złącze diagnostyczne
-
- Posty: 4
- Rejestracja: pt paź 12, 2018
- Miejscowość: MILANÓWEK
- Motocykl: KAWASAKI VN 900
- VROC: 0
złącze diagnostyczne
witam
poproszę o podpowiedz, czy vn900 classic z 2008 r posiada złącze diagnostyczne ? , jeśli tak to gdzie go szukać. Chodzi mi o podłączenie do niego wskaźnika zmiany biegów który zakupiłem .
poproszę o podpowiedz, czy vn900 classic z 2008 r posiada złącze diagnostyczne ? , jeśli tak to gdzie go szukać. Chodzi mi o podłączenie do niego wskaźnika zmiany biegów który zakupiłem .
VIPER
-
- Posty: 4
- Rejestracja: pt paź 12, 2018
- Miejscowość: MILANÓWEK
- Motocykl: KAWASAKI VN 900
- VROC: 0
Re: złącze diagnostyczne
Dzięki serdeczne.
Patrząc po zdjęciu to raczej podłączenie tego wskaźnika nie będzie możliwe. W opisie podają że podlaczamy trzy kable A tu w rzeczywistości występuje jeden.
Jecze raz dziękuję za pomoc
Patrząc po zdjęciu to raczej podłączenie tego wskaźnika nie będzie możliwe. W opisie podają że podlaczamy trzy kable A tu w rzeczywistości występuje jeden.
Jecze raz dziękuję za pomoc
VIPER
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: złącze diagnostyczne
No chyba nie myślałeś, że wyświetlacz biegów który jak sam napisałeś ma trzy wyjścia (piny) podłączysz do wyjścia złącza diagnostycznego które służy do czegoś innego.
Wypinasz go.
Poszukaj na forach amerykańskich wpisując odpowiednią frazę angielskojęzyczną, tu na forum większość jedynie czyta co napiszą inni.
Przykładowo, popatrz na ilość odsłon danego postu i na ilość odpowiedzi, gdzie w większości komentują te same osoby (fotka z przed chwili).
Wracając do Twojego problemu.
Mi zajęło to chwilę, tu tylko jeden przykład a jest ich trochę.
https://www.vulcanforums.com/threads/vn ... od.175785/
Tu Kolega poszedł po całości i zamontował wyświetlacz w konsoli prędkościomierza VN900.
Opisał wszystko.
Powodzenia
Wypinasz go.
Poszukaj na forach amerykańskich wpisując odpowiednią frazę angielskojęzyczną, tu na forum większość jedynie czyta co napiszą inni.
Przykładowo, popatrz na ilość odsłon danego postu i na ilość odpowiedzi, gdzie w większości komentują te same osoby (fotka z przed chwili).
Wracając do Twojego problemu.
Mi zajęło to chwilę, tu tylko jeden przykład a jest ich trochę.
https://www.vulcanforums.com/threads/vn ... od.175785/
Tu Kolega poszedł po całości i zamontował wyświetlacz w konsoli prędkościomierza VN900.
Opisał wszystko.
Powodzenia
Tex66
-
- Posty: 4
- Rejestracja: pt paź 12, 2018
- Miejscowość: MILANÓWEK
- Motocykl: KAWASAKI VN 900
- VROC: 0
Re: złącze diagnostyczne
no tak właśnie piszą w instrukcji że wpina się go w wejście diagnostyczne bez jakichkolwiek przeróbek.
ale jak sam człowiek nie sprawdzi to się nie dowie
ale jak sam człowiek nie sprawdzi to się nie dowie
VIPER
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: złącze diagnostyczne
I dobrze napisali, podpinasz w wejście diagnostyczne a nie pod złączkę diagnostyczną.
Najlepiej zrób to u profesjonalistów.
Najlepiej zrób to u profesjonalistów.
Tex66
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: złącze diagnostyczne
Jak to ładnie napisałeś: „ale jak sam człowiek nie sprawdzi to się nie dowie”. Sam to nic nie sprawdziłeś, nie wiedziałeś nawet czy VN900 ma złącze diagnostyczne.
Od tego są serwisówki, proponuję pozyskać taką, zagraniczne fora motocyklowe i umiejętność oraz chęć znalezienia.
VN900 nie ma czujników transmisji. Wyświetlacz Twój będzie wykorzystywał dane z czujnika prędkości i obrotów silnika, aby określić, na jakim biegu znajduje się motocykl, z wyjątkiem biegu neutralnego, ponieważ jest do tego czujnik. Dane te będzie pobierał właśnie ze złącza diagnostycznego. Jednostka ma tryb uczenia się obrotów na minutę.
Żeby nie było za łatwo to, to tym razem nie podam strony w necie gdzie jest wytłumaczone jak nauczyć wyświetlacz prawidłowego wyświetlania biegu.
Znalazłem to tym razem na stronie rosyjskojęzycznej.
Dodam jedynie to, że robi się to na postoju z motocyklem na podnośniku lub przynajmniej z tylnym kołem niestykającym się z podłożem.
Dla ułatwienia wpisz w wyszukiwarkę:
ДИСПЛЕЙ ПЕРЕДАЧ KAWASAKI
Od tego są serwisówki, proponuję pozyskać taką, zagraniczne fora motocyklowe i umiejętność oraz chęć znalezienia.
VN900 nie ma czujników transmisji. Wyświetlacz Twój będzie wykorzystywał dane z czujnika prędkości i obrotów silnika, aby określić, na jakim biegu znajduje się motocykl, z wyjątkiem biegu neutralnego, ponieważ jest do tego czujnik. Dane te będzie pobierał właśnie ze złącza diagnostycznego. Jednostka ma tryb uczenia się obrotów na minutę.
Żeby nie było za łatwo to, to tym razem nie podam strony w necie gdzie jest wytłumaczone jak nauczyć wyświetlacz prawidłowego wyświetlania biegu.
Znalazłem to tym razem na stronie rosyjskojęzycznej.
Dodam jedynie to, że robi się to na postoju z motocyklem na podnośniku lub przynajmniej z tylnym kołem niestykającym się z podłożem.
Dla ułatwienia wpisz w wyszukiwarkę:
ДИСПЛЕЙ ПЕРЕДАЧ KAWASAKI
Tex66
-
- Posty: 4
- Rejestracja: pt paź 12, 2018
- Miejscowość: MILANÓWEK
- Motocykl: KAWASAKI VN 900
- VROC: 0
Re: złącze diagnostyczne
A jednak. Wszystko pasuje idealnie. Okazało się że małe chińskie rączki zrobiły wszystko jak trzeba. Rzeczywiście wpinamy się w złącze diagnostyczne. Trzeba tylko pokombinować z właściwą kolejnością . Wszystko śmiga jak trzeba a robota zrobiona w 15 minut.
Dziękuję wszystkim za pomoc . Zamykam temacik.
Dziękuję wszystkim za pomoc . Zamykam temacik.
VIPER
- Przemo
- Posty: 2291
- Rejestracja: czw cze 05, 2014
- Miejscowość: Wrocław
- Motocykl: VN 2000 Classic '06
- VROC: 37109
Re: złącze diagnostyczne
Coś więcej zdradzisz w tym temacie? Na przyszłość dla innych może być przydatne
Żyj tak, aby być szczęśliwym!
XV535>VN800>VN900>VN2000+VN800+LTD454
XV535>VN800>VN900>VN2000+VN800+LTD454
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: złącze diagnostyczne
Przemo
Przecież kolega VIPER już napisał, że „zamyka temacik”. Nie wie czy VN900 posiada złącze diagnostyczne i gdzie go szukać, nie rozróżnia złącza diagnostycznego od złączki diagnostycznej a Ty liczysz, że opisze coś dla innych?
Napisałeś 13 października o godz. 23:56 - „Coś więcej zdradzisz w tym temacie? Na przyszłość dla innych może być przydatne”.
Kolega VIPER Twoja sugestię na pewno przeczytał gdyż był chwilę po tym jak to napisałeś – dokładnie 14 października 2020 o godz. 00:14. Poczekamy, może podzieli się wiedzą.
Ewentualnie pojawi się na wiosnę jak będzie miał kolejny problem.
A ode mnie, może się komuś przydać
Jak widać na załączonym zdjęciu do złącza diagnostycznego bez względu czy to model USA czy Europa dochodzą cztery (4) przewody w tym trzy (3) od ECU. Pozostały jeden poprzez konektory 21 i 20 (USA) czy 21 i 22 (EUROPA) z pozostałymi elementami systemu paliwowego.
W modelu USA złączka diagnostyczna jest wpinana w złącze diagnostyczne, natomiast w wersji EUROPA złączka diagnostyczna jest oddzielnym elementem instalacji elektrycznej niż samo złącze diagnostyczne.
VIPER napisał: „Trzeba tylko pokombinować z właściwą kolejnością”.
Z jaką kolejnością?
Wystarczy podać model i rocznik i wyświetlacz przychodzi z odpowiednią wtyczką do złącza diagnostycznego.
Strony na Allegro nie będę podawał żeby nie być posądzony o kryptoreklamę.
I tyle w temacie.
Przecież kolega VIPER już napisał, że „zamyka temacik”. Nie wie czy VN900 posiada złącze diagnostyczne i gdzie go szukać, nie rozróżnia złącza diagnostycznego od złączki diagnostycznej a Ty liczysz, że opisze coś dla innych?
Napisałeś 13 października o godz. 23:56 - „Coś więcej zdradzisz w tym temacie? Na przyszłość dla innych może być przydatne”.
Kolega VIPER Twoja sugestię na pewno przeczytał gdyż był chwilę po tym jak to napisałeś – dokładnie 14 października 2020 o godz. 00:14. Poczekamy, może podzieli się wiedzą.
Ewentualnie pojawi się na wiosnę jak będzie miał kolejny problem.
A ode mnie, może się komuś przydać
Jak widać na załączonym zdjęciu do złącza diagnostycznego bez względu czy to model USA czy Europa dochodzą cztery (4) przewody w tym trzy (3) od ECU. Pozostały jeden poprzez konektory 21 i 20 (USA) czy 21 i 22 (EUROPA) z pozostałymi elementami systemu paliwowego.
W modelu USA złączka diagnostyczna jest wpinana w złącze diagnostyczne, natomiast w wersji EUROPA złączka diagnostyczna jest oddzielnym elementem instalacji elektrycznej niż samo złącze diagnostyczne.
VIPER napisał: „Trzeba tylko pokombinować z właściwą kolejnością”.
Z jaką kolejnością?
Wystarczy podać model i rocznik i wyświetlacz przychodzi z odpowiednią wtyczką do złącza diagnostycznego.
Strony na Allegro nie będę podawał żeby nie być posądzony o kryptoreklamę.
I tyle w temacie.
Tex66
Re: złącze diagnostyczne
Siemka, teraz ja coś dołączę. Zamontowałem wyświetlacz GiPro jak koledzy pokazali i udało się. Podłączyłem do gniazda, wszystko pasuje,posiadam wersję na wtrysku. Zamierzony efekt osiągnięty.
- robkas
- Posty: 79
- Rejestracja: pn sie 07, 2017
- Miejscowość: Staszów
- Motocykl: Kawasaki VN900 LT
- VROC: 0
Re: złącze diagnostyczne
Kupiłem na Ali wyświetlacz do Kawasaki, niestety wtyczka nie była kompatybilna z moim gniazdem diagnostycznym w VN900. Muszę wyciągnąć z niej piny i je wpiąć bezpośrednio w złącze diagnostyczne. Tu pytanie do kolegi co już montował w swoim motocyklu i do kolegi Tex 66 jako eksperta od manuali do naszych maszyn. Niestety w manualu nawet po dużym powiększeniu na kompie, schemat nie jest na tyle czytelny żebym zidentyfikował kolory przewodów gniazda diagnostycznego.
W gnieździe diagnostycznym namierzyłem próbówką plus po stacyjce i masę, pozostaje do wpięcia ostatni kabelek sygnałowy. Został żółty i niebieski wiem że któryś to sygnał prędkości i obrotów, a drugi od układu paliwowego tylko który ma jaki kolor. Od tego zółtego wychodzi ten pojedynczy kabelek z wtyczki na zewnątrz. Czy to ten pin sygnału prędkości czy ten drugi niebieski?
W gnieździe diagnostycznym namierzyłem próbówką plus po stacyjce i masę, pozostaje do wpięcia ostatni kabelek sygnałowy. Został żółty i niebieski wiem że któryś to sygnał prędkości i obrotów, a drugi od układu paliwowego tylko który ma jaki kolor. Od tego zółtego wychodzi ten pojedynczy kabelek z wtyczki na zewnątrz. Czy to ten pin sygnału prędkości czy ten drugi niebieski?
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: złącze diagnostyczne
Robkas
W załączeniu schemat instalacji elektrycznej VN 900. Zrobiłem na razie wersję europejską, nie wiem jaką Ty masz wersję VN-a. Myślę, że pomoże, są kosmetyczne różnice z wersją USA.
W tabelce są oznaczenia kolorów.
Po powiększeniu widać jaki kolor przewodu dochodzi do każdej złączki (connektor) lub złącza.
Palcem po schemacie i wiadomo będzie czy żółty czy niebieski i gdzie każdy i do czego leci ………..
Jeżeli potrzebna wersja na rynek USA i Kanady do wrzucę pod wieczór lub jutro rano jak zrobię (dziś Niedziela).
Mam jeszcze schemat 12 MB (wyraźny potężny plakat) ale ten 3MB też powinien pomóc. Ten większy to tylko na e-mail.
W załączeniu schemat instalacji elektrycznej VN 900. Zrobiłem na razie wersję europejską, nie wiem jaką Ty masz wersję VN-a. Myślę, że pomoże, są kosmetyczne różnice z wersją USA.
W tabelce są oznaczenia kolorów.
Po powiększeniu widać jaki kolor przewodu dochodzi do każdej złączki (connektor) lub złącza.
Palcem po schemacie i wiadomo będzie czy żółty czy niebieski i gdzie każdy i do czego leci ………..
Jeżeli potrzebna wersja na rynek USA i Kanady do wrzucę pod wieczór lub jutro rano jak zrobię (dziś Niedziela).
Mam jeszcze schemat 12 MB (wyraźny potężny plakat) ale ten 3MB też powinien pomóc. Ten większy to tylko na e-mail.
Tex66
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: złącze diagnostyczne
Wrzuciłem schemat - 3 MB. Po ściągnięciu z Forum już jako załącznik to tylko 570 kB (Fotosik przyjmuje a później samoczynnie zmniejsza plik). Więc z czytelnością i wyrazistością po ściągnięciu może być kiepsko.
Robkas, podaj e-maila na PRIV to wyślę duży.
Robkas, podaj e-maila na PRIV to wyślę duży.
Tex66
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: złącze diagnostyczne
Mam już schemat instalacji elektrycznej VN 900 - wersja USA i Kanada (duży format).
Po prostu jestem dobry w programach komputerowych.
Po prostu jestem dobry w programach komputerowych.
Tex66
- robkas
- Posty: 79
- Rejestracja: pn sie 07, 2017
- Miejscowość: Staszów
- Motocykl: Kawasaki VN900 LT
- VROC: 0
Re: złącze diagnostyczne
Dzięki Tex66, jak zawsze można na Ciebie liczyć i do tego masz wiedzę skąd wydobyć to co trzeba
Jutro prześledzę ścieżki kabelków.
Wracając do Manuala do VN900 w Pl, próbowałem przerobić, znaczy wg Twojej instrukcji podzieliłem angielski pdf na 13 części, przekonwertowałem je do worda, przetłumaczyłem, ale mam teraz po Polsku bez obrazków i mniej stron , przez co nie zgadza mi się ze spisem treści i ciężko przez to znaleźć to czego się szuka. Próbowałem inaczej, ale niestety trzeba płatnych wersji programów żeby to zrobić tak porządnie jak Ty , ale poległem
Jutro prześledzę ścieżki kabelków.
Wracając do Manuala do VN900 w Pl, próbowałem przerobić, znaczy wg Twojej instrukcji podzieliłem angielski pdf na 13 części, przekonwertowałem je do worda, przetłumaczyłem, ale mam teraz po Polsku bez obrazków i mniej stron , przez co nie zgadza mi się ze spisem treści i ciężko przez to znaleźć to czego się szuka. Próbowałem inaczej, ale niestety trzeba płatnych wersji programów żeby to zrobić tak porządnie jak Ty , ale poległem
- robkas
- Posty: 79
- Rejestracja: pn sie 07, 2017
- Miejscowość: Staszów
- Motocykl: Kawasaki VN900 LT
- VROC: 0
Re: złącze diagnostyczne
Wersja schematu do VN900 wersja USA, bardzo proszę na adres :
robertizy@gmail.com
robertizy@gmail.com
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: złącze diagnostyczne
Robkas
Poszło na e-mail, plakat 1 x 1 metr. Rozmiar 14,5 MB. Wszystko czytelne i opisy kolorów przewodów.
Potwierdź czy doszło, z tego typu rozmiarami pliku może być różnie.
U mnie po sprawdzeniu w „wysłanych” mam, że poszło i po ściągnięciu schematu dalej 14,5 MB.
Ale dla pewności napisz czy dostałeś.
Poszło na e-mail, plakat 1 x 1 metr. Rozmiar 14,5 MB. Wszystko czytelne i opisy kolorów przewodów.
Potwierdź czy doszło, z tego typu rozmiarami pliku może być różnie.
U mnie po sprawdzeniu w „wysłanych” mam, że poszło i po ściągnięciu schematu dalej 14,5 MB.
Ale dla pewności napisz czy dostałeś.
Tex66
- robkas
- Posty: 79
- Rejestracja: pn sie 07, 2017
- Miejscowość: Staszów
- Motocykl: Kawasaki VN900 LT
- VROC: 0
Re: złącze diagnostyczne
Wielkie dzięki Tex66.
Schemat doszedł bardzo czytelny i napewno nieraz się przyda. Co do kabelków to narazie doszedłem ze schematu tylko że oba czyli żółty i niebieski wchodzą do komputera.Teraz trzeba jakoś rozszyfrować na innym schemacie samego komputera, który pin w nim to sygnał prędkości.
Ile prostsze by było życie gdyby kolega VIPER pstryknął zdjęcie wtyczki lub opisał rozmieszczenie pinów w jego wtyczce od wyświetlacza, coś w stylu , prawa góra, prawy dół i lewa góra czy dół... nie chce wpinać na pałę bo mogę uszkodzić komputer
Schemat doszedł bardzo czytelny i napewno nieraz się przyda. Co do kabelków to narazie doszedłem ze schematu tylko że oba czyli żółty i niebieski wchodzą do komputera.Teraz trzeba jakoś rozszyfrować na innym schemacie samego komputera, który pin w nim to sygnał prędkości.
Ile prostsze by było życie gdyby kolega VIPER pstryknął zdjęcie wtyczki lub opisał rozmieszczenie pinów w jego wtyczce od wyświetlacza, coś w stylu , prawa góra, prawy dół i lewa góra czy dół... nie chce wpinać na pałę bo mogę uszkodzić komputer
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: złącze diagnostyczne
No to teraz już wiadomo będzie który pin na ECU to sygnał prędkości (5).
I życie stało się prostsze, co Robkas?
Zgodnie z harmonogramem logowania się, VIPER będzie tak około 4-5 kwietnia logował się. Ale tu na jakąkolwiek wiedzę i pomoc bym nie liczył, nie ma o niczym pojęcia.
I życie stało się prostsze, co Robkas?
Zgodnie z harmonogramem logowania się, VIPER będzie tak około 4-5 kwietnia logował się. Ale tu na jakąkolwiek wiedzę i pomoc bym nie liczył, nie ma o niczym pojęcia.
Tex66
Kto jest online
Jest 2 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 2 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości