Uszkodzony stator
- ciecio
- Posty: 485
- Rejestracja: ndz lut 17, 2013
- Miejscowość: Gdańsk
- Motocykl: Kawasaki Vulcan 900 Classic
- VROC: 36107
Uszkodzony stator
Ostatnio zmagałem się z problemem braku ładowania.
Okazało się, że uszkodzony jest stator
Tak wygląda :
https://plus.google.com/photos/10731581 ... 0109127041
W zbliżeniu widać uszkodzenia.
Odnalazłem wcześniejsze tematy traktujące o tego typu usterce i zdaje się, ze dopadła mnie awaria typowa dla VN 900.
Teraz tylko pytanie co dalej?
Jest to naprawialne, ktoś robi takie rzeczy?
Oczywiście biorę też pod uwagę kupno nowego, ale jakoś nie mogę znaleźć ofert.
Podpowiecie coś ?
Okazało się, że uszkodzony jest stator
Tak wygląda :
https://plus.google.com/photos/10731581 ... 0109127041
W zbliżeniu widać uszkodzenia.
Odnalazłem wcześniejsze tematy traktujące o tego typu usterce i zdaje się, ze dopadła mnie awaria typowa dla VN 900.
Teraz tylko pytanie co dalej?
Jest to naprawialne, ktoś robi takie rzeczy?
Oczywiście biorę też pod uwagę kupno nowego, ale jakoś nie mogę znaleźć ofert.
Podpowiecie coś ?
"Wojną zachwycają się tylko ci, którzy nigdy jej nie poznali" Erazm z Rotterdamu
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do Swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do Swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"
- ciecio
- Posty: 485
- Rejestracja: ndz lut 17, 2013
- Miejscowość: Gdańsk
- Motocykl: Kawasaki Vulcan 900 Classic
- VROC: 36107
OK, źle szukałem, znalazłem jedną ofertę za 550zł, troszkę dużo.
Co ciekawe ten sam sprzedawca oferuje naprawę uszkodzonego statora za jedyne 160zł.
I tutaj pojawia się pytanie: WARTO?
Link do aukcji:
http://allegro.pl/alternator-kawasaki-v ... 82773.html
Co ciekawe ten sam sprzedawca oferuje naprawę uszkodzonego statora za jedyne 160zł.
I tutaj pojawia się pytanie: WARTO?
Link do aukcji:
http://allegro.pl/alternator-kawasaki-v ... 82773.html
"Wojną zachwycają się tylko ci, którzy nigdy jej nie poznali" Erazm z Rotterdamu
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do Swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do Swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"
- ciecio
- Posty: 485
- Rejestracja: ndz lut 17, 2013
- Miejscowość: Gdańsk
- Motocykl: Kawasaki Vulcan 900 Classic
- VROC: 36107
A więc.....
Stator przewinięty, zainstalowany, ładowanie jest i wszystko działa.......znaczy prawie.
Oczywiście przy okazji wymieniłem olej, filtr i oczywiście wymiany wymagała uszczelka pokrywy alternatora.
Niestety po złożeniu wszystkiego do kupy okazało się, że pluje olejem z gumowych uszczelek przewodów alternatora i impulsatora.
W związku z tym pytanie.
Czy przy składaniu popełniłem błąd?
Powinienem pomiędzy tymi gumami ewentualnie wokół gum dać dodatkowe uszczelnienie w postaci temperaturo-odpornego silikonu?
Skoro muszę to znowu rozłożyć wolę drugi raz nie popełnić błędu.
W instrukcji serwisowej na ten temat ani słowa
Stator przewinięty, zainstalowany, ładowanie jest i wszystko działa.......znaczy prawie.
Oczywiście przy okazji wymieniłem olej, filtr i oczywiście wymiany wymagała uszczelka pokrywy alternatora.
Niestety po złożeniu wszystkiego do kupy okazało się, że pluje olejem z gumowych uszczelek przewodów alternatora i impulsatora.
W związku z tym pytanie.
Czy przy składaniu popełniłem błąd?
Powinienem pomiędzy tymi gumami ewentualnie wokół gum dać dodatkowe uszczelnienie w postaci temperaturo-odpornego silikonu?
Skoro muszę to znowu rozłożyć wolę drugi raz nie popełnić błędu.
W instrukcji serwisowej na ten temat ani słowa
"Wojną zachwycają się tylko ci, którzy nigdy jej nie poznali" Erazm z Rotterdamu
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do Swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do Swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"
- Przemo
- Posty: 2291
- Rejestracja: czw cze 05, 2014
- Miejscowość: Wrocław
- Motocykl: VN 2000 Classic '06
- VROC: 37109
Czy przed brakiem ładowania, uświadczyłeś "wycia" z motocykla przy dodawaniu obrotów?
u mnie były takie objawy, a wczoraj wyciągnąłem właśnie taki na wpół spalony stator.
Jak sobie poradziłeś z tymi przeciekami, bo czeka mnie składanie i chciałbym podpytać na co zwrócić uwagę i ewentualnie dokupić przed montażem.
PS. stator ucinałeś i lutowałeś, czy udało ci się dostać do wtyczki?
u mnie były takie objawy, a wczoraj wyciągnąłem właśnie taki na wpół spalony stator.
Jak sobie poradziłeś z tymi przeciekami, bo czeka mnie składanie i chciałbym podpytać na co zwrócić uwagę i ewentualnie dokupić przed montażem.
PS. stator ucinałeś i lutowałeś, czy udało ci się dostać do wtyczki?
-
- Posty: 183
- Rejestracja: czw paź 02, 2014
- Miejscowość: SRC
- Motocykl: VN 900 Classic, HD Electra
- VROC: 37533
http://www.vulcaneria.pl/viewtopic.php?t=11663 tu masz link kolega ostatnio zmagał się z tematem
kolba
- ciecio
- Posty: 485
- Rejestracja: ndz lut 17, 2013
- Miejscowość: Gdańsk
- Motocykl: Kawasaki Vulcan 900 Classic
- VROC: 36107
Wycia nie uświadczyłem.
Przecieki to moja wina, nie doczytałem informacji w serwisówce.
Wszystko jest opisane w sekcji: Stator Coil Installation
Należy użyć silikonu wokół gumowej uszczelki we wcięciu obudowy.
Ja użyłem wysokotemperaturowego K2
Stator zdemontowałem z kompletnym okablowaniem i tak dałem do przewinięcia.
Przecieki to moja wina, nie doczytałem informacji w serwisówce.
Wszystko jest opisane w sekcji: Stator Coil Installation
Należy użyć silikonu wokół gumowej uszczelki we wcięciu obudowy.
Ja użyłem wysokotemperaturowego K2
Stator zdemontowałem z kompletnym okablowaniem i tak dałem do przewinięcia.
"Wojną zachwycają się tylko ci, którzy nigdy jej nie poznali" Erazm z Rotterdamu
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do Swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do Swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"
-
- Posty: 51
- Rejestracja: pn sie 23, 2010
- Miejscowość: Warszawa Białołęka
- Motocykl: VN900Custom
- VROC: 0
Ciecio, a sorry, jak doszedłeś do tego, że nie masz ładowania i trzeba się zabrać za sprawdzenie / wymianę statora? Ja właśnie doświadczam objawów "terkotania" w momentach odpalania moto i wczytując się w tematy na forum usiłuję się dowiedzieć co może być tego przyczyną i jakie są pierwotne objawy, no i dalsze działania ...
- ciecio
- Posty: 485
- Rejestracja: ndz lut 17, 2013
- Miejscowość: Gdańsk
- Motocykl: Kawasaki Vulcan 900 Classic
- VROC: 36107
Po dłuższej jeździe nie mogłem odpalić.
Zacząłem więc od sprawdzenia ładowania.
Miernik i badasz napięcie na klemach przy uruchomionym silniku.
U mnie napięcie ładowania było za niskie.
Zbadałem więc napięcie przed regulatorem napięcia, bezpośrednio z alternatora.
Z tego co pamiętam są tam trzy uzwojenia i na jednym napięcie było za niskie.
Dokładne wartości napięć opisane są w serwisówce.
Zacząłem więc od sprawdzenia ładowania.
Miernik i badasz napięcie na klemach przy uruchomionym silniku.
U mnie napięcie ładowania było za niskie.
Zbadałem więc napięcie przed regulatorem napięcia, bezpośrednio z alternatora.
Z tego co pamiętam są tam trzy uzwojenia i na jednym napięcie było za niskie.
Dokładne wartości napięć opisane są w serwisówce.
"Wojną zachwycają się tylko ci, którzy nigdy jej nie poznali" Erazm z Rotterdamu
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do Swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do Swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"
Kto jest online
Jest 7 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 7 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości