Strona 1 z 2

Wentylator chłodnicy V900

: pt cze 28, 2013
autor: Fajans
Mam Panowie pytanie ,przejechałem swoim V 900 Custom 4000 tys.km.rok produkcji 2010 .
Nie zauważyłem żeby ani raz włączała się dmuchawa chłodnicy,czy jest to normalne.

: pt cze 28, 2013
autor: Krzycho
W moim się włącza. Ale zauważam to tylko w korkach, jak się więcej stoi niż jedzie.
Odpal na postoju, jeśli wszystko jest OK, to musi się włączyć po jakimś czasie.

: pt cze 28, 2013
autor: Shepherd
Fajans, u mnie w 800 też ciężko żeby się włączył, musi być dobrze nagrzany albo tak jak pisze Krzycho,
Krzycho pisze:Odpal na postoju
u mnie się wtedy załącza (tylko trzeba podkręcić manetkę i trochę przytrzymać) podczas jazdy żeby ci się włączył to ciężko bo ciągle jest chłodzony powietrzem z pędu, musi być naprawdę ciepło w otoczeniu i dobrze mu dawać po garach.

: pt cze 28, 2013
autor: Fajans
No właśnie dzisiaj zapaliłem ,po tygodniowym postoju,ponieważ juto jak będzie pogoda wybieram się na zlot ORŁA BIAŁEGO do Kamionki za Dębicą .Motung chodził z 15 minut ,tak ze się nagrzał i nic ,nie włączyła się dmuchawa ,nie wiem co dalej .Jezdząc sprawdzałem podczas długiej jazdy i nie mogę zauważyć dmucha czy nie.

: pt cze 28, 2013
autor: Fajans
Panowie ,czy jest taka opcja żeby sprawdzić dmuchawę (na sucho)bez zapalania silnika ,proszę o rady ,w temacie mechanika jestem zero.


:pedzi:

: pt cze 28, 2013
autor: Migrant
..tu ci nie pomogę co do sprawdzenia na sucho ale w moim vn ostatnio po przyjeździe do domu , podczas ustawiania moto w garażu przy pracującym silniku dmuchawa zaczęła pracować . może coś być faktycznie nie tak u ciebie . podczas jazdy to trudno powiedzieć czy pracuje czy nie ale u mnie czasami czuć gorący podmuch po spodniach :D

: pt cze 28, 2013
autor: marekfg
Powinna się załączyć, nie ma opcji. U mnie załącza się każdego dnia, stojąc w korkach nie da się tego nie wysłyszeć. Jeśli nie wiesz jak sobie z tym poradzić to przejedź się do jakiegoś mechanika bo powinno działać. U mnie po kilku minutach po odpaleniu zimnego też się załącza i to zapewne po krótszym czasie aniżeli po wspomnianych przez Ciebie 15 minutach.

: pt cze 28, 2013
autor: Radio
Fajans, przejedź się kawą po mieście, doprowadź ją do normalnej temperatury, następnie stań gdzieś i kilkukrotnie podnieś obroty do 2 tys, trzymaj obroty ok. minuty...... jeżeli dmuchawa nie włączy się to jedź do jakiegoś elektryka żeby sprawdził czujnik temperatury...... podczas jazdy nic silnikowi nie grozi, ale dłuższe postoje z zapalonym silnikiem mogą skutkować przegrzaniem, chociaż najpierw zagotujesz płyn zanim uszkodzisz silnik, a zagotowanie na 100% zaobserwujesz, wówczas bezwzględnie gasić silnik.

: pt cze 28, 2013
autor: Krzycho
W VN 900 wentylator załączany jest przez ECU (komputer) na podstawie wskazań czujnika temperatury, który jest przy wlewie płynu pod zbiornikiem (wkręcony w obudowę termostatu). Zasilanie idzie przez przekaźnik (zintegrowany z głównym przekaźnikiem ECU - pudełko po prawej stronie pod boczną osłoną) i bezpiecznik.
Z prostych do sprawdzenia rzeczy pozostaje bezpiecznik (15A FAN). Bezpieczniki są pod lewą osłoną pod siedzeniem kierowcy.
Mniej proste - zdjąć zbiornik i:
- podpiąć wentylator na krótko (kostka jest pod zbiornikiem) i sprawdzić czy chodzi,
- mierzyć rezystancję czujnika temperatury (w książce są podane prawidłowe wartości dla różnych temperatur
- wymontować i sprawdzić termostat, bo może jest stale otwarty i to jest powodem całej sytuacji

: pt cze 28, 2013
autor: Fajans
Panowie ,sprawdziłem stan płynu OK.bezpiecznik OK.Pytanie do Krzycho ,jak termostat jest stale otwarty czy to jest powód ze jest jakiś problem ,,jazda STOP,,




:piwa:

: pt cze 28, 2013
autor: Krzycho
Fajans pisze:Panowie ,sprawdziłem stan płynu OK.bezpiecznik OK.Pytanie do Krzycho ,jak termostat jest stale otwarty czy to jest powód ze jest jakiś problem ,,jazda STOP,,




:piwa:
Termostat może być stale otwarty i z tego powodu silnik nigdy nie osiąga temperatury, przy której włącza się wentylator.
Można to sprawdzić odpalając zimny silnik i sprawdzając jak nagrzewa się chłodnica (dotykając górnego przewodu do niej prowadzącego). Jak wszystko jest idealnie z termostatem, to ten przewód powinien być w zasadzie zimny do momentu rozgrzania silnika, potem gwałtownie jego temperatura powinna wzrosnąć jak się otworzy termostat. Jeśli termostat nie trzyma, to chłodnica zaczyna się nagrzewać od razu po uruchomieniu silnika, płyn cały czas krąży w "dużym" obiegu przez chłodnicę, co nie pozwala na osiągnięcie właściwej temperatury. Skutkiem jest większe zużycie paliwa i nie jest to zdrowe dla silnika - bogatsza mieszanka spłukuje olej z cylindra, niedogrzany olej nie ma odpowiednich właściwości smarujących, itd. itp.

: pt cze 28, 2013
autor: Radio
Przy całkowicie otwartym termostacie masz tylko obieg tzw. "duży" i płyn w układzie osiąga niższą temperaturę niż ma to miejsce przy sprawnym termostacie.

: pt cze 28, 2013
autor: Fajans
Dzisiaj Panowie sobie odpuszczę ,postaram się jutro sprawdzić podczas jazdy.Będę obserwował wentylator jak się zachowuje np.na dłuższych postojach na rozgrzanym silniku.
Dam znać ,życzę w weekend słonecznej pogody .



:rusek:

: pn lip 01, 2013
autor: Fajans
Panowie jest już pewne dmuchawa chłodnicy nie pracuje ,bezpieczniki sprawdzone ,po zapaleniu Motunga w bardzo krótkim czasie wąż gumowy który idzie do chłodnicy robi się ciepły,świadczy to ze termostat nie działa ,tak stwierdził kolega.
Proszę o porady jak się za to zabrać ,jakie wykonać czynności.
Czy można z taką awarią jeżdzić ,z góry dziękuję za opinie.
(w weekend zrobiłem 220 km w różnych warunkach trasa ,miasto)

: pn lip 01, 2013
autor: Radio
Każdy powie że należy usterki usunąć, a Ty zrobisz jak będziesz uważał :p osobiście naprawiłbym, czyli sprawdził termostat i sprawdził dlaczego wentylator nie kręci, może na początek sprawdź czy w kostce pojawia się napięcie w momencie gdy silnik ma wysoką temperaturę, później należy sprawdzić czujnik temperatury, a na końcu sprawdzić sam wentylator, uszkodzone elementy bezwzględnie wymienić na sprawne........ w przeciwnym wypadku w jakiś gorący dzień zagotujesz płyn w układzie chłodzenia i będziesz miał duży problem, takie jest moje zdanie..........

: wt lip 02, 2013
autor: Krzycho
Ja bym zaczął od dokładnego sprawdzenia termostatu. W instrukcji serwisowej jest opisane jak to zrobić (w Twoim przypadku prawdopodobnie termostat jest otwarty w temperaturze pokojowej, albo wcale go nie ma). Jeśli faktycznie jest zepsuty, to kup nowy i wymień. Potem sprawdź, czy nadal wentylator się nie włącza - może elektrycznie jest wszystko sprawne, tylko temp. płynu przy uszkodzonym termostacie nigdy nie osiągała 100 stopni, przy których następuje włączenie wentylatora.

: wt lip 02, 2013
autor: Fajans
Panowie dzięki za porady dostosuję się do zaleceń ,życzę miłego wieczoru. :ok:

: czw lip 25, 2013
autor: Fajans
Miałem problem z wentylatorem chłodnicy nie kręciła na gorącym silniku .Znajomy szaman stwierdził ze padł termostat,po rozmontowaniu sprawdził go w gorącej wodzie ,działa .Podpiął dmuchawę na krótko działa ,okazało się ze bezpiecznik był zaśiędziały.Wiadomo wcześniej musiał upuścić płynu chłodniczego,przy upuszczaniu trochę mu się rozlało.Po ponownym zalaniu w zbiorniczku wyrównawczym płynu przybyło ponad górną kreskę ,wcześniej przed robotą był między kreskami tz.dobrze ,jak zrozumieć to ze płynu przybyło.Czy zapowietrzył się układ .I czy jak silnik pracuje płyn w zbiorniku wyrównawczym powinien być gorący czy zimny.W razie czego jak odpowietrzyć układ,proszę o porady.
:pedzi:

: czw lip 25, 2013
autor: Radio
Wychodzi na to że masz zapowietrzony układ, płyn w zbiorniczku po dłuższej pracy silnika powinien być ciepły, a w miarę wzrostu temperatury w chłodnicy nawet gorący, odnośnie odpowietrzania to zerknij no instrukcji serwisowej, pewnie znajdziesz tam wszystko.

: pt lip 26, 2013
autor: Daromax
:) Kiedyś to już pisałem , jak zalewać płynem . Możliwe że był wymieniany płyn w twoim i źle go zalali ? najlepiej zlej cały płyn i na nowo go zalej zasada pierwsza lej po mału po wlaniu 1l zgniataj przewody gumowe przy chłodnicy to powoduje wypychanie powietrza z układu . Następnie wlej po mału następny 1l i ta sama procedura do zalania . Mnie po pierwszym zalaniu VN 900 też wentylator nie chodził , ale szybko spuściłem i zalałem jeszcze raz i po odpaleniu ok. 5-10 min zależy od temp. otoczenia sie włączył . i to jest test czy dobrze go zalałeś .