Strona 1 z 1

Hard-Krome - problem z kontrolką

: sob cze 04, 2011
autor: Dominikm10
Witam!

Jest to mój pierwszy post na forum (nie licząc przedstawienia się) i od razu zwracam się do Was o pomoc. Otóż mam pewien problem ze swoim VN900, a konkretnie z wydechem do niego. Wszystko się rozchodzi o Hard Kromy, które to miały być najlepszym wydechem. Fakt, brzmią pięknie nie za głośno, nie za cicho, ale komputer zaraz po założeniu wychwycił błąd (paliła się czerwona kontrolka), bo sondy oczywiście nie były zamontowane.

Mimo kontrolki motocykl chodził dobrze, silnik nie przerywał i chodził równo. No ale jak to może być, żeby się kontrolka paliła. Wybrałem się zatem do jednej z ASO w Poznaniu, żeby temu zaradzić. Wstawili "coś" za 250zł przy kostkach od sond co miało oszukać komputer ale niestety nie zdało egzaminu - kontrolka raz się zapalała a raz gasła.

Padła decyzja - wstawiamy mufki do rur i montujemy z powrotem sondy, czyli powrót do oryginału. Faktycznie po zamontowaniu sond i wymontowaniu oszukacza komputera kontrolka się nie zapala ale pojawił się inny problem - przy jeździe z równą prędkością motocykl po chwili hamuje (jakby komputer ograniczał dawkę paliwa), a po chwili lekko przyspiesza (jakby paliwa dostał więcej).

Pytanie jak temu zaradzić? Może ktoś się orientuje w tym temacie (podejrzewam, że sporo osób ma doświadczenie)? Gdzie leży wina? Zapłon, przepustnica? Inne ciśnienie w wydechu?

Pomału zaczynam się tym denerwować bo jest to irytujące w jeździe na trasie, a czuję się jakbym jechał starym Junakiem a nie japończykiem za kilkadziesiąt tysięcy zł:(.
Dodam, że panom w ASO skończyła się wiedza co może być przyczyną.

Może znacie ludzi/warsztat w Poznaniu lub okolicy, którzy mają wiedzę, żeby to zniwelować.

Z góry dziękuję za szybką i konkretną pomoc.


Pozdrawiam!

: sob cze 04, 2011
autor: Abrams
Czysto teoretycznie wygląda sprawa tak

Powinieneś pomyśleć nad PowerCommanderem gdzie można załadować i zmienić mapy zapłonu dostępne są mapy pod konkretne wydechy i motongi z sondami i bez.
Fabrycznie moto przystosowane jest do pracy z fabrycznymi wydechami a przelotowe wiadomo luźniejsze i mimo że zamontowałeś sondy nie zgadza się skład spalin i to będzie przyczyna.
Zatem pomyślałbym nad modernizacją map zapłonu poprzez Powercommandera lub podobne tego typu urządzenie.

: sob cze 04, 2011
autor: Marcin
Miałem to samo w swojej 900 jak montowałem V&H,zrobili mi obejście sondy,jednak na krótkich dystansach po mieście ,było ok.W trasie po przejechaniu ok 30 km zapalała się kontrolka.Po ponownym odpaleniu raz gasła raz nie.Silnik pracował równo .W końcu jeździłem i przestałem się tym przejmować.

: sob cze 04, 2011
autor: Dominikm10
Czyli jedyna deska ratunku to Powercommander w tym przypadku? Pytam czy nie można spróbować czegoś innego bo to jednak spory koszt ~1500pln.

Czy ktoś z forumowiczów ma Powercommandera w swojej maszynie? Każda europejska kawa tak reaguje na zmianę wydechu?

Kto w Poznaniu zajmuje się wgrywaniem i strojeniem motocykli?

A co sądzicie, żeby odłączyć sondy i jeździć z palącą się kontrolką? Wówczas kawa chodzi jak powinna. Tylko jak coś innego by się działo z silnikiem to już się nie dowiem... echhhh

: sob cze 04, 2011
autor: Zombie
Ja bym wywalił sondy skoro silnik dobrze pracował i kontrolkę żeby Cię nie denerwowała :D

: ndz cze 05, 2011
autor: Jockey
Inwestujesz w Powercommandera albo jeździsz z palącą się kontrolką. Piszesz, że pomimo, że się pali, to silnik dobrze pracuje. Jeżeli coś będzie nie tak, to przecież zaraz wyczujesz.

: ndz cze 05, 2011
autor: Dominikm10
Jeżdżę ostatecznie z odłączonymi sondami i stale palącą się kontrolką. Nie chce być inaczej a nad PC się zastanowię w dalszej przyszłości. Dziś zrobiłem dłuższą trasę i silnik chodzi dobrze.

Pozdrawiam!

: pn cze 06, 2011
autor: Sheriff
Kolego a może warto skontaktować się z tą osobą:

http://moto.allegro.pl/eliminator-sondy ... 82347.html

http://www.jmgmotocykle.pl/

widać że facet wie o co biega w przypadku wersji europejskich a w dodatku pisze coś o VN 900 w końcu z okolic poznania do Oleśnicy nie jest aż tak daleko.

: pn cze 06, 2011
autor: MarKov
będę się bacznie przyglądał tematowi bo też mam zamiar zmienić wydechy a co za tym idzie być może wystąpi ten sam problem :keep:

: pn cze 06, 2011
autor: merkury76
wykrec zarówke z kontrolki...pomoga na 100%

: wt cze 07, 2011
autor: Eden
Dominikm10 pisze:Czy ktoś z forumowiczów ma Powercommandera w swojej maszynie?
ja mam zamontowanego powercomandera ale mam oryginalne wydechy i na dodatek wersja amerykańska wiec bez sond wiec za wiele nie pomoge, jedno co moge powiedziec ze jest roznica w przyspieszeniu w porowananiu z moto bez powera,