram sie na wyprawe do Polski i po Europie wiec troke km mam do zrobienia.

Awatar użytkownika
marecki1981i
Posty: 82
Rejestracja: pt gru 07, 2012
Miejscowość: koniec swiata
Motocykl: Kawsaki VN 900
VROC: 0

Post autor: marecki1981i » pt kwie 05, 2013

Panowie hmmm
Wyglada na to ze przyczyna jest akumulator (chyba ze akurat dzisiaj vulcan mial taki kaprys by rowno ladowac). Doladowalem go przez noc i zrobilem probe, wyglada ze wszystko jest ok, zreszta sami ocencie:
http://youtu.be/1mgghhBoLdY
na wojnych obrotach przy wlaczonych swiatlach ladowania praktycznie nie ma, na wyzszych jest 14 wiec chyba jest ok
Powiem wam ze pierwszy raz sie z takimi cudami spotkalem. Kilka razy w poprzednich jednosladach mialem padniety aku i przy pomiarach bylo stale ladowanie a tu takie skoki napiecia dziwne.
Trzeba sie za nowym akumlatorem rozejrzec ale wczesniej pojezdze troche i poobserwuje bo byc moze aku nie mial sie jak doladowac. Ostatnio jezdzilem na krotkich odcinkach tylko do pracy bo pogoda kiepska.
Ulzylo mi ze to akumulator.
Dziękuje wszystkim za cenne rady.
LwG

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 11 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 11 gości

Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą