Problem z luzem
-
- Posty: 11
- Rejestracja: pn gru 06, 2010
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: VN 900 Classic LT
- VROC: 0
Problem z luzem
Zatrzymując się pod światłami, miewam czasami problem ze znalezieniem luzu ( dotyczy VN900 ). Mam wrażenie, że występuje to tylko na gorącym silniku. Mieszam wtedy nerwowo biegam z góry na dół i nic - muszę trzymać na sprzęgle i w rezultacie ruszam za bardzo nie wiedząc z którego biegu . Czasem pomaga ruszenie na pół-sprzęgle i wtedy wskakuje luz.
Dopełnię informację o sobie, że jestem początkującym jeźdźcem - uczę się jazdy i uczę się moto.
Dopełnię informację o sobie, że jestem początkującym jeźdźcem - uczę się jazdy i uczę się moto.
-
- Posty: 106
- Rejestracja: sob sty 15, 2011
- Miejscowość: CHOSZCZNO
- Motocykl: Kawasaki vulcan VN 800 CLASSIC
- VROC: 0
Mam vn 800 i też tak jest a poprzednio miałem virago535 w której wymieniłem tarcze sprzęgłowe na nowe wraz ze sprężynami i było to samo. Jednak w obu motocyklach po wprowadzeniu silnika na wyższe obroty pomogło. Mając wciśniętą klamkę sprzęgła spróbuj wrzucić na luz, jeśli będzie problem dodawaj gazu aż dźwignia zmiany biegów przesunie się swobodnie - nic na siłę.
JARO
KM Cruiser
cruiser.szczecin.pl / choszcznochopper.tnb.pl
KM Cruiser
cruiser.szczecin.pl / choszcznochopper.tnb.pl
-
- Posty: 11
- Rejestracja: pn gru 06, 2010
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: VN 900 Classic LT
- VROC: 0
Tak jak opisałeś Oktogon, pomaga ale jak sytuacja robi się nerwowa to czasu zaczyna brakować, dobrze, że moto ma duży moment to z każdego biegu jakoś ruszy.oktogon pisze:Na postoju jak nie wiesz na którym niegu masz moto to popuść delikatnie klamkę sprzęgła, ale tylko tak zeby było czuć ze wskoczył bieg, dociśnij ponownie klamkę i próbuj wtedy wrzucać luz.
Dzięki Wam za rady. Przegazówki to robiło się gdy nie było synchronizacji w skrzyniach ale jak pomaga i trzeba to trudno trzeba zacząć .
a
Uświadom mnie MarKov problem minął czy nauczyłeś się go "omijać".MarKov pisze:nie nerwowo poczekaj chwilke a zobaczysz ze jak polatasz troszke to problem sam minie
tez tak mialem wiec nie przejmuj sie i uczcie sie wzajemnie z
- Pantani
- Posty: 263
- Rejestracja: pt mar 25, 2011
- Miejscowość: Ożarów Maz
- Motocykl: f650gs twin
- VROC: 0
to moze ja jako swiezak sie odezwe bo tez sie uczylem niedawno. Warto zaczac od rad podstawowych. Przed zatrzymaniem redukujesz biegi kolejno az do jedynki (jedynka jak juz ledwo sie toczysz) a luz wrzucasz po zatrzymaniu sie bo wtedy nie wejdzie dwojka (o ile sie nie myle to jest w instrukcji moto)
- MaciekSz
- Posty: 3700
- Rejestracja: ndz maja 09, 2010
- Miejscowość: Pruszków
- Motocykl: BMW K1200LT
- VROC: 32197
Otóż to. I nie redukujemy "zbijając" po kilka biegów na jednym sprzęgle (przy okazji uczysz się wykorzystywać moment hamujący silnika i oszczędzasz skrzynię). I musi być dobrze. Mojej się zdarza problem ze zrzuceniem z jedynki na luz, ale tylko na zimnym silniku. Wtedy pomaga sekwencja: lekki nacisk nogą -> gaz -> dociśnięcie nogą i wrzucenie luzu.Pantani pisze:to moze ja jako swiezak sie odezwe bo tez sie uczylem niedawno. Warto zaczac od rad podstawowych. Przed zatrzymaniem redukujesz biegi kolejno az do jedynki (jedynka jak juz ledwo sie toczysz) a luz wrzucasz po zatrzymaniu sie bo wtedy nie wejdzie dwojka (o ile sie nie myle to jest w instrukcji moto)
Generalnie... skrzynie w VNach do tych chodzących wzorcowo precyzyjnie nie należą. Trzeba z tym nauczyć się żyć.
MaciekSz
Jest: K1200LT
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT
VROC #32197
Jest: K1200LT
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT
VROC #32197
-
- Posty: 11
- Rejestracja: pn gru 06, 2010
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: VN 900 Classic LT
- VROC: 0
Dzięki za Wasze rady.
Przez te trzy dni od postu trochę poćwiczyłem, redukując i hamując silnikiem na dojazdach no i problem zaczyna znikać. Dzięki Pantini, dokładnie robię jak napisałeś i jest ok.
Jak wspominałem to ze mnie świeżak, i uczę się.
A co do synchronizacji to faktycznie konstrukcji skrzyni moto nie analizowałem. Byłem przekonany, że technologia poszła w motoryzacji tak do przodu i synchronizacja jest. W takim 126p o poj. 650ccm była już 30 lat temu, to myślałem, że Japońce w XXI wieku już zrobiły w 900-kach
Przez te trzy dni od postu trochę poćwiczyłem, redukując i hamując silnikiem na dojazdach no i problem zaczyna znikać. Dzięki Pantini, dokładnie robię jak napisałeś i jest ok.
Jak wspominałem to ze mnie świeżak, i uczę się.
A co do synchronizacji to faktycznie konstrukcji skrzyni moto nie analizowałem. Byłem przekonany, że technologia poszła w motoryzacji tak do przodu i synchronizacja jest. W takim 126p o poj. 650ccm była już 30 lat temu, to myślałem, że Japońce w XXI wieku już zrobiły w 900-kach
-
- Posty: 2047
- Rejestracja: czw mar 31, 2011
- Miejscowość: Białystok
- Motocykl: Honda Varadero 1000XL
- VROC: 0
Dosłownie wypisz wymaluj mój problem. Po zakupie VN szlak mnie trafiał bo nie mogłem na skrzyżowaniu odnaleść jedynki. Nawet zacząłem podejrzewać że jest problem ze sprzęgłem lub skrzynią. Szukałem sposobu i znalazłem. Okazuje się, ze podczas dojazdu do skrzyzowania koniecznie muszę zredukować luzu. (poprzednio dojeżdzałem ale luzu szukałem jak juz stałem w miejscu -to był bład) Wtedy jak już się zatrzymam puszczam sprzęgło i znów wciskam aby przełączyć na jedynkę. Ten sposób to 100% gwarancji że za pierwszym razem wrzucam jedynkę. Ale to w moim motocyklu :-)
Mój ojciec nie mówił jak żyć, po prostu pozwolił mi przyglądać się swojemu życiu.
Clarence Budington Kelland
Clarence Budington Kelland