Witam szanownych posiadaczy motocykli VULCAN. Od ponad roku posiadam VN900 CUSTOM rocznik 2006. Po prawie 30 latach przerwy mocno mnie wzięło i musiałem na coś wsiąść. Ale do rzeczy. Motocykl sprawuje się znakomicie poza właśnie napięciem ładowania. Znany jest ogólny temat siadających alternatorów od początku produkcji do chyba 2008 roku. Mimo, że kupiłem VN-kę w komisie gdzie poprzedni właściciel zmienił na coś innego to udało się go namierzyć. Dzięki temu poznałem trochę historię motocykla. Zarzekał się, że wymieniał alternator na akcesoryjny. Obecnie napięcie ładowania na klemach na wolnych obrotach 12,1 - 12,3 V. Po dodaniu gazu w pewnym zakresie obrotów wzrasta do maksymalnie 13,7 V. Zaś na jeszcze wyższych spada do 12,8 V. Stanowczo za niskie. O ile po trasie aku jest naładowany, to ostatnich jazdach po mieście i krótkich odcinkach musiałem go doładować prostownikiem. Dodam, że aku był kupiony nowy na wiosnę. Książkowe napięcie powinno być 14,2 - 15,2 V. Do myślenia daje sprawność regulatora napięcia. Nie wygląda na uszkodzony lub przegrzany, ale kto wie co siedzi w środku. Kolejna sprawa to alternator. Napięcie na trzech fazach na wysokich obrotach po około 60V. Książka podaje 54V przy 4000obr/min. Rezystancja na wyjściu po 0,27 ohm. Wygląda na dobry. Fachowcy po krótkiej analizie wskazują jedni na alternator inni na regulator Kupić oba to za duży wydatek. Teraz zwracam się z uprzejmą prośbą do posiadaczy 900-setek. Mieszkam w Baranowie pod Poznaniem. Czy któryś z posiadaczy z okolic Poznania byłby skłonny na chwilę użyczyć regulator do sprawdzenia. Podjechałbym swoją VN-ką z miernikiem. Sprawdzimy napięcie ładowania w macierzystym motocyklu i po tym przełożymy do mojego w celu pomiaru i oczywiście założymy z powrotem. Może w ten sposób mógłbym wreszcie zrozumieć o co chodzi. Pracuję na dwie zmiany. Najlepiej byłoby w sobotę lub niedzielę ale się dostosuję. Panowie poradzcie.
Pozdrawiam i do zobaczenia na drodze.
Ładowanie akumulatora
Re: Ładowanie akumulatora
Nie mam teraz przed nosem schematu VN900, ale może zrób bypas, od wyjścia plusowego alternatora na klemę akumulatora. czasem spadki napięć na kostkach potrafią płatać takie figle i ucieczkę volta z groszem. Trenowałem to na Virago. Alternator profesjonalnie przewinięty, regulator sprawny. Na jego głównym plusowym kablu napięcie OK, a na aku lipa, brakuje. Dodatkowy kabelek z bezpiecznikiem dla opatrzności załatwił temat. Z tym że Virago było wiekowe, to i kostki połączeniowe były niepewne. Albo podepnij miernik różnicowo, między klemę plusową aku a wyjście regulatora napięcia, zmierzysz wtedy spadek napięcia na doprowadzeniu ładowania
...mam na motocyklu gniazdo do zapalniczki, czy ktoś zatem wie gdzie można kupić motocyklową popielniczkę ?..
Re: Ładowanie akumulatora
sorki, chodziło mi o wyjście plusowe REGULATORA, a klemę akumulatora dotyczy pierwszego zdania
...mam na motocyklu gniazdo do zapalniczki, czy ktoś zatem wie gdzie można kupić motocyklową popielniczkę ?..
-
- Posty: 863
- Rejestracja: czw lip 26, 2012
- Miejscowość: Świnoujście
- Motocykl: VN2000 były VN1500, VN750
- VROC: 37144
Re: Ładowanie akumulatora
Ja miałem podobnie w 1500-ce za radą mechanika zrobiłem dodatkową masę z regulatora i parę dziesiątych volta przybyło, też mówił że na kostkach i połączeniach może być trochę spadków.
Pozdrawiam Grzegorz.
Re: Ładowanie akumulatora
Witam
Dzięki za porady. Będę próbował. Na razie postawiłem moto w garażu. Fakt dobrze byłoby zmierzyć napięcie na wyjściu regulatora, ale kostki są hermetyczne bo takie musza być.
Pozdrawiam
Marek
Dzięki za porady. Będę próbował. Na razie postawiłem moto w garażu. Fakt dobrze byłoby zmierzyć napięcie na wyjściu regulatora, ale kostki są hermetyczne bo takie musza być.
Pozdrawiam
Marek
Re: Ładowanie akumulatora
Witam
Panowie jesteście wielcy. Dzięki za podpowiedzi. Znalazłem brakujący 1 volt. Faktycznie uciekł na stykach, jak myślę przy głównym bezpieczniku. Zmierzyłem napięcie na wyjściu regulatora i o dziwo 14,8 V. Wtyczki są nierozbieralne ale pomiędzy izolację i gumki uszczelniające wcisnąłem długie szpilki krawieckie i się udało. Kolejne złącze pod siedzeniem i też 14,8, a na aku 13,5. Rozebrałem bezpiecznik główny. Wyczyszczałem papierkiem ściernym styki na głównych przewodach i poprawiłem masę na ramie. Śruba pomalowana farbą, gwint w ramie też. Pomiar na aku i mam 14,8 V. Czasami przyczyną są błahe rzeczy ale nie zawsze się o nich pomyśli. Jeszcze raz dzięki za porady.
Pozdrawiam
Marek
Panowie jesteście wielcy. Dzięki za podpowiedzi. Znalazłem brakujący 1 volt. Faktycznie uciekł na stykach, jak myślę przy głównym bezpieczniku. Zmierzyłem napięcie na wyjściu regulatora i o dziwo 14,8 V. Wtyczki są nierozbieralne ale pomiędzy izolację i gumki uszczelniające wcisnąłem długie szpilki krawieckie i się udało. Kolejne złącze pod siedzeniem i też 14,8, a na aku 13,5. Rozebrałem bezpiecznik główny. Wyczyszczałem papierkiem ściernym styki na głównych przewodach i poprawiłem masę na ramie. Śruba pomalowana farbą, gwint w ramie też. Pomiar na aku i mam 14,8 V. Czasami przyczyną są błahe rzeczy ale nie zawsze się o nich pomyśli. Jeszcze raz dzięki za porady.
Pozdrawiam
Marek
Kto jest online
Jest 1 użytkownik online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 1 gość
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość