O wydechach

Wrzkamil
Posty: 6
Rejestracja: ndz sie 30, 2015
Miejscowość: Tarnow
Motocykl: Kawasaki
VROC: 0

O wydechach

Post autor: Wrzkamil » pn kwie 25, 2016

Witam serdecznie
Panowie czy możecie mi wytłumaczyć jak to jest z tymi wydechami ponieważ zastanawiam się na zmianą oryginałów do vn 900. Może wyda się to śmieszne ale jestem zielony w tym temacie i chciałbym się dowiedzieć wszystkiego od podstaw. Wiem że są różne firmy do wyboru np. Cobra czy Kaliński, no ale czy np. z firmy Cobra są różne modele wydechów ,różniące się od siebie dźwiękami do wyboru, czy po prostu jeden pasujący tylko do określonego motocykla? Czy wymiana takiego wydechu to trudna sprawa i czy równa się to również z regulacją wtrysków itp? A może powinno się oddać do serwisu żeby wymienili?
Czy wymieniając wydech także spada moc i osiągi motocykla, ponieważ gdzieś na forach widziałem jak ktoś o tym pisał.
Czy możecie polecić który wydech wybrać, bo chciałbym zmienić oryginalne na jakieś ładnie brzmiące ale nie za głośne bo nie lubię się zbytnio rzucać w oczy :) i także żeby nie przeszkadzały w dłuższej jeździe.
Dziękuje z góry za pomoc

czarny
Posty: 287
Rejestracja: pt wrz 28, 2012
Miejscowość: STARGARD
Motocykl: HD V-ROD MUSCLE
VROC: 0

Post autor: czarny » wt kwie 26, 2016

a więc

ja wymieniłem na HARD KROME sprowadzane ze stanów, wymiana zajęła mi 22minuty, nie przeprowadzałem zadnej regulacji, aczkolwiek moc zdecydowanie spadła, jednakże po wymianie filtra powietrza na K&N dostał kopa,

przed wymiana wydechów i filtra motocykl osiagał 165km/h, obecnie 180km/h, aha chce jeszcze dodać ze juz wczesniej miałem zamontowany POWER COMMANDER, mysle o tym zeby wgrac mapę własciwa dla HARD KROMA w duecie z K&N ale jak na razie nie znalazłem czasu by sie tym zająć,

moim zdaniem dobra opcja sa Kaliny. umawiasz sie do nich stawiasz moto, robia podmianę i patrzysz ci pasuję, ewentuwalnie jakies regulacje dzwieku, wszystko na miejscu, ja mocno myslalem nad Kalinami ale trafiły sie HARD KROME za 1300zł nowe ze stanow to wziąłem, i dudnia jak trzeba,

a moja koleżanka w vn 900 custom ma VANCE &HANCE zakładane w poznaniu, brzmia podobnie do moich, tez wymieniła fitr i jest super, z tym ze ona nie ma POWER COMMANDERA,

Awatar użytkownika
Kozula
Posty: 28
Rejestracja: pn cze 20, 2011
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN900 Classic
VROC: 34445

Post autor: Kozula » wt kwie 26, 2016

Hej,
Ja w zeszłym roku montowałem wydechy Kalinskiego - u nich z chromowanych były zdaje się dwa modele do wyboru - z cienkim i grubym rantem. Gruby był ciut droższy, ale zdecydowanie lepiej wygląda. Sam demontaż/montaż trwa około godziny - to bardzo profesjonalny warsztat i naprawdę dbaja o poprawne wykonanie usługi. Można tez dokupić db-killery, maja bardzo szeroki wybor. Moje wrazenia - poza rewelacyjnym dzwiekiem ;) - to wzrost mocy i dynamiki. Niestety - żeby nie było tak rozowo - komputer nieco glupieje, kiedy sondy sa osadzone w pustych wydechach - pojawiają się strzaly, jak w starych gaźnikowcach. W tym sezonie zaloze pewnie PC lub RapidBike, mam nadzieje, ze to pomoze.
Pozdrawiam
Kozi
VROC #34445

Wrzkamil
Posty: 6
Rejestracja: ndz sie 30, 2015
Miejscowość: Tarnow
Motocykl: Kawasaki
VROC: 0

Post autor: Wrzkamil » wt kwie 26, 2016

Kurcze to widzę że to nie taka prosta sprawa z tą wymianą. A ja głupi myślałem że to tylko rury się odkręca, przykręca nowe i po sprawie :) Tak samo jechać do kalińskiego to byłby problem bo to połowa Polski ode mnie. A co mylicie jak bym np. zrobił tak że zakupił te wydechy i zawiózł motocykl do serwisu kawy? Czy wymielili by mi to bez problemu?

czardasz
Posty: 50
Rejestracja: pn sie 19, 2013
Miejscowość: Szczecin
Motocykl: Obecnie brak
VROC: 0

Post autor: czardasz » wt kwie 26, 2016

Kozula pisze: pojawiają się strzaly
Jam mam wydechy HD i też mi strzela ale mi się to podoba, nawet jestem w stanie takie strzały sprowokować. I teraz moje pytanie czy to ma zły wpływ na silnik skoro tak to zaznaczyłeś?
Lewa

czarny
Posty: 287
Rejestracja: pt wrz 28, 2012
Miejscowość: STARGARD
Motocykl: HD V-ROD MUSCLE
VROC: 0

Post autor: czarny » wt kwie 26, 2016

u mnie na zimnych wala az miło, strasznie to lubie, i tez poptrafie sprawic by strzelaly, dodaje gazu i odpuszczam i jest strzal i jest pieknie, hehe

czardasz
Posty: 50
Rejestracja: pn sie 19, 2013
Miejscowość: Szczecin
Motocykl: Obecnie brak
VROC: 0

Post autor: czardasz » wt kwie 26, 2016

czarny pisze:u mnie na zimnych wala az miło, strasznie to lubie, i tez poptrafie sprawic by strzelaly, dodaje gazu i odpuszczam i jest strzal i jest pieknie, hehe
dokładnie :yeee: :hurra:

Awatar użytkownika
Kozula
Posty: 28
Rejestracja: pn cze 20, 2011
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN900 Classic
VROC: 34445

Post autor: Kozula » śr kwie 27, 2016

Samo strzelanie wplywu na silnik pewnie negatywnego nie ma - w końcu to po prostu w wydechach dopalają się nadmiary paliwa ;) Natomiast (być może oczywiscie, bo nie mam pojęcia ;o)) sondy lambda osadzone w wydechach akcesoryjnych podaja do komputera inne informacje, niż osadzone w wydechach fabrycznych - co może skutkować odpowiedzia w postaci nieprawidłowego składu mieszanki, a to już może mieć wpływ na silnik.
VROC #34445

Awatar użytkownika
Sheriff
Posty: 1254
Rejestracja: pt cze 11, 2010
Miejscowość: Koog aan de Zaan
Motocykl: Versys 1000 GT
VROC: 30486

Post autor: Sheriff » śr kwie 27, 2016

Moja żona miała w VN 900 Classic wydechy Kalińskiego oraz filtr powietrza K&N i nie przypominam sobie aby motocykl głośno strzelał. Owszem prychał po odjęciu manetki z wysokich obrotów ale strzałami nazwać tego nie można. Zresztą motocykla jeździ teraz we Wrocławiu pytajcie Przema z forum to Wam napisze jak się sprawują Kalińskie. Co do montażu sprawa jest bardziej skomplikowana gdyż wykorzystują część oryginalnego układu wydechowego. Dodatkowo rozcinają go i separują gdyż oryginalny jest połączony a ich rury pracują oddzielnie. Przerabiają też oryginalne rury tak aby w każdym momencie można było później wrócić do oryginału. Wszystko oczywiście w cenie wydechów tak więc w przypadku VN 900 polecam montaż w Chybach u Kalińskiego.

Awatar użytkownika
Kozula
Posty: 28
Rejestracja: pn cze 20, 2011
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN900 Classic
VROC: 34445

Post autor: Kozula » śr kwie 27, 2016

Aaa wlasnie - sluszna uwaga - dodatkowym plusem montażu u Kalinskiego jest to, ze do odciętych oryginalnych wydechow dokladaja obejmy - i calosc można potem w warunkach domowych swobodnie sobie przekladac samemu ;) Dodatkowo stare wydechy odsylaja do domu w cenie usługi montażu nowych ;)
Odnosnie filtra - jak tylko zaczal mi strzelac tez zmieniłem na K&N - ale poprawy nie ma...
VROC #34445

Awatar użytkownika
Skrobel
Posty: 2587
Rejestracja: czw maja 30, 2013
Miejscowość: Piaseczno
Motocykl: Nomad 1700, VN900 LT, był VN800-B3, VN1500-L4
VROC: 35582

Post autor: Skrobel » śr cze 08, 2016

Powiedzcie koledzy czy ktoś może zakładał Cobra Speedster Longs do VN 900? Bardzo mi się podobają optycznie, ale nie słyszałem na żywo, a na podstawie YT niewiele można wywnioskować. A chodzi generalnie o to czy nie są przeraźliwie głośne i czy da się jechać w dłuższą trasę... Nie chcę zawsze jeździć z bólem głowy, a założyłbym coś fajniejszego od fabrycznych. Kaliny owszem, rozważałem, ale po pierwsze mam daleko do Poznania, a po drugie - jak wspomniałem - strasznie podobają mi się Cobry bo mają taką samą grubość od kolektora do końca.
Za to przyznaję - jechałem za Przemem i bardzo mi się podoba dźwięk jaki wydają Kaliny w 900. Oczywiście to zależy też od rodzaju zastosowanych wytłumień, ale zestaw u Przema brzmi bardzo fajnie. Ideałem dla mnie byłoby gdyby wyglądały jak Cobry a brzmiały jak Kaliny :D
LwG
Łukasz czyli Skrobel

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » śr cze 08, 2016

Skrobel pisze:...gdyby wyglądały jak Cobry a brzmiały jak Kaliny...
a co za problem ? jeden z kaliny drugi z cobry głośny wydech na Vulcanerii murowany za Cobralińskiego :mrgreen:

Awatar użytkownika
Skrobel
Posty: 2587
Rejestracja: czw maja 30, 2013
Miejscowość: Piaseczno
Motocykl: Nomad 1700, VN900 LT, był VN800-B3, VN1500-L4
VROC: 35582

Post autor: Skrobel » śr cze 08, 2016

To już wolałbym to rozwiązanie testować w Nomadzie bo tam po jednej rurze z każdej strony i nie byłoby widać, że różne są ;)
LwG
Łukasz czyli Skrobel

Awatar użytkownika
Przemo
Posty: 2291
Rejestracja: czw cze 05, 2014
Miejscowość: Wrocław
Motocykl: VN 2000 Classic '06
VROC: 37109

Post autor: Przemo » śr cze 08, 2016

może Kaliński zmontuje takie jak cobry :)
Żyj tak, aby być szczęśliwym!
XV535>VN800>VN900>VN2000+VN800+LTD454

czarny
Posty: 287
Rejestracja: pt wrz 28, 2012
Miejscowość: STARGARD
Motocykl: HD V-ROD MUSCLE
VROC: 0

Post autor: czarny » sob cze 11, 2016

HARD KROME są też ładne. Grube na całej długości i dźwięk też super. Ja mam i polecam

Awatar użytkownika
Skrobel
Posty: 2587
Rejestracja: czw maja 30, 2013
Miejscowość: Piaseczno
Motocykl: Nomad 1700, VN900 LT, był VN800-B3, VN1500-L4
VROC: 35582

Post autor: Skrobel » sob cze 11, 2016

Hard Krome rozważałem, ale od Cobry droższe o dobre 600 PLN i w dodatku chyba jeszcze głośniejsze. I do Cobry teoretycznie można cośtam włożyć na dłuższą trasę, a HK - o ile udało mi się dowiedzieć - tylko to co z fabryki.

A swoją drogą nie przycierasz końcówki HK przy skręcie w prawo? Gdzieś na amerykańskich forach przeczytałem, że wadą Cobry Longs i HK Big Straights pod obciążeniem obcierają końcówkami na prawych łukach.
LwG
Łukasz czyli Skrobel

czarny
Posty: 287
Rejestracja: pt wrz 28, 2012
Miejscowość: STARGARD
Motocykl: HD V-ROD MUSCLE
VROC: 0

Post autor: czarny » pn cze 13, 2016

Jeżeli już to tre gmolami. Wydechy nie ocieraja.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 17 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 17 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą