Naciąg pasa
Naciąg pasa
Przed sezonem chce to sprawdzić i pytanie mam do kolegów. Na razie jestem zaprogramowany na dane serwisowe - czyli 1,5 do 4 mm ugięcia przy nacisku 45N. Ale w ramach walki z nudą człowiek patrzy po necie w temacie i w kilku miejscach znalazłem wypowiedzi że to jest stanowczo za mocne napięcie, które może być szkodliwe dla pasa i łożysk. Ktoś może ma doświadczenie w temacie? Tzn praktycznie ustawiał na większe ugięcie?
(wiem - serwisówki się nie poprawia, ale jeśli rzeczywiście te 4 m jest "za ostro", jest to jakiś "błąd w druku" to dobrze by o tym wiedzieć)
(wiem - serwisówki się nie poprawia, ale jeśli rzeczywiście te 4 m jest "za ostro", jest to jakiś "błąd w druku" to dobrze by o tym wiedzieć)
Re: Naciąg pasa
Patrząc na chłodno chyba jednak te 4 mm są ok. Serwisówka pokazuje gdzie przyłożyć nacisk na pas - w połowie jego długości. Okno z podziałką nie jest w tym samym miejscu - to jest ok 1/4 od koła tylnego. Czyli ugięcie w połowie długości (tam gdzie przyrząd przykładamy) jest ok 2 razy większe (ok 8mm gdy w okienku mamy 4 mm). Może co niektórzy przykładają naciskacz pod okienkiem i dociągają wtedy pas do wymaganych 4 mm?? Wtedy jest on napięty stanowczo za mocno (na oko dwa razy za mocno)?
Re: Naciąg pasa
Poniżej link gdzie ten temat poruszałem, co prawda chodzi o VN 1700, ale warto przeczytać, to może dać do myślenia.
viewtopic.php?f=53&t=16001
viewtopic.php?f=53&t=16001
Live free or die
Komar, Romet, Ogar, WSK, ETZ250, CZ350, HAYABUSA, CBR1100, VN 1500 NOMAD, ST1300, VN1700 VOYAGER
Komar, Romet, Ogar, WSK, ETZ250, CZ350, HAYABUSA, CBR1100, VN 1500 NOMAD, ST1300, VN1700 VOYAGER
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Naciąg pasa
Marian,
A na której stronie Instrukcji Serwisowej VN 900 Classic/Classic LT (584 strony) lub Instrukcji Serwisowej VN 900 Custom (617 stron) jest napisane, że przyrząd do kontroli ugięcia pasa przykłada się w połowie długości pasa?
Otóż w żadnej z tych Instrukcji Serwisowych nie ma takiego zapisu.
Patrzysz na zdjęcia i tak sobie to tłumaczysz/interpretujesz, a one są jedynie dla zobrazowania istoty pomiaru ugięcia pasa, niestety zbyt fortunne właśnie w Instrukcji Serwisowej VN 900 to one nie są.
- A gdzie się powinno przykładać przyrząd do sprawdzenia ugięcia pasa?
- W miejscu okienka/otworu z podziałką milimetrowa wskazującą ugięcie pasa pod działaniem siłą 45N.
Spojrzyj do Instrukcji Serwisowej VN2k lub żeby nie być stronniczy, również Instrukcji Serwisowej VN 1700 Vaquero czy VN 1700 Voyager i będziesz widział, że przyrząd do pomiaru ugięcia pasa powinno przykładać się w miejscu okienka/otworu z podziałką na dolnej osłonie pasa napędowego.
Tak jest we wszystkich liczących się motocyklach z napędem pasowym, przykładamy przyrząd w miejscu okienka z podziałką w dolnej osłonie pasa.
Jak masz możliwość do spójrz na str. 93 z 649 Instrukcji Serwisowej Inidan Chieftain lub na stronę 42 z 447 Instrukcji Serwisowej Harley Davidson V-Road, lub na stronę 129 z 638 Instrukcji Serwisowej Harley Davidson Sporster czy na stronę 82 z 596 Instrukcji Serwisowej Harley Davidson Dyna, lub też na stronę 186 z 605 Instrukcji Serwisowej Yamaha 1700 ROAD STAR PCR/PCRC lub też na stronę 162 z 536 Instrukcji Serwisowej Yamaha 1300 Stryker jej odmiany (XVS13AA(C), XVS13CTA(C), XVS13CA(C).
Mógłbym tak wymienić jeszcze kilka modeli i marek motocykli ale byłoby to nudne, ja te wszystkie Instrukcje Serwisowe mam i nawet przetłumaczone (taka pasja i taka zabawa tej zimy), a podając numery stron wiem co piszę.
Wszędzie producenci tych motocykli wskazują graficznie przyłożenie przyrządu do pomiaru ugięcia pasa pod działaniem 45N (we wszystkich wymienionych tu modelach jest ta sama wartość – 45N) w okienku z podziałką milimetrową w dolnej osłonie pasa.
Natomiast Ty Marian możesz sobie mierzyć ugięcie pasa jak tylko Ci się podoba, przykładać przyrząd do pomiaru również gdzie Ci się podoba i interpretować ugięcie pasa również jak Ci się podoba, mało tego, możesz ustawić naciąg pasa również jaki Ci się podoba bo to Twój motocykl.
Tylko nie zakładaj postu by sam sobie komentować swoje przemyślenia na Forum bo jeszcze ktoś w to uwierzy.
P.S.
Podobnie mogą postępować ze swoimi motocyklami z napędem pasowym wszyscy inni którzy mają takie czy inne przemyślenia na temat naciągu pasa, wielkości jego ugięcia, sposobu i miejsca mierzenia ugięcia/naciągu pasa bo to ich motocykle.
A na której stronie Instrukcji Serwisowej VN 900 Classic/Classic LT (584 strony) lub Instrukcji Serwisowej VN 900 Custom (617 stron) jest napisane, że przyrząd do kontroli ugięcia pasa przykłada się w połowie długości pasa?
Otóż w żadnej z tych Instrukcji Serwisowych nie ma takiego zapisu.
Patrzysz na zdjęcia i tak sobie to tłumaczysz/interpretujesz, a one są jedynie dla zobrazowania istoty pomiaru ugięcia pasa, niestety zbyt fortunne właśnie w Instrukcji Serwisowej VN 900 to one nie są.
- A gdzie się powinno przykładać przyrząd do sprawdzenia ugięcia pasa?
- W miejscu okienka/otworu z podziałką milimetrowa wskazującą ugięcie pasa pod działaniem siłą 45N.
Spojrzyj do Instrukcji Serwisowej VN2k lub żeby nie być stronniczy, również Instrukcji Serwisowej VN 1700 Vaquero czy VN 1700 Voyager i będziesz widział, że przyrząd do pomiaru ugięcia pasa powinno przykładać się w miejscu okienka/otworu z podziałką na dolnej osłonie pasa napędowego.
Tak jest we wszystkich liczących się motocyklach z napędem pasowym, przykładamy przyrząd w miejscu okienka z podziałką w dolnej osłonie pasa.
Jak masz możliwość do spójrz na str. 93 z 649 Instrukcji Serwisowej Inidan Chieftain lub na stronę 42 z 447 Instrukcji Serwisowej Harley Davidson V-Road, lub na stronę 129 z 638 Instrukcji Serwisowej Harley Davidson Sporster czy na stronę 82 z 596 Instrukcji Serwisowej Harley Davidson Dyna, lub też na stronę 186 z 605 Instrukcji Serwisowej Yamaha 1700 ROAD STAR PCR/PCRC lub też na stronę 162 z 536 Instrukcji Serwisowej Yamaha 1300 Stryker jej odmiany (XVS13AA(C), XVS13CTA(C), XVS13CA(C).
Mógłbym tak wymienić jeszcze kilka modeli i marek motocykli ale byłoby to nudne, ja te wszystkie Instrukcje Serwisowe mam i nawet przetłumaczone (taka pasja i taka zabawa tej zimy), a podając numery stron wiem co piszę.
Wszędzie producenci tych motocykli wskazują graficznie przyłożenie przyrządu do pomiaru ugięcia pasa pod działaniem 45N (we wszystkich wymienionych tu modelach jest ta sama wartość – 45N) w okienku z podziałką milimetrową w dolnej osłonie pasa.
Natomiast Ty Marian możesz sobie mierzyć ugięcie pasa jak tylko Ci się podoba, przykładać przyrząd do pomiaru również gdzie Ci się podoba i interpretować ugięcie pasa również jak Ci się podoba, mało tego, możesz ustawić naciąg pasa również jaki Ci się podoba bo to Twój motocykl.
Tylko nie zakładaj postu by sam sobie komentować swoje przemyślenia na Forum bo jeszcze ktoś w to uwierzy.
P.S.
Podobnie mogą postępować ze swoimi motocyklami z napędem pasowym wszyscy inni którzy mają takie czy inne przemyślenia na temat naciągu pasa, wielkości jego ugięcia, sposobu i miejsca mierzenia ugięcia/naciągu pasa bo to ich motocykle.
Tex66
Re: Naciąg pasa
Strona 2-25 (periodic maintenance) vn900, jest nawet zdjęcie z miernikiem gdzie go przystawić. To nie jest pod okienkiem. Nota bene jest też zdjęcie okienka z opisem gdzie odczytać. W dwóch słowach: tu naciśnij, a tu sprawdź. Uwaga - wątek jest o vn900. Koniec tematu.
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Naciąg pasa
Nie tak bardzo „koniec tematu” ………….
To masz swoją stronę 2-25 (PERIODIC MAINTENANCE) z Instrukcji Serwisowej VN 900 Custom.
- Gdzie masz napisane „tu naciśnij a tu sprawdź”?
- Otóż, napisane jest że zaznaczasz początkowe położenie pasa przy okienku w osłonie pasa (przedostanie zdanie na stronie).
(Teraz ostatnie zdanie na stronie) - Następnie przyrządem z możliwością wyskalowania siły 45N naciskasz w części wyśrodkowanej pasa, to znaczy nie przy jego lewej (zewnętrznej) czy prawej (wewnętrznej) krawędzi ale w centralnie środkowej części pasa. Użyty i przedstawiony na zdjęciach przyrząd jest bez widełek obejmujących pas stąd zapis żeby naciskać nim centralnie środkową cześć pasa mówiąc o jego szerokości. To nie ma nic wspólnego ze środkiem pasa jeżeli chodzi o jego długość.
- Czujesz różnicę?
- Ośmieszyłeś się tylko i po co Ci to było.
To masz swoją stronę 2-25 (PERIODIC MAINTENANCE) z Instrukcji Serwisowej VN 900 Custom.
- Gdzie masz napisane „tu naciśnij a tu sprawdź”?
- Otóż, napisane jest że zaznaczasz początkowe położenie pasa przy okienku w osłonie pasa (przedostanie zdanie na stronie).
(Teraz ostatnie zdanie na stronie) - Następnie przyrządem z możliwością wyskalowania siły 45N naciskasz w części wyśrodkowanej pasa, to znaczy nie przy jego lewej (zewnętrznej) czy prawej (wewnętrznej) krawędzi ale w centralnie środkowej części pasa. Użyty i przedstawiony na zdjęciach przyrząd jest bez widełek obejmujących pas stąd zapis żeby naciskać nim centralnie środkową cześć pasa mówiąc o jego szerokości. To nie ma nic wspólnego ze środkiem pasa jeżeli chodzi o jego długość.
- Czujesz różnicę?
- Ośmieszyłeś się tylko i po co Ci to było.
Tex66
Re: Naciąg pasa
To są właśnie te rysunki - tu naciśnij, a tu sprawdź.
W żadnym wypadku serwisówka 900tki nie mówi o nacisku pod okienkiem - tylko to chciałem zaznaczyć i już daj spokój z tym szeryfowaniem.
Moim zdaniem przykładanie nacisku właśnie pod okienkiem może być przyczyną niewłaściwego ustawienia napięcia i ewentualnych kłopotów z pasem. Pewnie sporo osób tak zrobiło i z poszła w eter informacja że cos nie halo jest z napięciem.
Cytat autora Tex66:
- A gdzie się powinno przykładać przyrząd do sprawdzenia ugięcia pasa?
- W miejscu okienka/otworu z podziałką milimetrowa wskazującą ugięcie pasa pod działaniem siłą 45N.
To akurat w przypadku 900tki jest błędem - ale jest już sprostowane i dobrze bo jeszcze by ktoś uwierzył i źle ustawił.
Można by jeszcze kilkadziesiąt serwisówek innych motocykli przywołać ale po co? Żeby błysnąć?
To już na prawdę koniec tematu.
W żadnym wypadku serwisówka 900tki nie mówi o nacisku pod okienkiem - tylko to chciałem zaznaczyć i już daj spokój z tym szeryfowaniem.
Moim zdaniem przykładanie nacisku właśnie pod okienkiem może być przyczyną niewłaściwego ustawienia napięcia i ewentualnych kłopotów z pasem. Pewnie sporo osób tak zrobiło i z poszła w eter informacja że cos nie halo jest z napięciem.
Cytat autora Tex66:
- A gdzie się powinno przykładać przyrząd do sprawdzenia ugięcia pasa?
- W miejscu okienka/otworu z podziałką milimetrowa wskazującą ugięcie pasa pod działaniem siłą 45N.
To akurat w przypadku 900tki jest błędem - ale jest już sprostowane i dobrze bo jeszcze by ktoś uwierzył i źle ustawił.
Można by jeszcze kilkadziesiąt serwisówek innych motocykli przywołać ale po co? Żeby błysnąć?
To już na prawdę koniec tematu.
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Naciąg pasa
Marian,
Tak szybko nie kończmy, zabawa się dopiero zaczyna.
A, że marazm na Forum okropny to dajmy Kolegom „chleba i igrzysk”, mówiąc krótko, trochę rozrywki.
Zrobimy tak, taki mały quiz w dziale OGÓLNE.
Ja założyłem tam nowy post z linkiem do tego postu z Twoimi przemyśleniami i moimi wyjaśnieniami podpartymi czymś wiarygodnym, ale nie sugerujmy i nie przesądzajmy wyniku.
ZASADY UDZIAŁU
Wziąć udział w zabawie będą mogli jedynie zarejestrowani Koledzy na tym Forum ze stażem minimum jednego tygodnia i oddać swój głos, nie ważne czy jest to Kolega posiadający VN-a z napędem pasowym, czy z napędem na wał, czy też z napędem łańcuchowym na tylne koło.
Koledzy na tym Forum i posiadający VN-a z dowolnym napędem końcowym swój rozmów i wiedzę mają, więc na pewno wyniki głosowania będą miarodajne i wiarygodne.
Biorący udział w quizie/naszej zabawie po przeczytaniu postu który Marian założyłeś ze swoimi przemyśleniami oddaje jeden głos:
- pisząc literę „M” jak Marian, osoba przyznaje Tobie rację odnośnie sprawdzania ugięcia pasa napędowego.
- pisząc „T” jak Tex, przyznaje mi rację.
Osoba biorąca udział w głosowaniu winna jednym bardzo krótkim zdaniem uzasadnić swój wybór ale nie jest to konieczne, wystarczy jedna litera („M” lub „T”).
My Marian nie możemy głosować.
Ja robię podsumowanie i dla uwiarygodnienia wyniku robię zrzut strony/ekranu całego postu i mamy ostateczny wynik który jest łatwy do sprawdzenia a całość jako JPG. załączam w tym poście.
Żeby zachęcić Kolegów do zabawy i udziału w quizie, ja wystawiam nagrodę dla zwycięzcy, będzie to Instrukcja Serwisowa dowolnego modelu VN-a w języku polskim i jeszcze dodatkowa premia niespodzianka. Ty Marian nie musisz robić nic, no może na bieżąco śledzić wyniki głosowania.
Kto będzie zwycięzcą?
Zwycięzcą będzie osoba która odda swój głos w quizie/naszej zabawie, a jej numer kolejny po którym zagłosuje będzie równy ostatnim dwóm cyfrom z numeru VIN mojego VN2k.
Przykładowo zagłosuje Kolega „X” i odda swój głos jako 15-sty ale zwycięzcą i otrzyma Instrukcję Serwisową swojego VN-a w języku polskim może być Kolega „Y” który zagłosuje jako 42.
Czym więcej Kolegów weźmie udział w zabawie tym wynik będzie bardziej wiarygodny ale zwycięzca może być tylko jeden.
Zabawa/quiz trwa przez tydzień, do 30 marca 2024 roku
Prawda Marian, że to dobry sposób, by to inni Koledzy orzekli kto ma rację a kto nie?
Tu masz link:
viewtopic.php?f=1&t=16029
No to zaczynamy zabawę.
P.S.
Koledzy Administratorzy, nie usuwajcie tego postu i nie zamykajcie go, pozwólcie Kolegom na trochę rozrywki i możliwość wygranej.
Tak szybko nie kończmy, zabawa się dopiero zaczyna.
A, że marazm na Forum okropny to dajmy Kolegom „chleba i igrzysk”, mówiąc krótko, trochę rozrywki.
Zrobimy tak, taki mały quiz w dziale OGÓLNE.
Ja założyłem tam nowy post z linkiem do tego postu z Twoimi przemyśleniami i moimi wyjaśnieniami podpartymi czymś wiarygodnym, ale nie sugerujmy i nie przesądzajmy wyniku.
ZASADY UDZIAŁU
Wziąć udział w zabawie będą mogli jedynie zarejestrowani Koledzy na tym Forum ze stażem minimum jednego tygodnia i oddać swój głos, nie ważne czy jest to Kolega posiadający VN-a z napędem pasowym, czy z napędem na wał, czy też z napędem łańcuchowym na tylne koło.
Koledzy na tym Forum i posiadający VN-a z dowolnym napędem końcowym swój rozmów i wiedzę mają, więc na pewno wyniki głosowania będą miarodajne i wiarygodne.
Biorący udział w quizie/naszej zabawie po przeczytaniu postu który Marian założyłeś ze swoimi przemyśleniami oddaje jeden głos:
- pisząc literę „M” jak Marian, osoba przyznaje Tobie rację odnośnie sprawdzania ugięcia pasa napędowego.
- pisząc „T” jak Tex, przyznaje mi rację.
Osoba biorąca udział w głosowaniu winna jednym bardzo krótkim zdaniem uzasadnić swój wybór ale nie jest to konieczne, wystarczy jedna litera („M” lub „T”).
My Marian nie możemy głosować.
Ja robię podsumowanie i dla uwiarygodnienia wyniku robię zrzut strony/ekranu całego postu i mamy ostateczny wynik który jest łatwy do sprawdzenia a całość jako JPG. załączam w tym poście.
Żeby zachęcić Kolegów do zabawy i udziału w quizie, ja wystawiam nagrodę dla zwycięzcy, będzie to Instrukcja Serwisowa dowolnego modelu VN-a w języku polskim i jeszcze dodatkowa premia niespodzianka. Ty Marian nie musisz robić nic, no może na bieżąco śledzić wyniki głosowania.
Kto będzie zwycięzcą?
Zwycięzcą będzie osoba która odda swój głos w quizie/naszej zabawie, a jej numer kolejny po którym zagłosuje będzie równy ostatnim dwóm cyfrom z numeru VIN mojego VN2k.
Przykładowo zagłosuje Kolega „X” i odda swój głos jako 15-sty ale zwycięzcą i otrzyma Instrukcję Serwisową swojego VN-a w języku polskim może być Kolega „Y” który zagłosuje jako 42.
Czym więcej Kolegów weźmie udział w zabawie tym wynik będzie bardziej wiarygodny ale zwycięzca może być tylko jeden.
Zabawa/quiz trwa przez tydzień, do 30 marca 2024 roku
Prawda Marian, że to dobry sposób, by to inni Koledzy orzekli kto ma rację a kto nie?
Tu masz link:
viewtopic.php?f=1&t=16029
No to zaczynamy zabawę.
P.S.
Koledzy Administratorzy, nie usuwajcie tego postu i nie zamykajcie go, pozwólcie Kolegom na trochę rozrywki i możliwość wygranej.
Tex66
Re: Naciąg pasa
Hmm, nie wiem kto ma rację bo nie chciało mi się wczytywać w Wasze przekomarzania, ale wiem z doświadczenia że ugięcie pasa mierzy się naciskając pas z odpowienią siłą w środkowej jego części pomiędzy kołami pasowymi.
Re: Naciąg pasa
Sprawa dla mnie nie jest jedno znaczna, z formalnego punktu widzenia sprawa wydaje się oczywista, Tex66 ma rację, ale po w czytaniu się w treść, można uznać wątpliwości kolegi marian07 za zasadne.
Live free or die
Komar, Romet, Ogar, WSK, ETZ250, CZ350, HAYABUSA, CBR1100, VN 1500 NOMAD, ST1300, VN1700 VOYAGER
Komar, Romet, Ogar, WSK, ETZ250, CZ350, HAYABUSA, CBR1100, VN 1500 NOMAD, ST1300, VN1700 VOYAGER
- Jurek
- Posty: 1263
- Rejestracja: czw cze 07, 2012
- Miejscowość: Sulejówek
- Motocykl: VN 800 classic "Samuraj"
- VROC: 35044
Re: Naciąg pasa
Próbuję czytać instrukcję ze zrozumieniem i wydaje mi się że:
1. Okienko służy tylko do zaznaczenia pozycji pasa w czasie ustawiania naciągu.
2. Punkt nacisku jest w miejscu wskazanym na zdjęciu i opisanym jako "z przodu rury poprzecznej wahacza" czyli bliżej piasty koła.
3. Podparcie w wyśrodkowanej części pasa - to na pewno dotyczy szerokości pasa, a nie długości.
Sprawy merytoryczne i głosowanie mnie nie dotyczy, bo ja przecież nie mam motocykla z napędem pasowym więc nie powinienem się wypowiadać.
1. Okienko służy tylko do zaznaczenia pozycji pasa w czasie ustawiania naciągu.
2. Punkt nacisku jest w miejscu wskazanym na zdjęciu i opisanym jako "z przodu rury poprzecznej wahacza" czyli bliżej piasty koła.
3. Podparcie w wyśrodkowanej części pasa - to na pewno dotyczy szerokości pasa, a nie długości.
Sprawy merytoryczne i głosowanie mnie nie dotyczy, bo ja przecież nie mam motocykla z napędem pasowym więc nie powinienem się wypowiadać.
Jurek
VROC#35044
VROC#35044
Re: Naciąg pasa
Tu nie ma co rozważać kto ma rację, ważne żeby prawidłowo sprawdzić pas. Robiąc to wg serwisówki napięcie będzie ok. Caly czas mialem ją przed oczami ale jednoczesnie w necie natknąłem sie na wiele wpisów że to za ciasno jest. Przyczyną tych sytuacji jest brak technicznego myślenia - gdy nie stosujmy się do "papieru" a robimy po swojemu - bo tak jest w innych motocyklach. Nacisk pod okienkem przy wymaganej serwisówką sile i ugięciu daje nam pas napięty drastycznie za mocno. Przyrząd należy przyłożyć jak na rysunku, sprawdzać w okienku jak na rysunku i będzie ok. (Taki uklad jest w 900tce podyktowany chyba jej konstrukcją, połowa długości pasa to miejsce gdzie nie da sie zrobic okienka z możliwością odczytu). I to jest meritum sprawy, uważam że to cenna informacja.
Niepotrzebnie kolega tex66 zaczął błyszczeć wiedzą nie na temat i zamieszanie wyszło. Ja pracuje w lotnictwie i tam papier jest "święty". Nie ważne że w kilkunastu innych samolotach robi się inaczej, obsługa leci ściśle wg czekisty - i w przypadku 900tki to też się sprawdzi.
Proponuje już skończyć temat. Jeśli ktoś zaleca inne sposoby sprawdzania, odmienne od serwisowych (np kolega Tex) niech założy temat i po srawie. Dalsze przekomarzanie się niczemu nie służy.
Niepotrzebnie kolega tex66 zaczął błyszczeć wiedzą nie na temat i zamieszanie wyszło. Ja pracuje w lotnictwie i tam papier jest "święty". Nie ważne że w kilkunastu innych samolotach robi się inaczej, obsługa leci ściśle wg czekisty - i w przypadku 900tki to też się sprawdzi.
Proponuje już skończyć temat. Jeśli ktoś zaleca inne sposoby sprawdzania, odmienne od serwisowych (np kolega Tex) niech założy temat i po srawie. Dalsze przekomarzanie się niczemu nie służy.
- Wydminianin
- Posty: 541
- Rejestracja: ndz mar 06, 2016
- Miejscowość: Wydminy (na Mazurach)
- Motocykl: VN2000 Classic LT '07 Honda Deauville 650 '03
- VROC: 0
Re: Naciąg pasa
Moje pytanie brzmi- czy przyłożenie przyrządu jak na rysunku bedzie w miejscu określonym przez serwisówkę jako "przód rury poprzecznej wahacza" i czy to jest środek między kołami pasowymi? Okienko nie znajduje się jak rozumiem nad " przodem rury poprzecznej wahacza? Nie mam do dyspozycji vn900 na żywo żeby to sprawdzić
Jarek
NIE ROBIĘ ZAKUPÓW W NIEDZIELE!!!
NIE ROBIĘ ZAKUPÓW W NIEDZIELE!!!
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Naciąg pasa
Jurek,
Każdy z zarejestrowanych Kolegów (staż na Forum minimum tydzień) ma prawo wziąć udział w zabawie, bez względu na rodzaj napędu końcowego, co zaznaczyłem w zasadach udziału w zabawie/quizie. Rozumiem, że masz wątpliwości i masz prawo je mieć. Nie gniewaj się, ale Twojego komentarza oddanego w tej zabawie nie możemy liczyć.
JAROLPH,
Tu również rozumiem wątpliwości, każdy ma prawo je mieć i nie musi dawać jednoznacznej odpowiedzi, dziękujemy za włączenie się do dyskusji i przedstawienie swojego zdania. Niestety, oddany głos nie bierze udziału w quizie. Zresztą i tak masz Instrukcję swojego VN-a w języku polskim.
Bardzo dziękujemy również Koledze Szajba za wypowiedź, niestety odpowiedź nie spełnia wymogów formalnych, wiec nie możemy jej uznać.
Głos oddany przez Kolegę Franc1213 i SaViol spełniają wymogi quizu i są ważne. Głosy winny być oddawane w tym poście dla łatwiejszego liczenia i zarchiwizowania całego postu jako JPG., więc jeżeli Koledzy zechcielibyście to powtórzcie swój głos w tym poście. Oczywiście Wasze głosy będą liczone tylko raz. Takie są zasady.
Marian,
Nie denerwuj się tak, niech Koledzy mają trochę urozmaicenia na Forum, jeżeli nawet nie chcą brać udziału w zabawie to przynajmniej mają co czytać.
Słuchaj, dla mnie możesz pracować i w NASA i na Kosmodromie Bajkonur, jest mi to zupełnie obojętne i o samolotach nam tu nie opowiadaj.
Zobacz moje posty i komentarze a przeczytasz, że nigdy i nigdzie i nikomu nie zalecałem sprawdzania naciągu pasa odmiennego niż jest to ujęte w Instrukcjach Serwisowych czy też komukolwiek i kiedykolwiek narzucałem czy sugerowałem taki czy inny sposób sprawdzenia naciągu pasa. Zawsze powtarzam, każdy ma prawo sprawdzać i ustawiać sobie naciąg pasa jak mu się podoba bo to jego motocykl, włącznie z Tobą Marian.
- Z tą złośliwością na temat „błyszczenia” i „szeryfowania” to po co?
Zobacz, wczoraj (22.03.2024 – godz. 16.00) były tylko 92 otwarcia postu jak dołączyłem swój komentarz, liczba otwarć po jednej dobie wzrosła do 160, czyli jakieś zainteresowanie jednak jest. Ktoś nie ma ochoty się wypowiadać – to nie zabiera głosu i szanujmy to, dajmy się jednak Kolegom wypowiedzieć, a o żadnym przekomarzaniu nie ma tu mowy.
Proponujesz zakończyć temat, masz takie prawo, ale może inni Koledzy chcą się jednak wypowiedzieć w tym poście gdyż mają takie czy inne doświadczenie w tej kwestii i chcieliby się nim podzielić.
Co do całej tej zabawy, Ty nic kompletnie nie musisz już robić, nawet nie musisz komentować w tym poście i nawet go już czytać. Ja natomiast traktuję wszystko tu jako zabawę i jako powód do sprawienia komuś prezentu/zajączka na Święta Wielkanocne z którego możliwe, że ktoś będzie zadowolony.
Marian, nie denerwuj się, w poniedziałek pójdziesz do pracy i możesz pomylić jak to napisałeś „czekisty” a winno być „czeklisty”, ale to chyba przez te nerwy.
Każdy z zarejestrowanych Kolegów (staż na Forum minimum tydzień) ma prawo wziąć udział w zabawie, bez względu na rodzaj napędu końcowego, co zaznaczyłem w zasadach udziału w zabawie/quizie. Rozumiem, że masz wątpliwości i masz prawo je mieć. Nie gniewaj się, ale Twojego komentarza oddanego w tej zabawie nie możemy liczyć.
JAROLPH,
Tu również rozumiem wątpliwości, każdy ma prawo je mieć i nie musi dawać jednoznacznej odpowiedzi, dziękujemy za włączenie się do dyskusji i przedstawienie swojego zdania. Niestety, oddany głos nie bierze udziału w quizie. Zresztą i tak masz Instrukcję swojego VN-a w języku polskim.
Bardzo dziękujemy również Koledze Szajba za wypowiedź, niestety odpowiedź nie spełnia wymogów formalnych, wiec nie możemy jej uznać.
Głos oddany przez Kolegę Franc1213 i SaViol spełniają wymogi quizu i są ważne. Głosy winny być oddawane w tym poście dla łatwiejszego liczenia i zarchiwizowania całego postu jako JPG., więc jeżeli Koledzy zechcielibyście to powtórzcie swój głos w tym poście. Oczywiście Wasze głosy będą liczone tylko raz. Takie są zasady.
Marian,
Nie denerwuj się tak, niech Koledzy mają trochę urozmaicenia na Forum, jeżeli nawet nie chcą brać udziału w zabawie to przynajmniej mają co czytać.
Słuchaj, dla mnie możesz pracować i w NASA i na Kosmodromie Bajkonur, jest mi to zupełnie obojętne i o samolotach nam tu nie opowiadaj.
Zobacz moje posty i komentarze a przeczytasz, że nigdy i nigdzie i nikomu nie zalecałem sprawdzania naciągu pasa odmiennego niż jest to ujęte w Instrukcjach Serwisowych czy też komukolwiek i kiedykolwiek narzucałem czy sugerowałem taki czy inny sposób sprawdzenia naciągu pasa. Zawsze powtarzam, każdy ma prawo sprawdzać i ustawiać sobie naciąg pasa jak mu się podoba bo to jego motocykl, włącznie z Tobą Marian.
- Z tą złośliwością na temat „błyszczenia” i „szeryfowania” to po co?
Zobacz, wczoraj (22.03.2024 – godz. 16.00) były tylko 92 otwarcia postu jak dołączyłem swój komentarz, liczba otwarć po jednej dobie wzrosła do 160, czyli jakieś zainteresowanie jednak jest. Ktoś nie ma ochoty się wypowiadać – to nie zabiera głosu i szanujmy to, dajmy się jednak Kolegom wypowiedzieć, a o żadnym przekomarzaniu nie ma tu mowy.
Proponujesz zakończyć temat, masz takie prawo, ale może inni Koledzy chcą się jednak wypowiedzieć w tym poście gdyż mają takie czy inne doświadczenie w tej kwestii i chcieliby się nim podzielić.
Co do całej tej zabawy, Ty nic kompletnie nie musisz już robić, nawet nie musisz komentować w tym poście i nawet go już czytać. Ja natomiast traktuję wszystko tu jako zabawę i jako powód do sprawienia komuś prezentu/zajączka na Święta Wielkanocne z którego możliwe, że ktoś będzie zadowolony.
Marian, nie denerwuj się, w poniedziałek pójdziesz do pracy i możesz pomylić jak to napisałeś „czekisty” a winno być „czeklisty”, ale to chyba przez te nerwy.
Tex66
Re: Naciąg pasa
Spokojnie jest, u mnie luz, literówek nikomu nie liczę. Już na pocztku dużymi literami pojechales po mnie "ośmieszylłeś się ...." więc napisałem podobnie o Tobie - widzę że zadziałało. Prośba, już skończmy to, bo nikt z boku nie wie o co chodzi. Już więcej słowa nie powiem, nie chce się spierać bez sensu.
Wydminianin - tam są dwa rysunki, na jednym widać przyłożenie, na drugim odczyt.
Wydminianin - tam są dwa rysunki, na jednym widać przyłożenie, na drugim odczyt.
- Wydminianin
- Posty: 541
- Rejestracja: ndz mar 06, 2016
- Miejscowość: Wydminy (na Mazurach)
- Motocykl: VN2000 Classic LT '07 Honda Deauville 650 '03
- VROC: 0
Re: Naciąg pasa
Rysunki widziałem, ale pytania zostają aktualne, tak dla mojej ciekawości, bo na żywo nie miałem okazji przyjrzeć się.marian07 pisze: ↑sob mar 23, 2024Spokojnie jest, u mnie luz, literówek nikomu nie liczę. Już na pocztku dużymi literami pojechales po mnie "ośmieszylłeś się ...." więc napisałem podobnie o Tobie - widzę że zadziałało. Prośba, już skończmy to, bo nikt z boku nie wie o co chodzi. Już więcej słowa nie powiem, nie chce się spierać bez sensu.
Wydminianin - tam są dwa rysunki, na jednym widać przyłożenie, na drugim odczyt.
Jarek
NIE ROBIĘ ZAKUPÓW W NIEDZIELE!!!
NIE ROBIĘ ZAKUPÓW W NIEDZIELE!!!
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Naciąg pasa
Marian,
Słuchaj, nic nie „zadziałało”, jestem wystarczająco długo na tym Forum by wiedzieć co inni Koledzy szukający pomocy sądzą o sugestiach z mojej strony i wiedzą na co i na jaką ewentualnie pomoc mogą liczyć. Zawsze gdzie jest to możliwe swoje komentarze podpieram czymś merytorycznie wiążącym w formie graficznej z podaniem źródła/periodyku/wydawnictwa i tym sposobem pracuje się komentarzami na opinię o sobie na tym Forum. Więc stwierdzenia „błysnął” czy „szeryfuje” nie mogły „zadziałać”.
Skoro, …….. i tu zacytuję Cię dużymi literami: „Prośba, już skończmy to, bo nikt z boku nie wie o co chodzi. Już więcej słowa nie powiem ………….” to zawieszam z mojej strony dalszą dyskusję w tym poście.
P.S.
Tu Marian masz na pamiątkę taką własnoręcznie wykonaną przeze mnie grafikę, niestety ale z małą autoryzacją.
I tak, ……. im dalej oddalał będziesz się od środka pasa z miernikiem umożliwiającym ustawienie nacisku 45N w kierunku tylnego koła pasowego lub piasty, to działając tą samą siła 45N ugiąć pas przy tylnym kole pasowym będzie trudniej (takie prawo fizyki) a wskazanie w okienku z podziałka będzie mniejsze.
- Czy za każdym razem uchwycisz dokładnie ten sam punkt na pasie chcąc sprawdzić ugięcie pasa?
- Więc najlepiej zrobić to w okienku z podziałką i doświadczalnie ustawić ugięcie pasa na tyle na ile Ci pasuje i na ile uważasz za właściwe i bezpieczne dla łożysk i samego pasa. I zawsze masz punkt odniesienia który możesz skorygować na „+” lub „-” jeżeli chodzi o naciąg.
Poprzeczna belka wahacza w niczym nie będzie przeszkadzał jak dobrze pomyślisz.
Uważasz, że nie powinno to być jak jest napisane w Instrukcji Serwisowej, to ustawisz sobie na tyle ile uważasz i zawsze masz ten sam punkt gdzie przykładasz siłę 45N.
Jak widzisz, zawsze podpieram swój komentarz czymś merytorycznym choćby wymagało to trochę pracy, ale tak pasja.
Słuchaj, nic nie „zadziałało”, jestem wystarczająco długo na tym Forum by wiedzieć co inni Koledzy szukający pomocy sądzą o sugestiach z mojej strony i wiedzą na co i na jaką ewentualnie pomoc mogą liczyć. Zawsze gdzie jest to możliwe swoje komentarze podpieram czymś merytorycznie wiążącym w formie graficznej z podaniem źródła/periodyku/wydawnictwa i tym sposobem pracuje się komentarzami na opinię o sobie na tym Forum. Więc stwierdzenia „błysnął” czy „szeryfuje” nie mogły „zadziałać”.
Skoro, …….. i tu zacytuję Cię dużymi literami: „Prośba, już skończmy to, bo nikt z boku nie wie o co chodzi. Już więcej słowa nie powiem ………….” to zawieszam z mojej strony dalszą dyskusję w tym poście.
P.S.
Tu Marian masz na pamiątkę taką własnoręcznie wykonaną przeze mnie grafikę, niestety ale z małą autoryzacją.
I tak, ……. im dalej oddalał będziesz się od środka pasa z miernikiem umożliwiającym ustawienie nacisku 45N w kierunku tylnego koła pasowego lub piasty, to działając tą samą siła 45N ugiąć pas przy tylnym kole pasowym będzie trudniej (takie prawo fizyki) a wskazanie w okienku z podziałka będzie mniejsze.
- Czy za każdym razem uchwycisz dokładnie ten sam punkt na pasie chcąc sprawdzić ugięcie pasa?
- Więc najlepiej zrobić to w okienku z podziałką i doświadczalnie ustawić ugięcie pasa na tyle na ile Ci pasuje i na ile uważasz za właściwe i bezpieczne dla łożysk i samego pasa. I zawsze masz punkt odniesienia który możesz skorygować na „+” lub „-” jeżeli chodzi o naciąg.
Poprzeczna belka wahacza w niczym nie będzie przeszkadzał jak dobrze pomyślisz.
Uważasz, że nie powinno to być jak jest napisane w Instrukcji Serwisowej, to ustawisz sobie na tyle ile uważasz i zawsze masz ten sam punkt gdzie przykładasz siłę 45N.
Jak widzisz, zawsze podpieram swój komentarz czymś merytorycznym choćby wymagało to trochę pracy, ale tak pasja.
Tex66
Re: Naciąg pasa
Ważny też jest kąt przyłożenia siły który musi być kątem prostym względem pasa, a nie względem podłoża, i jeszcze jedna ważna składowa na prawidłowy pomiar, do całego tematu, chodzi o odczyt skali, czy to na podziałce na osłonie czy też przyrządzie, spoglądanie na skalę za bardzo z góry, lub za bardzo z dołu też da fałszywy odczyt. Trzeba spoglądać idealnie pod kątem prostym, co nie jest proste, przy naszych domowych podnośnikach, które podnoszą motocykl co najwyżej na 20 może 30 cm ponad ziemię, trzeba wtedy się kłaść, i głowę mieć uniesioną w niewygodnej pozycji, po kilku obrotach koła i za każdym razem robieniu pomiaru, kark drętwieje.
Ale to sprawy oczywiście oczywiste.
Ale to sprawy oczywiście oczywiste.
Live free or die
Komar, Romet, Ogar, WSK, ETZ250, CZ350, HAYABUSA, CBR1100, VN 1500 NOMAD, ST1300, VN1700 VOYAGER
Komar, Romet, Ogar, WSK, ETZ250, CZ350, HAYABUSA, CBR1100, VN 1500 NOMAD, ST1300, VN1700 VOYAGER
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Naciąg pasa
JAROLPH,
Bardzo mądrze napisałeś, zapomniałeś tylko dodać, że pas musi być zimny (mieć temperaturę pokojową).
A gdzie mierzysz wielkość ugięcia pasa, w okienku z podziałką, tam gdzie przykładasz przyrząd umożliwiający nacisk siłą 45N na pas, czy gdzieś indziej (w innym miejscu) ?
Bardzo mądrze napisałeś, zapomniałeś tylko dodać, że pas musi być zimny (mieć temperaturę pokojową).
A gdzie mierzysz wielkość ugięcia pasa, w okienku z podziałką, tam gdzie przykładasz przyrząd umożliwiający nacisk siłą 45N na pas, czy gdzieś indziej (w innym miejscu) ?
Tex66
Re: Naciąg pasa
Tex66 zgadza się, zapomniałem.
Ten zaznaczony fragment, przeczytany po łebkach może zasugerować, że w tym przypadku chodzi o środek pasa jego długości między kołami prasowymi.
Zdjęcie środkowe po prawej stronie, tu jest odpowiedź.
Ten zaznaczony fragment, przeczytany po łebkach może zasugerować, że w tym przypadku chodzi o środek pasa jego długości między kołami prasowymi.
Zdjęcie środkowe po prawej stronie, tu jest odpowiedź.
Live free or die
Komar, Romet, Ogar, WSK, ETZ250, CZ350, HAYABUSA, CBR1100, VN 1500 NOMAD, ST1300, VN1700 VOYAGER
Komar, Romet, Ogar, WSK, ETZ250, CZ350, HAYABUSA, CBR1100, VN 1500 NOMAD, ST1300, VN1700 VOYAGER
Kto jest online
Jest 1 użytkownik online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 1 gość
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość