Cześć,
mam nietypowy problem, ostatnio zostawiłem zatankowany do pełna motocykl (vn 900 custom) w garażu, zaś następnego dnia zauważyłem, że paliwo zaczęło się skraplać pod zbiornikiem - w miejscu mocowania śrub do pompy paliwa i pływaka. Po zdjęciu zbiornika nie mogłem niestety zlokalizować bezpośredniego źródła wycieku, więc sprawdziłem uszczelnienie pompy i pływaka, dokręciłem mocniej śruby i myślałem, że pomoże - niestety nie pomogło. W dalszym ciągu jest tak, że gdy zatankuje motocykl do pełna to za chwilę czuć zapach benzyny. Kiedy zbiornik jest zatankowany w 3/4 pojemności, wtedy nic nie cieknie, nie jest wyczuwalny zapach benzyny. Dodam, że wcześniej nie miałem tego problemu, zaś nigdy też nie tankuje po sam korek wlewu paliwa. Czy ktoś się spotkał już z takim problemem? Gdzie szukać rozwiązania, czyżby odpowietrznik nie działał jak należy?
Uciekające paliwo po zatankowaniu
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Uciekające paliwo po zatankowaniu
To nie odpowietrznik w korku paliwa odpowiada za skraplanie się paliwa pod zbiornikiem i nie jest to „nietypowy problem”.
Jest to typowy problem w VN 900 (Custom, Classic) jak się nie dba o „UKŁAD ODPAROWYWANIA PALIWA”.
- Pytasz: „Gdzie szukać rozwiązania?”
- W Instrukcji Serwisowej VN 900 Custom - str. 223÷226, wszystko jest tam wyjaśnione i pokazane lub w Instrukcji Serwisowej VN 900 Classic – str. 206÷210.
Dodatkowo należałoby spojrzeć na str. 610 w IS VN 900 Custom, sprawdzić i porównać ułożenie wszystkich węży „UKŁADU ODPAROWYWANIA PALIWA” oraz stan separatora i kanistra.
Nieważne czy zbiornik jest zatankowany ½ czy ¾ pojemności czy pod korek, paliwo nie ma prawa skraplać się pod zbiornikiem.
Powodzenia
Jest to typowy problem w VN 900 (Custom, Classic) jak się nie dba o „UKŁAD ODPAROWYWANIA PALIWA”.
- Pytasz: „Gdzie szukać rozwiązania?”
- W Instrukcji Serwisowej VN 900 Custom - str. 223÷226, wszystko jest tam wyjaśnione i pokazane lub w Instrukcji Serwisowej VN 900 Classic – str. 206÷210.
Dodatkowo należałoby spojrzeć na str. 610 w IS VN 900 Custom, sprawdzić i porównać ułożenie wszystkich węży „UKŁADU ODPAROWYWANIA PALIWA” oraz stan separatora i kanistra.
Nieważne czy zbiornik jest zatankowany ½ czy ¾ pojemności czy pod korek, paliwo nie ma prawa skraplać się pod zbiornikiem.
Powodzenia
Tex66
Re: Uciekające paliwo po zatankowaniu
Chyba, że masz po prostu jakąś dziurkę w samym zbiorniku.
Re: Uciekające paliwo po zatankowaniu
Dzięki za pomoc i naprowadzenie, okazało się, że problem był dosyć banalny choć trudny do zlokalizowania - nieszczelność pod zbiornikiem, w miejscu zgięcia. Zbiornik już pospawany i szczelny. Piszę wiadomość dla potomnych, może ktoś też będzie miał podobny problem.
-
- Posty: 511
- Rejestracja: śr wrz 13, 2017
- Miejscowość: Wrocław
- Motocykl: vulcan 1600 Classic/ teraz n 2000
- VROC: 0
Re: Uciekające paliwo po zatankowaniu
W mojej rudej ( każdy ją pamięta) Wyrósł mi bąbel po lakierem na baku. Na początki myślałem, że to rdza pod lakierem się zaczyna rodzić. Tak motocykl malowany). jednak zastanawiało mnie, że po tankowaniu zawsze rósł bardziej... okazało się, że w baku jest mała dziurka
Nigdy nie jest za późno.
Kto jest online
Jest 3 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 3 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości