Problem z redukcją biegów

Awatar użytkownika
Banan
Posty: 1637
Rejestracja: czw mar 22, 2012
Miejscowość: Tłuszcz
Motocykl: VN 2000 DIABLO BLACK
VROC: 0

Problem z redukcją biegów

Post autor: Banan » pt lis 23, 2012

Panowie mam problem z redukcją biegów, postaram się to przedstawić:
Jak jade na 5 biegu i dojeżdżam na przykład do skrzyżowania to mogę zredukować tylko jeden bieg niżej za jednym wciśnięciem sprzęgła gdyż czuje pod nogą opór. Aby zejść do dwójki muszę zredukować na czwórkę puścić sprzęgło ujechać kawałek znowu srzęgło i na trójkę i tak dalej. Podczs przyspieszania biegi wchodzą gładko i bez problemu. Zauwarzyłem to jakiś czs temu sądziłem że może być to problem z olejem na którym już trochę przejechałem więc wymieniłem na nowy lecz to nić nie pomogło :wall:

Może jakieś sugetje bo nie wiem jak za to się zabrać ;(

Poprawiłem byki, bo normalnie nie moglem / Lacik
Ostatnio zmieniony pt lis 23, 2012 przez Banan, łącznie zmieniany 1 raz.
VN 900 Custom Black Mat - był

Awatar użytkownika
MaciekSz
Posty: 3701
Rejestracja: ndz maja 09, 2010
Miejscowość: Pruszków
Motocykl: -----
VROC: 32197

Post autor: MaciekSz » pt lis 23, 2012

Zasadniczo silnik chce robić sobie dobrze. Nie powinno się zrzucać po kilka biegów na raz. Nie pomaga w niczym, a w szczególności skrzyni. I przyczyny bym raczej szukał w ustawieniu pedału niż w sprzęgle. O ile pamiętam w customie sety są wysuniete do przodu na "wodziku", który jest regulowany.
MaciekSz
Jest:
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT, K1200LT
VROC #32197
Obrazek

Awatar użytkownika
jurekawasaki
Posty: 820
Rejestracja: śr cze 02, 2010
Miejscowość: wielkopolska
Motocykl: kawasaki vn 800
VROC: 0

Post autor: jurekawasaki » sob lis 24, 2012

Witam .Piszesz o problemie z redukcja biegów .Więc to o czym piszesz to nie problem ponieważ mechanizm przełanczania biegów tak właśnie działa .Co prawda nie koniecznie należy między przełączeniem pokonywać kawałek drogi ,wystarczy krótko sprzęgło popuścic tylko po to aby doprowadzić do paru obrotów skrzyni biegów ..To rozwiązanie jest na plus dla silnika i skrzyni jak i przekładni ,poniewarz tak jak wspomniał MaciekSZ przy stopniowym ''schodzeniu ''na niższe biegi masz tym samym kontrole nad szybkością przełączeń .

Pozdrawiam.

Trufel

Post autor: Trufel » sob lis 24, 2012

powinno działać w ten sposób . Lecisz na 5 widzisz światła krzyżówka , sprzęgło i pokoleji z 5 do 1 bez żadnego puszczania czy popuszczania sprzęgła , Pierwszy raz się spotykam by redukować biegi z jakimś popuszczaniem sprzęgła . W samochodzie tez tak redukujecie ?

Andy
Posty: 2540
Rejestracja: czw maja 03, 2012
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN 700, VN 1600 Nomad
VROC: 34888

Post autor: Andy » sob lis 24, 2012

Trufel pisze:powinno działać w ten sposób . Lecisz na 5 widzisz światła krzyżówka , sprzęgło i po koleji z 5 do 1 bez żadnego puszczania czy popuszczania sprzęgła , Pierwszy raz się spotykam by redukować biegi z jakimś popuszczaniem sprzęgła
Dokładnie tak.. Tyle razy ile trzeba lewa stopa w dół i ... do przodu...
:ok:
Teraz już wiem, czym wolność jest...
Zawsze patrz na jasną stronę życia...

Awatar użytkownika
Jurek
Posty: 1265
Rejestracja: czw cze 07, 2012
Miejscowość: Sulejówek
Motocykl: VN 800 classic "Samuraj"
VROC: 35044

Post autor: Jurek » sob lis 24, 2012

Trufel pisze:powinno działać w ten sposób . Lecisz na 5 widzisz światła krzyżówka , sprzęgło i po koleji z 5 do 1 bez żadnego puszczania czy popuszczania sprzęgła , Pierwszy raz się spotykam by redukować biegi z jakimś popuszczaniem sprzęgła
Biegi redukujesz w czasie jazdy (zwalniania) - wtedy tak jak pisze Trufel - wszystko wchodzi gładko. Na postoju jest już tak jak piszesz. Każdy bieg niżej to pojedynczy nacisk na dźwignię ze sprzęgłem.

Awatar użytkownika
Tokar
Posty: 2278
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN 2000
VROC: 33470

Post autor: Tokar » sob lis 24, 2012

Jurek pisze:
Trufel pisze:powinno działać w ten sposób . Lecisz na 5 widzisz światła krzyżówka , sprzęgło i po koleji z 5 do 1 bez żadnego puszczania czy popuszczania sprzęgła , Pierwszy raz się spotykam by redukować biegi z jakimś popuszczaniem sprzęgła
Biegi redukujesz w czasie jazdy (zwalniania) - wtedy tak jak pisze Trufel - wszystko wchodzi gładko. Na postoju jest już tak jak piszesz. Każdy bieg niżej to pojedynczy nacisk na dźwignię ze sprzęgłem.
Dokładnie tak jest.............jedno kliknięcie-"zbicie" biegu o jeden .........sprzęgło wystarczy raz wcisnąć i zbijać biegi po kolej......
U mnie tak to działa. Ciekawostka z dwulitrówki - na "postoju" możemy zbijać biegi, ale do góry nie da rady :-). Żeby dać coś więcej nie" jedynkę", koła moto muszą się powoli toczyć.

Awatar użytkownika
Lecho
Posty: 4599
Rejestracja: śr maja 12, 2010
Miejscowość: Białystok
Motocykl: VN1600 Classic
VROC: 32224

Post autor: Lecho » sob lis 24, 2012

Banan, a po wciśnięciu sprzęgła i pierwszym naciśnięciu dźwigienki biegów do dołu i zwolnieniu nogi wraca ona sama do góry, czy pozostaje klapnięta w dole ??
Może padła sprężyna i jej nie podnosi.
W drugą stronę (przy wbijaniu do góry) opada pod wpływem grawitacji dlatego wtedy wszystko jest ok.
:ok:

Awatar użytkownika
Długi Lech
Posty: 1000
Rejestracja: ndz lis 14, 2010
Miejscowość: Białystok
Motocykl: EN 500 C3
VROC: 33639

Post autor: Długi Lech » sob lis 24, 2012

Nikt nie pisze o zwiększaniu obrotów silnika przy redukcji tzw. przegazówka. przecież to ułatwia życie i nam i motocyklowi.
Pozdrawiam Leszek

VROC #33639

Awatar użytkownika
Banan
Posty: 1637
Rejestracja: czw mar 22, 2012
Miejscowość: Tłuszcz
Motocykl: VN 2000 DIABLO BLACK
VROC: 0

Post autor: Banan » sob lis 24, 2012

Lecho dokładnie tak jest to znaczy zostaje klapnięta na dole.
Właśnie przeglądałem manuala i faktycznie jest tam taki mechanizm na sprężynie :ok:

Dzisiaj biorę zgrzewkę Leszka i do roboty bo spokoju mi to nie daje.
VN 900 Custom Black Mat - był

bartazzz
Posty: 317
Rejestracja: śr paź 27, 2010
Miejscowość: KOSZALIN
Motocykl: moto vacante...
VROC: 0

Post autor: bartazzz » pn lis 26, 2012

ja robię to pewnie nieświadomie ale chyba przy redukcji przed skrzyżowaniem, hamuje tez trochę silnikiem, czyli puszczam sprzęgło między zmianami

Awatar użytkownika
Kristofer
Posty: 374
Rejestracja: sob lut 25, 2012
Miejscowość: Myszków
Motocykl: Honda Goldwing
VROC: 0

Post autor: Kristofer » czw lis 29, 2012

Tokar pisze:U mnie tak to działa. Ciekawostka z dwulitrówki - na "postoju" możemy zbijać biegi, ale do góry nie da rady :-). Żeby dać coś więcej nie" jedynkę", koła moto muszą się powoli toczyć.
nie tylko w 2-litry między trybem II-go biegu a wałkiem są małe kulki które mają za zadanie uniemożliwić wrzucenie II-go biegu na postoju gdy moto zaczyna się toczyć siła odśrodkowa wciska kuleczki w nawiercone otwory w trybie i może się przesuwać wzdłuż wałka a za tym zmienić bieg
brak owych kulek może świadczyć że już jakiś zdolny mechanik naprawiał biegi :cenzura: i stwierdził że bez tego też będzie działać :clap:

ostryt4
Posty: 3
Rejestracja: pn cze 30, 2014
Miejscowość: Grimsby
Motocykl: Kawasaki VN900
VROC: 0

Post autor: ostryt4 » pn cze 30, 2014

Witam wszystkich, odgrzeję kotleta.
Mam właśnie problem chyba z tymi kulkami wspomnianymi w poście powyżej, zechcieli by może Państwo żucić okiem tutaj:

http://www.vulcaneria.pl/viewtopic.php? ... 1+bieg%F3w

Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 17 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 17 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą