Strona 1 z 1

Rozruch po nocy

: wt wrz 15, 2015
autor: Cibi
Cześć,

Jestem nowym właścicielem VN900 i proszę o info. Czy jest to normalne, że gdy uruchamiam motocykl po nocy, to silnik zaskakuje dopiero po jakichś 4-5 sekundach ? Dodam, że następne uruchomienie jest już na dotyk, czyli po jakiejś 0,5 sekundy. Motocykl jest prawie nowy (1 rok) i akumulator kręci bez problemu.

: wt wrz 15, 2015
autor: Krzycho
Moja 9-setka palia zawsze od pierwszego kopa, zimna i ciepła tak samo...

: wt wrz 15, 2015
autor: czarny
moja zawsze dluzej kreci ale to podobno jest wina power comandera

: śr wrz 16, 2015
autor: PPV
Mój custom z 2007 z przebiegiem niecałe 9000km (czyli można powiedzieć - prawie nówka) pali zawsze od strzała, ale jak jest zimny (czy tam po nocy/tygodniu) potrafi zgasnąć zaraz po tym pierwszym uruchomieniu (jeżeli nie tykam manetki, bo jak przy uruchamianiu delikatnie dodam gazu, to nie zgaśnie). Akumulator mam nowy, kupiony w czerwcu.

: śr wrz 16, 2015
autor: Cibi
Odnośnie Power Commander'a. Doczytałem, że to moduł, który się dokłada aby zmienić mapę wtrysków czyli wykonać tzw. "chip tuning". Ja nic takiego nie robiłem u siebie - jeszcze. Jutro mam serwis na 6000 km. Zobaczymy co mi powiedzą.

: czw wrz 17, 2015
autor: Mayones
Po mojemu coś nie teges z paliwem, skoro musisz parę razy obrócić bo jak rozumiem kręci bez problemu tylko "na sucho" ? ale wina aku też możliwa, bo to że pokazuje ponad 12 V to nie znaczy, że nie gubi amperów i na porządne zakręcenie brakuje, a jak pojeździsz trochę to masz doładowany na świeżo i kręci.
Proponuje podłączyć aku na noc, tak żebyś miał rano pewność, że jest full jak zapali od strzała to masz przyczynę, jak dalej to samo to coś z paliwem.

: pt wrz 18, 2015
autor: kacmar
U mnie odpala na dotyk, nawet po zimowym postoju. Jak miałem stary akumulator to miałem taki objaw - po wymianie na nowy problem przeszedł do historii. Sprawdź akumulator pod obciążeniem tak jak Mayones napisał to może być u Ciebie przyczyną dłuższego rozruchu za pierwszym odpaleniem.

: czw lis 05, 2015
autor: marecki1981i
No to u mnie wyglada to tak : jak wylacze silnik kluczykiem i nastepnego dnia odpala na dotyk...natomiast jak wylacze najpierw wylacznikiem awaryjnym na kierownicy to rano za drugim razem odpala...dziwne ale sprawdzone i tak jest u mnie. :diabelek:

: czw lis 05, 2015
autor: PPV
Z tym wyłączaniem to są swoją drogą 2 szkoły - jedni twierdzą, że kluczykiem trzeba, inni że czerwonym przy kierownicy;) Ja tam zawsze wyłączam kluczykiem - awaryjny, jest awaryjny, a nie do gaszenia... Co do odpalania - u mnie prawie zawsze jest teraz tak, że zimny (na następny dzień np) nie odpali po pierwszym zakręceniu (nigdy nie trzymam rozrusznika dłużej niż 2-3? obroty. Za drugim razem już od strzała. Na wiosnę zmienię świeczki, napiszę, czy coś się zmieniło.

: sob lis 07, 2015
autor: Cibi
Od momentu gdy zacząłem trzymać moto w hali garażowej na noc to też już nie mam problemu. Dodatkowo przed rozruchem zacząłem wyłączać lightbary.

: ndz lis 06, 2016
autor: KAZEK
Posiadam nową Kawę 900, rocznik 2016 z Sierpnia. Garażuję w hali i rozruch jest podobny za drugim podejściem bez problemu. Uzyskałem z serwisu informację że takie objawy są normalne. Spowodowane jest już chłodną porą roku itp.

: ndz lis 06, 2016
autor: SZOP
Spróbuj zmierzyć napięcie aku przed rozruchem - powinno być powyżej 12V i w czasie rozruchu - napisz ile wynosi oraz już w czasie pracy silnika. Czasem jest tak, że poluzuje się przewód prądowy (lub masowy) albo zaśniedzieje przy zacisku na aku lub rozruszniku albo też przewód masowy z ramy do silnika (jeżeli jest lub powinien być). W czasie pracy silnika zmierz napięcie na zacisku aku i oddzielnie na zacisku rozrusznika - nie powinno być różnicy- powodzenia!

: ndz lis 06, 2016
autor: czarny
mialem tak samo, zawsze krecil 4-5 sekund, spalony stator byl, po naprawie zawsze pali od pyka

Re: Rozruch po nocy

: pt wrz 20, 2024
autor: Mati
Cześć Panowie. Spotkałem się dzisiaj w necie z teoria, że przy pompie paliwa jest jakiś zawór zwrotny, który przepuszcza. Podobno pomaga zastosowanie dodatkowego zwykłego zaworka zwrotnego gdzieś na przewodzie. Co sądzicie? Czy nie brzmi to absurdalnie? Skoro zbiornik jest wyżej od silnika, to czy grawitacyjnie byłoby możliwe cofanie się paliwa?

Re: Rozruch po nocy

: sob wrz 21, 2024
autor: Robrob
cofanie się nie jest możliwe, za to utrata ciśnienia już tak

Re: Rozruch po nocy

: ndz wrz 29, 2024
autor: Mati
Robrob pisze:
sob wrz 21, 2024
cofanie się nie jest możliwe, za to utrata ciśnienia już tak
A czy mógłbyś rozwinąć bo nie rozumiem? Uważasz za zasadną próbę wkomponowania dodatkowego zaworu zwrotnego?

Re: Rozruch po nocy

: sob paź 05, 2024
autor: Robrob
Mati VN 900 posiada pompę paliwa która wytwarza ciśnienie i podaje na wtryski, aby po zgaszeniu nie gubiła ciśnienia jest zaworek zwrotny który temu zapobiega, nie pamiętam jak jest w Kawie, ale np. Yamaha po przekręceniu kluczyka uruchamia pompę i dobija ciśnienie wtedy słychać charakterystyczne cykanie.

Re: Rozruch po nocy

: pn paź 07, 2024
autor: mrozo
Robrob pisze:
sob paź 05, 2024
Mati VN 900 posiada pompę paliwa która wytwarza ciśnienie i podaje na wtryski, aby po zgaszeniu nie gubiła ciśnienia jest zaworek zwrotny który temu zapobiega, nie pamiętam jak jest w Kawie, ale np. Yamaha po przekręceniu kluczyka uruchamia pompę i dobija ciśnienie wtedy słychać charakterystyczne cykanie.
jedynym jaki kojarzę zaworkiem między pompą paliwa a wtryskiwaczami jest regulator ciśnienia paliwa (w pompie), w 900 po przekręceniu zapłonu (bez odpalania) pompa paliwa pracuje przez 3 sekundy i w tym czasie powinna podać min. 50 ml paliwa (zacznij od tego). U mnie był problem z pompą podawała 40 ml.