Uszkodzony stator

Awatar użytkownika
ciecio
Posty: 485
Rejestracja: ndz lut 17, 2013
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: Kawasaki Vulcan 900 Classic
VROC: 36107

Uszkodzony stator

Post autor: ciecio » pt mar 20, 2015

Ostatnio zmagałem się z problemem braku ładowania.
Okazało się, że uszkodzony jest stator
Tak wygląda :
https://plus.google.com/photos/10731581 ... 0109127041

W zbliżeniu widać uszkodzenia.
Odnalazłem wcześniejsze tematy traktujące o tego typu usterce i zdaje się, ze dopadła mnie awaria typowa dla VN 900.

Teraz tylko pytanie co dalej?
Jest to naprawialne, ktoś robi takie rzeczy?

Oczywiście biorę też pod uwagę kupno nowego, ale jakoś nie mogę znaleźć ofert.
Podpowiecie coś ?
"Wojną zachwycają się tylko ci, którzy nigdy jej nie poznali" Erazm z Rotterdamu
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do Swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

Andy
Posty: 2540
Rejestracja: czw maja 03, 2012
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN 700, VN 1600 Nomad
VROC: 34888

Post autor: Andy » pt mar 20, 2015

Widziałem oferty na a coś tam, ale w moim mniemaniu bezpieczniej zapukać do bram Zeusa.
:ok:
Teraz już wiem, czym wolność jest...
Zawsze patrz na jasną stronę życia...

Awatar użytkownika
ciecio
Posty: 485
Rejestracja: ndz lut 17, 2013
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: Kawasaki Vulcan 900 Classic
VROC: 36107

Post autor: ciecio » pt mar 20, 2015

No właśnie na coś tam nic nie znalazłem.
O bramach Zeusa myślałem, tylko nie wiem, czy jestem godzien ;)
"Wojną zachwycają się tylko ci, którzy nigdy jej nie poznali" Erazm z Rotterdamu
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do Swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

Awatar użytkownika
ciecio
Posty: 485
Rejestracja: ndz lut 17, 2013
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: Kawasaki Vulcan 900 Classic
VROC: 36107

Post autor: ciecio » pt mar 20, 2015

OK, źle szukałem, znalazłem jedną ofertę za 550zł, troszkę dużo.
Co ciekawe ten sam sprzedawca oferuje naprawę uszkodzonego statora za jedyne 160zł.
I tutaj pojawia się pytanie: WARTO?

Link do aukcji:
http://allegro.pl/alternator-kawasaki-v ... 82773.html
"Wojną zachwycają się tylko ci, którzy nigdy jej nie poznali" Erazm z Rotterdamu
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do Swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

Konrad
Posty: 4986
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN1700 NOMAD
VROC: 34019

Post autor: Konrad » pt mar 20, 2015

Gadaj z Tezisem on ogarniał temat w swojej 900
Pozdrawiam Konrad

VROC #34019

Awatar użytkownika
ciecio
Posty: 485
Rejestracja: ndz lut 17, 2013
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: Kawasaki Vulcan 900 Classic
VROC: 36107

Post autor: ciecio » czw maja 07, 2015

A więc.....
Stator przewinięty, zainstalowany, ładowanie jest i wszystko działa.......znaczy prawie.
Oczywiście przy okazji wymieniłem olej, filtr i oczywiście wymiany wymagała uszczelka pokrywy alternatora.
Niestety po złożeniu wszystkiego do kupy okazało się, że pluje olejem z gumowych uszczelek przewodów alternatora i impulsatora.
W związku z tym pytanie.
Czy przy składaniu popełniłem błąd?
Powinienem pomiędzy tymi gumami ewentualnie wokół gum dać dodatkowe uszczelnienie w postaci temperaturo-odpornego silikonu?

Skoro muszę to znowu rozłożyć wolę drugi raz nie popełnić błędu.
W instrukcji serwisowej na ten temat ani słowa :(
"Wojną zachwycają się tylko ci, którzy nigdy jej nie poznali" Erazm z Rotterdamu
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do Swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

Awatar użytkownika
Przemo
Posty: 2291
Rejestracja: czw cze 05, 2014
Miejscowość: Wrocław
Motocykl: VN 2000 Classic '06
VROC: 37109

Post autor: Przemo » pn wrz 05, 2016

Czy przed brakiem ładowania, uświadczyłeś "wycia" z motocykla przy dodawaniu obrotów?

u mnie były takie objawy, a wczoraj wyciągnąłem właśnie taki na wpół spalony stator.
Jak sobie poradziłeś z tymi przeciekami, bo czeka mnie składanie i chciałbym podpytać na co zwrócić uwagę i ewentualnie dokupić przed montażem.

PS. stator ucinałeś i lutowałeś, czy udało ci się dostać do wtyczki?

Kolba
Posty: 183
Rejestracja: czw paź 02, 2014
Miejscowość: SRC
Motocykl: VN 900 Classic, HD Electra
VROC: 37533

Post autor: Kolba » pn wrz 05, 2016

http://www.vulcaneria.pl/viewtopic.php?t=11663 tu masz link kolega ostatnio zmagał się z tematem
kolba

Awatar użytkownika
ciecio
Posty: 485
Rejestracja: ndz lut 17, 2013
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: Kawasaki Vulcan 900 Classic
VROC: 36107

Post autor: ciecio » pn wrz 05, 2016

Wycia nie uświadczyłem.
Przecieki to moja wina, nie doczytałem informacji w serwisówce.
Wszystko jest opisane w sekcji: Stator Coil Installation
Należy użyć silikonu wokół gumowej uszczelki we wcięciu obudowy.
Ja użyłem wysokotemperaturowego K2

Stator zdemontowałem z kompletnym okablowaniem i tak dałem do przewinięcia.
"Wojną zachwycają się tylko ci, którzy nigdy jej nie poznali" Erazm z Rotterdamu
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do Swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

Awatar użytkownika
Przemo
Posty: 2291
Rejestracja: czw cze 05, 2014
Miejscowość: Wrocław
Motocykl: VN 2000 Classic '06
VROC: 37109

Post autor: Przemo » pn wrz 05, 2016

Dzięki wielkie za info!

Robert
Posty: 51
Rejestracja: pn sie 23, 2010
Miejscowość: Warszawa Białołęka
Motocykl: VN900Custom
VROC: 0

Post autor: Robert » sob lis 25, 2017

Ciecio, a sorry, jak doszedłeś do tego, że nie masz ładowania i trzeba się zabrać za sprawdzenie / wymianę statora? Ja właśnie doświadczam objawów "terkotania" w momentach odpalania moto i wczytując się w tematy na forum usiłuję się dowiedzieć co może być tego przyczyną i jakie są pierwotne objawy, no i dalsze działania ...

Awatar użytkownika
ciecio
Posty: 485
Rejestracja: ndz lut 17, 2013
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: Kawasaki Vulcan 900 Classic
VROC: 36107

Post autor: ciecio » ndz lis 26, 2017

Po dłuższej jeździe nie mogłem odpalić.
Zacząłem więc od sprawdzenia ładowania.
Miernik i badasz napięcie na klemach przy uruchomionym silniku.
U mnie napięcie ładowania było za niskie.
Zbadałem więc napięcie przed regulatorem napięcia, bezpośrednio z alternatora.
Z tego co pamiętam są tam trzy uzwojenia i na jednym napięcie było za niskie.
Dokładne wartości napięć opisane są w serwisówce.
"Wojną zachwycają się tylko ci, którzy nigdy jej nie poznali" Erazm z Rotterdamu
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do Swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

Robert
Posty: 51
Rejestracja: pn sie 23, 2010
Miejscowość: Warszawa Białołęka
Motocykl: VN900Custom
VROC: 0

Post autor: Robert » ndz lis 26, 2017

ciecio pisze:Po dłuższej jeździe nie mogłem odpalić.
Ale nie mogłeś odpalić bo nie kręcił w ogóle rozrusznikiem, czy właśnie było tylko terkotanie?

A poza tym właśnie u mnie nie raz terkocze na zimnym, raz na gorącym, a czasem przez parę dni jest w ogóle ok ...

Awatar użytkownika
ciecio
Posty: 485
Rejestracja: ndz lut 17, 2013
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: Kawasaki Vulcan 900 Classic
VROC: 36107

Post autor: ciecio » ndz lis 26, 2017

Nie kręcił rozrusznikiem i było terkotanie.
"Wojną zachwycają się tylko ci, którzy nigdy jej nie poznali" Erazm z Rotterdamu
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do Swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 7 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 7 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą