"albo szyba albo lightbary"
- WueS
- Posty: 29
- Rejestracja: pt wrz 12, 2014
- Miejscowość: Słupsk
- Motocykl: VN 900 Classic
- VROC: 36872
"albo szyba albo lightbary"
Od 2014 r. jestem szczęśliwym posiadaczem VN900 Classic, nabywszy go u dealera. Korzystając z okazji, że przy zakupie motonga u dealera mogłem za ludzkie pieniądze dołożyć trochę oryginalnych dodatków, zrobiłem to dokupując, między innymi, lightbary.
W tym tygodniu coś mnie skusiło i zamówiłem dedykowaną szybę w MGG. Szyba przyszła razem z mocowaniami. Niestety okazało się, że montaż szyby z zastosowaniem uchwytów dostarczanych przez MGG nie jest możliwy. Nie da się przykręcić szyby do mocowań, bowiem lightbary skutecznie to uniemożliwiają. Szyba na mocowaniach jest mocno wysunięta do przodu i zamiast mocowania zaraz za dodatkowymi światłami linia jej montażu wypada centralnie w linii tych świateł. Napisałem do MGG, załączyłem zdjęcie ze stron Kawasaki, jak powinien wyglądać komplet, spytałem, czy mają jakiś pomysł, jak ten problem rozwiązać. Odpowiedź przyszła szybko: "Niestety albo szyba albo lightbary. Prawdę mówiąc jeszcze nigdy się nie spotkaliśmy z fabrycznymi lightbarami w tym modelu". I już. Po problemie. No i teraz zastanawiam się jak ten problem rozwiązać. Będę musiał jakoś przerobić te ich "dedykowane" mocowania. To tak w skrócie, gdyby ktoś się przymierzał do zakupu szyby w MGG, a miał już lub zamierzał mieć lightbary od Kawasaki.
Pozdrowienia
WueS
W tym tygodniu coś mnie skusiło i zamówiłem dedykowaną szybę w MGG. Szyba przyszła razem z mocowaniami. Niestety okazało się, że montaż szyby z zastosowaniem uchwytów dostarczanych przez MGG nie jest możliwy. Nie da się przykręcić szyby do mocowań, bowiem lightbary skutecznie to uniemożliwiają. Szyba na mocowaniach jest mocno wysunięta do przodu i zamiast mocowania zaraz za dodatkowymi światłami linia jej montażu wypada centralnie w linii tych świateł. Napisałem do MGG, załączyłem zdjęcie ze stron Kawasaki, jak powinien wyglądać komplet, spytałem, czy mają jakiś pomysł, jak ten problem rozwiązać. Odpowiedź przyszła szybko: "Niestety albo szyba albo lightbary. Prawdę mówiąc jeszcze nigdy się nie spotkaliśmy z fabrycznymi lightbarami w tym modelu". I już. Po problemie. No i teraz zastanawiam się jak ten problem rozwiązać. Będę musiał jakoś przerobić te ich "dedykowane" mocowania. To tak w skrócie, gdyby ktoś się przymierzał do zakupu szyby w MGG, a miał już lub zamierzał mieć lightbary od Kawasaki.
Pozdrowienia
WueS
- Skrobel
- Posty: 2587
- Rejestracja: czw maja 30, 2013
- Miejscowość: Piaseczno
- Motocykl: Nomad 1700, VN900 LT, był VN800-B3, VN1500-L4
- VROC: 35582
Niestety to w dużej mierze prawda. Miałem ten sam problem w 800, tam jest jeszcze mniej miejsca. Szyba od MGG była w pionie zupełnie prosta, podczas gdy szyby od Kawasaki mają zwykle dolne rożki nieco zagięte w dół żeby zrobić więcej miejsca na lampy.
Skończyło się zakupem fabrycznej szyby (w jakiejś czarnopiątkowej wyprzedaży za 100$) do fabrycznych (płaskich) lightbarów. I taki zestaw zagrał dopiero w 100% chociaż między "dupkami" lamp a szybą miałem jakieś 6-7 mm prześwitu.
Wydawało mi się, że w 900 jest więcej miejsca między półką a lampą, ale także lightbary fabryczne są dużo głębsze od tych z 800. Niestety MGG nie produkuje samo swoich mocowań, więc nie potrafią niczego przerobić ani dopasować. Będziesz musiał bawić się sam.
Skończyło się zakupem fabrycznej szyby (w jakiejś czarnopiątkowej wyprzedaży za 100$) do fabrycznych (płaskich) lightbarów. I taki zestaw zagrał dopiero w 100% chociaż między "dupkami" lamp a szybą miałem jakieś 6-7 mm prześwitu.
Wydawało mi się, że w 900 jest więcej miejsca między półką a lampą, ale także lightbary fabryczne są dużo głębsze od tych z 800. Niestety MGG nie produkuje samo swoich mocowań, więc nie potrafią niczego przerobić ani dopasować. Będziesz musiał bawić się sam.
LwG
Łukasz czyli Skrobel
Łukasz czyli Skrobel
- MaciekSz
- Posty: 3701
- Rejestracja: ndz maja 09, 2010
- Miejscowość: Pruszków
- Motocykl: -----
- VROC: 32197
Jeżeli zamawiałeś przez Internet, skorzystaj z prawa odstąpienia od umowy, które przysługuje Ci z Ustawy o Ochronie Praw Konsumenta.
I poszukaj innej szyby, bo to tłumaczenie jest z dupy.
I poszukaj innej szyby, bo to tłumaczenie jest z dupy.
MaciekSz
Jest:
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT, K1200LT
VROC #32197
Jest:
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT, K1200LT
VROC #32197
- Mayones
- Posty: 5682
- Rejestracja: czw kwie 26, 2012
- Miejscowość: B-B
- Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
- VROC: 0
Odeslij tą co nie pasi i niech Ci zrobią wg Twoich wymiarów i ewentualnie podegną dołem żeby o lightbar nie klepała. Ja się z nimi dogadałem bez problemu co potrzebuję i co do szyby i co do deflektorów na ręce.
W osiemset`ce lightbary-naleśniki tylko pasowały do MGG.
Ja tam na nich złego słowa nie powiem, zawsze się dogadałem
poza tym ile u nich kosztuje szyba z mocowaniami ? 800 zeta chyba, a ile oryginał ?
więc coś za coś.
W osiemset`ce lightbary-naleśniki tylko pasowały do MGG.
Ja tam na nich złego słowa nie powiem, zawsze się dogadałem
poza tym ile u nich kosztuje szyba z mocowaniami ? 800 zeta chyba, a ile oryginał ?
więc coś za coś.
- Sheriff
- Posty: 1254
- Rejestracja: pt cze 11, 2010
- Miejscowość: Koog aan de Zaan
- Motocykl: Versys 1000 GT
- VROC: 30486
Można jeszcze wyciąć narożniki szyby tak aby lampy się w nią wkomponowały. Taki sposób zastosowało Kawasaki jednak w szybkach deflektorów do tego modelu. Tam deflektory kolidują z kierunkowskazami i są wycięte aby kierunki było widać.
Jeśli takie rozwiązanie Ci odpowiada nakreś ile mają wyciąć i odeślij do nich podetną wg wymagań.
Jeśli takie rozwiązanie Ci odpowiada nakreś ile mają wyciąć i odeślij do nich podetną wg wymagań.
- WueS
- Posty: 29
- Rejestracja: pt wrz 12, 2014
- Miejscowość: Słupsk
- Motocykl: VN 900 Classic
- VROC: 36872
Między półką a lampami jest, jak mi się wydaje, dość miejsca na taką szybę, jaką mi przysłali. Przymierzyłem bez mocowań i praktycznie można ją ustawiać ok. 1 cm za lampami swobodnie tak w pionie, jak i z przyzwoitym skosem. Na pierwszy rzut oka wygląda na to, że trzeba przyciąć uchwyty dostarczone przez MGG o jakieś 3-3,5 cm, przesunąć odpowiednio otwory na śruby łączące z szybą i powinno być dobrze. Muszę tylko znaleźć w okolicy kogoś, kto mi przytnie te uchwyty bez szkody, bo gumówką przecież ciął nie będę
Mayones, chciałem się dogadać, dlatego im napisałem, że mam problem, wysłałem zdjęcie i spytałem, czy mają jakiś pomysł. No to mi odpowiedzieli tak, jak w tytule, czyli mnie olali. Cena jest faktycznie ok, ale z tym coś za coś to nie do końca tak. 800 zeta to przy cenie oryginalu nie jest dużo, ale przy cenie browara to majątek. Odpisałby mi koleś np. przykro nam, nie mamy innego modelu mocowania. Jeżeli możemy w czymś pomóc prosimy o kontakt i byłoby ok, a tak to wyszło, jak wyszło.
Pozdrowienia
Waldek
Mayones, chciałem się dogadać, dlatego im napisałem, że mam problem, wysłałem zdjęcie i spytałem, czy mają jakiś pomysł. No to mi odpowiedzieli tak, jak w tytule, czyli mnie olali. Cena jest faktycznie ok, ale z tym coś za coś to nie do końca tak. 800 zeta to przy cenie oryginalu nie jest dużo, ale przy cenie browara to majątek. Odpisałby mi koleś np. przykro nam, nie mamy innego modelu mocowania. Jeżeli możemy w czymś pomóc prosimy o kontakt i byłoby ok, a tak to wyszło, jak wyszło.
Pozdrowienia
Waldek
-
- Posty: 5
- Rejestracja: czw gru 03, 2015
- Miejscowość: SKORZEWO
- Motocykl: szukam
- VROC: 0
- Meehoo
- Posty: 39
- Rejestracja: śr cze 22, 2016
- Miejscowość: Bydgoszcz
- Motocykl: VN900, Fazer 600
- VROC: 38092
Bogdan - Na Youtubie znajdziesz filmiki instruktażowe jak mierzyć wysokość szyby. Nie opieraj się na opiniach innych bo każdy trochę inaczej siedzi w siodle. Weź kogoś do pomocy i zobacz jaka wysokość dla ciebie będzie optymalna.
https://www.youtube.com/watch?v=ikH2y4Z9Plg
https://www.youtube.com/watch?v=ikH2y4Z9Plg
-
- Posty: 5
- Rejestracja: czw gru 03, 2015
- Miejscowość: SKORZEWO
- Motocykl: szukam
- VROC: 0