Strona 1 z 1
Uszkodzony stator
: pt mar 20, 2015
autor: ciecio
Ostatnio zmagałem się z problemem braku ładowania.
Okazało się, że uszkodzony jest stator
Tak wygląda :
https://plus.google.com/photos/10731581 ... 0109127041
W zbliżeniu widać uszkodzenia.
Odnalazłem wcześniejsze tematy traktujące o tego typu usterce i zdaje się, ze dopadła mnie awaria typowa dla VN 900.
Teraz tylko pytanie co dalej?
Jest to naprawialne, ktoś robi takie rzeczy?
Oczywiście biorę też pod uwagę kupno nowego, ale jakoś nie mogę znaleźć ofert.
Podpowiecie coś ?
: pt mar 20, 2015
autor: Andy
Widziałem oferty na a coś tam, ale w moim mniemaniu bezpieczniej zapukać do bram Zeusa.
: pt mar 20, 2015
autor: ciecio
No właśnie na coś tam nic nie znalazłem.
O bramach Zeusa myślałem, tylko nie wiem, czy jestem godzien
: pt mar 20, 2015
autor: ciecio
OK, źle szukałem, znalazłem jedną ofertę za 550zł, troszkę dużo.
Co ciekawe ten sam sprzedawca oferuje naprawę uszkodzonego statora za jedyne 160zł.
I tutaj pojawia się pytanie: WARTO?
Link do aukcji:
http://allegro.pl/alternator-kawasaki-v ... 82773.html
: pt mar 20, 2015
autor: Konrad
Gadaj z Tezisem on ogarniał temat w swojej 900
: czw maja 07, 2015
autor: ciecio
A więc.....
Stator przewinięty, zainstalowany, ładowanie jest i wszystko działa.......znaczy prawie.
Oczywiście przy okazji wymieniłem olej, filtr i oczywiście wymiany wymagała uszczelka pokrywy alternatora.
Niestety po złożeniu wszystkiego do kupy okazało się, że pluje olejem z gumowych uszczelek przewodów alternatora i impulsatora.
W związku z tym pytanie.
Czy przy składaniu popełniłem błąd?
Powinienem pomiędzy tymi gumami ewentualnie wokół gum dać dodatkowe uszczelnienie w postaci temperaturo-odpornego silikonu?
Skoro muszę to znowu rozłożyć wolę drugi raz nie popełnić błędu.
W instrukcji serwisowej na ten temat ani słowa
: pn wrz 05, 2016
autor: Przemo
Czy przed brakiem ładowania, uświadczyłeś "wycia" z motocykla przy dodawaniu obrotów?
u mnie były takie objawy, a wczoraj wyciągnąłem właśnie taki na wpół spalony stator.
Jak sobie poradziłeś z tymi przeciekami, bo czeka mnie składanie i chciałbym podpytać na co zwrócić uwagę i ewentualnie dokupić przed montażem.
PS. stator ucinałeś i lutowałeś, czy udało ci się dostać do wtyczki?
: pn wrz 05, 2016
autor: Kolba
http://www.vulcaneria.pl/viewtopic.php?t=11663 tu masz link kolega ostatnio zmagał się z tematem
: pn wrz 05, 2016
autor: ciecio
Wycia nie uświadczyłem.
Przecieki to moja wina, nie doczytałem informacji w serwisówce.
Wszystko jest opisane w sekcji: Stator Coil Installation
Należy użyć silikonu wokół gumowej uszczelki we wcięciu obudowy.
Ja użyłem wysokotemperaturowego K2
Stator zdemontowałem z kompletnym okablowaniem i tak dałem do przewinięcia.
: pn wrz 05, 2016
autor: Przemo
Dzięki wielkie za info!
: sob lis 25, 2017
autor: Robert
Ciecio, a sorry, jak doszedłeś do tego, że nie masz ładowania i trzeba się zabrać za sprawdzenie / wymianę statora? Ja właśnie doświadczam objawów "terkotania" w momentach odpalania moto i wczytując się w tematy na forum usiłuję się dowiedzieć co może być tego przyczyną i jakie są pierwotne objawy, no i dalsze działania ...
: ndz lis 26, 2017
autor: ciecio
Po dłuższej jeździe nie mogłem odpalić.
Zacząłem więc od sprawdzenia ładowania.
Miernik i badasz napięcie na klemach przy uruchomionym silniku.
U mnie napięcie ładowania było za niskie.
Zbadałem więc napięcie przed regulatorem napięcia, bezpośrednio z alternatora.
Z tego co pamiętam są tam trzy uzwojenia i na jednym napięcie było za niskie.
Dokładne wartości napięć opisane są w serwisówce.
: ndz lis 26, 2017
autor: Robert
ciecio pisze:Po dłuższej jeździe nie mogłem odpalić.
Ale nie mogłeś odpalić bo nie kręcił w ogóle rozrusznikiem, czy właśnie było tylko terkotanie?
A poza tym właśnie u mnie nie raz terkocze na zimnym, raz na gorącym, a czasem przez parę dni jest w ogóle ok ...
: ndz lis 26, 2017
autor: ciecio
Nie kręcił rozrusznikiem i było terkotanie.