Strona 1 z 2
VN900 Classic - Wibracje kierowni przy wysokich prędkościach
: pn sie 15, 2011
autor: Vejitta
Wiem, że dopiero co był wałkowany temat wibracji, ale tamten dotyczył innego modelu więc zakładam nowy. Poza tym dziur w wydechach brak
Dzisiaj postanowiłem trochę odkręcić manetkę gazu i się zaczęło
Generalnie motocykl zachowuje się idealnie i bardzo spokojnie dopóki nie przekraczam setki, potem zaczyna się jednak trzęsienie ziemi. Kierownica zaczyna niemiłosiernie drgać, przy dobijaniu do 120km/h w lusterkach widać praktycznie podwójnie. Wyżej już bałem się kręcić. Komfort żaden.
Pobiegałem trochę po forach i wygląda na to, że nie jestem w tym odosobniony. Być może tutaj również ludzie jeżdżący 900tką spotkali się z tym problemem. I może nawet znaleźli na to jakieś rozwiązanie (inne niż wymiana koła pasowego na te pewnej marki...). Czy ktoś z Was ma takie problemy?
Czy w ogóle jeździcie nim powyżej 100km/h?
: wt sie 16, 2011
autor: Zombie
Ja mam dokładnie podobne objawy. I widocznie tak ma być, chociaż jest to denerwujące. Staram się nie przekraczać 100km/h.
: wt sie 16, 2011
autor: Goblin
Witam.
Ja w 500 miałem to samo, pomogła wymiana łozyska główki ramy, od tego czasu spokój.
Pozdrawiam
: wt sie 16, 2011
autor: Vejitta
O, może, może...
Jest jaka możliwość upewnienia się, że to na pewno jest przyczyna, czy raczej jest to jedna z wielu opcji na zasadzie 'póki nie spróbujesz to się nie dowiesz'?
: wt sie 16, 2011
autor: Eden
mi wibracje zaczynaja przeszkadzać przy 140km/h a to zdarza sie bardzo mało razy
przy 120 czuć wibracje ale tragedii nie ma, w lusterkach widac normalnie,
kierownica nie trzesie nawet przy 180 bo tyle udalo mi sie jechac kiedys,
może wyważenie kół by sie przydalo?
: wt sie 16, 2011
autor: Zombie
Mój VN jest nowy i od nowości tak miał. Może jestem trochę przewrażliwiony, ale niedawno jeździł na nim jeden z naszych kolegów i stwierdził iż faktycznie wpada w wibracje.
: wt sie 16, 2011
autor: Vejitta
Mój nowy nie jest i też ma. Zombie, byłeś w ogóle z tym u sprzedawcy?
Wyważenie kół raczej odpada. Wibracje ustają, gdy wcisnę sprzęgło. Mniemam więc, że to silnik, tudzież jego okolice, są tutaj prowodyrem.
: śr sie 17, 2011
autor: Zombie
Będę jutro w serwisie w związku z akcją "dętka" to zapytam czy tak ma być.
: śr sie 17, 2011
autor: Dzidzia
Wg mnie to nie normalne jeśli wibruje kierownica pow. 100 km/h, tak się nie da jeździć a jeśli motocykl jest nowy - to działaj Zombi w serwisie.
Wiem, że VNy to nie ścigacze, ale prędkość ponad 100 km/h to jest normalna prędkość na autostradach.
: śr sie 17, 2011
autor: Daromax
Przyczyn może być wiele: wyważenie kół -nierównomierne zużycie opony co 2 lata wyważyć,pęknięta ,lużna szpilka, zwichrowana obręcz przez nasze dziury.Luz na główce ramy.przesunięte tylnie koło. Często wibracje silnika powoduje sprzęglo przez zużyte lub pęknięte sprężyny co powoduje nierównomierny docisk i wibracje.Ja na moim raz jechałem 160 ale często 100-130 i nie odczuwam wielkich wibracji mogę swobodnie patrzeć w lusterka .Ale po przejechaniu 20 tyś km i zuzyciu paska napędowego w połowie co sezon muszę go myć i czyścić bo mi piszczy przez piasek który łapie.
: śr sie 17, 2011
autor: Vejitta
Sporo tego, ale to wbrew pozorom może to nie być złą wiadomością.
Mam tylko pytanie - co to jest 'luźna szpilka'?
: czw sie 18, 2011
autor: Eden
luxna szpilka to chyba szprycha
ale szpilka moze tez byc w glowicy
: wt sie 23, 2011
autor: Zombie
Dzisiaj byłem w serwisie. Oni sie przejechali moim, ja sie przejechalem ich wystawowym i stwierdzam,że wibracje w obydwu przypadkach są takie same.
Widocznie ten konkretny model tak ma, bo jeździłem też customem i zachowywał się inaczej. Wibracje byly odczuwalne na podestach, ale kierownica zachowywała się spoko.
Ogólnie serwis przyznał,że nie jest to normalne i w moim przypadku wyslali zapytanie w tej sprawie do dystrybutora.
: wt sie 23, 2011
autor: Eden
pojechalem specjalnie swoim na obwodnice, wibracje na podestach czuje od 120km/h ale kierownica sztywno bez wibracji nawet przy 160, w lusterkach tez widzialem normalnie przy 160km/h
ja bym sprawdzil wywazenie kół,
: wt sie 23, 2011
autor: Zombie
Eden, dzisiaj sprawdzali mi dętki (ta wielka akcja Kawasaki) w obydwu kołach, więc są świeżo wyważone. Wracając nie zauważyłem zmian. Poczekam na pisemną odpowiedź dealera
: wt sie 23, 2011
autor: Eden
rece opadaja, mam nadzieje ze szybko znajdziesz przyczyne, a nie masz pod reka kogos kto ma 900tke?
ja mialem podobnie z dlugim kreceniem przy rozruchu, wszyscy mowili ze ten typ tak ma mechanicy ze tak ma byc,
a ja szukalem az w koncu kupilem nowy akumulator i moto pali od pyka,
bylem w serwisie w szczecinie i tam tez mowili ze to nie akumulator a jednak sie okazalo ze aku kreci ale ma malo pary by szybko zaskoczyl silnik, po zmianie nie ten moto
: wt sie 23, 2011
autor: Zombie
: śr sie 24, 2011
autor: Zombie
Odpowiedź od dealera: "Proszę przestawić tylne zawieszenie. Fabrycznie jest ustawiane dla dwóch osób."
Przestawilem (kto to wymyslil
bo dostęp rewelacja
) i przy 110km/h(wiecej nie jechałem, bo w pobliżu nie ma autostrady) na kierownicy nie ma wibracji. Tyle w temacie ode mnie.
: śr sie 24, 2011
autor: MaciekSz
Heh, to moja mania "regulacji" w tym przypadku się przydała. Ustawiłem tylny zawias od razu po zakupie. Może dlatego w sobotę zdążyłem za Abramsem
: śr sie 24, 2011
autor: Vejitta
Przestawić tylne zawieszenie? Co? Jak? Gdzie? 0o