VN 900 - dane techniczne i eksploatacyjne

Awatar użytkownika
Przemo
Posty: 2291
Rejestracja: czw cze 05, 2014
Miejscowość: Wrocław
Motocykl: VN 2000 Classic '06
VROC: 37109

Re: VN 900 - dane techniczne i eksploatacyjne

Post autor: Przemo » pt wrz 29, 2023

Miałem to samo w swojej 900. Wiele osób również zgłaszało ten problem - być może, to wada fabryczna. Na baku można było robić ok 400km przy normalnej jeździe. Kiedyś czytałem wątek na amerykańskim forum, że ktoś próbował modyfikować instalację od poziomu paliwa, ale prostszym rozwiązaniem było patrzenie na ilość przejechanych km i przy ok 300km tankowanie.
Żyj tak, aby być szczęśliwym!
XV535>VN800>VN900>VN2000+VN800+LTD454

Awatar użytkownika
Mars
Posty: 659
Rejestracja: pt lis 25, 2011
Miejscowość: Świecie k/ Bydg.
Motocykl: VN 900 classic 2008r.
VROC: 34646

Re: VN 900 - dane techniczne i eksploatacyjne

Post autor: Mars » sob wrz 30, 2023

wojbor pisze:
czw wrz 28, 2023
Niedawno kupiłem VN900 custom... I jak radzicie soebi ze wskaźniekiem paliwa bo on pkazuje jak chce?
Wojbor, mam VN 900 Classic z 2008 r. i po zatankowaniu do pełna, wskazówka "stanu" paliwa jest na maksimum, czyli na "F".
ZHDK A Rh "-"
HDK ZDZN

Awatar użytkownika
wojbor
Posty: 4
Rejestracja: wt wrz 26, 2023
Miejscowość: Rawa Mazowiecka
Motocykl: VN900
VROC: 39267

Re: VN 900 - dane techniczne i eksploatacyjne

Post autor: wojbor » pn paź 02, 2023

Jestem na grupie FB Kawasaki VN 900 Polska i tutaj ludzie piszą, o tych problemach ze wskaźnikiem paliwa.
Cyt1:
Też miałem ten problem ruszyć i spytać u właścicieli z dłuższym stażem jak to jest, bo dziwne są te wskazania. Jeżdżę dopiero miesiąc tym modelem, przejachałem niecałe 1000 km, ale tankowałem już 4x. Za każdym razem do pełna, pod sam korek aż dołem leciało takim wężykiem pod silnikiem. I dziwne bo wskazówka na początku bardzo szybko schodzi w dół. Po przejechaniu 50 km już jest 75%, po następnych 50 mam już wskazówkę na połowie. Potem wolniej schodzi ale po 250 km mam już wskazówkę na czerwonym polu. No i tankuję wtedy, nie czekam na zapalenie rezerwy. I wchodzi mi ledwo 11,5 litra. Nigdy więcej mi nie weszło. Czyli mniemam że w baku jest jeszcze jakieś 9 litrów. To dlaczego wskazówka ledwo wchodzi na czerwone przy takim stanie, ledwo drgnie po odpaleniu. Boję się jeździć do zapalenia rezerwy, że gdzieś stanę w lesie jak mi pokazuje pusty bak. Wolę nalać do pełna. Ale co 250 km niestety tankuję. Czemu ta wskazówka tak szybko schodzi skoro w baku jeszcze sporo benzyny? Chyba jakąś butelkę wezmę po coli 2L z benzyną do plecaka i tak długo będę jechał aż moto stanie z braku w baku
Cyt 2:
to wada fabryczna tego modelu, tak wskazania wskazówki poziomu paliwa można sobie wsadzić w ... ( każdy sobie może wybrać pasujące miejsce 😉 ) ale rezerwa działa prawidłowo 👍
Mój ma licznik w milach - rezerwa zapala się przy około 200 milach od tankowania pod korek. Przy kolejnym tankowaniu wchodzi jakieś 16 litrów, więc od momentu zapalenia się rezerwy mam jeszcze jakieś 80km zasięgu.
VROC#39267
Ja to się niczym nie interesuje

Awatar użytkownika
Tex66
Posty: 1158
Rejestracja: pt paź 07, 2016
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
VROC: 0

Re: VN 900 - dane techniczne i eksploatacyjne

Post autor: Tex66 » pn paź 02, 2023

Wojbor
To tylko pogratulować odwoływania się na merytoryczną wiedzę na Facebook-ach.
Jak sam napisałeś: „tutaj ludzie piszą, o tych problemach ze wskaźnikiem paliwa”.
- I co z tego, że piszą?
- A znalazłeś tam merytoryczne wytłumaczenie ewentualnego (powtarzam ewentualnego) nie do końca w 100% dokładnego wskazywania poziomu paliwa przez wskaźnik poziomu paliwa (Fuel Guage) po zatankowaniu pod korek?
Ktoś „zatankował pod sam korek aż dołem leciało takim wężykiem pod silnikiem”.
- Ale co to za wężyk to nie napisał, bo co, bo za trudne?
- Nie wspomniał nic o układzie odparowania paliwa w zależności od modelu i czy paliwo ma prawo wyciekać czymkolwiek po zatankowaniu zbiornika do pełna?
Chcesz się sam czegoś dowiedzieć, to poczytaj o nieliniowym opadaniu poziomu paliwa w niektórych zbiornikach paliwa ze względu na ich kształt i tym samym na wskazywanie jego poziomu.
Dla łatwiejszego zrozumienia, masz w zbiorniku 10L paliwa (połowa zbiornika), jedziesz na odcinku 1 km, 500 m pod górę, to wskazówka poziomu paliwa leci w dół i może wskazać nawet 1/3 zbiornika. Po przejechaniu tych 500 m zaczynasz zjeżdżać w dół przez kolejne 500 m, wskazówka podnosi się i nawet może pokazać że masz 75% paliwa (3/4 zbiornika).
- Czujesz istotę problemu?
Jeżeli już jest tak sytuacja (pojawia się w VN 900 ze względu na lata użytkowania ale niekoniecznie), że po zatankowaniu pod korek, wskazówka wskaźnika poziomu paliwa pokazuje 80% lub 90% ilość paliwa w zbiorniku to można to skorygować rezystorem 260Ω lub 270Ω (w zależności od wskazania) wpiętym w odpowiednie miejsce, zajmuje to max 10 min przy piwie.
Spytaj na „grupce” VN 900 gdzie i jak wpiąć powyższy rezystor, tam Ci wytłumaczą wszystko dokładnie, nawet ze schematem.
Tex66

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 2 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 2 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą