Strona 1 z 1

Zrób to sam: mała przeróbka wydechu VN900 foto-video relacja

: pt sie 14, 2015
autor: PPV
Zabrałem się dzisiaj za przeróbkę wydechu, gdyż oryginalny pierdzący niczym chiński skuter 125cm jest nie do przyjęcia, a w akcesoryjny nie zamierzam (jak na razie) inwestować. Praca łatwa i przyjemna, godzinka wystarczy. Co potrzeba + koszty:
- wiertarka (miałem w domu starą Celmę dwubiegową - wiercić oczywiście na 1 biegu - wolniejszym)
- wiertło do metalu 30cm/10mm (takie mi się udało kupić w sklepie Jula - niecałe 10zł)
- taśma maskująca malarska (miałem)
- młotek + coś do zrobienia wgłębienia w blaszce, aby się wiertło nie ślizgało - w moim przypadku w miarę długi pilnik (miałem)
- mniejsze wiertełko do rozwiercenia nitów (koszt ok 2,5zł - chyba 4mm)
Najpierw wywierciłem po jednym otworze 10mm w blaszce w samej rurze - lepiej by było zrobić tam otwór tej samej średnicy, co rura, ale się jeszcze nie dorobiłem otwornicy odpowiedniej. Nagrałem filmik jak brzmi przed przeróbką i z tymi otworami w rurach - na końcu relacji.
Następnie zamaskowałem czarną blaszkę, aby jej nie porysować rozwiercając nity. Nity poszły bez problemu, moim oczom ukazało się mocowanie owej blaszki.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Taśmą malarską zabezpieczyłem chromy, oraz owinąłem wiertło i wywierciłem po 8 otworów w każdym tłumiku - poszło też bez problemów. Wcześniej oczywiście młotkiem i pilnikiem zrobiłem małe wgłębienia, aby się wiertło nie ślizgało. Nie starałem się wiercić tych otworów jakoś symetrycznie, bo i tak nie będą widoczne.
Obrazek
Obrazek
Tak to wygląda po skończeniu roboty:
Obrazek
Wyczyściłem ślady po taśmie, usunąłem opiłki i koniec roboty na dzisiaj.
Teraz jeszcze kupię czarne nity i przytwierdzę czarne blaszki na miejsce - wydech będzie wyglądał jak w oryginale (to mi podpowiedział czarny z forum, bo na początku chciałem uchlastać te mocowania blaszek i tak zostawić - tak jak można znaleźć na zdjęciach w necie).
A teraz filmiki (słuchać na słuchawkach):
przed przeróbką
z otworami w rurach
na koniec
Jak przynituję blaszki, to jeszcze nagram 4 filmik.
Wnioski: wydech ma trochę inny dźwięk i jest trochę głośniejszy, aczkolwiek nie tak, jak się spodziewałem... Na razie nie będę się jednak bawił w wycinanie tłumików.

: pt sie 14, 2015
autor: Kolba

: pt sie 14, 2015
autor: Kolba
mam podobnie ale tylko 3 dziury

: pt sie 14, 2015
autor: Kolba
mam podobnie ale tylko 3 dziury dźwięk o niebo lepszy a decybele porównywalne

: pt sie 14, 2015
autor: Kolba

: pt sie 14, 2015
autor: PPV
Kolba treść na pejsbuku niestety niedostępna... Co do dźwięku - jak ktoś ma dobry słuch, to sobie zawsze może dostroić wg. uznania - wystarczy kupić parę śrubek 10mm i wkręcić w te otwory ;) Co do nitowania, bo zapomniałem dodać: kupiona nitownica za 10zł w auchan; nity czarne w oryginale są najprawdopodobniej 2.4mm - jako że czarnych w takim rozmiarze nie znalazłem - zamówiłem sobie w sklepie nieopodal nity 3.2mm - po prostu powiększę te otworki. Dźwięk po dodaniu blaszek będzie jeszcze inny - nagram w przyszłym tygodniu, to wrzucę.

: pt sie 14, 2015
autor: czarny
I pięknie.

: pn sie 17, 2015
autor: Grześ
Główny element odpowiedzialny za dźwięk i osiągi jest koledzy na drugim końcu tłumika.
Trzeba od szlifować rant i odwiercić jeden spaw od dołu wtedy da się wyjąć wkład. Mniej więcej 5 cm od początku jest gęsty jak ku....mac katalizator i po jego wyjęciu dopiero będzie ogień.
POLECAM. Niestety trzeba wkład przeciąć a potem wybić Kat i z powrotem zaspawać.
Ślady nie zostają widoczne bo rant i tak jest fabrycznie spawany i malowany farbą a całość chowa się pod osłoną. :ok:

: sob paź 24, 2015
autor: Mati8921
A jak ze spalaniem u vn -a po takiej przeróbce. Nic się nie zmieniło?

: sob paź 24, 2015
autor: PPV
Spalanie identyczne jak było, nic się nie zmieniło, poza tym, że jest głośniejszy :) Na wolnych obrotach nie ma wielkiej różnicy, ale przy normalnej jeździe już czuć różnicę, jestem zadowolony z przeróbki i jak najbardziej polecam. Miałem nagrać filmik z jazdy, ale mój sprzęt nie nadaje się do tego. Jak będzie okazja, to nagram i wrzucę. Można też wpaść do mnie i się przekonać osobiście.

: sob paź 24, 2015
autor: Mati8921
Ok dzięki za info. Przerobiłem mój wydech twoim sposobem ale nie miałem kiedy sprawdzić czy nie zwiększyło to spalania. Co do dźwięku to o NIEBO lepiej :)

: czw lis 05, 2015
autor: Anex
I ja odmieniłem wydech na bardziej wyrazisty ;) zgodnie z zamieszczonymi zaleceniami i wskazówkami (blaszkę z rurką odciąłem, zrobiłem otwory 5x8mm.).
Efekt wielce satysfakcjonujący, odgłos zmieniony całkowicie, silnik nabrał basów :pada: :ok:

: ndz paź 29, 2017
autor: Przemeku
Czy ma ktoś może schemat budowy wydechu vn 900?
Nie mogę nigdzie znaleźć a chciałbym wiedzieć jak w środku wyglądają przegrody i kat.

: czw lis 02, 2017
autor: Przemeku

: pt lis 03, 2017
autor: RadekSłupsk
W ogole wywalilem pierwsza blache i rozwiercilem przegrode (vn800a)
Podobnie w 900 mozna by poczynic

: sob lis 11, 2017
autor: Maniek7013
Grześ pisze:Główny element odpowiedzialny za dźwięk i osiągi jest koledzy na drugim końcu tłumika.
Trzeba od szlifować rant i odwiercić jeden spaw od dołu wtedy da się wyjąć wkład. Mniej więcej 5 cm od początku jest gęsty jak ku....mac katalizator i po jego wyjęciu dopiero będzie ogień.
POLECAM. Niestety trzeba wkład przeciąć a potem wybić Kat i z powrotem zaspawać.
Ślady nie zostają widoczne bo rant i tak jest fabrycznie spawany i malowany farbą a całość chowa się pod osłoną. :ok:
Masz może jakieś fotki tej przeróbki ?