Problem wielokrotnie opisywany na forach angielskojęzycznych dotyczących właśnie VN 900, w większości przypadków dotyczy biegów 1-2-3 i w dół 3-2-1 oraz biegu jałowego.
Sugestie najróżniejsze:
- od linki sprzęgła źle wyregulowanej;
- niewłaściwego oleju i przepracowania oleju;
- tarcz i przekładek w sprzęgle oraz sprężyn dociskowych;
- uszkodzenia kół zębatych w skrzyni;
- po uszkodzenie widełek i bębna z krzywkami zmiany biegów.
Podobnie jak i na naszym Forum, tam też ktoś rzuca problem, dziesiątki podpowiedzi i rzadko zakończony wątek co było powodem niedomagania i jak zostało to usunięte. Ale to taka normalność (nienormalność), jak już naprawiłem to zachowam to dla siebie, niech inni się martwią.
Czy jest to pierdoła, czy Twój mechanik ma rację? Ciężko powiedzieć …………….
Najgorszy przypadek to uszkodzenie (wygięcie) widełek zmieniacza biegów lub krzywek zmiany biegów po sam bęben krzywek.
Podobnie jeżeli uszkodzone byłyby koła zębate w skrzyni, chociaż uważam, że to mniej prawdopodobne. Inne byłyby objawy, zwłaszcza jazda na 4-tym biegu.
W obu tych przypadkach niestety silnik z ramy i jego rozpoławianie. I pracy trochę i tanio może nie być.
Jeżeli zdecydujesz się na rozpołowienie silnika i sprawdzenie całego mechanizmu zmiany biegów to ten skrótowy
materiał z instrukcji serwisowej VN 900 może być pomocny.
Jak przeczytasz, zauważysz, że jest specyfika ustawienia koła 4-ego biegu i trzech kulek stalowych na wałku zdawczym oraz biegu 5-ego.
Powodzenia