Rozruch po nocy
Rozruch po nocy
Cześć,
Jestem nowym właścicielem VN900 i proszę o info. Czy jest to normalne, że gdy uruchamiam motocykl po nocy, to silnik zaskakuje dopiero po jakichś 4-5 sekundach ? Dodam, że następne uruchomienie jest już na dotyk, czyli po jakiejś 0,5 sekundy. Motocykl jest prawie nowy (1 rok) i akumulator kręci bez problemu.
Jestem nowym właścicielem VN900 i proszę o info. Czy jest to normalne, że gdy uruchamiam motocykl po nocy, to silnik zaskakuje dopiero po jakichś 4-5 sekundach ? Dodam, że następne uruchomienie jest już na dotyk, czyli po jakiejś 0,5 sekundy. Motocykl jest prawie nowy (1 rok) i akumulator kręci bez problemu.
- PPV
- Posty: 140
- Rejestracja: ndz lip 05, 2015
- Miejscowość: Warszawa
- Motocykl: VN900 Custom 2007
- VROC: 37483
Mój custom z 2007 z przebiegiem niecałe 9000km (czyli można powiedzieć - prawie nówka) pali zawsze od strzała, ale jak jest zimny (czy tam po nocy/tygodniu) potrafi zgasnąć zaraz po tym pierwszym uruchomieniu (jeżeli nie tykam manetki, bo jak przy uruchamianiu delikatnie dodam gazu, to nie zgaśnie). Akumulator mam nowy, kupiony w czerwcu.
- Mayones
- Posty: 5682
- Rejestracja: czw kwie 26, 2012
- Miejscowość: B-B
- Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
- VROC: 0
Po mojemu coś nie teges z paliwem, skoro musisz parę razy obrócić bo jak rozumiem kręci bez problemu tylko "na sucho" ? ale wina aku też możliwa, bo to że pokazuje ponad 12 V to nie znaczy, że nie gubi amperów i na porządne zakręcenie brakuje, a jak pojeździsz trochę to masz doładowany na świeżo i kręci.
Proponuje podłączyć aku na noc, tak żebyś miał rano pewność, że jest full jak zapali od strzała to masz przyczynę, jak dalej to samo to coś z paliwem.
Proponuje podłączyć aku na noc, tak żebyś miał rano pewność, że jest full jak zapali od strzała to masz przyczynę, jak dalej to samo to coś z paliwem.
- kacmar
- Posty: 1428
- Rejestracja: ndz gru 08, 2013
- Miejscowość: Zabrze
- Motocykl: VN900LT '08 , VN1700 Voyager
- VROC: 36367
U mnie odpala na dotyk, nawet po zimowym postoju. Jak miałem stary akumulator to miałem taki objaw - po wymianie na nowy problem przeszedł do historii. Sprawdź akumulator pod obciążeniem tak jak Mayones napisał to może być u Ciebie przyczyną dłuższego rozruchu za pierwszym odpaleniem.
Pozdrawiam Cię
VROC#36367
VROC#36367
- marecki1981i
- Posty: 82
- Rejestracja: pt gru 07, 2012
- Miejscowość: koniec swiata
- Motocykl: Kawsaki VN 900
- VROC: 0
- PPV
- Posty: 140
- Rejestracja: ndz lip 05, 2015
- Miejscowość: Warszawa
- Motocykl: VN900 Custom 2007
- VROC: 37483
Z tym wyłączaniem to są swoją drogą 2 szkoły - jedni twierdzą, że kluczykiem trzeba, inni że czerwonym przy kierownicy;) Ja tam zawsze wyłączam kluczykiem - awaryjny, jest awaryjny, a nie do gaszenia... Co do odpalania - u mnie prawie zawsze jest teraz tak, że zimny (na następny dzień np) nie odpali po pierwszym zakręceniu (nigdy nie trzymam rozrusznika dłużej niż 2-3? obroty. Za drugim razem już od strzała. Na wiosnę zmienię świeczki, napiszę, czy coś się zmieniło.
-
- Posty: 92
- Rejestracja: sob lis 21, 2015
- Miejscowość: dolnośląskie okolice Polkowic
- Motocykl: VN1700 Nomad
- VROC: 0
Spróbuj zmierzyć napięcie aku przed rozruchem - powinno być powyżej 12V i w czasie rozruchu - napisz ile wynosi oraz już w czasie pracy silnika. Czasem jest tak, że poluzuje się przewód prądowy (lub masowy) albo zaśniedzieje przy zacisku na aku lub rozruszniku albo też przewód masowy z ramy do silnika (jeżeli jest lub powinien być). W czasie pracy silnika zmierz napięcie na zacisku aku i oddzielnie na zacisku rozrusznika - nie powinno być różnicy- powodzenia!
Re: Rozruch po nocy
Cześć Panowie. Spotkałem się dzisiaj w necie z teoria, że przy pompie paliwa jest jakiś zawór zwrotny, który przepuszcza. Podobno pomaga zastosowanie dodatkowego zwykłego zaworka zwrotnego gdzieś na przewodzie. Co sądzicie? Czy nie brzmi to absurdalnie? Skoro zbiornik jest wyżej od silnika, to czy grawitacyjnie byłoby możliwe cofanie się paliwa?
Re: Rozruch po nocy
cofanie się nie jest możliwe, za to utrata ciśnienia już tak
Motocykle są jak wódka..prawdziwa jazda zaczyna się od litra..
Re: Rozruch po nocy
Mati VN 900 posiada pompę paliwa która wytwarza ciśnienie i podaje na wtryski, aby po zgaszeniu nie gubiła ciśnienia jest zaworek zwrotny który temu zapobiega, nie pamiętam jak jest w Kawie, ale np. Yamaha po przekręceniu kluczyka uruchamia pompę i dobija ciśnienie wtedy słychać charakterystyczne cykanie.
Motocykle są jak wódka..prawdziwa jazda zaczyna się od litra..
Re: Rozruch po nocy
jedynym jaki kojarzę zaworkiem między pompą paliwa a wtryskiwaczami jest regulator ciśnienia paliwa (w pompie), w 900 po przekręceniu zapłonu (bez odpalania) pompa paliwa pracuje przez 3 sekundy i w tym czasie powinna podać min. 50 ml paliwa (zacznij od tego). U mnie był problem z pompą podawała 40 ml.Robrob pisze: ↑sob paź 05, 2024Mati VN 900 posiada pompę paliwa która wytwarza ciśnienie i podaje na wtryski, aby po zgaszeniu nie gubiła ciśnienia jest zaworek zwrotny który temu zapobiega, nie pamiętam jak jest w Kawie, ale np. Yamaha po przekręceniu kluczyka uruchamia pompę i dobija ciśnienie wtedy słychać charakterystyczne cykanie.
Kto jest online
Jest 3 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 3 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości