Strona 1 z 1

Zacisk przedniego hamulca - szpilka (VN900)

: wt mar 20, 2012
autor: Raknet
Kupiłem dziś nowe klocki hamulcowe na przód do mojego VN900 a że jakiś komplet kluczy mam i wyczytałem, że to banalnie proste to zabrałem się za wymianę samodzielnie. I tak - zacisk przedni odkręciłem, zdjąłem i "odkryłem", że żeby zdjąć klocki trzeba wykręcić z jednej strony szpilkę czy trzpień (różnie na to mówią). Ponieważ u mnie jest to dość mocno zardzewiałe to nie udało mi się tego odkręcić i jestem w czarnej du...
Ten trzpień jest zakończony (a raczej był) śrubą 5-tką a teraz jest ładnie okrągły bo go trochę zaokrągliłem. Pytanie moje jest takie czy tą szpilkę to się wykręca czy wybija ???
Teraz muszę go jakoś wykręcić czyli albo spiłuję albo rozpiłuję na śrubokręt a jak się nie da to rozwiercę ale nic z niego wtedy nie zostanie. I tu kolejna prośba o info czy w tym zacisku jest coś takiego jak w tym linku: http://www.trmotor.pl/sklep/?pl_zacisk,99 ??? Jesli tak to który rozmiar. I ogólnie może ktoś zna jakiś sposób jak ten trzpień wybić ?

: śr mar 21, 2012
autor: Daromax
:) Na tym trzpieniu jest zawleczka czy ją wyciągłeś ??

: śr mar 21, 2012
autor: Raknet
Dokładnie tak, jest tam zawleczka - i już ją wyciągnąłem. Oczywiście zanim dostrzegłem, że coś takiego tam jest, to trochę pokręciłem tym trzpieniem i dlatego jest teraz okrągły ale tak czy inaczej z wyciągniętą zawleczką też nie wiem czy mam to wykręcać czy wybijać ?

: śr mar 21, 2012
autor: mirek_vn
Pryśnij ten bolec najpierw olejem w spraju lub odrdzewiaczem i po godz. lekko wyjdzie/wypchniesz. Uważaj na miedzianą blaszkę, może wypaść na ziemię i przyjrzyj się jak jest osadzona. [sygnalizacja tarciem/piszczeniem zużytych klocków].
Jak ją źle założysz, to będzie stale pocierać o tarczę.

: czw mar 22, 2012
autor: Raknet
Walki ciąg dalszy. Dziś zrobiłem jak mówiłeś: odrdzewiacz z każdej strony, odczekałem kilka godzin a trzpień ani drgnie. Próbowałem wybijać różnymi sposobami ale jest tak zapieczony, że nie rusza się ani milimetr. Więc zdesperowany zabrałem się najpierw za wywiercenie otworu w obudowie zacisku na końcu trzpienia, żeby wybić go jakimś wybijakiem. Zrobiłem otwór, waliłem młotem ale ani drgnie. Więc rozwierciłem go z przodu - nic, potem z tyłu i dalej nic. Dziś już nie miałem siły i to zostawiłem ale nie wiem już o co chodzi. Tak zapieczonego trzpienia, który jak piszesz powinien się wysuwać nigdy nie widziałem. Mimo rozwiercenia z obu stron - ani drgnie. Tak jak by był wkręcany na gwint i to z obu stron.
Dzisiaj znalazłem filmik instruktażowy http://www.youtube.com/watch?v=l_D5fA6-5tg i u mnie jest dokładnie ten zacisk ale ten trzpień ani drgnie - muszę rozwiercić to całkowicie i nie bardzo wiem skąd mam wziąć taki trzpień.

: czw mar 22, 2012
autor: mirek_vn
W serwisie kawasaki dostaniesz każdą część.
http://www.kawasaki.pl/Dealer/Details/340D767E008
Mi też na początku stawił opór, ale po pryśnięciu olejem w sprayu, na drugi dzień wysunął się bez problemu.

: czw mar 22, 2012
autor: Daromax
:) Za szypko urzywasz młotka i majzla :hammer: smaruj WD 40 niech minie nawet dzień a potem próbuj szczypcami zaciskowymi :)

: pt mar 23, 2012
autor: Sadek
ale jak to powiadają "bez młota to nie robota" :)

mnie jutro to czeka więc juz się boję, ale jak wymieniałem tył to wyszedł bez problemu...po ściągnieciu zawleczki ;)

p.s. weź może kogos do pomocy, może on święzym okiem coś zauważy co przegapiłeś...człowiek wkur... to tylko młotek widzi :P

: pt mar 23, 2012
autor: Raknet
Do młotka to ja jestem ostatni. Ale właśnie miałem 2 takich obok siebie - jeden przyniósł większy młotek ale jak nie poszło to drugi przyniósł wiertarkę :-)
Ale jak poszperałem to znalazłem taki trzpień tu: http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... t=trzpieni
Chyba to jest to, także zamówiłem i jak będzie pasował to dokończę robotę wiertarką i młotem !
Dzięki wszystkim za zainteresowanie i rady.
Pozdrawiam
raknet

: ndz mar 25, 2012
autor: Daromax
:) Jak tam wymiana klocków ?? czy ten trzpień już wyciągles ??

: wt mar 27, 2012
autor: Raknet
Tak, dziś dostałem przesyłkę z larssen-a i trzpień idealnie pasuje do tego zacisku. Także odciąłem trzpień wewnątrz z obu stron i wybiłem z każdej strony osobno ale powiem że też nie było łatwo. Zapieczony był niesamowicie. Ale wyczyściłem zacisk nasmarowałem nowy trzpień i cała robota trwała 10 minut. Zrobiłem też jazdę próbną na nowych klockach i hamuje tak ostro, że mało się nie wyj.. waliłem.
Dziękuje Wam za zainteresowanie i wsparcie i polecam się gdyby ktoś miał podobne przeboje.
Pozdrawiam
raknet