Strona 1 z 1

Problem ze skrzynią biegów VN 900

: wt lip 14, 2015
autor: eszte
Witam. Czy mógłby ktoś pomóc w sprawie skrzyni w VN 900. Podczas redukcji biegów czasami dźwignia daje się wcisnąć bez większego oporu i wydaje mi się że bieg wskakuje w momencie gdy puszczam dźwignię. Dzieje się tak coraz częściej. Na początku zauważyłem że działo się tak po przejechaniu około 100 km, teraz nawet zaraz po wyjechaniu z garażu. To mój pierwszy motocykli i wiele doświadczenia nie mam więc zwracam się o poradę. Co może być przyczyną? Pierwsze oznaki zauważyłem po wymianie oleju (Motul 5100) ale to chyba zbieg okoliczności?

: śr lip 15, 2015
autor: KroM
Tak sie dzieje odkad masz motocykl czy cos sie zmienilo w trakcie eksploatacji ?


Szczerze mówiąc nie bardzo wiem z opisu sytuacji czy to jakiś problem i na czym on miałby polegać.
U mnie skrzynia pracowała bardzo dobrze, nawet cicho i nigdy nie było problemu ze zmianą biegów w żadną stronę.
Musisz wrzucać biegi zdecydowanie i szybko.

Pozdro

: śr lip 15, 2015
autor: eszte
No sorki ale ciężko mi to opisać. Zmieniło się z czasem. Na początku pracowało wszystko ok, dźwignia działała zawsze z lekkim oporem i było słychać wyraźną zmianę biegu. Dzieje się tak tylko czasami, jak przy pierwszym redukowany biegu tak lekko opadnie dźwignia to przy każdym następnym dzieje się tak samo, a po puszczeniu sprzęgła i kolejnej redukcji problem znika i tylko przy zmianie na niższy bieg, w górę hula wszystko bez zarzutów. Może faktycznie zrobiłem się z czasem za delikatny dla maszyny.... :) Może delikatna regulacja tego drążka (nie wiem jak fachowo się to zwie) pod dźwignią?

: śr lip 15, 2015
autor: czarny
dziwne objawy, ale pojawila się tu informacja o motulu, u mnie po zmianie zaczely zawory cykac bardziej, chyba czas rozejrzeć się za innym olejem, czuje ze jakość spadla motula

: śr lip 15, 2015
autor: Radio
eszte, sprawdź czy dźwignia przypadkiem nie jest zatarta, lub czy gdzieś nie obciera, wskazuje na to Twój opis....
przy pierwszym redukowany biegu tak lekko opadnie dźwignia to przy każdym następnym dzieje się tak samo, a po puszczeniu sprzęgła i kolejnej redukcji problem znika i tylko przy zmianie na niższy bieg, w górę hula wszystko bez zarzutów.

: czw lip 16, 2015
autor: Robrob
postawił bym na to że zatarła się dzwignia zmiany biegów w tulejce przy podeście

: czw lip 16, 2015
autor: eszte
Ok, zacznę dochodzenie od początku i przyglądne się drążkowi, chociaż wydaje mi się że problem tkwi gdzieś w środku. Tylko poważnie myślę nad wymianą oleju. I tu znów prośba....jaki olej wlać. Lałem Motul 5100 10W40, czy ktoś z doświadczenia ma jakiś lepszy "zamiennik". Będę wdzięczny :pada: Znalazłem kiedyś na forum że Motul-a podrabiają z kiepskim skutkiem.....dla użytkowników.

: pt lip 17, 2015
autor: MaciekSz
Jeżeli przed wymianą wszystko było ok, to wróć do tamtego.

: pt lip 17, 2015
autor: Dar699
Po co przepłacać- Castrol.Mój od 7 lat w kraju i jeżdzi na Castrolu.

: pt lip 17, 2015
autor: czarny
No dzisiaj kolega też zachwalal castrola