VN 900 - dane techniczne i eksploatacyjne

lacny
Posty: 28
Rejestracja: pn paź 11, 2010
Miejscowość: Zielona Góra
Motocykl: VN 900 Classic
VROC: 0

VN 900 - dane techniczne i eksploatacyjne

Post autor: lacny » wt lut 08, 2011

VN 900 Classic

Silnik
- czterosuwowy, dwucylindrowy w układzie V, kąt rozwarcia 55°, chłodzony cieczą;
- pojemność: 903 ccm;
- średnica x skok tłoka: 88.0 x 74.2 mm;
- stopień sprężania: 9.5 : 1;
- moc maksymalna 37 kW (50 KM) przy 5700 rpm;
- maksymalny moment obrotowy 78 Nm (8.0 kgfm) przy 3700 rpm;
- układ rozrządu: SOHC, 4 zawory na cylinder;
- układ zasilania: wtrysk paliwa ?34 mm x 2 z podwójnymi dyszami;
- układ smarowania z mokrą miską olejową;
- zapłon iskrowy;
- rozrusznik elektryczny;
- akumulator 12V - 10Ah;
- alternator: 32A x 14V przy 5000 rpm.

Napęd
- sprzęgło mokre wielotarczowe;
- przeniesienie napędu: pas napędowy
- przełożenie pierwotne 2.184, przełożenie końcowe 2.063, całkowite przełożenie napędu 4.338;
- skrzynia biegów pięciostopniowa, I-2.786, II-1.889, III-1.360, IV-1.107, V-0.963;

Podwozie
- rama kołyskowa stalowa;
- kąt pochylenia główki ramy/wyprzedzenie: 32° 160 mm;
- przednie zawieszenie teleskopowe o średnicy 41 mm;
- skok przedniego zawieszenia: 150 mm;
- zawieszenie tylne typu Uni-Trak
- skok tylnego zawieszenia: 100 mm;
- kąt skrętu lewy/prawy: 38°/38°;
- hamulce przednie: pojedyncza tarcza hamulcowa o średnicy 300 mm, zacisk hamulcowy dwutłoczkowy;
- hamulce tylnie: pojedyncza tarcza hamulcowa o średnicy 270 mm, zacisk hamulcowy dwutłoczkowy;
- ogumienie bezdętkowe
- przód: 130/90-16M/C 67H;
- tył: 180/70-15M/C 76H.

Wymiary i masa
- długość: 2465 mm;
- szerokość: 1005 mm;
- wysokośc: 1065 mm;
- rozstaw osi: 1645 mm;
- prześwit: 135 mm;
- promień skrętu: 2.9 m;
- masa sucha pojazdu: 250 kg;
- masa pojazdu gotowego do użytku: 282 kg;
- pojemność zbiornika paliwa: 20 l
- wysokość siedzenia: 685 mm.

Dane eksploatacyjne
- olej silnikowy SAE 10W-40 klasy API SE, SF, SG; filtr oleju HF 303;
- pojemność: 3.0 L jeśli filtr nie jest wymieniany, 3.2 L razem z filtrem, 3.7 L przy całkowicie suchym silniku;
- świece zapłonowe NGK CPR7EA-9, przerwa między elektrodami: 0.8-0.9 mm;
- ciśnienie w ogumieniu przód/tył: 200/200 kPa;
- wolne obroty: 1000 +/- 50 rpm;
- pojemność układu chłodzenia: 2.2 L;
- numeracja cylindrów: przód - 1, tył - 2;
- luzy zaworowe ssące: 0.10 - 0.15 mm, wydechowe: 0.20 - 0.25 mm;
Ostatnio zmieniony pt sie 23, 2013 przez lacny, łącznie zmieniany 4 razy.

Czester
Posty: 2
Rejestracja: śr kwie 04, 2012
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Kawasaki VN 900
VROC: 0

Post autor: Czester » wt lis 27, 2012

Witam, prośba, szukam dobrego mechanika po wschodniej stronie W-wy, ja jestem z Zacisza. Pozdrawiam!
[

Kecik1993
Posty: 229
Rejestracja: ndz sie 18, 2013
Miejscowość: Zimnowoda
Motocykl: Versys 650 /Trajka,Shl M05,WSK 175/WSKi125
VROC: 0

Post autor: Kecik1993 » pt wrz 06, 2013

Ile wytrzymuje pasek ? i Smarowanie masłem coś takiego daje coś ?
1 Jedź z głową 2 masz dla kogo wrócić 3 motocykl nigdy nie ma pierwszeństwa nawet jeśli ma 4 dobrze się bawić 5 Lepiej wolniej a całym dojechać. Takie moje zasady

marekfg
Posty: 436
Rejestracja: śr lut 09, 2011
Miejscowość: Szamotuły
Motocykl: HD Electra Ultra Classic
VROC: 0

Post autor: marekfg » pt wrz 06, 2013

Masłem jak najbardziej - ale tylko 80% tłuszczu i bułeczkę albo chlebek, na to szyneczka, serek, albo jakiś dżemik - jak kto lubi :D Pasa napędowego natomiast się nie smaruje. Wytrzymuje, tzn powinien wytrzymać ok 60tyś km. ;)
"Nie dyskutuj z idiotą bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i wygra doświadczeniem"

Idź pod prąd - z prądem płyną tylko śmieci..

Awatar użytkownika
MaciekSz
Posty: 3700
Rejestracja: ndz maja 09, 2010
Miejscowość: Pruszków
Motocykl: BMW K1200LT
VROC: 32197

Post autor: MaciekSz » pt wrz 06, 2013

Pas napędowy jest bezobsługowy. tzn, dopóki nie wymaga, nie ruszaj. No chyba, że w błocie i piachu po osie jeździsz...
MaciekSz
Jest: K1200LT
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT
VROC #32197
Obrazek

Kecik1993
Posty: 229
Rejestracja: ndz sie 18, 2013
Miejscowość: Zimnowoda
Motocykl: Versys 650 /Trajka,Shl M05,WSK 175/WSKi125
VROC: 0

Post autor: Kecik1993 » sob wrz 07, 2013

Gdzieś ktoś pisał o tym i aż mnie właśnie zatkało bo jak się posmaruje to raczej się ślizga
1 Jedź z głową 2 masz dla kogo wrócić 3 motocykl nigdy nie ma pierwszeństwa nawet jeśli ma 4 dobrze się bawić 5 Lepiej wolniej a całym dojechać. Takie moje zasady

Awatar użytkownika
ciecio
Posty: 485
Rejestracja: ndz lut 17, 2013
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: Kawasaki Vulcan 900 Classic
VROC: 36107

Post autor: ciecio » sob wrz 07, 2013

NIE TEN DZIAŁ :stop: :spam:


EDIT BY MODERATOR : proszę nie odbierać nam pracy sądzimy iż jest nas wystarczająca ilość dziękujemy za przychylenie się do prośby :ok:
Ostatnio zmieniony sob wrz 07, 2013 przez ciecio, łącznie zmieniany 1 raz.
"Wojną zachwycają się tylko ci, którzy nigdy jej nie poznali" Erazm z Rotterdamu
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do Swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

SPS
Posty: 16
Rejestracja: sob wrz 07, 2013
Miejscowość: Frombork
Motocykl: Vulcan VN900 LT Classic
VROC: 36387

Post autor: SPS » sob wrz 14, 2013

Hmm... Nie widzę nic o pasku napędowym. Wymiary, symbol... Gdzie można to znaleźć?
SPS

Awatar użytkownika
Radio
Posty: 758
Rejestracja: śr kwie 25, 2012
Miejscowość: Połczyńskie Zdroje
Motocykl: VN 900 Classic LT
VROC: 35570

Post autor: Radio » ndz wrz 15, 2013

Napisz do Zeusa....... dowiesz się wszystkiego włącznie z ceną.
Pozdrawiam
Mariusz
VROC#35570
Gdzie słyszysz śpiew tam idź,
tam dobre serca mają
źli ludzie wierzaj mi,
Ci nigdy nie śpiewają.

Awatar użytkownika
kacmar
Posty: 1428
Rejestracja: ndz gru 08, 2013
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: VN900LT '08 , VN1700 Voyager
VROC: 36367

Post autor: kacmar » ndz sty 11, 2015

Ile oleju wlewamy do lag przy wymianie ?
Pozdrawiam Cię
VROC#36367

Awatar użytkownika
Krzycho
Posty: 781
Rejestracja: sob mar 02, 2013
Miejscowość: Białystok
Motocykl: V-strom 650, wcześniej Vulcany...
VROC: 35666

Post autor: Krzycho » ndz sty 11, 2015

kacmar pisze:Ile oleju wlewamy do lag przy wymianie ?
Leje się do poziomu 160 +/- 2mm od górnej krawędzi rury (teleskop maksymalnie ściśnięty, sprężyna wyjęta).
Manual podaje, że powinno wejść przy wymianie około 355 ml.
Całkowita ilość oleju 417 +/- 2,5 ml (tyle wchodzi po rozebraniu i całkowitym osuszeniu).

Awatar użytkownika
kacmar
Posty: 1428
Rejestracja: ndz gru 08, 2013
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: VN900LT '08 , VN1700 Voyager
VROC: 36367

Post autor: kacmar » ndz sty 11, 2015

Dzięki Krzycho :)
Pozdrawiam Cię
VROC#36367

Franky Furbo
Posty: 47
Rejestracja: wt wrz 13, 2016
Miejscowość: Lubuskie
Motocykl: VN900 Custom '08
VROC: 38038

Post autor: Franky Furbo » sob paź 29, 2016

Dziś ściągnąłem sobie serwisówkę do VN900 Custom i... mam problem z ciśnieniem. Co prawda nie mojej krwi ale w oponie przedniej mojej maszyny. Poprzedni właściciel mówił, bym pompował 2-2,1 Bara czyli 200-210kpa przód i tył. Tymczasem w serwisówce mam :
Przód - 280kpa czyli 2,8 bara a nie 2 bary ;/
Tył - 200 - 225kpa
https://scr.hu/96Wylz
Czy ktoś jeżdżacy na Customie ma inaczej "w papierach" ?

Kolba
Posty: 183
Rejestracja: czw paź 02, 2014
Miejscowość: SRC
Motocykl: VN 900 Classic, HD Electra
VROC: 37533

Post autor: Kolba » sob paź 29, 2016

przód i tył 2.0 bara z pasażerem tył 2.5
kolba

Awatar użytkownika
PPV
Posty: 140
Rejestracja: ndz lip 05, 2015
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN900 Custom 2007
VROC: 37483

Post autor: PPV » sob paź 29, 2016

Customa pompujesz: przód 2.8, tył 2-2.2 (ja daje ok. 2.8-2.9 przód i tył 2.2).

Franky Furbo
Posty: 47
Rejestracja: wt wrz 13, 2016
Miejscowość: Lubuskie
Motocykl: VN900 Custom '08
VROC: 38038

Post autor: Franky Furbo » sob paź 29, 2016

Dzięki PPV :) Jutro muszę spróbować jak się będzie jeździło z odpowiednim ciśnieniem, oby choć godzinka pogody była.

Franky Furbo
Posty: 47
Rejestracja: wt wrz 13, 2016
Miejscowość: Lubuskie
Motocykl: VN900 Custom '08
VROC: 38038

Post autor: Franky Furbo » ndz paź 30, 2016

Niebiosa się zlitowały, choć niepotrzebnie wiało, ale 100km się nawinęło :)
Te 0,8 więcej (czyli zgodnie z normą) powietrza w przednim kole robi kolosalną różnicę in plus. A ja głupi się zastanawiałem, dlaczego mi zbiera oponę po bokach a kierownica chce sama ostro skręcać :wall:

Awatar użytkownika
wojbor
Posty: 4
Rejestracja: wt wrz 26, 2023
Miejscowość: Rawa Mazowiecka
Motocykl: VN900
VROC: 39267

Re: VN 900 - dane techniczne i eksploatacyjne

Post autor: wojbor » czw wrz 28, 2023

Niedawno kupiłem VN900 custom. Jaka w końcu jest pojemnośc zbiornika paliwa? Widziałem dwie wersje -18L i 20L. Kótra jest prawdziwa? I jak radzicie soebi ze wskaźniekiem paliwa bo on pkazuje jak chce? Ile km można zrobić na zbiorniku do rezerwy?
VROC#39267
Ja to się niczym nie interesuje

Awatar użytkownika
Tex66
Posty: 1156
Rejestracja: pt paź 07, 2016
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
VROC: 0

Re: VN 900 - dane techniczne i eksploatacyjne

Post autor: Tex66 » czw wrz 28, 2023

Jak wskaźnik poziomu paliwa może „pokazywać jak chce”?
- Skoro się tak dzieje, to znaczy że coś jest niesprawne i nie spełnia wymaganych wartości.
Wskaźnik poziomu paliwa (Fuel Guage) pokazuje ilość paliwa na podstawie sygnału (+) z czujnika poziomu paliwa (Fuel Level Sensor). Rezystencja czujnika poziomu wynosi ± 90-100Ω gdy pływak jest w najwyższym położeniu (zbiornik zatankowany pod przysłowiowy korek). W miarę zmniejszania się poziomu paliwa w zbiorniku, pływak opada a tym samym rezystancja czujnika poziomu paliwa zmniejsza się. W najniższym skrajnym położeniu pływaka kiedy ramię pływaka oprze się na tzw. ramieniu zatrzymującym pływak (Float Stoppers Arm), rezystencja czujnika poziomu paliwa powinna wynosić ± 4-10Ω a na wskaźniku poziomu paliwa wskazówka pokaże literę E (Empty).
Najlepiej zmierzyć rezystancję czujnika w jego dwóch skrajnych położeniach po wymontowaniu czujnika wraz z zespołem pływaka i jego ramienia z zbiornika paliwa.
Przy okazji sprawdzisz stan pływak i jego ramienia i płynność ramienia w jego korpusie.
Kolejnym krokiem jest sprawdzenie już samego wskaźnika poziomu paliwa (Fuel Guage).
Cała procedura opisana jest na stronie 562 Instrukcji Serwisowej VN 900 Custom. Gdybyś nie miał IS VN 900 Custom, to ta sama procedura jest opisana w IS VN 900 Classic na stronie 530.
Na koniec zostaje do sprawdzenia przełącznik rezerwy paliwa (Fuel Reserve Switch) który jest przy pompie paliwa. Dobra wiadomość jest taka, że aby go sprawdzić nie ma potrzeby wymontowywania pompy paliwa ze zbiornika. Cała procedura jego sprawdzenia jest na stronie 567 w IS VN 900 Custom.

Skoro stałeś się posiadaczem VN 900, to pozyskaj Instrukcję Serwisową VN 900 Custom i dużo, dużo czytaj i ucz się swojego motocykla.
1. Zbiornik paliwa zarówno w modelu Classic i Custom w VN 900 to 20L.
2. Kontrolka rezerwy paliwa w VN 900 powinna się zaświecić gdy w zbiorniku zostanie ± 4-6L paliwa, średnio przyjmuje się, że będzie 5L.
Tex66

Awatar użytkownika
wojbor
Posty: 4
Rejestracja: wt wrz 26, 2023
Miejscowość: Rawa Mazowiecka
Motocykl: VN900
VROC: 39267

Re: VN 900 - dane techniczne i eksploatacyjne

Post autor: wojbor » pt wrz 29, 2023

Czytałem gdzieś, że wskaźniki paliwa moją to do siebie, że nie są dokładne. Wczoraj zalałem pod korek i wskaźnik nie poszedł na max w prawo, mimo, że motocykl stał w pionie. Po postawieniu na nóżce bocznej wskaźnik spadł do 3/4, w czasie jazdy znów się podniósł ale nie wskazywał max. Rezerwa świeci na pewno bo jak go kupowałem to świeciła. Wskazówka opada w dziwny sposób, np przy przyspieszaniu spada poziom paliwa przy hamowaniu wzrasta ale to chyba normalne. Zrobiłem 250km i wlałem do pełna około 11,5l. Wychodzi na to, że spalił około 4,6l/100km. Czyli było w zbiorniku jeszcze około 8,5l, rezerwa nie świeciła ale wskazówka już była na czerwonym polu. Nie jestem mechanikiem i raczej sam nie poradzę sobie z takimi rzeczami jak diagnostyka czujnika poziomu paliwa. W każdym razie dzięki na info, może kiedyś się dokształcę na tyle żeby ogarniać takie tematy.
VROC#39267
Ja to się niczym nie interesuje

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 14 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 14 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą