gaśnie w czasie jazdy
gaśnie w czasie jazdy
witam, zdarzyło mi się to już parę razy w czasie jazdy na wprost (silnik rozgrzany) gaśnie silnik czasem sam załapie w ruchu po 3-4 sekundach a czasem wcisnę sprzęgło i zapala z rozrusznika bez problemu.
Gdzie szukać problemu ? pacjent vn 900 custom wersja U.S.A
Liczę na szybki podpowiedzi, z góry dzięki
Gdzie szukać problemu ? pacjent vn 900 custom wersja U.S.A
Liczę na szybki podpowiedzi, z góry dzięki
Re: gaśnie w czasie jazdy
może to kogoś naprowadzi gdzie szukać: wyłącznik na kierownicy wyłączone, przekręcam stacyjkę i z regóły jest jedno tyknięcie (chyba przekaźnik) i słychać pracę przepustnic a gdy się dobrze rozgrzeje t po przekręceniu stacyjki słychać taki szereg kliknięć (przekaźnika stycznika ? zanim załapie)
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: gaśnie w czasie jazdy
To powiadasz, że „liczysz na szybkie podpowiedzi”, na Twoim miejscu cieszyłbym się jeżeli ktoś cokolwiek zasugeruje co jest bardzo mało prawdopodobne a tym bardziej niekoniecznie „szybko” ale nie jest to niewykluczone.
Tym bardziej nie „naprowadzaj” nikogo na rozwiązanie Twojego problemu bo to tak nie działa.
Spróbuj swój post ująć inaczej, coś w tym stylu: „Koledzy, silnik mojego Vulcana VN 900 Custom (a nie żadnego „pacjenta”) zgasł kilkakrotnie w czasie jazdy, czasami załapie w ruchu, czasami muszę go uruchomić po zatrzymaniu motocykla i wciśnięciu sprzęgła.
Gdy silnik jest zimny, po włączeniu zapłonu słychać jedno kliknięcie i pracę pompy paliwa, przełączam wyłącznik silnika w pozycję ON, naciskam przycisk rozrusznika i silnik się uruchamia.
Gdy silnik jest gorący to po włączeniu zapłonu, słychać szereg kliknięć, zanim po wciśnięciu przycisku rozrusznika silnik się uruchomi.
Koledzy proszę o pomocne sugestie, co może być przyczyną, pomóżcie proszę”.
Zobaczysz, że w przyszłości to pomoże.
- Ale skoro już zapytałeś - „Gdzie szukać problemu?”
- To poszukaj w wykazie elementów systemu DFI (IS VN 900 Custom – str.98 wersja USA i Kanada), w schemacie połączeniach układu systemu DFI (str. 102 i 103). Ale zacznij od schemat układu zapłonowego (str. 528).
Wydawać może się to dziwne, ale żaden przekaźnik nie jest elementem Systemu DFI, podobnie jak wyłącznik zapłonu i wyłącznik silnika.
Trochę to może i zagmatwane ale poniżej coś co może naprowadzi ale Ciebie:
- Czy przekaźnik rozrusznika jest w obwodzie elektrycznym rozrusznika? – JEST.
- Czy przekaźnik rozrusznika jest w obwodzie zapłonowym? – NIE JEST.
- Czy przekaźnik rozrusznika jest w obwodzie elektrycznym pompy paliwa? – JEST.
- Czy przekaźnik obwodu rozrusznika jest w obwodzie elektrycznym pompy paliwa? – NIE JEST.
- Czy przekaźnik obwodu rozrusznika jest w obwodzie elektrycznym rozrusznika? – JEST.
- Czy przekaźnik obwodu rozrusznika jest w obwodzie zapłonowym – JEST.
- Czy główny i podrzędny czujnik przepustnicy są w układzie elektrycznym rozrusznika i czy można je słyszeć? – NIE!
- Czy główny i podrzędny czujnik przepustnicy są w układzie zapłonowym? – SĄ.
- Czy przełącznik blokady rozrusznika jest w obwodzie elektrycznym rozrusznika i w układzie zapłonowym? – SĄ.
- Czy główny przekaźnik ECU jest w obwodzie elektrycznym rozrusznika? – NIE JEST.
- Czy główny przekaźnik ECU jest w obwodzie zapłonowym? –JEST.
To co to jest, co klika raz gdy silnik jest zimny i silnik się uruchamia a co klika kilkukrotnie (jeżeli niedomaga) gdy silnik jest gorący zanim ewentualnie się załączy i uda się uruchomić silnik?
Ten element odpowiadać będzie między innymi za to, że silnik będzie się wyłączał w czasie jazdy.
Jak porównasz odpowiedzi to poznasz odpowiedź.
P.S.
Wszyscy którzy mogli pomóc, przeczytali już Twój post, nie ma potrzeby nikogo na nic naprowadzać.
Więc jak widzisz, albo nie chcieli pomóc albo nie mieli czasu.
Powodzenia
Tym bardziej nie „naprowadzaj” nikogo na rozwiązanie Twojego problemu bo to tak nie działa.
Spróbuj swój post ująć inaczej, coś w tym stylu: „Koledzy, silnik mojego Vulcana VN 900 Custom (a nie żadnego „pacjenta”) zgasł kilkakrotnie w czasie jazdy, czasami załapie w ruchu, czasami muszę go uruchomić po zatrzymaniu motocykla i wciśnięciu sprzęgła.
Gdy silnik jest zimny, po włączeniu zapłonu słychać jedno kliknięcie i pracę pompy paliwa, przełączam wyłącznik silnika w pozycję ON, naciskam przycisk rozrusznika i silnik się uruchamia.
Gdy silnik jest gorący to po włączeniu zapłonu, słychać szereg kliknięć, zanim po wciśnięciu przycisku rozrusznika silnik się uruchomi.
Koledzy proszę o pomocne sugestie, co może być przyczyną, pomóżcie proszę”.
Zobaczysz, że w przyszłości to pomoże.
- Ale skoro już zapytałeś - „Gdzie szukać problemu?”
- To poszukaj w wykazie elementów systemu DFI (IS VN 900 Custom – str.98 wersja USA i Kanada), w schemacie połączeniach układu systemu DFI (str. 102 i 103). Ale zacznij od schemat układu zapłonowego (str. 528).
Wydawać może się to dziwne, ale żaden przekaźnik nie jest elementem Systemu DFI, podobnie jak wyłącznik zapłonu i wyłącznik silnika.
Trochę to może i zagmatwane ale poniżej coś co może naprowadzi ale Ciebie:
- Czy przekaźnik rozrusznika jest w obwodzie elektrycznym rozrusznika? – JEST.
- Czy przekaźnik rozrusznika jest w obwodzie zapłonowym? – NIE JEST.
- Czy przekaźnik rozrusznika jest w obwodzie elektrycznym pompy paliwa? – JEST.
- Czy przekaźnik obwodu rozrusznika jest w obwodzie elektrycznym pompy paliwa? – NIE JEST.
- Czy przekaźnik obwodu rozrusznika jest w obwodzie elektrycznym rozrusznika? – JEST.
- Czy przekaźnik obwodu rozrusznika jest w obwodzie zapłonowym – JEST.
- Czy główny i podrzędny czujnik przepustnicy są w układzie elektrycznym rozrusznika i czy można je słyszeć? – NIE!
- Czy główny i podrzędny czujnik przepustnicy są w układzie zapłonowym? – SĄ.
- Czy przełącznik blokady rozrusznika jest w obwodzie elektrycznym rozrusznika i w układzie zapłonowym? – SĄ.
- Czy główny przekaźnik ECU jest w obwodzie elektrycznym rozrusznika? – NIE JEST.
- Czy główny przekaźnik ECU jest w obwodzie zapłonowym? –JEST.
To co to jest, co klika raz gdy silnik jest zimny i silnik się uruchamia a co klika kilkukrotnie (jeżeli niedomaga) gdy silnik jest gorący zanim ewentualnie się załączy i uda się uruchomić silnik?
Ten element odpowiadać będzie między innymi za to, że silnik będzie się wyłączał w czasie jazdy.
Jak porównasz odpowiedzi to poznasz odpowiedź.
P.S.
Wszyscy którzy mogli pomóc, przeczytali już Twój post, nie ma potrzeby nikogo na nic naprowadzać.
Więc jak widzisz, albo nie chcieli pomóc albo nie mieli czasu.
Powodzenia
Tex66
Re: gaśnie w czasie jazdy
"Więc jak widzisz, albo nie chcieli pomóc albo nie mieli czasu." Albo odpowiedniej wiedzy
Motocykle są jak wódka..prawdziwa jazda zaczyna się od litra..
Re: gaśnie w czasie jazdy
no i chyba udało się rozwiązać problem, wczoraj zdemontowałem bak, siedzenie, boczki porozpinałem wszystkie przewody elektryczne i na niektórych złączach był nalot (zaśniedziałe, utlenienie) poczyszczone i opiskane preparatem do styków. Dziś jeździłem parę godzin i silnik ani razu nie zgasł
A to co czasem po rozgrzaniu dziwne dźwięki (klikanie) wydawało to był mechanizm (serwomechanizm ?) przepustnic pierwszych (elektrycznych, których zresztą nie ma )
A to co czasem po rozgrzaniu dziwne dźwięki (klikanie) wydawało to był mechanizm (serwomechanizm ?) przepustnic pierwszych (elektrycznych, których zresztą nie ma )
Re: gaśnie w czasie jazdy
Witam, zwracam się z prośbą do użytkowników vn 900 oraz osób z dużą wiedzą techniczną na temat naszych vulcanów. Sprawa dotyczy niby rozwiązanego problemu w tamtym roku ... a jednak nie, mam nadzieje że naprowadzi mnie ktoś gdzie szukać i jak zdiagnozować przyczynę.
-motocykl gasł na chwilę po czym sam się załączał w czasie jazdy i w czasie postoju (np; czerwone światło) nie zaświecała się kontrolka FI. Był też problem z ssaniem zimny silnik odpalał i pracował na wolnych obrotach po około 30-60 sekund wchodził na wyższe obroty (ssanie) i po ok minucie schodził do wolnych obrotów.
-wymieniłem w tym roku:(nowy zamiennik) czujnik temperatury cieczy chłodzącej (choć wentylator się normalnie załączał), na następny ogień poszedł czujnik ciśnienia powietrza (używka), dalej czujnik temperatury powietrza (używka), dalej czujnik położenia wału (ten obok statora), nadal nic nie pomagało i czytając forum a szczególnie wypowiedzi forumowicza Tex66, stwierdziłem że to któryś TPS bądź sam napęd przepustnic i zakupiłem kompletną przepustnicę (używaną) zrobiłem w niej pomiary TPS obu i wychodziło 4,66 ohm oraz 4,7 ohm).
Po wymianie przepustnicy ssanie jest od razu po odpaleniu lecz problemy z gaśnięciem silnika się nasiliły odpala bez problemu a po przejechaniu paru minut zaczyna gasnąć po odkręceniu przepustnicy wolne obroty ok jazda już nie bardzo.
nie wymieniłem tylko czujnika prędkości bo raczej działa dobrze (prędkościomierz wskazuje cały czas nawet jak silnik zgaśnie w czasie jazdy) i cewek nie wymieniałem.
Próbowałem uruchomić autodiagnozę poprzez stykanie żółtego przewodu z minusem akumulatora wg: serwisówki i nic się nie dzieje (bądź ja nie umiem).
Chciałbym jeszcze zaznaczyć że nie podłączyłem przewodu podciśnieniowego (pod jedną z zaślepek na przepustnicy) chodzi o wężyk str.86 3-6 FUEL SYSTEM (DFI)
rysunek dolny, ponieważ nie mam wejścia w baku przy czujniku poziomu paliwa (bak był pewnie zmieniany) i on tam luźno leżał i czasem pokazywało się tam trochę paliwa. Zauważyłem że bardziej strzela w wydech ( chyba go przelewa) po odpuszczeniu manetki gazu.
Pozdrawiam Damian
-motocykl gasł na chwilę po czym sam się załączał w czasie jazdy i w czasie postoju (np; czerwone światło) nie zaświecała się kontrolka FI. Był też problem z ssaniem zimny silnik odpalał i pracował na wolnych obrotach po około 30-60 sekund wchodził na wyższe obroty (ssanie) i po ok minucie schodził do wolnych obrotów.
-wymieniłem w tym roku:(nowy zamiennik) czujnik temperatury cieczy chłodzącej (choć wentylator się normalnie załączał), na następny ogień poszedł czujnik ciśnienia powietrza (używka), dalej czujnik temperatury powietrza (używka), dalej czujnik położenia wału (ten obok statora), nadal nic nie pomagało i czytając forum a szczególnie wypowiedzi forumowicza Tex66, stwierdziłem że to któryś TPS bądź sam napęd przepustnic i zakupiłem kompletną przepustnicę (używaną) zrobiłem w niej pomiary TPS obu i wychodziło 4,66 ohm oraz 4,7 ohm).
Po wymianie przepustnicy ssanie jest od razu po odpaleniu lecz problemy z gaśnięciem silnika się nasiliły odpala bez problemu a po przejechaniu paru minut zaczyna gasnąć po odkręceniu przepustnicy wolne obroty ok jazda już nie bardzo.
nie wymieniłem tylko czujnika prędkości bo raczej działa dobrze (prędkościomierz wskazuje cały czas nawet jak silnik zgaśnie w czasie jazdy) i cewek nie wymieniałem.
Próbowałem uruchomić autodiagnozę poprzez stykanie żółtego przewodu z minusem akumulatora wg: serwisówki i nic się nie dzieje (bądź ja nie umiem).
Chciałbym jeszcze zaznaczyć że nie podłączyłem przewodu podciśnieniowego (pod jedną z zaślepek na przepustnicy) chodzi o wężyk str.86 3-6 FUEL SYSTEM (DFI)
rysunek dolny, ponieważ nie mam wejścia w baku przy czujniku poziomu paliwa (bak był pewnie zmieniany) i on tam luźno leżał i czasem pokazywało się tam trochę paliwa. Zauważyłem że bardziej strzela w wydech ( chyba go przelewa) po odpuszczeniu manetki gazu.
Pozdrawiam Damian
Re: gaśnie w czasie jazdy
Dobry wieczór, dziś po raz enty z kolei rozebrałem prawie cały układ elektryczny pomierzyłem jeszcze raz wartości oporów oraz tym razem napięć tak jak manual wskazuje i nadal wszystko ok, prócz pompy paliwa która nalała przez 3 sek. ok. 45 ml czyli trochę mniej niż serwisówka wskazuje. Zauważyłem również że jak wszystko dziś poskładałem i odpaliłem motocykl na luzie to po ok 10 minutach pracy przy przygazowaniu go, to gdzieś w połowie otwarcia przepustnicy zaczyna go dusić dławić tak jakby paliwa nie dostawała po odpuszczeniu przepustnicy na wolnych obrotach pracuje bez zarzutu.
Czy jest możliwe że pompa paliwa po pracy paru minut zaczyna niedomagać nie dając odpowiedniego ciśnienia paliwa a co za tym idzie i ilości, i silnik zaczyna gasnąć ?
Pozdrawiam Damian
Czy jest możliwe że pompa paliwa po pracy paru minut zaczyna niedomagać nie dając odpowiedniego ciśnienia paliwa a co za tym idzie i ilości, i silnik zaczyna gasnąć ?
Pozdrawiam Damian
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: gaśnie w czasie jazdy
mrozo,
Skoro gdzieś w Twojej prośbie przewinęła się moja osoba to taka moja sugestia, możliwe że będzie przydługa ale może być pomocna.
Wybrałem najistotniejsze cytaty z Twojego ostatniego komentarza które są naprowadzającymi i pomocnymi stwierdzeniami mogącymi pomóc w zdiagnozowaniu przyczyny gaśnięcia silnika gdy manetka przyśpieszenia jest odkręcana, i tak:
„Nie zaświecała się kontrolka FI” – czyli nie powinno być żadnego z 18 możliwych do zdiagnozowania błędów serwisowych.
„Odpala bez problemu” – tak ma być!
„Po wymianie przepustnicy ssanie jest od razu po odpaleniu” – napięcie wejściowe TPS masz niemalże książkowe a ssanie powinno być zaraz po uruchomieniu silnika!
„Wolne obroty OK” – i bardzo dobrze!
„Problemy z gaśnięciem silnika się nasiliły po odkręceniu przepustnicy” - i tu zaczyna się problem.
Więc metodą wykluczenia kolejnych podzespołów z dwóch obwodów elektrycznych i jednego schematu określającego same podzespoły Układu DFI (wszystko to odpowiada razem za zapłon w silniku bez względu na odkręcenie manetki) wykluczyłbym co nie ma wpływu na gaśnięcie silnika przy odkręconej manetce przyśpieszenia. Oczywiście trzeba mieć również na względzie te elementy które wymieniłeś a z opisu wynika, że są sprawne.
Żebyś miał łatwiej i szybciej, to taka sugestia w formie graficznej ode mnie (PATRZ ZAŁĄCZONE ZDJĘCIE – wymagało trochę zabawy), ja bym tak zrobił chcąc ustalić przyczyny gaśnięcia silnika gdy silnik jest obciążany po odkręceniu manetki przyśpieszenia.
To co zostało na schematach nieprzekreślone i nie jest w kolorze czerwonym sugerowałbym sprawdzić.
Więc co mamy?
- ECU;
- wtryskiwacze;
- pompa paliwa;
- przekaźnik pompy paliwa;
- cewki zapłonowe
Tak dla porównania otworzyłbym Instrukcję Serwisowa VN 900 Custom na stronie 122 i przeczytałbym co Kawasaki sugeruje na temat gaśnięcia VN 900 gdy silnik jest obciążony a manetka przyspieszenia jest odkręcana, i możemy przeczytać:
- Problem z pompą paliwa;
- Problem z wtryskiwaczem paliwa;
- Problem z czujnikiem przepustnicy (wymieniłeś);
- Problem z czujnikiem temperatury powietrza wlotowego (wymieniłeś);
- Zbyt niskie lub zbyt wysokie ciśnienie paliwa;
- Problem z regulatorem ciśnienia paliwa;
- Problem z czujnikiem wału korbowego (wymieniłeś);
- Problem z cewką zapłonową.
Reasumując jedno i drugie mamy:
- pompę paliwa z regulatorem ciśnienia paliwa (regulator jako integralna część pompy);
- cewki zapłonowe;
- wtryskiwacze.
Obstawiam pompę paliwa, która po otwarciu przepustnicy może być wraz z regulatorem niewydolna aby zapewnić wymaganą ilość i ciśnienie paliwa w jednostce czasu podczas otwierania manetki przyśpieszenia.
Mówimy tu również o obwodzie elektrycznym pomy paliwa który znajdziesz na stronie 183 Instrukcji Serwisowej swojego motocykla a na nim zależność jej od ECU i przekaźnika pomy paliwa.
Nie zaszkodzi sprawdzić wtryskiwacze, jak to zrobić przeczytasz w Instrukcji Serwisowej.
P.S.
Posiadacze VN 900 to najwyżej mogą Cię powitać w Powitalni, natomiast bardzo chętnie poczytają to co teraz zamieściłem.
Zobaczysz jak teraz przyśpieszy liczba otwarć postu.
Mam nadzieje że autoryzacja na załączonej grafice w niczym Ci nie przeszkodzi.
Powodzenia
Skoro gdzieś w Twojej prośbie przewinęła się moja osoba to taka moja sugestia, możliwe że będzie przydługa ale może być pomocna.
Wybrałem najistotniejsze cytaty z Twojego ostatniego komentarza które są naprowadzającymi i pomocnymi stwierdzeniami mogącymi pomóc w zdiagnozowaniu przyczyny gaśnięcia silnika gdy manetka przyśpieszenia jest odkręcana, i tak:
„Nie zaświecała się kontrolka FI” – czyli nie powinno być żadnego z 18 możliwych do zdiagnozowania błędów serwisowych.
„Odpala bez problemu” – tak ma być!
„Po wymianie przepustnicy ssanie jest od razu po odpaleniu” – napięcie wejściowe TPS masz niemalże książkowe a ssanie powinno być zaraz po uruchomieniu silnika!
„Wolne obroty OK” – i bardzo dobrze!
„Problemy z gaśnięciem silnika się nasiliły po odkręceniu przepustnicy” - i tu zaczyna się problem.
Więc metodą wykluczenia kolejnych podzespołów z dwóch obwodów elektrycznych i jednego schematu określającego same podzespoły Układu DFI (wszystko to odpowiada razem za zapłon w silniku bez względu na odkręcenie manetki) wykluczyłbym co nie ma wpływu na gaśnięcie silnika przy odkręconej manetce przyśpieszenia. Oczywiście trzeba mieć również na względzie te elementy które wymieniłeś a z opisu wynika, że są sprawne.
Żebyś miał łatwiej i szybciej, to taka sugestia w formie graficznej ode mnie (PATRZ ZAŁĄCZONE ZDJĘCIE – wymagało trochę zabawy), ja bym tak zrobił chcąc ustalić przyczyny gaśnięcia silnika gdy silnik jest obciążany po odkręceniu manetki przyśpieszenia.
To co zostało na schematach nieprzekreślone i nie jest w kolorze czerwonym sugerowałbym sprawdzić.
Więc co mamy?
- ECU;
- wtryskiwacze;
- pompa paliwa;
- przekaźnik pompy paliwa;
- cewki zapłonowe
Tak dla porównania otworzyłbym Instrukcję Serwisowa VN 900 Custom na stronie 122 i przeczytałbym co Kawasaki sugeruje na temat gaśnięcia VN 900 gdy silnik jest obciążony a manetka przyspieszenia jest odkręcana, i możemy przeczytać:
- Problem z pompą paliwa;
- Problem z wtryskiwaczem paliwa;
- Problem z czujnikiem przepustnicy (wymieniłeś);
- Problem z czujnikiem temperatury powietrza wlotowego (wymieniłeś);
- Zbyt niskie lub zbyt wysokie ciśnienie paliwa;
- Problem z regulatorem ciśnienia paliwa;
- Problem z czujnikiem wału korbowego (wymieniłeś);
- Problem z cewką zapłonową.
Reasumując jedno i drugie mamy:
- pompę paliwa z regulatorem ciśnienia paliwa (regulator jako integralna część pompy);
- cewki zapłonowe;
- wtryskiwacze.
Obstawiam pompę paliwa, która po otwarciu przepustnicy może być wraz z regulatorem niewydolna aby zapewnić wymaganą ilość i ciśnienie paliwa w jednostce czasu podczas otwierania manetki przyśpieszenia.
Mówimy tu również o obwodzie elektrycznym pomy paliwa który znajdziesz na stronie 183 Instrukcji Serwisowej swojego motocykla a na nim zależność jej od ECU i przekaźnika pomy paliwa.
Nie zaszkodzi sprawdzić wtryskiwacze, jak to zrobić przeczytasz w Instrukcji Serwisowej.
P.S.
Posiadacze VN 900 to najwyżej mogą Cię powitać w Powitalni, natomiast bardzo chętnie poczytają to co teraz zamieściłem.
Zobaczysz jak teraz przyśpieszy liczba otwarć postu.
Mam nadzieje że autoryzacja na załączonej grafice w niczym Ci nie przeszkodzi.
Powodzenia
Tex66
Re: gaśnie w czasie jazdy
Problem rozwiązany (w końcu).Chciałem bardzo podziękować forumowiczowi Tex66 za wszelkie możliwe rozwiązania i opisanie ich.
Dziś zdemontowałem bak, zlałem z niego paliwo i to co zaczęło wylewać się z tym paliwem od razu mnie przeraziło i utwierdziło że dobrze trafiłem, po zdemontowaniu pompy paliwa było mnóstwo opiłków metalowych ( z czego pompa ). Od razu zakup nowej pompy z filtrami niskiego i wysokiego ciśnienia oraz nowy regulator ciśnienia paliwa. Czyszczenie baku z opiłków i osadów ( brak korozji), zmontowana nowa pompa i pierwsze próby niecałe 90 km (w różnych warunkach) i ani razu się nie zadławił ani nie zgasł.
Mam jeszcze jedno pytanie: regulator ciśnienia paliwa jaki dostałem wraz z pompą to 3,2 Bar zamiast 3,0 Bar czy mogą być ( a jak mogą to jakie) jakieś negatywne skutki (prócz większego spalania) ?
Dziś zdemontowałem bak, zlałem z niego paliwo i to co zaczęło wylewać się z tym paliwem od razu mnie przeraziło i utwierdziło że dobrze trafiłem, po zdemontowaniu pompy paliwa było mnóstwo opiłków metalowych ( z czego pompa ). Od razu zakup nowej pompy z filtrami niskiego i wysokiego ciśnienia oraz nowy regulator ciśnienia paliwa. Czyszczenie baku z opiłków i osadów ( brak korozji), zmontowana nowa pompa i pierwsze próby niecałe 90 km (w różnych warunkach) i ani razu się nie zadławił ani nie zgasł.
Mam jeszcze jedno pytanie: regulator ciśnienia paliwa jaki dostałem wraz z pompą to 3,2 Bar zamiast 3,0 Bar czy mogą być ( a jak mogą to jakie) jakieś negatywne skutki (prócz większego spalania) ?
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: gaśnie w czasie jazdy
Wiem, Brawo Ja ……………………
Do VN 900 Classic zalecany przez Kawasaki jest regulator ciśnienia paliwa wytwarzający, utrzymujący i podający ciśnienie na wtryskiwacze 304 kPa (44psi, 3,1Bar).
Do VN 900 Custom producent zaleca regulator wytwarzający, utrzymujący i podający ciśnienie na wtryskiwacze 294 kPa (43psi, 3,0Bar).
To nie regulator ciśnienia paliwa będzie decydował o ilości podawanego paliwa na wtryskiwacze a tym samym na wielkość spalania a zdecydowanie nie w stopniu zauważalnym.
Tym co decyduje o ilości podawanego paliwa na wtryskiwacze jest ECU wydłużając lub skracając impuls co do czasu ich otwarcia i momentu zamknięcia a w to wszystko „zamieszane” jest jeszcze powietrze a w zasadzie to jego gęstość na danym obszarze. I tu mamy dwa czujniki IAP (Intake Air Pressure) - Ciśnienie Powietrza Dolotowego i IAT (Intake Air Temperature) - Temperatura Powietrza Dolotowego. To razem będzie miało wpływ na ilość podawanego paliwa.
0,2 Bar dwóm wtryskiwaczom szkody nie zrobi i nawet tego nie poczują, tak jak Ty nie zauważysz różnicy w spalaniu, wręcz przeciwnie odczujesz pozytywnie dynamikę silnika.
Regulatory są dedykowane do samych pomp paliwa. Jeżeli ten był wraz z pompą to znaczy, że jest do niej właściwy.
W mądrych i merytorycznych wydawnictwach możesz przeczytać że zalecane ciśnienie paliwa na wtryskiwacze w VN 900 jest w wielkości 44psi (± 1psi).
Z czasem wydajność/zdolność regulatorów też spada, więc nie masz się czym przejmować i ciesz się jazdą.
Do VN 900 Classic zalecany przez Kawasaki jest regulator ciśnienia paliwa wytwarzający, utrzymujący i podający ciśnienie na wtryskiwacze 304 kPa (44psi, 3,1Bar).
Do VN 900 Custom producent zaleca regulator wytwarzający, utrzymujący i podający ciśnienie na wtryskiwacze 294 kPa (43psi, 3,0Bar).
To nie regulator ciśnienia paliwa będzie decydował o ilości podawanego paliwa na wtryskiwacze a tym samym na wielkość spalania a zdecydowanie nie w stopniu zauważalnym.
Tym co decyduje o ilości podawanego paliwa na wtryskiwacze jest ECU wydłużając lub skracając impuls co do czasu ich otwarcia i momentu zamknięcia a w to wszystko „zamieszane” jest jeszcze powietrze a w zasadzie to jego gęstość na danym obszarze. I tu mamy dwa czujniki IAP (Intake Air Pressure) - Ciśnienie Powietrza Dolotowego i IAT (Intake Air Temperature) - Temperatura Powietrza Dolotowego. To razem będzie miało wpływ na ilość podawanego paliwa.
0,2 Bar dwóm wtryskiwaczom szkody nie zrobi i nawet tego nie poczują, tak jak Ty nie zauważysz różnicy w spalaniu, wręcz przeciwnie odczujesz pozytywnie dynamikę silnika.
Regulatory są dedykowane do samych pomp paliwa. Jeżeli ten był wraz z pompą to znaczy, że jest do niej właściwy.
W mądrych i merytorycznych wydawnictwach możesz przeczytać że zalecane ciśnienie paliwa na wtryskiwacze w VN 900 jest w wielkości 44psi (± 1psi).
Z czasem wydajność/zdolność regulatorów też spada, więc nie masz się czym przejmować i ciesz się jazdą.
Tex66
Re: gaśnie w czasie jazdy
Tex66 dzięki za szybką odpowiedź, bałem się że będę jeździł na bogatej mieszance (w sumie lepsza bogata niż uboga)
Kto jest online
Jest 2 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 2 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości