dobór odpowiedniego DB Killera
- Hetman
- Posty: 42
- Rejestracja: ndz sty 20, 2019
- Miejscowość: Częstochowa
- Motocykl: VN 900 Classic
- VROC: 0
dobór odpowiedniego DB Killera
Witam,
Od kilku dni jestem posiadaczem VN 900 Classic (2008). Ponieważ jest dość głośny, myślałem o delikatnym zmniejszeniu ilości wydobywających się decybeli i zamontowaniu DB Kilerów. Zdjęcie wnętrza rur wstawię w czwartek (wtedy fizycznie do mnie motocykl dojedzie) - szczerze mówiąc sam dokładnie nie wiem co tam w środku aktualnie jest (lub czego nie ma). Wydech nie jest oryginalny (jest ciut węższy od oryginalnego) ...ale wszystko dokładnie pomierzę w czwartek
Zastanawiam się jakie znaczenie ma długość DB Killera (przy określonej średnicy wewnętrznej) ?
Przykłady od Kalińskiego :
fi 50, dł 100 mm https://sklep.kalinski.pl/pl/wyciszenia ... fi-50.html
fi 50 dł 220 mm https://sklep.kalinski.pl/pl/wyciszenia ... ugosc.html
fi 50 dł 340 mm https://sklep.kalinski.pl/pl/wyciszenia ... ugosc.html
Czy montaż podobnych "wygłuszaczy" wpłynie w jakiś sposób na pracę silnika ? Czy potrzebne będą jakieś regulacje ? (w motocyklu jest zainstalowany Power Commander)
Od kilku dni jestem posiadaczem VN 900 Classic (2008). Ponieważ jest dość głośny, myślałem o delikatnym zmniejszeniu ilości wydobywających się decybeli i zamontowaniu DB Kilerów. Zdjęcie wnętrza rur wstawię w czwartek (wtedy fizycznie do mnie motocykl dojedzie) - szczerze mówiąc sam dokładnie nie wiem co tam w środku aktualnie jest (lub czego nie ma). Wydech nie jest oryginalny (jest ciut węższy od oryginalnego) ...ale wszystko dokładnie pomierzę w czwartek
Zastanawiam się jakie znaczenie ma długość DB Killera (przy określonej średnicy wewnętrznej) ?
Przykłady od Kalińskiego :
fi 50, dł 100 mm https://sklep.kalinski.pl/pl/wyciszenia ... fi-50.html
fi 50 dł 220 mm https://sklep.kalinski.pl/pl/wyciszenia ... ugosc.html
fi 50 dł 340 mm https://sklep.kalinski.pl/pl/wyciszenia ... ugosc.html
Czy montaż podobnych "wygłuszaczy" wpłynie w jakiś sposób na pracę silnika ? Czy potrzebne będą jakieś regulacje ? (w motocyklu jest zainstalowany Power Commander)
- Hetman
- Posty: 42
- Rejestracja: ndz sty 20, 2019
- Miejscowość: Częstochowa
- Motocykl: VN 900 Classic
- VROC: 0
...rury są "wybebeszone"...i wyglądają od wewnątrz tak :
Szerokość rury na końcu wydechu to mniej więcej 73 mm. Nie znalazłem zadnego oznaczenia ani nazwy wydechu. Z informacji, które mam - z takimi wydechami motocykl dotarł 5 lat temu ze Stanów.
Po odpaleniu zimnego motocykla (na ssaniu) motocykl pracuje bardzo głośno. W momencie, kiedy zejdzie ze ssania i wejdzie na wolne obroty - w mojej opinii brzmi fantastycznie (niezbyt cicho i bardzo basowo), ale już po choćby niedużym zwiększeniu obrotów hałas robi się potężny.
Poprzedni właściciel na początku (5 lat temu) myślał o tym żeby go jakoś wyciszyć...ale stwierdził , że po pewnym czasie się przyzwyczaił i przestało mu to przeszkadzać...
...Ja jednak chciałbym spróbować coś pokombinować...ale niekoniecznie wydając kupę pieniędzy na zakup nowych wydechów...
Jeżeli, ktoś z Was miałby jakiś pomysł na wyciszenie mojej maszyny, to będę wdzięczny za każdą sugestię...
Szerokość rury na końcu wydechu to mniej więcej 73 mm. Nie znalazłem zadnego oznaczenia ani nazwy wydechu. Z informacji, które mam - z takimi wydechami motocykl dotarł 5 lat temu ze Stanów.
Po odpaleniu zimnego motocykla (na ssaniu) motocykl pracuje bardzo głośno. W momencie, kiedy zejdzie ze ssania i wejdzie na wolne obroty - w mojej opinii brzmi fantastycznie (niezbyt cicho i bardzo basowo), ale już po choćby niedużym zwiększeniu obrotów hałas robi się potężny.
Poprzedni właściciel na początku (5 lat temu) myślał o tym żeby go jakoś wyciszyć...ale stwierdził , że po pewnym czasie się przyzwyczaił i przestało mu to przeszkadzać...
...Ja jednak chciałbym spróbować coś pokombinować...ale niekoniecznie wydając kupę pieniędzy na zakup nowych wydechów...
Jeżeli, ktoś z Was miałby jakiś pomysł na wyciszenie mojej maszyny, to będę wdzięczny za każdą sugestię...
Hetman,
a) wklej zdjęcie całych wydechów, aby zobaczyć co to jest
b) na tym zdjęciu widać, że w środku masz już DB killery......
spróbuj odkręcić tą śrubkę i wysunąć wkłady, aby zobaczyć co tam siedzi i jak one są zbudowane, może trzeba wymienić/przerobić, a może wystarczy owinąć nową wata lub taśmą....
Odnośnie pytanie z poprzedniego posta: te najdłuższe będą najbardziej basowe i najcichsze ( przytłumione), ale i tak nie będzie cicho - chcesz ciszy to kup ori.
a) wklej zdjęcie całych wydechów, aby zobaczyć co to jest
b) na tym zdjęciu widać, że w środku masz już DB killery......
spróbuj odkręcić tą śrubkę i wysunąć wkłady, aby zobaczyć co tam siedzi i jak one są zbudowane, może trzeba wymienić/przerobić, a może wystarczy owinąć nową wata lub taśmą....
Odnośnie pytanie z poprzedniego posta: te najdłuższe będą najbardziej basowe i najcichsze ( przytłumione), ale i tak nie będzie cicho - chcesz ciszy to kup ori.
Ostatnio zmieniony pt lut 15, 2019 przez Przemeku, łącznie zmieniany 1 raz.
VN900>VN2000
Hetman, zrób jeszcze fotkę tego od tyłu. Czy jest to całkowity przelot?
- po pierwsze kup nową watę lub bandaż i owiń drutem stalowym.
- jeżeli jest to całkowity przelot to możesz dospawać na końcu rurkę o średnicy 3-4cm zakończoną blaszką. Rurka powinna być nawiercona. Zrób 8-16 otworów. Zobacz na db killery od Kalińskiego.
Ja w 900 miałem vance&hines i wyglądaly podobnie do Twoich.
Db killery miały długość 37cm i były takie jak u Ciebie,ale na końcu była jeszcze ta zaślepiona rurka z dziurkami. coś jak w linku poniżej.
https://www.google.com/search?q=db+kill ... s96FujNOHM
Jeśli kupisz inne db killery to wydasz pare stowek a i tak będziesz musiał przerabiać aby zamontować.
- po pierwsze kup nową watę lub bandaż i owiń drutem stalowym.
- jeżeli jest to całkowity przelot to możesz dospawać na końcu rurkę o średnicy 3-4cm zakończoną blaszką. Rurka powinna być nawiercona. Zrób 8-16 otworów. Zobacz na db killery od Kalińskiego.
Ja w 900 miałem vance&hines i wyglądaly podobnie do Twoich.
Db killery miały długość 37cm i były takie jak u Ciebie,ale na końcu była jeszcze ta zaślepiona rurka z dziurkami. coś jak w linku poniżej.
https://www.google.com/search?q=db+kill ... s96FujNOHM
Jeśli kupisz inne db killery to wydasz pare stowek a i tak będziesz musiał przerabiać aby zamontować.
Ostatnio zmieniony sob lut 16, 2019 przez Przemeku, łącznie zmieniany 3 razy.
VN900>VN2000
- Hetman
- Posty: 42
- Rejestracja: ndz sty 20, 2019
- Miejscowość: Częstochowa
- Motocykl: VN 900 Classic
- VROC: 0
Jeśli chodzi o rurę to nie widać, żeby tam cokolwiek jeszcze było
Sam db killer jest również przelotowy
Rozumiem że tą zaślepioną rurkę o średnicy 3-4 cm, należałoby dospawać do db kilera od strony która jest "bardziej wewnątrz rury" (bliżej silnika) ? Ze zdjęcia wnioskuję, że ok 8-10 cm długości
Spróbuję coś takiego wykombinować
...a tak z czystej ciekawości - gdzie jeszcze mógłbym popatrzeć ( w sensie - co odkręcić), żeby była szansa dowiedzieć sie co to jest za wydech ?
Sam db killer jest również przelotowy
Rozumiem że tą zaślepioną rurkę o średnicy 3-4 cm, należałoby dospawać do db kilera od strony która jest "bardziej wewnątrz rury" (bliżej silnika) ? Ze zdjęcia wnioskuję, że ok 8-10 cm długości
Spróbuję coś takiego wykombinować
...a tak z czystej ciekawości - gdzie jeszcze mógłbym popatrzeć ( w sensie - co odkręcić), żeby była szansa dowiedzieć sie co to jest za wydech ?
Długość bym zrobił tak aby zmieściły się 4 otwory ( 5-6cm). (Nie pamiętam dokładnie ale u mnie były chyba tylko dwa rzędy po 4dziury, w kalinach jest więcej dziur. Im więcej dziur tym będzie głośniej, a z drugiej strony za mało dziur-za mała powierzchnia może zdusić Moto)Hetman pisze: Rozumiem że tą zaślepioną rurkę o średnicy 3-4 cm, należałoby dospawać do db kilera od strony która jest "bardziej wewnątrz rury" (bliżej silnika) ? Ze zdjęcia wnioskuję, że ok 8-10 cm długości
Spróbuję coś takiego wykombinować
...a tak z czystej ciekawości - gdzie jeszcze mógłbym popatrzeć ( w sensie - co odkręcić), żeby była szansa dowiedzieć sie co to jest za wydech ?
Zmierz sobie tylko ile masz wolnego miejsca tzn ile jest za db killerem do końca puszki aby się to zmieściło.
Jeśli chodzi o wydechy to na akcesoryjnych przeważnie jest grawerowana nazwa i jest ona widoczna.....
VN900>VN2000
- marecki1981i
- Posty: 82
- Rejestracja: pt gru 07, 2012
- Miejscowość: koniec swiata
- Motocykl: Kawsaki VN 900
- VROC: 0
W moich V&H tez taki ,,kiler'' jest ale to nie jest db tylko od barwy dzwieku (basow ). po interwencji sasiadow ze ich budze i kury sie niesc przestaly postanowilem cos z tym zrobic... wymontowalem je i owialem wata do tlumikow, roznica byla odczowalna i zadowalajaca. Dodam tylko ze ten ,,kiler ''u mnie nie byl przelotowy, na koncu byl zaslepiony. polecam taka operacje wykonac i bedzie pan zadowolony.
ps. sorki za brak polskich znakow (wiem ze ciezko sie to czyta)
a i nie wiem jak wstawic zdjecie jak to u mnie wygladalo.[/code][/center][/quote]
ps. sorki za brak polskich znakow (wiem ze ciezko sie to czyta)
a i nie wiem jak wstawic zdjecie jak to u mnie wygladalo.[/code][/center][/quote]
- Hetman
- Posty: 42
- Rejestracja: ndz sty 20, 2019
- Miejscowość: Częstochowa
- Motocykl: VN 900 Classic
- VROC: 0
I po sprawie
Po kilkudniowej walce z wyjęciem drugiego db killera, stosowaniu wszelakich dźwigni, narzędzi i pomysłów rodem z bajki "Sąsiedzi"...postanowiłem że jedyna nadzieją będzie 5-cio kilowy młot uderzany od tzw. "dupy strony". Odkręciłem rurę i udało się ...co prawda początkowo połamałem przyspawany uchwyt do wyciągnięcia DB Killera...ale przyspawałem drugi, sporo masywniejszy...i w końcu puściło.
Samo wyciszenie zrobiłem dokładnie wg. rady Przemeku. Przyspawałem zaślepioną rurkę z otworami. Musiałem wszystko nieco skrócić, tak by db killer + dospawana rurka miały dokładnie tą samą długość (ok 40 cm).
Wszystko owinąłem 3 warstwami wyciszenia (wełna ze stali nierdzewnej + włókno szklane + taśma ceramiczna )
Wyglądało to tak (jeden już owinięty):
Dzisiaj założyłem i efekt jest mocno zadowalający
Cicho nie jest...ale jest sporo ciszej. W mojej opinii jest tez zdecydowanie bardziej basowo - co mnie niezmiernie cieszy!!!... chociaż przypuszczam, że policyjnej kontroli głośności mógłbym w dalszym ciągu nie zaliczyć pozytywnie.
Jeszcze raz dziękuję za wszystkie rady. Pozdrawiam
Po kilkudniowej walce z wyjęciem drugiego db killera, stosowaniu wszelakich dźwigni, narzędzi i pomysłów rodem z bajki "Sąsiedzi"...postanowiłem że jedyna nadzieją będzie 5-cio kilowy młot uderzany od tzw. "dupy strony". Odkręciłem rurę i udało się ...co prawda początkowo połamałem przyspawany uchwyt do wyciągnięcia DB Killera...ale przyspawałem drugi, sporo masywniejszy...i w końcu puściło.
Samo wyciszenie zrobiłem dokładnie wg. rady Przemeku. Przyspawałem zaślepioną rurkę z otworami. Musiałem wszystko nieco skrócić, tak by db killer + dospawana rurka miały dokładnie tą samą długość (ok 40 cm).
Wszystko owinąłem 3 warstwami wyciszenia (wełna ze stali nierdzewnej + włókno szklane + taśma ceramiczna )
Wyglądało to tak (jeden już owinięty):
Dzisiaj założyłem i efekt jest mocno zadowalający
Cicho nie jest...ale jest sporo ciszej. W mojej opinii jest tez zdecydowanie bardziej basowo - co mnie niezmiernie cieszy!!!... chociaż przypuszczam, że policyjnej kontroli głośności mógłbym w dalszym ciągu nie zaliczyć pozytywnie.
Jeszcze raz dziękuję za wszystkie rady. Pozdrawiam
- robkas
- Posty: 79
- Rejestracja: pn sie 07, 2017
- Miejscowość: Staszów
- Motocykl: Kawasaki VN900 LT
- VROC: 0
wydaje mi się, że powinieneś jeszcze zamienić górny z dolnym - nie są jednej długości i po zamianie będzie lepiej wyglądać, bo będą kończyć się w tym samym miejscu no i ciszej brzmieć, bo teraz jeden masz za blisko uchaHetman pisze:Dzięki za odpowiedź.
Wydechy z zewnątrz wyglądają tak :
[url=https://images90.fotosik.pl/125/d46e86bb647c2719med.jpg]Obrazek
Ostatnio zmieniony pn lut 25, 2019 przez robkas, łącznie zmieniany 1 raz.
- robkas
- Posty: 79
- Rejestracja: pn sie 07, 2017
- Miejscowość: Staszów
- Motocykl: Kawasaki VN900 LT
- VROC: 0
U mnie wygląda to tak, że tłumiki kończą się w jednej linii, czyli dolny jest dłuższy https://www.dropbox.com/s/4agtyp3vavgc0 ... 2.jpg?dl=0
- Hetman
- Posty: 42
- Rejestracja: ndz sty 20, 2019
- Miejscowość: Częstochowa
- Motocykl: VN 900 Classic
- VROC: 0
Rury są tej samej długości...perspektywa wklejonego przeze mnie zdjęcia, może trochę mylićrobkas pisze: wydaje mi się, że powinieneś jeszcze zamienić górny z dolnym - nie są jednej długości i po zamianie będzie lepiej wyglądać, bo będą kończyć się w tym samym miejscu no i ciszej brzmieć, bo teraz jeden masz za blisko ucha
Re: dobór odpowiedniego DB Killera
Hetman powiedz po tym zabiegu moto się nie dusi nie dławi go to jakos, czujesz różnice przed a po?
Kto jest online
Jest 4 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 4 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości