Problem z regulacja przepustnic

polo811
Posty: 7
Rejestracja: czw paź 20, 2022
Motocykl: Vulcan 900 Classic

Problem z regulacja przepustnic

Post autor: polo811 » wt sty 31, 2023

Witam, posaidam vn900 na wtrysku(dwie sondy) i mam problem z przepustnica, mialem ja oddana do czyszczenia w ultra dzwiekach i dostalem w czesciach, mianowicie te dwie srubki (do skladu mieszanki badz synchronizacji) zostaly wykrecone totalnie i teraz nie wiem ile je wkrecic, ponoc w nich sie nie ustawia synchronizacji to do czego sa te srubki ? obok nich sa dwa zaslepione porty pod ktore mozna podlaczyc naprzyklad carbtune pro. Czy moze mogl by ktos zobaczyc u siebie czy sa one wkrecone na max , a moze tylko jedna? nie wiem jak mam to ugrysc zeby bylo jak z fabryka ustawila. Z gory dziekuje za jaka kolwiek informacje i przepraszam za brak polskiej czcionki.

polo811
Posty: 7
Rejestracja: czw paź 20, 2022
Motocykl: Vulcan 900 Classic

Re: Problem z regulacja przepustnic

Post autor: polo811 » wt sty 31, 2023

Obrazek

Awatar użytkownika
Skrobel
Posty: 2585
Rejestracja: czw maja 30, 2013
Miejscowość: Piaseczno
Motocykl: Nomad 1700, VN900 LT, był VN800-B3, VN1500-L4
VROC: 35582

Re: Problem z regulacja przepustnic

Post autor: Skrobel » wt sty 31, 2023

Przejrzałem pobieżnie serwisówkę do VN 900 Classic/LT (akurat taką mam) i szczerze powiem, że nie znalazłem żadnego odniesienia do tych śrub. Na kilku rysunkach/zdjęciach one są pokazane, ale nie ma do nich żadnego odniesienia ani w tekście ani opisach czynności.
Spróbuj zadzwonić/napisać do ASO (w Warszawie np. MonsterBike). Oni pewnie będą w stanie pomóc taką informacją.
LwG
Łukasz czyli Skrobel

Awatar użytkownika
Tex66
Posty: 1156
Rejestracja: pt paź 07, 2016
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
VROC: 0

Re: Problem z regulacja przepustnic

Post autor: Tex66 » wt sty 31, 2023

Że VN 900 jest na wtrysku to raczej tu na Forum Vulcaneria każdy wie.
- Skąd Kolega ma takie ładne zdjęcie?
- Świece oglądałeś?
- Pewnie są wibracje silnika przy większych obrotach po nagrzaniu się silnika?

W Instrukcji Serwisowej nic na ten temat nie ma i być nie może, co nie znaczy że coś się nimi nie reguluje.
Duży błąd, że były one wykręcane, że w ogóle było nimi kręcone.
Może bliżej wiosny ktoś z posiadaczy VN 900 coś napisze albo nie napisze, musisz tylko poczekać.

Nie da się ustawiać/regulować tych dwóch śrub na przepustnicy według tego jak ktoś inny ma je wkręcone/wykręcone, a tu dochodzi dodatkowa kwestia dwóch czujników tlenu (sondy Lambda) które masz.

P.S.
Ja sam napisałeś „ponoć w nich się nie ustawia synchronizacji to do czego są te śrubki?”.
Na pewno nie synchronizuje się tymi śrubkami pracy przepustnicy, żadnej synchronizacji.
Tex66

polo811
Posty: 7
Rejestracja: czw paź 20, 2022
Motocykl: Vulcan 900 Classic

Re: Problem z regulacja przepustnic

Post autor: polo811 » wt sty 31, 2023

Zdjecie z zagranicznego fora, Kupilem kawe ktora stala z 4 lata nie ruszana w szopce, Byl problem z odpaleniem na zimno (trzeba bylo krecic kila dobrych razy zeby zalapal , kolejne to spalanie ktore bylo bardzo wysokie , wiec wzialem sie za porzadny serwis, olej filtry , czyszczenie baku i filterka , nastepnie nowe swiece i zawory (wszystkie na wydechu i ssaniu byly bardzo ciasne daleko poza spec. Dlatego rowniez przepustnice byly rozebrane i porzadnie wyczyszczone , serwisowke to przejzalem z 5 razy , kazde zagraniczne forum -tam rowniez nikt nie wie do czego sa te srubki ( jedni twierdzili doe do poczatkowego ustawienia synchro a inni ze sklad mieszanki bo sondy pracuja tylko w jakims zakresie ) , ale dzis zdjalem te zaslepki portow kolo tych regulacji i podlaczylem wakuometr , na rozgrzanym silniku wkrecilem do oporu i wykrecilem dwie dwa oboroty i wtedy delikatnie skorygowalem jedna i druga bo waku normalnie reagowal na ustawienia nimi, staralem sie dojsc do jak najruwniejsze pracy silnika i udalo sie to.Silnik pracuje bardzo rowno , reakcja na gaz jest o nie bo lepsza. Wiec teraz poprostu potestuje jak z porannym odpalaniem i spalaniem , ogolnie moto super i jestem zadowolony z zakupu.

Awatar użytkownika
Tex66
Posty: 1156
Rejestracja: pt paź 07, 2016
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
VROC: 0

Re: Problem z regulacja przepustnic

Post autor: Tex66 » wt sty 31, 2023

Że zdjęcie jest z zagranicznego Forum to się zgadza.
Czytałeś o tych śrubach ale nie wszystkie komentarze są poprawne na stronie z której jest zdjęcie.
Ktoś tam napomknął o synchronizacji TPS-ów głównych i pomocniczych – trochę popłynął.
Na tym samym Forum jest jeszcze inna strona gdzie jest to dokładniej wyjaśnione.
To, że zdejmuje się czarne zaślepki z portów obok tych śrub i można podłączyć wakuometr to święta racja. Od tego właśnie są te dwa porty z czarnymi zaślepkami i wakuometr będzie reagował. Śruby którymi regulowałeś służą do ustawienia podciśnienia powietrza na poszczególnym cylindrze (pokaże to właśnie wakuometr) i regulacji składu mieszanki (bogatsza lub uboższa mieszanka na danym cylindrze), dlatego wcześniej pytałem o świece a właściwie ich kolor. Mimo że jest to motocykl na wtrysku, jest podobnie jak by się to regulowało na gaźniku. Śruby te są nie tylko w modelach VN 900 z czujnikami tlenu (sondy Lambda).
Zasadniczo jest to ustawiane wszystko fabrycznie, ale jak ktoś ma pojęcie może pewne ustawienia skorygować, dlatego nie ma nic o tym w Instrukcji Serwisowej.
Brawo za dociekliwość i poszukiwania.
Tex66

polo811
Posty: 7
Rejestracja: czw paź 20, 2022
Motocykl: Vulcan 900 Classic

Re: Problem z regulacja przepustnic

Post autor: polo811 » sob lut 11, 2023

Witam ponownie, pozostał mi jeszcze tylko jeden problem. Nie jest to jakos bardzo uciążliwe ale mnie denerwuje, mianowicie chodzi o odpalanie po nocy.
Każdego ranka przy pierwszej próbie żeby dziad zapalił muszę kręcić z 7 sekund i dopiero odpala ale jak przy pierwszej próbie zakręcę dosłownie sekunde to przy drugiej próbie odpala odrazu od strzała.
Świece i aku nowe, fajki , przewody, cewki i wszystkie styki są ok, na moje oko coś z układem paliwowym tylko co ? i czemu tylko po nocy tak jest potem może stać z 3h i jest od strzału.
Może ktoś miał coś podobnego u siebie. ??

Awatar użytkownika
Tex66
Posty: 1156
Rejestracja: pt paź 07, 2016
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
VROC: 0

Re: Problem z regulacja przepustnic

Post autor: Tex66 » sob lut 11, 2023

Poszukaj przez „lupkę”, temat powtarzał się na Forum wielokrotnie i są rozwiązania. Raz o trudnościach z uruchomieniem jak silnik jest zimny (dłuższy postój motocykla), drugi, o trudnościach z uruchomieniem silnika jak jest gorący.
Nie patrz tylko na VN 900 ale na inne modele na wtrysku.
Albo najlepiej spójrz na schemat połączeń układu DFI (str. 88-89) i wszystko będzie wiadomo co sprawdzić. Z 40 elementów – max 3-5 elementów.
Uzupełnieniem będzie obwód układu rozrusznika i obwód układu zapłonowego.
Jak sam napisałeś: „Kupiłem kawę która stała z 4 lata nie ruszana w szopce, był problem z odpaleniem na zimno, trzeba było kręcić kila dobrych razy żeby załapał”.
Zacznij od rozrusznika, jego szczotek, sprężyn i komutatora, czy wszystkie szczotki mają styk z komutatorem i czy nie nazbierało się tam brudu węglowego ze startych szczotek. Później akumulator a właściwie jego napięcie po całej nocy a następnie główny przekaźnik ECU i przekaźnik rozrusznika (ich styki).
Tex66

polo811
Posty: 7
Rejestracja: czw paź 20, 2022
Motocykl: Vulcan 900 Classic

Re: Problem z regulacja przepustnic

Post autor: polo811 » sob lut 11, 2023

Ale co miałby rozruszki do tego on kręci za każdym razem, tylko po nocy trzeba kręcić 7-8 sekund albo pokręcić dosłownie sekundę ,puścić przycisk poczekać 2 sek aż pompa paliwa znowu się wyłączy i odpalić znowu i odpala od strzału , jutro przejrzę elektrykę kolejny raz

Awatar użytkownika
Tex66
Posty: 1156
Rejestracja: pt paź 07, 2016
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
VROC: 0

Re: Problem z regulacja przepustnic

Post autor: Tex66 » sob lut 11, 2023

Masz rację, tu cytat: „co miałby rozruszki do tego …….” - przecież w końcu kręci.
A może potrzebujesz odnośnie VN 900:
- jak sprawdzić działanie pomy paliwa, jej regulatora ciśnienia oraz filtra pompy paliwa?
- jak sprawdzić wymagane napięcie na pompie paliwa?
- jak sprawdzić ciśnienie paliwa na pompie przez pierwsze 3s po włączeniu zapłonu i podczas pracy silnika?
- jak sprawdzić czy pompa podaje wymagana ilość paliwa na wtryskiwacze w ciągu 3s po włączeniu zapłonu?
- jak sprawdzić przekaźnik pompy paliwa, napięcie na nim i jego rezystancję?
- który pin ECU podaje sygnał wyjściowy na przekaźnik pompy i jak go sprawdzić?
- co ma główny przekaźnik ECU do przekaźnika pompy paliwa?

Śmiało możesz pisać, pisz śmiało ..............
Tex66

Chester178
Posty: 2
Rejestracja: śr lut 15, 2023
Motocykl: VN900

Re: Problem z regulacja przepustnic

Post autor: Chester178 » śr lut 15, 2023

Może tak sprostuje bo moim zdaniem dzwoni ale nie wiadomo gdzie. Po pierwsze i najważniejsze "synchronizacja wtrysku" nie jest lekarstwem na wszystko, powodów słabego odpalanie może być mnóstwo tym bardziej gdy mamy do czynienia z dwoma przepustnicami podstawową i tą elektryczną sterowaną przez serwomechanizm.
TPSy są bardzo ważnymi punktami przy diagnozie i trzeba je kontrolować przynajmniej raz na 2/3 lata szczególnie gdy mamy do czynienia z dodatkową przepustnicą która jest sterowana z wartości TPSu wspomagającego. Co do samej regulacji wtrysku, w motocyklach bez "wzorca" czyli brak regulacji podciśnienia na 1 cylindrze tylko samo miejsce do wpięcia się waku, mamy mały problem bo brakuje nam punktu odniesienia. Regulacja jest zawsze i w tym wypadu VN900 mamy możliwość regulacji dwiema śrubami ale nie wystarczy sam carbotune bądź elektryczne waku bo musimy wpiąć się w instalację MAPsensora przeanalizować wartości jakie podaje do ECU w trakcie zwiększania obrotów i na tej podstawie synchronizować wtrysk. Bez tego ECU będzie źle dobierać nam dawkę paliwa i możemy zalać motor do tego stopnia, że będzie strzelać w wydech na wolnych obrotach.
Co do samego TPSu wartości V są podane w serwisówce dla otwartej i zamkniętej przepustnicy. Rozregulowany TPS może pozbawić nas ssania, opóźni reakcję na "gaz" wtrysku i wiele innych mniejszych zaburzeń których nie odczujecie.
W serwisówce masz tabelkę MAPsensora trzeba tak wyregulować podciśnienia by volty wzrastały zgodnie z tabelką. Nie zawsze wystarczy ustawić wartość podciśnienia na tą z tabelki. Wszystko ulega rozregulowaniu i trzeba na bieżąco kontrolować wartości najważniejszych parametrów. W tym wypadku TPSów bo są dwa i podciśnień.
Dobrym przykładem jest Suzuki które także stosuje patent dwóch przepustnic i bardzo łatwo w nim zauważyć problem z TPSem gdyż w trakcie rozruchu na zimnym brak podbicia obrotów do 2 tyś jednorazowo świadczy o problemie a wskaźnik TPSu na zegarach można sobie wywalić.
Pewnie o czymś zapomnialem i nie do końca wyjaśniłem ale co do synchronizacji i TPSów powinno wystarczyć.

Chester178
Posty: 2
Rejestracja: śr lut 15, 2023
Motocykl: VN900

Re: Problem z regulacja przepustnic

Post autor: Chester178 » śr lut 15, 2023

Tex66 pisze:
sob lut 11, 2023
Masz rację, tu cytat: „co miałby rozruszki do tego …….” - przecież w końcu kręci.
A może potrzebujesz odnośnie VN 900:
- jak sprawdzić działanie pomy paliwa, jej regulatora ciśnienia oraz filtra pompy paliwa?
- jak sprawdzić wymagane napięcie na pompie paliwa?
- jak sprawdzić ciśnienie paliwa na pompie przez pierwsze 3s po włączeniu zapłonu i podczas pracy silnika?
- jak sprawdzić czy pompa podaje wymagana ilość paliwa na wtryskiwacze w ciągu 3s po włączeniu zapłonu?
- jak sprawdzić przekaźnik pompy paliwa, napięcie na nim i jego rezystancję?
- który pin ECU podaje sygnał wyjściowy na przekaźnik pompy i jak go sprawdzić?
- co ma główny przekaźnik ECU do przekaźnika pompy paliwa?

Śmiało możesz pisać, pisz śmiało ..............
Ale zgodzę się diagnoza zaczyna się od najłatwiejszych i najbardziej oczywistych rzeczy: luzy, świece, czujniki, rozrusznik ciśnienia olejów i paliwa, a każda usterka jest inna i nie ma złotego środka można się sugerować innymi rozwiązaniami ale nie znaczy to, że będzie łatwo.

Awatar użytkownika
Tex66
Posty: 1156
Rejestracja: pt paź 07, 2016
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
VROC: 0

Re: Problem z regulacja przepustnic

Post autor: Tex66 » czw lut 16, 2023

Chester
- To niby jest sprostowanie gdyż niby nie wiemy gdzie dzwoni?
Przeczytaj raz jeszcze w czym Kolega polo811 ma problem.
- Czy Kolega polo811 po uruchomieniu silnika ma problem z jego dalszą pracą na biegu jałowym, z „falowaniem” obrotów, czy też z „zalewaniem motoru do tego stopnia, że strzela w wydech na wolnych obrotach” lub ostatecznie z jego gaśnięciem na tymże biegu neutralnym?
Czy jedynie wciskając przycisk rozrusznika, powinno się kręcić manetką przyśpieszenia i czy a jeżeli tak, to który TPS-ów ma wpływ na rozruch silnika przy odpuszczonej manetce przyspieszenia, oba?
- A może Kolega polo811 coś wspomniał o jakimkolwiek problemie z pracą silnika podczas jazdy, z reakcją silnika na ruch manetką przyśpieszenia, z utratą/spadkiem mocy, szarpaniem motocyklem czy też gaśnięciem silnika właśnie spowodowanym reakcją na ruch manetki przyśpieszenia?
Wpinać się w „instalację MAP Sensora żeby przeanalizować wartości jakie podaje do ECU w trakcie zwiększania obrotów i na tej podstawie synchronizować wtrysk”?
- Gdzie jest ta tabela MAP Sensora wg której trzeba tak wyregulować podciśnienie by napięcie na nim wzrastało zgodnie z tą tabelą?
- Gdzie w Instrukcji Serwisowej VN 900 masz chociaż jeden zapis „MAP Sensor”, a jeżeli już o nim mowa to jak powinien brzmieć zapis i gdzie jest wykazany i tu również gdzie jest chociaż jedno zdanie na jego temat w Instrukcji Serwisowej?
Na pewno wielu będzie szukało takiego zapisu i co znajdą?
- „trzeba na bieżąco kontrolować wartości najważniejszych parametrów. W tym wypadku TPSów bo są dwa …….”, uważasz że ktoś tu nie wie, że są dwa TPS-y, Main Throttle Sensor oraz Subthrottle Sensor i jak jest rola każdego z nich?
To ile jest czujników podciśnień MAP Sensor w VN 900?
Który z czujników IAT Sensor czy IAP Sensor (AS Sensor) jest w rzeczywistości MAP Sensor (Manifold Absolute Pressure Sensor)?
Wartość napięcia w Instrukcji Serwisowej masz podaną dla głównego czy podrzędnego/dodatkowego TPS-u, i to jakich niby „mniejszych zaburzeń nie odczujemy” po rozregulowaniu TPS-u i którego, obu?
- VN 900 – motocykl bez „wzorca” czy jakieś „podbijanie obrotów do 2 tyś przez TPS bo Suzuki też ma dwa TPS-y” , i co jeszcze żeby bardziej zagmatwać problem?
Napisałeś: „Pewnie o czymś zapomniałem i nie do końca wyjaśniłem …… ale co do synchronizacji TPSów powinno wystarczyć ”.
- wiesz co?
- Napisz jeszcze o „całkującym” charakterze i specyfice pracy serwomechanizmu sterującym czujnikiem dodatkowej/podrzędnej przepustnicy (Subthrottle Sensor) bo przecież taka jest jego specyfika, wtedy na pewno wszyscy dowiemy się gdzie dzwoni i jak synchronizować TPS-y.
Ciekawym uzupełnieniem byłaby informacja na temat „PWM” - Pulse Width Modulation, jak i skąd go odczytywać jego sygnał i jak interpretować.

- Uważasz, że tu na Forum Vulcaneria to są ciemniaki?
Tex66

polo811
Posty: 7
Rejestracja: czw paź 20, 2022
Motocykl: Vulcan 900 Classic

Re: Problem z regulacja przepustnic

Post autor: polo811 » śr mar 01, 2023

Mi chodzilo tylko o dlugie odpalanie na zimno przy pierwszym podejsciu (bylo to okolo 8 sekund krecenia) teraz jest miedzy 3 a 4 na zimno przy pierwszym podejsciu , wiec tak to zostawiam. Wyczyscilem rozrusznik i wymienilem aku na nowy oraz poprawilem wszystkie luty w tym box z przekaznikami one tam sa wszystkie polaczone, Tam nie bylo zadnego problemu ze ssaniem obrotami ,spadkiem mocy czy cus. Ustawienie tymi srubkami jest ustawione na wolnych obrotach wyraznie da sie zrobic to na sluch ,szczegolnie jak mam przelotowy wydech , slychac kazde " nierowne prskniecie" , aczkolwiek po wymianie statora mam zrobione z 200 km dopiero i zaczelo mi z jego okolic dziwnie popiskiwac w okolicy 1500 obortow na jalowym i znowu trzeba szukac heh

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 2 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 2 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą