Łańcuszki rozrządu - napinacze - jaki stan?

Awatar użytkownika
Przemo
Posty: 2291
Rejestracja: czw cze 05, 2014
Miejscowość: Wrocław
Motocykl: VN 2000 Classic '06
VROC: 37109

Łańcuszki rozrządu - napinacze - jaki stan?

Post autor: Przemo » śr sie 17, 2016

Siemka, przy okazji regulacji luzów zaworowych pstryknąłem fotki napinaczy. Szukałem w internecie i nie znalazłem info czy ich wygląd wskazuje na szykowanie się na wymianę łańcuszków, czy może są w normie i mają jeszcze spory zapas? Co myślicie? Na liczniku lada moment 60 tys km

Przód
Obrazek

Tył
Obrazek

Awatar użytkownika
robdk
Posty: 190
Rejestracja: ndz wrz 06, 2015
Miejscowość: Końskie
Motocykl: EN500B
VROC: 0

Post autor: robdk » śr sie 17, 2016

Najlepiej to by było je wykręcić i zobaczyć ile jeszcze mają regulacji. Tak z widoku to ciężko ocenić.
Na zębach łańcuszek siedzi w miarę sztywno, czy ma już luz?
POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk

Awatar użytkownika
Przemo
Posty: 2291
Rejestracja: czw cze 05, 2014
Miejscowość: Wrocław
Motocykl: VN 2000 Classic '06
VROC: 37109

Post autor: Przemo » śr sie 17, 2016

łańcuszków jeszcze nie słychać (chyba), a przynajmniej nie słyszę czegoś niepokojącego. Luz na samej górze jak łapałem za łańcuszek był minimalny. Po bokach już siedział sztywno. Stąd właśnie stwierdziłem, że po napinaczach może się dowiem, czy ta ilość ząbków to już koniec czy jeszcze wytrzyma do przyszłego sezonu.
Żyj tak, aby być szczęśliwym!
XV535>VN800>VN900>VN2000+VN800+LTD454

Awatar użytkownika
robdk
Posty: 190
Rejestracja: ndz wrz 06, 2015
Miejscowość: Końskie
Motocykl: EN500B
VROC: 0

Post autor: robdk » śr sie 17, 2016

Puki nie dzwoni to bym się na zapas nie przejmował, bo nawet na ostatnim ząbku to i sporo km można zrobić
POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk

Awatar użytkownika
robkas
Posty: 79
Rejestracja: pn sie 07, 2017
Miejscowość: Staszów
Motocykl: Kawasaki VN900 LT
VROC: 0

Post autor: robkas » wt sie 28, 2018

U mnie zaczęło już coś dzwonić jak cholera. Na zimnym oleju cicho, a jak się silnik już mocno rozgrzeje to dzyndzoli coś jak pierścionki w dwusuwie. Słychać to szczególnie przy odpuszczaniu manetki coś jak hamowanie biegami no i przy przyspoieszaniu z małych obrotów. Luzy zaworowe na gorącym silniku maleją, więc to raczej wykluczam. pozostaje chyba rozrząd. Mak kilka pytań, bo może ktoś miał z tym już doczynienia.
Czy ten napinacz jakoś ręcznie się napina, czy automatycznie?
Czy po ewentualnej wymianie łańcuszków trzeba też zmienić napinacze?
Jaki może być koszt robocizny bo cenę łąńcuszków już znam.200 zł /szt.
Ma ktoś może link do jakiego filmu instruktażowego, albo do instrukcji serwisowej takiej operacji?

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 13 użytkowników online :: 1 zarejestrowany, 0 ukrytych i 12 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 12 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą