Strona 1 z 2

Wymiana oleju w lagach

: wt sty 23, 2018
autor: robkas
Moi drodzy forumowicze, może ktoś z Was samodzielnie wymieniał olej w lagach i mnie trochę oświeci. Podstawowe pytanie czy muszę wyciągać lagi z półek odkręcać błotnik itp. Czy może jak wyjmę ośkę koła, to da się spuścić olej dołem, tzn czy jest tam jakiś korek od dołu każdej lagi? Jeśli byłby jakiś spust na dole, to potem wystarczyło by zalać odpowiednią ilością lagi od góry i obyło by się bez demontażu wszystkiego oprócz koła i zaślepek górnych.

: wt sty 23, 2018
autor: lukasz_wk
Nie ma spustów, jak masz coś czym odessiesz olej z lagi to nie trzeba ich wyjmować.

: wt sty 23, 2018
autor: Skiba1
cześć,
nie uda Ci się odessać wszystkiego, kiepski pomysł,
roboty jest na max 2 godziny, prosta i przyjemna praca a skoro się pytasz to zakładam że kluczami trochę kręcisz.
tylko musisz podnieść moto...
ilość oleju wg serwisówki

: wt sty 23, 2018
autor: lukasz_wk
Czemu ?? tak samo jak wypłynie wszystko po wciśnięciu tłoka tak samo powinno się dać to odessać
Co nie zienia faktu, że ja rozbierałem przód i wylałem co było.
Dobrze jest jeszcze wlać trochę, ruszyć parę razy tłokiem i wylać.

: śr sty 24, 2018
autor: Skiba1
jak wyciskasz tłok w pozycji odwróconej i przepompujesz kilka razy to zawsze wypływa olej, zastanawia mnie jak głęboko i czy będziesz w stanie dojść do samego dna rurką odsysającą
a tak na marginesie ja nigdy nie słyszałem żeby serwisówka dopuszczała odsysanie oleju z zawieszenia...

: śr sty 24, 2018
autor: Robrob
Panowie a czy w goleni w środku nad ośką nie ma śruby imbusowej, akurat VN 900 nie pamiętam ale w HD czy Yamahach tak spuszczam olej i niema problemu. Właśnie sprawdziłem serwisówką jest śrubka odkręcamy spuszczamy a górą zalewamy nowy olej, wolniej to będzie ściekało ale zleci wszystko

: śr sty 24, 2018
autor: Przemo
Ze Skibą wymienialiśmy olej w lagach w mojej byłej 900. Przyjemna robota tak jak skiba mówi, a i przy okazji długość sprężyn sprawdź. Moje się okazało, że były już ze 3cm za krótkie wg serwisówki. Wymieniliśmy na progresywne i to był strzał w dziesiątkę.

: śr sty 24, 2018
autor: robkas
Robrob pisze:Panowie a czy w goleni w środku nad ośką nie ma śruby imbusowej, akurat VN 900 nie pamiętam ale w HD czy Yamahach tak spuszczam olej i niema problemu. Właśnie sprawdziłem serwisówką jest śrubka odkręcamy spuszczamy a górą zalewamy nowy olej, wolniej to będzie ściekało ale zleci wszystko
Trochę się pogubiłem... sprawdziłeś serwisówkę od VN 900 i jest tam jednak śruba spustowa nad ośką koła? czy piszesz o HD

: śr sty 24, 2018
autor: robkas
Przemo pisze:Ze Skibą wymienialiśmy olej w lagach w mojej byłej 900. Przyjemna robota tak jak skiba mówi, a i przy okazji długość sprężyn sprawdź. Moje się okazało, że były już ze 3cm za krótkie wg serwisówki. Wymieniliśmy na progresywne i to był strzał w dziesiątkę.
A jaką minimalną graniczną długość sprężyn dopuszcza serwisówka? Gdzie i za ile kupiłeś nowe progresywne sprężyny do Clasica? , bo na internecie znalazłem tylko do Customa...

: śr sty 24, 2018
autor: Przemo
Kupiłem tutaj - pół roku temu za 575.09zł:
rocznik 2007/2010
https://www.motorus.pl/hyperpro-sprezyn ... 35485.html

na stronie są też inne roczniki

Oryginalne sprężyny:
Standardowo mają 527.2 mm
Limit serwisowy jest 517 mm
Moje miały 480/490 mm o ile pamiętam

: śr sty 24, 2018
autor: robkas
Dzięki za dokładne informacje. Mój też jakoś tak nisko siedzi, więc chyba sam olej nie pomoże.

: śr sty 24, 2018
autor: Robrob
śruba jest nad ośka w środku lagi, wyjmujesz ośkę i imbusem odkręcasz śrubę w środku, sprawdziłem serwisówkę VN 900 dział zawieszenie/ budowa lagi

: śr sty 24, 2018
autor: Skiba1
nie ruszaj tej śruby- ona służy do rozbierania zawieszenia a nie spuszczania oleju !!

: czw sty 25, 2018
autor: robkas
Skiba1 pisze:nie ruszaj tej śruby- ona służy do rozbierania zawieszenia a nie spuszczania oleju !!
Czy to znaczy że jak odkręcę tą śrubę, żeby spuścić olej, to potem nie da się jej wkręcić bez rozmontowania całego zawieszenia?

: czw sty 25, 2018
autor: Robrob
robkas pisze:
Skiba1 pisze:nie ruszaj tej śruby- ona służy do rozbierania zawieszenia a nie spuszczania oleju !!
Czy to znaczy że jak odkręcę tą śrubę, żeby spuścić olej, to potem nie da się jej wkręcić bez rozmontowania całego zawieszenia?
jeszcze mi się coś takiego nie zdarzyło, zawsze odkręcam spuszczam olej i zakręcam ponownie następnie odkręcam korek u góry i wlewam odpowiednią ilość oleju.

: czw sty 25, 2018
autor: Skiba1
to spróbujcie w 900 i napiszcie jak wyjdzie :ok:

: wt lut 13, 2018
autor: robkas
To jeszcze spytam nim głupot narobię... wyjąłem plastikowy korek z górnej półki i spodziewałem się pod nim śruby, którą można by wlać olej, a tam śruby nie ma tylko jakaś zaślepka (korek). Czy da się ją wyjąć bez demontażu lag z półek (chodzi mi głównie o zmierzenie długości sprężyn i poziomu oleju w lagach po wyjęciu sprężyny (ma być 16 cm od góry).
I drugie pytanie w razie jeśli operacja 1 przyniesie fiasko - czy po zdjęciu koła, błotnika, zacisku i popuszczeniu śrub kontrujących w półkach wyjmę w dół cały teleskop, czy jak na rysunkach w manualu (str. 404) trzeba zdemontować kierownicę, półkę górną , lampę i osłony zewnętrzne.

: wt lut 13, 2018
autor: Gre8
Skiba1 pisze:nie ruszaj tej śruby- ona służy do rozbierania zawieszenia a nie spuszczania oleju !!
Skiba1 - ma rację, ta śruba służy do rozdzielenia goleni od lagi.
W zasadzie jak odkręcimy tę śrubę, to aż szkoda tych elementów nie rozłożyć na części pierwsze celem inspekcji, dokładnego umycia, poskładania i zalania nowym olejem.

Jeśli w swoim moto zaglądasz tam pierwszy raz (i nie masz potwierdzonych informacji że ktoś przed tobą robił serwis), to polecam wymianę uszczelniaczy. Z doświadczenia wiem, że jak uszczelniacz puści, to przez dzień może dwa (zależy jak dużo jeździsz) widać że olej idzie a potem już nie idzie. Co miało wylać się to się wylało i po wytarciu lagi na sucho usterka nie będzie widoczna. Jeżeli sprzedający cię o tym nie poinformuje, to sam na to niestety nie wpadniesz- przynajmniej nie szybko. Poza tym wiedz, że lagi są dwie i dwie na raz się nie zepsują więc ocenić na oko sprawność przedniego zawieszenia pod tym kątem nie jest łatwo....zwłaszcza przy zakupie motocykla na postoju, lub nawet po krótkiej przejażdżce.

: wt lut 13, 2018
autor: robkas
A o tym demontażu co pytałem nic nie wiesz?

: wt lut 13, 2018
autor: lukasz_wk
Wciskasz ten korek wyjmujesz pierścień blokujący i wyjmujesz korek, potem masz dostęp do sprężyny.
Tylko rób to na uniesionym przodzie bo inaczej wystrzeli ci ten korek pod naciskiem sprężyny.