mrozo,
Skoro gdzieś w Twojej prośbie przewinęła się moja osoba to taka moja sugestia, możliwe że będzie przydługa ale może być pomocna.
Wybrałem najistotniejsze cytaty z Twojego ostatniego komentarza które są naprowadzającymi i pomocnymi stwierdzeniami mogącymi pomóc w zdiagnozowaniu przyczyny gaśnięcia silnika gdy manetka przyśpieszenia jest odkręcana, i tak:
„
Nie zaświecała się kontrolka FI” – czyli nie powinno być żadnego z 18 możliwych do zdiagnozowania błędów serwisowych.
„
Odpala bez problemu” – tak ma być!
„Po wymianie przepustnicy ssanie jest od razu po odpaleniu” – napięcie wejściowe TPS masz niemalże książkowe a ssanie powinno być zaraz po uruchomieniu silnika!
„
Wolne obroty OK” – i bardzo dobrze!
„
Problemy z gaśnięciem silnika się nasiliły po odkręceniu przepustnicy” -
i tu zaczyna się problem.
Więc metodą wykluczenia kolejnych podzespołów z dwóch obwodów elektrycznych i jednego schematu określającego same podzespoły Układu DFI (wszystko to odpowiada razem za zapłon w silniku bez względu na odkręcenie manetki) wykluczyłbym co nie ma wpływu na gaśnięcie silnika przy odkręconej manetce przyśpieszenia. Oczywiście trzeba mieć również na względzie te elementy które wymieniłeś a z opisu wynika, że są sprawne.
Żebyś miał łatwiej i szybciej, to taka sugestia w formie graficznej ode mnie (
PATRZ ZAŁĄCZONE ZDJĘCIE – wymagało trochę zabawy), ja bym tak zrobił chcąc ustalić przyczyny gaśnięcia silnika gdy silnik jest obciążany po odkręceniu manetki przyśpieszenia.
To co zostało na schematach nieprzekreślone i nie jest w kolorze czerwonym sugerowałbym sprawdzić.
Więc co mamy?
- ECU;
- wtryskiwacze;
- pompa paliwa;
- przekaźnik pompy paliwa;
- cewki zapłonowe
Tak dla porównania otworzyłbym Instrukcję Serwisowa VN 900 Custom na stronie 122 i przeczytałbym co Kawasaki sugeruje na temat gaśnięcia VN 900 gdy silnik jest obciążony a manetka przyspieszenia jest odkręcana, i możemy przeczytać:
- Problem z pompą paliwa;
- Problem z wtryskiwaczem paliwa;
- Problem z czujnikiem przepustnicy (
wymieniłeś);
- Problem z czujnikiem temperatury powietrza wlotowego (
wymieniłeś);
- Zbyt niskie lub zbyt wysokie ciśnienie paliwa;
- Problem z regulatorem ciśnienia paliwa;
- Problem z czujnikiem wału korbowego (
wymieniłeś);
- Problem z cewką zapłonową.
Reasumując jedno i drugie mamy:
- pompę paliwa z regulatorem ciśnienia paliwa (regulator jako integralna część pompy);
- cewki zapłonowe;
- wtryskiwacze.
Obstawiam pompę paliwa, która po otwarciu przepustnicy może być wraz z regulatorem niewydolna aby zapewnić wymaganą ilość i ciśnienie paliwa w jednostce czasu podczas otwierania manetki przyśpieszenia.
Mówimy tu również o obwodzie elektrycznym pomy paliwa który znajdziesz na stronie 183 Instrukcji Serwisowej swojego motocykla a na nim zależność jej od ECU i przekaźnika pomy paliwa.
Nie zaszkodzi sprawdzić wtryskiwacze, jak to zrobić przeczytasz w Instrukcji Serwisowej.
P.S.
Posiadacze VN 900 to najwyżej mogą Cię powitać w Powitalni, natomiast bardzo chętnie poczytają to co teraz zamieściłem.
Zobaczysz jak teraz przyśpieszy liczba otwarć postu.
Mam nadzieje że autoryzacja na załączonej grafice w niczym Ci nie przeszkodzi.
Powodzenia