Pas napedowy vn 900
- marecki1981i
- Posty: 82
- Rejestracja: pt gru 07, 2012
- Miejscowość: koniec swiata
- Motocykl: Kawsaki VN 900
- VROC: 0
Pas napedowy vn 900
Ustawialem dzisiaj tylne kolo bo troszke pas nie rowno byl i zaowazylem ze pas mam w jednym miejscu lekko pekniety...domyslam sie ze dlugo nie pojezdze
dlatego szukam pasa, na ebayu znalazlem ale cena zwala z nog (370 $), gdzie indziej znalazlem za 290$+ przesylka...pewno taniej nie znajde ale wole Was zapytac...moze macie jakies dojscia za rozsadniejsza cene, moze jakis zamiennik?
http://www.kawasakipartshouse.com/oempa ... heel-chain
dlatego szukam pasa, na ebayu znalazlem ale cena zwala z nog (370 $), gdzie indziej znalazlem za 290$+ przesylka...pewno taniej nie znajde ale wole Was zapytac...moze macie jakies dojscia za rozsadniejsza cene, moze jakis zamiennik?
http://www.kawasakipartshouse.com/oempa ... heel-chain
- fitter
- Posty: 3035
- Rejestracja: pn lut 14, 2011
- Miejscowość: Szczecin
- Motocykl: VN900LT '10
- VROC: 33352
Cena pasa do 900-tki oscyluje w okolicach 1000 PLN, wiec się nie dziw cenami - taki klimat
Życie nie powinno być podróżą do grobu, której celem jest dowiezienie atrakcyjnych i dobrze zachowanych zwłok. Człowiek do kresu życia powinien się dotoczyć narąbany w trzy dupy, krzycząc: "ALE TO BYŁA JAZDA!"
- marecki1981i
- Posty: 82
- Rejestracja: pt gru 07, 2012
- Miejscowość: koniec swiata
- Motocykl: Kawsaki VN 900
- VROC: 0
fitter, No niestety taki klimat ehh, zabardzo nie jestem zdziwiony cenami (przyzwyczailem sie ze czesci do vn sa kosmiczne...szczegolnie orginalne) i wiem ze raczej taniej nie kupie...oczywiscie mozna taniej jakas uzywke ale nie jestem przekonany zabardzo. Bardziej interesuje mnie czy sa jakies zamienniki, ktore beda w rozsadnej cenie.
- marecki1981i
- Posty: 82
- Rejestracja: pt gru 07, 2012
- Miejscowość: koniec swiata
- Motocykl: Kawsaki VN 900
- VROC: 0
Przejechane ma 21tys mil ( w tamtym roku zrobilem sporo po europie), pas mialem oslabiony bo jakis kamien czy cos innego wpadlo i przerysowalo go z dlugosci, teraz zaowazylem ze w jednym miejscu guma jest peknieta...bede obserwowal czy sie poglebia i w jakim stopniu ale jedno jest pewne w koncu peknie dlatego musze juz pomyslec o zapasie bo w wakacje wybieram sie do Hiszpani i nie chce niespodzianek
-
- Posty: 229
- Rejestracja: ndz sie 18, 2013
- Miejscowość: Zimnowoda
- Motocykl: Versys 650 /Trajka,Shl M05,WSK 175/WSKi125
- VROC: 0
Miłej i bezpiecznej podróży. Niby przy 46 tys km pas jest do wymiany według instrukcji. Podobno. A pas jak znajdziesz zmienik w cenie około 80 % oryginału to myślę że będzie dobrze bo jak mnie uczyli w praktyce mechanicy na samochodach to to jest tak optymalnie że każda rzecz będzie chodzić dobrze. A na twoim miejscu bym wymienił w miare szybko bo pojedziesz gdzieś i się możesz ubrudzić ładnie
1 Jedź z głową 2 masz dla kogo wrócić 3 motocykl nigdy nie ma pierwszeństwa nawet jeśli ma 4 dobrze się bawić 5 Lepiej wolniej a całym dojechać. Takie moje zasady
- marecki1981i
- Posty: 82
- Rejestracja: pt gru 07, 2012
- Miejscowość: koniec swiata
- Motocykl: Kawsaki VN 900
- VROC: 0
No nic mam trzy wyjscia :
kupic nowke sztuke
kupic uzywke
skontaktowac sie z firma produkujaca pasy (orginalne z tego co sie dogrzebalem...)
http://www.gates.com/index.cfm?location_id=540
prawdopodobnie ta firma robi pasy dla vnow i nie tylko, ale za cholere nie moge znalesc dokladnie tego co chce(maja ale chyba stosuja inne numeracje, 59011-0021 ni ma )..no nic skrobne do nich tak z ciekawosci i sie dowiem.
jeszcze znalazlem kolesi w stanach co robia rozne cuda do customow:
http://www.shopscootworks.com/productde ... logId=-799
tez skrobne z ciekawosci..czy i za ile
jak narazie to tyle z moich poszukiwan...a szukam bo mniekrew zalewa jak pomysle ze cos co na oko wyglada na zwykly pasek o odpowiednich wymiarach kosztuje tyle kapusty
kupic nowke sztuke
kupic uzywke
skontaktowac sie z firma produkujaca pasy (orginalne z tego co sie dogrzebalem...)
http://www.gates.com/index.cfm?location_id=540
prawdopodobnie ta firma robi pasy dla vnow i nie tylko, ale za cholere nie moge znalesc dokladnie tego co chce(maja ale chyba stosuja inne numeracje, 59011-0021 ni ma )..no nic skrobne do nich tak z ciekawosci i sie dowiem.
jeszcze znalazlem kolesi w stanach co robia rozne cuda do customow:
http://www.shopscootworks.com/productde ... logId=-799
tez skrobne z ciekawosci..czy i za ile
jak narazie to tyle z moich poszukiwan...a szukam bo mniekrew zalewa jak pomysle ze cos co na oko wyglada na zwykly pasek o odpowiednich wymiarach kosztuje tyle kapusty
- marecki1981i
- Posty: 82
- Rejestracja: pt gru 07, 2012
- Miejscowość: koniec swiata
- Motocykl: Kawsaki VN 900
- VROC: 0
Kecik1993, wlasnie przedewszystkim o cene sie rozchodzi bo nie lubie byc dymany za cos co nie jest powiedzmy sobie szczerze warte tej ceny , wole te pieniadze przeznaczyc na paliwo i puscic kominami
nawet kupujac orginal to oplaca sie ze stanow, najtaniej znalazlem:
http://www.partzilla.com/parts/detail/k ... -0021.html +20$ przesylka to i tak sporo taniej niz w PL
jedynie czego mozna sie obawiac to cla, bo polscy sluzbisci wiadomo...(wyjscie jest bo wystarczy napisac by wyslali jako gift, nie wrzycali do przesylki rachunku i nawet jak sie sluzba zlodziejska dowali to nie beda wiedzieli jaka jest prawdziwa wartosc pasta)
jesli chodzi o czas to nie spieszy sie...jeszcze nie pekl i przypuszczam ze jeszcze pojezdze na nim ...
nawet kupujac orginal to oplaca sie ze stanow, najtaniej znalazlem:
http://www.partzilla.com/parts/detail/k ... -0021.html +20$ przesylka to i tak sporo taniej niz w PL
jedynie czego mozna sie obawiac to cla, bo polscy sluzbisci wiadomo...(wyjscie jest bo wystarczy napisac by wyslali jako gift, nie wrzycali do przesylki rachunku i nawet jak sie sluzba zlodziejska dowali to nie beda wiedzieli jaka jest prawdziwa wartosc pasta)
jesli chodzi o czas to nie spieszy sie...jeszcze nie pekl i przypuszczam ze jeszcze pojezdze na nim ...
- marecki1981i
- Posty: 82
- Rejestracja: pt gru 07, 2012
- Miejscowość: koniec swiata
- Motocykl: Kawsaki VN 900
- VROC: 0
Mam cos dla Was po czym wam kopara opadnie
Seryjny pas zębaty produkowany masowo kosztuje 68 $
http://www.gprindustrial.com/en/type-14 ... -belt.html
wymiary i technologia sie zgadzaja oprocz dlugosci...brakuje 4,2cm (3 zeby), wniosek z tego ze jeden zab kosztuje minimum 77$
swietne prawda
cdn.
Seryjny pas zębaty produkowany masowo kosztuje 68 $
http://www.gprindustrial.com/en/type-14 ... -belt.html
wymiary i technologia sie zgadzaja oprocz dlugosci...brakuje 4,2cm (3 zeby), wniosek z tego ze jeden zab kosztuje minimum 77$
swietne prawda
cdn.
- Krzycho
- Posty: 781
- Rejestracja: sob mar 02, 2013
- Miejscowość: Białystok
- Motocykl: V-strom 650, wcześniej Vulcany...
- VROC: 35666
Timing belt, to pasek napędu rozrządu. Nie wiem, czy jego budowa jest taka sama jak pasa napędowego... Raczej nie, be ten z linku jest oparty na włóknie szklanym a pasy napędowe są robione z użyciem kevlaru/włókna węglowego, bo przenoszą całą moc silnika a nie tylko jej część do napędu wałków rozrządu, pompy wody/oleju itp.
Co nie znaczy, że nie uważam, że pasy motocyklowe maja cenę wziętą z księżyca. I nie tylko pasy, bo wszystko co związane z motocyklami jest wyceniane w sposób szczególny. Dziwne jest, że benzyna do motocykla nie jest sprzedawana 10x drożej... I trzeba się z tym pogodzić, bo nie ma innego wyjścia. Ewentualnie można zmienić hobby na mniej kosztowne. Jednak prawdziwego pasjonata (a taka jest większość motocyklistów) może zmusić do tego tylko ciężkie kalectwo i to nie zawsze.
Więc jak mi trzaśnie pas, to znajdę pieniądze na nowy oryginalny, choćbym miał od teściowej pożyczyć i przez kilka lat słuchać jej zrzędzenia
Co nie znaczy, że nie uważam, że pasy motocyklowe maja cenę wziętą z księżyca. I nie tylko pasy, bo wszystko co związane z motocyklami jest wyceniane w sposób szczególny. Dziwne jest, że benzyna do motocykla nie jest sprzedawana 10x drożej... I trzeba się z tym pogodzić, bo nie ma innego wyjścia. Ewentualnie można zmienić hobby na mniej kosztowne. Jednak prawdziwego pasjonata (a taka jest większość motocyklistów) może zmusić do tego tylko ciężkie kalectwo i to nie zawsze.
Więc jak mi trzaśnie pas, to znajdę pieniądze na nowy oryginalny, choćbym miał od teściowej pożyczyć i przez kilka lat słuchać jej zrzędzenia
- marecki1981i
- Posty: 82
- Rejestracja: pt gru 07, 2012
- Miejscowość: koniec swiata
- Motocykl: Kawsaki VN 900
- VROC: 0
Krzycho, Zgadza sie to jest Timing belt do rozrzadu bo taki jest przeznaczenie tego paska ...do konkretnego modely i zgadza sie ze jest wzmacniany wloknem szklanym a nie kevlarem co w tym przypadku jest zbedne.Podalem ten pas jako przyklad poniewaz jest jako jedyny zblizony wymiarowo i konstrukcyjnie do orginalu...oprocz dlugosci4,2cm i ewentyalnie kevlaru. Jednakze pasy wzmocniony wloknem szklanym nadają się do napędów nawet o mocy 1000 kW, jest jeden minus ktory moze go dyskfalifikowac... a mianowicie niebardzo nadaje sie do mokrego(a wiadomo jezdzi sie i w deszczu ) wilgoc i woda moze wnikac wglab i oslaniac pas. Ten pas ktory przedstawilem i tak by sie nie nadawal poniewaz jest za krodki ...moim celem bylo pokazac pogladowo ile mniej wiecej powinien kosztowac pas (oczywiscie z kevlarem bedzie kosztowal troche wiecej ale takowego nie znalazlem z przyczyn oczywistych ), a ile kosztuje orginal.
Tu nie chodzi o zmiane hobby bo cos jest drogie ...wrecz przeciwnie majac takie hobby czlowiek powinnien sie interesowac w miare mozliwosci kazda czescia w motocyklu (jak i dlaczego tak a nie inaczej to jest zrobione itp.) Z doswiadczenia wiem ze nie zawsze orginal jest najlepszy tylko dlatego ze jest 5x drozszy..(.placi sie za znaczek, ). W przypadku pasow do VNow nie ma zamiennikow (bycmoze kawasaki ma patent czy cos w tym stylu...dlatego nikt nie robi pasow na skale przemyslowa a moze nie ma zbytu na tyle by ustawic maszyne i leciec z takimi pasami...nie wiem)
p. od tesciowej bym nie pozyczal...
cdn.
Tu nie chodzi o zmiane hobby bo cos jest drogie ...wrecz przeciwnie majac takie hobby czlowiek powinnien sie interesowac w miare mozliwosci kazda czescia w motocyklu (jak i dlaczego tak a nie inaczej to jest zrobione itp.) Z doswiadczenia wiem ze nie zawsze orginal jest najlepszy tylko dlatego ze jest 5x drozszy..(.placi sie za znaczek, ). W przypadku pasow do VNow nie ma zamiennikow (bycmoze kawasaki ma patent czy cos w tym stylu...dlatego nikt nie robi pasow na skale przemyslowa a moze nie ma zbytu na tyle by ustawic maszyne i leciec z takimi pasami...nie wiem)
p. od tesciowej bym nie pozyczal...
cdn.
- marecki1981i
- Posty: 82
- Rejestracja: pt gru 07, 2012
- Miejscowość: koniec swiata
- Motocykl: Kawsaki VN 900
- VROC: 0
I oby nikomu to sie nie przytrafilo w trakcie jazdy...moze sie zerwac i poprostu wypasc a moze tez wkrecic sie w tylne kolo a wtedy latwo sobie wyobrazic co sie moze stac szczegolnie przy wiekszych predkosciach.czarny pisze:legenda głosi ze kiedyś komus pas się zerwał, ale ja nie znam nikogo komu się to przytrafilo, może osoba która miała takie zdarzenie napisze cos na ten temat, jak się zachowal motocykl podczas zdarzenia, czy jest jakies zagrozenie wywrotką itp.
Wracajac do zamiennika ...popisalem po paru firmach produkujacych pasy napedowe i czesc nie robi na zamowienie, czesc nie odpisala a czesc robi ale po podaniu dokladnych wymiarow producenci '' jak poparzeni'' wycofuja sie (co ciekawe bo 2 zeby wiecej juz zrobia he).
Jeden odwazyl sie zrobic o takich wymiarach jak trzeba i wzmocniony kevlarem jedyny problem to taki ze trzeba by kupic 4 sztuki bo koles rozcina z szerokosci 10cm (wiec mialby problem ze sprzedaza pozostalych trzech bo niestandardowe wymiary) - cena 1760 zl za 4 sztuki.
Przegladajac ebaya trafilem na uzywke ze stanow z rozbitego vn900, na liczniku 2,527 miles- cena 137 $ +33$ clo. Pas przyszedl i wyglada jak nowka sztuka wiec jestem happy
Czeka mnie teraz wymiana...jak dorwe wiecej czasu bede sie bawil z wymiana(sam bo lubie grzebac) a narazie jezdze na peknietym(obserwuje go i wyglada na to ze na tym peknieciu jeszcze sporo by km zrobil ale nie ma co ryzykowac i lepiej wymienic).
Wniosek:
Napewno da sie zrobic zamiennik o takich samych wymiarach i takich samych parametrach co orginal za cene sporo mniejsza tylko jakims trafem ten wymiar dziala odstraszajaco na producentow
Oczywiscie ''prawdziwy hobbysta'' nie bedzie se glowy zawracal i zostanie dumnym posiadaczem orginala wymienionego w salonie...tak tez mozna (bez urazy)
Dla skner i biednych ktorych stac na Vna a nie stac na orginalne czesci pozostaja czesci uzywane
To tyle wypocin w poszukiwaniu alternatywy...prosze sie nie obrazac na to co napisalem(fakt moze troche uszczypliwe ale nie moglem sie powstrzymac), napewno niechce nikogo urazic...
legenda głosi ze kiedyś komus pas się zerwał, ale ja nie znam nikogo komu się to przytrafilo, może osoba która miała takie zdarzenie napisze cos na ten temat, jak się zachowal motocykl podczas zdarzenia, czy jest jakies zagrozenie wywrotką itp.
Mnie się zerwał przebieg 38tyś mph , był pęknięty-naderwany z jednej strony , zrobiłem na nim 20tyś mph problem był taki że nie można było wyregulować pasa tak aby nie tarł-piszczał z jednej strony koła .
Całe szczęście pękł w garażu przy ruszaniu wystrzelił jak z procy do tyłu , kupiona używka wymieniony i hula bez piszczenia
Mnie się zerwał przebieg 38tyś mph , był pęknięty-naderwany z jednej strony , zrobiłem na nim 20tyś mph problem był taki że nie można było wyregulować pasa tak aby nie tarł-piszczał z jednej strony koła .
Całe szczęście pękł w garażu przy ruszaniu wystrzelił jak z procy do tyłu , kupiona używka wymieniony i hula bez piszczenia
Kto jest online
Jest 8 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 8 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości