Strona 1 z 1

vn 900

: sob kwie 24, 2010
autor: marius
Witam.
Mam pytanko, podczas przyspieszania niezaleznie na ktorym biegu, wydobywa sie jakby szelest, swiszczenie. Czy ma to moze cos wspolnego z pasem zebatym (np. zapiaszczeniem). Prosba o pomoc

: sob kwie 24, 2010
autor: Andrew
Marius nie pomogę. Mam kardan.

: sob kwie 24, 2010
autor: Badger
a ja łańcuch :)

ale to jest świst z okolic paska?? może coś bliżej filtra powietrza??

: ndz kwie 25, 2010
autor: mirek_vn
Przy energicznym zwiekszaniu obrotów i przy > ok 110-120 kh słychać kwilenie ze świszczeniem łańcuszka wałka rozrządu. Od użytkowników 900 słyszałem, że to normalka. U mnie też tak jest.
Jeszcze z opisu fabrycznego w tłumaczeniu Google
"...z dużych, 180mm szerokości opony tylnej, największą w tej kategorii. Silny, "big-bike" wygląd związane z większymi opony dodaje do gardłowy, klasyczne V-twin dźwięk, który jest produkowany przy użyciu jednego-stykowe wału korbowego. Zarówno wygląd i dźwięk wywołuje wrażenie znacznie większego motocykla..."
Marius - a do sprawy podchodź tak - dopóki kriczot, piszczot a jediot to wpieriod.
:ok:

: ndz kwie 25, 2010
autor: marius
Witam. Dzięki Panowie za rady. Jak widzę na Was zawsze można liczyć. A co do Mirka vn to 1000% pewności że nie odpuści. Kiedyś jeszcze na FM też Cię pamiętam w sprawie zgłoszonego przeze mnie niedziałającego prędkościomierza, tak więc czapki z głów. Tylko niejaki Rafał się na Twoim altruiźmie nie poznał (a może się mylę ?).
Co do wspomnianego szmeru to umyłem pas dzisiaj raniutko, sprawdziłem i spoko. Ale po kilku rundkach pod wieczór znowu tylko że leciutko. Teraz żałuję że nie sprawdziłem go rano przed umyciem kiedy był zimny. Cóż czas pokaże. W razie czego, jak znajdę przyczynę, to dam znać, może się (odpukać...w monitor?) komuś przyda.
Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam.

: pn kwie 26, 2010
autor: mirek_vn
Jeśli te dźwięki są odbiegające od normy to ja bym podniósł tylne koło i pokręcił na biegu jałowym. Być może coś się obluzowało i dotyka paska.
Jeśli chodzi o konserwację paska zęb. gdy jest ubłocony to myjemy go ciepłą wodą z mydłem szarym i po wyschnięciu posypać talkiem. W tym dniu nie jechać.
Tak z ciekawości, czy ten prędkościomierz zaczął działać?
Jeśli chodzi o Rafala to on sprzedawał/sprzedał VN1500 i na najmniejszą uwagę w jego mniemaniu nie taką na temat 1500, bardzo się denerwował.
pzdr :ok:

: pn kwie 26, 2010
autor: marius
A jednak pamiętasz.... Prędkościomierz jednak nadal nie działa, acom do tych szmerów to pozostają dwie możliwości. Pasek tak jak sugerowałeś lub ten pasek. tylko muszę sprawdzić jak będzie zimny ( a p[ropo szmer pojaja się niezależnie od prędkości). Dzięki Mirek

: pn kwie 26, 2010
autor: mirek_vn
Sprawdź też ustawienie koła. Nad ośką na ramie po jednej i drugiej stronie są kreski naciągu paska. Zobacz czy naciągacze lewy i prawy są na tych samych kreskach licząc ich kolejność.