sonda lambda vn900

RENIA
Posty: 20
Rejestracja: pt maja 03, 2013
Miejscowość: zd-wola
Motocykl: kawasaki vn 900
VROC: 0

sonda lambda vn900

Post autor: RENIA » pn maja 18, 2015

Witam mam problem z moim vulcanem a mianowicie po odpaleniu na normalnych obrotach(na luzie) słychać dosłowne huczenie od strony podawczej koła pasowego podejrzewam że może być to sonda lambda lecz nie jestem stu procentowo pewien proszę o wasze opinie i ewentualne porady lub pomoc z tym problemem . I ile ewentualnie taka sonda lambda może kosztować i gdzie ją można zakupić ;) Z góry dziękuje i pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
Krzycho
Posty: 781
Rejestracja: sob mar 02, 2013
Miejscowość: Białystok
Motocykl: V-strom 650, wcześniej Vulcany...
VROC: 35666

Post autor: Krzycho » pn maja 18, 2015

Sonda lambda to to raczej nie jest. Jeśli Twój moto nie jest wersją europejską, to wcale nie ma sondy lambda. A nawet jak ma, to uszkodzenie sondy nie objawia się huczeniem... Ja na Twoim miejscu przyjrzałbym się raczej alternatorowi.

Robrob
Posty: 205
Rejestracja: śr mar 06, 2013
Miejscowość: Łomża
Motocykl: BMW K1200 LT
VROC: 0

Post autor: Robrob » wt maja 19, 2015

Szukaj przyczyny w alternatorze
Motocykle są jak wódka..prawdziwa jazda zaczyna się od litra..

Awatar użytkownika
MaciekSz
Posty: 3700
Rejestracja: ndz maja 09, 2010
Miejscowość: Pruszków
Motocykl: BMW K1200LT
VROC: 32197

Post autor: MaciekSz » wt maja 19, 2015

Krzycho - sonda lambda może być w wersji Kalifornia USA. Ale zgadzam się, że to nie to raczej. Któreś łożysko?
MaciekSz
Jest: K1200LT
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT
VROC #32197
Obrazek

Awatar użytkownika
Krzycho
Posty: 781
Rejestracja: sob mar 02, 2013
Miejscowość: Białystok
Motocykl: V-strom 650, wcześniej Vulcany...
VROC: 35666

Post autor: Krzycho » wt maja 19, 2015

Słabym punktem (jednym z niewielu, jeśli chodzi o technikę) VN 900 jest uzwojenie alternatora (stator).
Jednym z objawów jego uszkodzenia jest dziwny dźwięk, spowodowany ocieraniem koła magnesowego o ów stator. Nie wiem, czy ulega on deformacji, czy coś od niego odpada (jakaś żywica, którą oblepione są uzwojenia). Dużo jest o tym w necie, zwłaszcza nie po polsku.
Sam tego nie przerabiałem, więc oczywiście nie muszę mieć racji...
Ale z racji wykonywanej pracy, jeśli chodzi o czytanie internetu, to prawie doganiam Chucka Norrisa :D

Jeszcze coś takiego znalazłem.

RENIA
Posty: 20
Rejestracja: pt maja 03, 2013
Miejscowość: zd-wola
Motocykl: kawasaki vn 900
VROC: 0

Post autor: RENIA » wt maja 19, 2015

dzięki za podpowiedzi jak coś znajde to opowiem,chętnie skorzystam z dalszych cennych porad

czarny
Posty: 287
Rejestracja: pt wrz 28, 2012
Miejscowość: STARGARD
Motocykl: HD V-ROD MUSCLE
VROC: 0

Post autor: czarny » wt maja 19, 2015

no to dla wyjaśnienia, sondy lambda znajduja się w tłumikach, a wiec po przeciwnej stronie niż kola pasowe, nie słyszałem by sonda wydawala jakies dzwieki, uszkodzona sonda powoduje kulawa prace silnika albo wogole uniemozliwia jego prace

RENIA
Posty: 20
Rejestracja: pt maja 03, 2013
Miejscowość: zd-wola
Motocykl: kawasaki vn 900
VROC: 0

Post autor: RENIA » śr maja 20, 2015

chodzi o to czy ta kulawa praca może mieć taki dzwięk?,wiemy gdzie się znajdują sondy i,że nie są w ruchu ale dzięki za cenną bardzo uwage ,ale można silnik uruchomić ale tak jak nie napisałeś może dużo więcej spalać.Stator próbuje eliminować bo ładowanie jest o.k no i dziwne jest to że częstotliwość tych dzwięków jest raczej stała pomi :wnerw: mo zwiększania obrotów (na luzie i podczas ruchu)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 22 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 22 gości

Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą