Zrób to sam: Filtr VN900
: sob mar 09, 2013
Zbliża się sezon, część motocyklistów oddaje motocykle do warsztatów na tzw. serwis okresowy / sezonowy. Inni motocykliści czynności takie jak: wymiana oleju, płynu hamulcowego, klocków, filtrów, drobne naprawy mechaniczne, zmiany związane z oświetleniem itp robią sami zaoszczędzając przy tym mniejsze lub większe kwoty.
Dziś na zajęciach z serii "Zrób to sam" instrukcja reanimacji filtra powietrza jak w tytule:
Custom Filter VN900 czyli jak zaoszczędzić 120PLN.
Zatem do rzeczy:
Wymontuj stary filtr:
[img]http://[/img]
Usuń papierową część filtra:
Zrób to dokładnie:
Metalowa siatka zostaje:
Kupioną wcześniej gąbkę (w moim przypadku w Auhan) za 3,60PLN 2szt. tniesz nadając jej odpowiedni kształt.
Z kawałka cienkiej siatki wycinasz trapez o odpowiednich wymiarach:
Gąbkę wkładasz w miejsce gdzie była część papierowa, przykrywasz wyciętą wcześniej siatką:
Następnie trzeba przymocować siatkę do plastikowej części filtra. Ja to zrobiłem rozgrzanym metalowym narzędziem prętem spłaszczonym na końcu:
Filtr jest gotowy, należy go tylko lekko nasączyć olejem do filtrów piankowych/gąbkowych lub po prostu skropić olejem o dużej lepkości:
Tak przygotowany Custom Filter montujesz, w motocyklu, masz z bani co najmniej kilka tysięcy kilometrów i 120PLN w kieszeni.
Jak się zabrudzi odcinasz plastikowe kuleczki które mocują oryginalną siatkę filtra, zdejmujesz ją, wyrzucasz starą gąbkę, wkładasz czystą świerzą. Siatkę mocujesz tym razem na wkręty i po sprawie.
Przeciąg w takim filtrze jest zdecydowanie lepszy niż w przypadku standardowych papierowych filtrów. K&N wymięka
Przy okazji ukłon w stronę kolegi: marekfg
Miłej zabawy przy dłubaniu.
Kuba
Dziś na zajęciach z serii "Zrób to sam" instrukcja reanimacji filtra powietrza jak w tytule:
Custom Filter VN900 czyli jak zaoszczędzić 120PLN.
Zatem do rzeczy:
Wymontuj stary filtr:
[img]http://[/img]
Usuń papierową część filtra:
Zrób to dokładnie:
Metalowa siatka zostaje:
Kupioną wcześniej gąbkę (w moim przypadku w Auhan) za 3,60PLN 2szt. tniesz nadając jej odpowiedni kształt.
Z kawałka cienkiej siatki wycinasz trapez o odpowiednich wymiarach:
Gąbkę wkładasz w miejsce gdzie była część papierowa, przykrywasz wyciętą wcześniej siatką:
Następnie trzeba przymocować siatkę do plastikowej części filtra. Ja to zrobiłem rozgrzanym metalowym narzędziem prętem spłaszczonym na końcu:
Filtr jest gotowy, należy go tylko lekko nasączyć olejem do filtrów piankowych/gąbkowych lub po prostu skropić olejem o dużej lepkości:
Tak przygotowany Custom Filter montujesz, w motocyklu, masz z bani co najmniej kilka tysięcy kilometrów i 120PLN w kieszeni.
Jak się zabrudzi odcinasz plastikowe kuleczki które mocują oryginalną siatkę filtra, zdejmujesz ją, wyrzucasz starą gąbkę, wkładasz czystą świerzą. Siatkę mocujesz tym razem na wkręty i po sprawie.
Przeciąg w takim filtrze jest zdecydowanie lepszy niż w przypadku standardowych papierowych filtrów. K&N wymięka
![:p](./images/smilies/icon_razz.gif)
Przy okazji ukłon w stronę kolegi: marekfg
Miłej zabawy przy dłubaniu.
Kuba