Wentylator chłodnicy V900
-
- Posty: 120
- Rejestracja: pt mar 08, 2013
- Miejscowość: Skrzyszów-Tarnów
- Motocykl: Kawasaki Vulkan 900 Custom 2010 Edition
- VROC: 0
Wentylator chłodnicy V900
Mam Panowie pytanie ,przejechałem swoim V 900 Custom 4000 tys.km.rok produkcji 2010 .
Nie zauważyłem żeby ani raz włączała się dmuchawa chłodnicy,czy jest to normalne.
Nie zauważyłem żeby ani raz włączała się dmuchawa chłodnicy,czy jest to normalne.
Fajans, u mnie w 800 też ciężko żeby się włączył, musi być dobrze nagrzany albo tak jak pisze Krzycho,
u mnie się wtedy załącza (tylko trzeba podkręcić manetkę i trochę przytrzymać) podczas jazdy żeby ci się włączył to ciężko bo ciągle jest chłodzony powietrzem z pędu, musi być naprawdę ciepło w otoczeniu i dobrze mu dawać po garach.Krzycho pisze:Odpal na postoju
BRATERSTWO, HONOR, SOLIDARNOŚĆ WEWNĄTRZKLUBOWA I SZACUNEK DLA BARW
-
- Posty: 120
- Rejestracja: pt mar 08, 2013
- Miejscowość: Skrzyszów-Tarnów
- Motocykl: Kawasaki Vulkan 900 Custom 2010 Edition
- VROC: 0
No właśnie dzisiaj zapaliłem ,po tygodniowym postoju,ponieważ juto jak będzie pogoda wybieram się na zlot ORŁA BIAŁEGO do Kamionki za Dębicą .Motung chodził z 15 minut ,tak ze się nagrzał i nic ,nie włączyła się dmuchawa ,nie wiem co dalej .Jezdząc sprawdzałem podczas długiej jazdy i nie mogę zauważyć dmucha czy nie.
-
- Posty: 23
- Rejestracja: ndz mar 17, 2013
- Miejscowość: małopolska
- Motocykl: VN 1600 classic
- VROC: 0
..tu ci nie pomogę co do sprawdzenia na sucho ale w moim vn ostatnio po przyjeździe do domu , podczas ustawiania moto w garażu przy pracującym silniku dmuchawa zaczęła pracować . może coś być faktycznie nie tak u ciebie . podczas jazdy to trudno powiedzieć czy pracuje czy nie ale u mnie czasami czuć gorący podmuch po spodniach
VN 1600.... i wszystko jasne
-
- Posty: 436
- Rejestracja: śr lut 09, 2011
- Miejscowość: Szamotuły
- Motocykl: HD Electra Ultra Classic
- VROC: 0
Powinna się załączyć, nie ma opcji. U mnie załącza się każdego dnia, stojąc w korkach nie da się tego nie wysłyszeć. Jeśli nie wiesz jak sobie z tym poradzić to przejedź się do jakiegoś mechanika bo powinno działać. U mnie po kilku minutach po odpaleniu zimnego też się załącza i to zapewne po krótszym czasie aniżeli po wspomnianych przez Ciebie 15 minutach.
"Nie dyskutuj z idiotą bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i wygra doświadczeniem"
Idź pod prąd - z prądem płyną tylko śmieci..
Idź pod prąd - z prądem płyną tylko śmieci..
- Radio
- Posty: 758
- Rejestracja: śr kwie 25, 2012
- Miejscowość: Połczyńskie Zdroje
- Motocykl: VN 900 Classic LT
- VROC: 35570
Fajans, przejedź się kawą po mieście, doprowadź ją do normalnej temperatury, następnie stań gdzieś i kilkukrotnie podnieś obroty do 2 tys, trzymaj obroty ok. minuty...... jeżeli dmuchawa nie włączy się to jedź do jakiegoś elektryka żeby sprawdził czujnik temperatury...... podczas jazdy nic silnikowi nie grozi, ale dłuższe postoje z zapalonym silnikiem mogą skutkować przegrzaniem, chociaż najpierw zagotujesz płyn zanim uszkodzisz silnik, a zagotowanie na 100% zaobserwujesz, wówczas bezwzględnie gasić silnik.
Pozdrawiam
Mariusz
VROC#35570
Gdzie słyszysz śpiew tam idź,
tam dobre serca mają
źli ludzie wierzaj mi,
Ci nigdy nie śpiewają.
Mariusz
VROC#35570
Gdzie słyszysz śpiew tam idź,
tam dobre serca mają
źli ludzie wierzaj mi,
Ci nigdy nie śpiewają.
- Krzycho
- Posty: 781
- Rejestracja: sob mar 02, 2013
- Miejscowość: Białystok
- Motocykl: V-strom 650, wcześniej Vulcany...
- VROC: 35666
W VN 900 wentylator załączany jest przez ECU (komputer) na podstawie wskazań czujnika temperatury, który jest przy wlewie płynu pod zbiornikiem (wkręcony w obudowę termostatu). Zasilanie idzie przez przekaźnik (zintegrowany z głównym przekaźnikiem ECU - pudełko po prawej stronie pod boczną osłoną) i bezpiecznik.
Z prostych do sprawdzenia rzeczy pozostaje bezpiecznik (15A FAN). Bezpieczniki są pod lewą osłoną pod siedzeniem kierowcy.
Mniej proste - zdjąć zbiornik i:
- podpiąć wentylator na krótko (kostka jest pod zbiornikiem) i sprawdzić czy chodzi,
- mierzyć rezystancję czujnika temperatury (w książce są podane prawidłowe wartości dla różnych temperatur
- wymontować i sprawdzić termostat, bo może jest stale otwarty i to jest powodem całej sytuacji
Z prostych do sprawdzenia rzeczy pozostaje bezpiecznik (15A FAN). Bezpieczniki są pod lewą osłoną pod siedzeniem kierowcy.
Mniej proste - zdjąć zbiornik i:
- podpiąć wentylator na krótko (kostka jest pod zbiornikiem) i sprawdzić czy chodzi,
- mierzyć rezystancję czujnika temperatury (w książce są podane prawidłowe wartości dla różnych temperatur
- wymontować i sprawdzić termostat, bo może jest stale otwarty i to jest powodem całej sytuacji
- Krzycho
- Posty: 781
- Rejestracja: sob mar 02, 2013
- Miejscowość: Białystok
- Motocykl: V-strom 650, wcześniej Vulcany...
- VROC: 35666
Termostat może być stale otwarty i z tego powodu silnik nigdy nie osiąga temperatury, przy której włącza się wentylator.Fajans pisze:Panowie ,sprawdziłem stan płynu OK.bezpiecznik OK.Pytanie do Krzycho ,jak termostat jest stale otwarty czy to jest powód ze jest jakiś problem ,,jazda STOP,,
Można to sprawdzić odpalając zimny silnik i sprawdzając jak nagrzewa się chłodnica (dotykając górnego przewodu do niej prowadzącego). Jak wszystko jest idealnie z termostatem, to ten przewód powinien być w zasadzie zimny do momentu rozgrzania silnika, potem gwałtownie jego temperatura powinna wzrosnąć jak się otworzy termostat. Jeśli termostat nie trzyma, to chłodnica zaczyna się nagrzewać od razu po uruchomieniu silnika, płyn cały czas krąży w "dużym" obiegu przez chłodnicę, co nie pozwala na osiągnięcie właściwej temperatury. Skutkiem jest większe zużycie paliwa i nie jest to zdrowe dla silnika - bogatsza mieszanka spłukuje olej z cylindra, niedogrzany olej nie ma odpowiednich właściwości smarujących, itd. itp.
-
- Posty: 120
- Rejestracja: pt mar 08, 2013
- Miejscowość: Skrzyszów-Tarnów
- Motocykl: Kawasaki Vulkan 900 Custom 2010 Edition
- VROC: 0
Panowie jest już pewne dmuchawa chłodnicy nie pracuje ,bezpieczniki sprawdzone ,po zapaleniu Motunga w bardzo krótkim czasie wąż gumowy który idzie do chłodnicy robi się ciepły,świadczy to ze termostat nie działa ,tak stwierdził kolega.
Proszę o porady jak się za to zabrać ,jakie wykonać czynności.
Czy można z taką awarią jeżdzić ,z góry dziękuję za opinie.
(w weekend zrobiłem 220 km w różnych warunkach trasa ,miasto)
Proszę o porady jak się za to zabrać ,jakie wykonać czynności.
Czy można z taką awarią jeżdzić ,z góry dziękuję za opinie.
(w weekend zrobiłem 220 km w różnych warunkach trasa ,miasto)
- Radio
- Posty: 758
- Rejestracja: śr kwie 25, 2012
- Miejscowość: Połczyńskie Zdroje
- Motocykl: VN 900 Classic LT
- VROC: 35570
Każdy powie że należy usterki usunąć, a Ty zrobisz jak będziesz uważał osobiście naprawiłbym, czyli sprawdził termostat i sprawdził dlaczego wentylator nie kręci, może na początek sprawdź czy w kostce pojawia się napięcie w momencie gdy silnik ma wysoką temperaturę, później należy sprawdzić czujnik temperatury, a na końcu sprawdzić sam wentylator, uszkodzone elementy bezwzględnie wymienić na sprawne........ w przeciwnym wypadku w jakiś gorący dzień zagotujesz płyn w układzie chłodzenia i będziesz miał duży problem, takie jest moje zdanie..........
Pozdrawiam
Mariusz
VROC#35570
Gdzie słyszysz śpiew tam idź,
tam dobre serca mają
źli ludzie wierzaj mi,
Ci nigdy nie śpiewają.
Mariusz
VROC#35570
Gdzie słyszysz śpiew tam idź,
tam dobre serca mają
źli ludzie wierzaj mi,
Ci nigdy nie śpiewają.
- Krzycho
- Posty: 781
- Rejestracja: sob mar 02, 2013
- Miejscowość: Białystok
- Motocykl: V-strom 650, wcześniej Vulcany...
- VROC: 35666
Ja bym zaczął od dokładnego sprawdzenia termostatu. W instrukcji serwisowej jest opisane jak to zrobić (w Twoim przypadku prawdopodobnie termostat jest otwarty w temperaturze pokojowej, albo wcale go nie ma). Jeśli faktycznie jest zepsuty, to kup nowy i wymień. Potem sprawdź, czy nadal wentylator się nie włącza - może elektrycznie jest wszystko sprawne, tylko temp. płynu przy uszkodzonym termostacie nigdy nie osiągała 100 stopni, przy których następuje włączenie wentylatora.
-
- Posty: 120
- Rejestracja: pt mar 08, 2013
- Miejscowość: Skrzyszów-Tarnów
- Motocykl: Kawasaki Vulkan 900 Custom 2010 Edition
- VROC: 0
Miałem problem z wentylatorem chłodnicy nie kręciła na gorącym silniku .Znajomy szaman stwierdził ze padł termostat,po rozmontowaniu sprawdził go w gorącej wodzie ,działa .Podpiął dmuchawę na krótko działa ,okazało się ze bezpiecznik był zaśiędziały.Wiadomo wcześniej musiał upuścić płynu chłodniczego,przy upuszczaniu trochę mu się rozlało.Po ponownym zalaniu w zbiorniczku wyrównawczym płynu przybyło ponad górną kreskę ,wcześniej przed robotą był między kreskami tz.dobrze ,jak zrozumieć to ze płynu przybyło.Czy zapowietrzył się układ .I czy jak silnik pracuje płyn w zbiorniku wyrównawczym powinien być gorący czy zimny.W razie czego jak odpowietrzyć układ,proszę o porady.
- Radio
- Posty: 758
- Rejestracja: śr kwie 25, 2012
- Miejscowość: Połczyńskie Zdroje
- Motocykl: VN 900 Classic LT
- VROC: 35570
Wychodzi na to że masz zapowietrzony układ, płyn w zbiorniczku po dłuższej pracy silnika powinien być ciepły, a w miarę wzrostu temperatury w chłodnicy nawet gorący, odnośnie odpowietrzania to zerknij no instrukcji serwisowej, pewnie znajdziesz tam wszystko.
Pozdrawiam
Mariusz
VROC#35570
Gdzie słyszysz śpiew tam idź,
tam dobre serca mają
źli ludzie wierzaj mi,
Ci nigdy nie śpiewają.
Mariusz
VROC#35570
Gdzie słyszysz śpiew tam idź,
tam dobre serca mają
źli ludzie wierzaj mi,
Ci nigdy nie śpiewają.
- Daromax
- Posty: 1455
- Rejestracja: pt kwie 22, 2011
- Miejscowość: Zabrze
- Motocykl: VN 2000 Classic LT
- VROC: 33649
Kiedyś to już pisałem , jak zalewać płynem . Możliwe że był wymieniany płyn w twoim i źle go zalali ? najlepiej zlej cały płyn i na nowo go zalej zasada pierwsza lej po mału po wlaniu 1l zgniataj przewody gumowe przy chłodnicy to powoduje wypychanie powietrza z układu . Następnie wlej po mału następny 1l i ta sama procedura do zalania . Mnie po pierwszym zalaniu VN 900 też wentylator nie chodził , ale szybko spuściłem i zalałem jeszcze raz i po odpaleniu ok. 5-10 min zależy od temp. otoczenia sie włączył . i to jest test czy dobrze go zalałeś .
Kto jest online
Jest 8 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 8 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości