Strona 1 z 2
Podłączenie obrotomierza
: wt lis 21, 2017
autor: robkas
Po przesiadce z Hondy na VN900 brakuje mi bardzo obrotomierza. Często szukam piątki choć już na niej jadę
Postanowiłem zamontować obrotomierz i kupiłem taki chromowany i do tego ładny, też w chromie uchwyt na kierownicę. Wszystko pięknie pasuje tylko mam problem z podłączeniem. Plus i minus wiadomo, a kabel sygnałowy do cewki, tylko że w VNie są dwie cewki i jak podłącze do jednej to pokazuje o połowę mniejsze obroty, jak zmostkuję to silnik głupieje bo dostaje podwójnie iskrę na sąsiednim cylindrze w nieodpowiednim momencie. Jak puszcze przez prąd przez diodę z jednego to znów pokazuje połowę obrotów, a jak puszcze prąd z obu cewek przez dwie diody do wspólnego kabla sygnałowego to obrotomierz nawet nie drgnie. Próbowałem wsadzić między plusa a kabel sygnałowy jakiś rezystor wzbudzający ale zabieg też się nie udał.
No i wpadłem na pomysł że pojedynczy sygnał można by złapać z czujnika położenia wału... taki musi gdzieś być bo skąś te cewki wiedzą kiedy wysłać iskrę. Tylko gdzie on jest vn900. Może ktoś wie?
: śr lis 22, 2017
autor: Skrobel
Czegoś tu nie rozumiem. Przecież podczas każdego obrotu wału iskra jest podawana na oba cylindry. Dlatego akcesoryjne obrotomierze podłącza się do jednej cewki. Jedna iskra w fazie pracy danego cylindra to jeden obrót silnika. Skąd wiesz, że obrotomierz podłączony do jednej cewki pokazuje połowę obrotów?
A co do czujnika położenia wału, to też są dwie ceweczki niestety.
: śr lis 22, 2017
autor: robkas
Miał byś rację gdyby to był bokser, gdzie martwy punkt na obu cylindrach jest w położeniu 180 stopni, ale w silniku z układem V o jest trochę inaczej. Sygnałem podającym prąd na poszczególne cewki steruje komputer. Iskra nie pojawia się na obu cylindrach jednocześnie.
Skąd wiem że obroty są za małe...bo po podłączeniu z jednej cewki obrotomierz pokazuje około 400obrotów/min , a gdy podczas pracy silnika dotknę kabelek do drugiej cewki to obroty są prawidłowe i wszystko działa, ale tylko do czasu zgaszenia silnika, bo przy próbie ponownego uruchomienia występuje detonacja z powodu zapłonu w nieodpowiednim momencie... dwie iskry w tym samym momencie.
Jeśli chodzi o czujnik położenia wału to on ma dwa kable. Jednym wchodzi prąd, a drugim wraca do komputera, tylko w chwili gdy czujnik odbierze sygnał z wału i to jest pełny obrót 1/1.
Znalazłem wczoraj w manualu, że kostka tego czujnika jest pod lewym chromowanym deklem silnika
str 504
Teraz poczekam na pogodę i spróbuje z tamtąd pociagnąć ten sygnał do obrotomierza.
: śr lis 22, 2017
autor: Kolba
dużo zabawy załóż oryginalny wyświetlacz biegów i po kłopocie
: śr lis 22, 2017
autor: robkas
Tak łatwo się nie poddam, wydałem kasę na obrotomierz, a teraz mam go wyrzucić i kupić za 400 zł wyświetlacz... o nie
: czw lis 23, 2017
autor: ciecio
Tak przy okazji, możesz napisać jaki obrotomierz instalujesz ?
Ewentualnie link do miejsca zakupu
: czw lis 23, 2017
autor: robdk
Zobacz, czy obrotomierz nie ma opcji ustawiania jak ma interpretować sygnał.
I chyba w tym silniku to iskra może nie jest w tym samym momencie dla każdego cylindra ale zaraz po sobie na danym obrocie wału.
Ustaw obrotomierz jak dla jednego cylindra.
: czw lis 23, 2017
autor: robkas
Obrotomierz kupiłem taki
http://allegro.pl/stalowy-uniwersalny-o ... 38201.html i tu akurat pisze w opisie, że on nie nadaje się do silnika z dwoma cewkami. Regulacji to on nie ma żadnej, jedyna możliwość coś zmienić to rozgiąć chromowaną puszkę i dostać się do elektroniki, a następnie wymienić kondensator na wejściu sygnału do obrotomierza. Tylko kwestia doboru odpowiedniego... żeby podwoić te obroty.
: czw lis 23, 2017
autor: Kolba
do wszystkich modeli z cyfrowymi licznikami jak dobrze doczytałem
: pt lis 24, 2017
autor: ciecio
robkas pisze:pisze w opisie, że on nie nadaje się do silnika z dwoma cewkami.
Na innych aukcja tego samego modelu też piszą, że
nie nadaje się do motocykli z dwoma cewkami
Może lepiej poszukać kompatybilnego obrotomierza zamiast próbować oszukać system
: śr gru 06, 2017
autor: marecki1981i
Takie cos sobie kup ....co prawda nie wyglada to dobrze ale dziala i banalnie proste w montazu :
http://allegro.pl/licznik-motogodzin-ob ... 50030.html
: czw gru 07, 2017
autor: robkas
Niestety to kłóci się z moją estetką, wizualnie nie pasuje do cruisera, ale montaż faktycznie banalny. Powalczę jeszcze z tymi diodami i opornikami jak się tylko zrobi ciepło.
Jeszcze można spróbować podpiąć obrotek do złącza diagnostycznego lub Ecu komputera.
: sob gru 09, 2017
autor: czarny
a może poprostu zamontowac gustowny stylowy wyświetlacz biegów. Kiedys miałem pomysł zeby zamontować wyświetlacz w obudowie kierunkowskazu ( leżą takie dwa fabryczne kierunki w garazu) szkło pomarańczowe pomalować czarny mat, wstawić w nie wyswietlacz elektroniczny, jakos zamontować na kierownicy i gitara, kiedys na pewno wróce do pomysłu nbo na razie czasu brakuje i pomysłu jak to zamontowac na kierownicy, kierunki sa z customa przednie,
: śr gru 13, 2017
autor: robkas
Dzięki, ciekawy pomysł żeby to schować w kierunkowskazie...
: śr gru 13, 2017
autor: czarny
robkas jak opracujesz metodę jak potem ten kierunkowaskaz zamontowac na kierownicy to Ci w promocyjnej cenie sprzedam jeden kierunki (drugi wykorzystam sam) ;-)
: czw gru 14, 2017
autor: Mayones
: czw gru 14, 2017
autor: robkas
czarny pisze:robkas jak opracujesz metodę jak potem ten kierunkowaskaz zamontowac na kierownicy to Ci w promocyjnej cenie sprzedam jeden kierunki (drugi wykorzystam sam) ;-)
Bardzo prosto np wykorzystując taką obejmę na 1'' rurę . Tym sposobem można ustawić odpowiedni kąt do patrzenia w szkiełko kierunkowskazu.
Obejma link allegro
A tu odpowiedni kierunkowskaz z białym szkłem. Wystarczy wywalić pomarańczową żarówkę z kablem, a w to miejsce wstawić wyświetlacz.
Kierunkowskaz link sklep
Single Fire Tach Adapter
: ndz sty 07, 2018
autor: Zikanen
: pn sty 08, 2018
autor: Cicik
super!
takie tylko pytanko. Faktycznie sie "Twój" silniczek rozkręca do 8 tysi ? (oczywiście pytam w kontekście tego czy obrotomierz nie przekłamuje)
: pn sty 08, 2018
autor: Zikanen
Cicik pisze:super!
takie tylko pytanko. Faktycznie sie "Twój" silniczek rozkręca do 8 tysi ? (oczywiście pytam w kontekście tego czy obrotomierz nie przekłamuje)
To akurat nie moje video (z hamerykańskiego forum Vulcana). Hmm ... może ta wskazówka w obrotomierzu Koso ma taką bezwładność, że poleci do 8 tysi ?
Google mówi, że VN900do 7500 rpm powinien dojść, trochę niżej max KM (54 PS (40 kW)/6,000 rpm).