Strona 1 z 1

przegląd amerykanska lampa

: czw lut 27, 2014
autor: czarny
no i się zaczelo, pojechałem na przegląd i facet się przywalil ze brak pozycyjnej i ze szklo symetryczne, nie dalo się z nim pogadać, i tak objechałem trzy stacje i żaden nie chciał gadac, a przez ostatnie trzy lata w dwóch roznych stacjach bez problemu podbili, czy ktoś z was dorabial pozycyjne swiatlo w lampie vn 900? podobnojak będzie pozycyjna to do szkla się nie będę przywalać, masakra jakas, nowy wkład lampy 390zl

: czw lut 27, 2014
autor: Krzycho
Przeróbka jest prosta:
1. Kupujesz np. coś takiego:
http://allegro.pl/zarowka-pozycyjna-z-o ... 69095.html
2. Po wymontowaniu wkładu wiercisz w nim otwór o odpowiedniej średnicy (we wkładzie "amerykańskim" jest przetłoczenie w miejscu, w którym ma być ten otwór). Najlepiej zacząć od mniejszego wiertła i wiercić w kilku etapach, trudniej będzie zepsuć...
3. Przecinasz przewody plusowe odpowiadające za ciągłe świecenie przednich kierunkowskazów (czyli "amerykańskich" pozycyjnych). Poznasz je po tym, że pojawia się na nich napięcie po włączeniu zapłonu.
4. Nową żarówkę pozycyjnego podłączasz pod jeden z tych przeciętych przewodów, a drugi kabelek do masy (najlepiej też z kierunkowskazu).
:ok:

: pt lut 28, 2014
autor: czarny
no tak zrobie ale pozostaje jeszcze szklo symetryczne a powinno być asymetryczne

: pt lut 28, 2014
autor: Konrad
Jak zrobisz pozycje to nikt nie zwróci uwagi na szkło.

: pt lut 28, 2014
autor: Krzycho
Akurat w VN 900 szkło jest gładkie... Za kształtowanie wiązki światła odpowiada odblask. Diagności (i policja też) bardziej zainteresowani są oznaczeniami na reflektorze niż tym jak on świeci. Ale brak pozycyjnego w głównym reflektorze i świecące się przednie kierunkowskazy rzucają się w oczy z daleka.

: pt lut 28, 2014
autor: czarny
na kierunki mam patent, mam na zmiane drugie zarowki ze spalonym wloknem 5 watowym, zrobie ta postojowke i sprobuje

: sob mar 01, 2014
autor: dodeks
Ja właśnie dzisiaj byłem zrobić przegląd i pytałem o lampę bo też mam wersję USA . Gość powiedział że powinna być żarówka od pozycyjnego i wyłączone kierunki ale on nie będzie z tego robił problemu!?

: sob mar 01, 2014
autor: czarny
u nas w mojej okolicy chyba jakas afera była z przeglądami bo się sraja strasznie, nie chcea gadac

: sob mar 01, 2014
autor: powalla
Podjedź do nas na Śląsk :p

: sob mar 01, 2014
autor: Zdziś
Jeśli masz od kogo to porostu pożycz od kogoś sam wkład europejski podłącz pozycyjne na czas przeglądu,a potem spokojnie poszukaj gdzieś odpowiedniego wkładu np http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s ... ref=search

: pt mar 07, 2014
autor: czarny
§ 12. 1. Pojazd, z zastrzeżeniem ust. 2, wyposaża się w następujące światła zewnętrzne:


1) drogowe — pojazd samochodowy, którego konstrukcja umożliwia rozwijanie prędkości przekraczającej 40 km/h;


2) mijania — pojazd samochodowy;


3) kierunkowskazów — pojazd samochodowy i przyczepa; nie stosuje się do motocykla jednośladowego zarejestrowanego po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1986 r.;


4) hamowania „stop” — pojazd samochodowy i przyczepa;


5) oświetlające tylną tablicę rejestracyjną — pojazd samochodowy i przyczepa;


6) pozycyjne przednie — pojazd samochodowy oraz przyczepa o szerokości 1,6 m lub więcej;


7) pozycyjne tylne — pojazd samochodowy i przyczepa;


8) odblaskowe tylne inne niż trójkątne — pojazd samochodowy;


9) odblaskowe tylne trójkątne — przyczepa;


10) odblaskowe przednie — przyczepa;


11) odblaskowe — pojazd samochodowy o długości przekraczającej 6,0 m, ciągnik siodłowy i przyczepa;


12) awaryjne — pojazd samochodowy, z wyjątkiem motocykla, i przyczepa;


13) przeciwmgłowe tylne — pojazd samochodowy, z wyjątkiem motocykla, i przyczepa;


14) 50) cofania — pojazd samochodowy, z wyjątkiem motocykla, i przyczepa o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 750 kg; dotyczy przyczepy zarejestrowanej po raz pierwszy po dniu 1 sierpnia 2009 r.;


15) obrysowe przednie i tylne — pojazd samochodowy i przyczepa, których szerokość przekracza 2,1 m; nie stosuje się do podwozia samochodu ciężarowego z kabiną w zakresie świateł obrysowych tylnych;


16) pozycyjne — pojazd samochodowy i przyczepa, których długość przekracza 6 m (długość przyczepy powinna być liczona razem z dyszlem);


17) 51) oznakowanie odblaskowe konturowe:


a) tylne — pojazd o szerokości większej niż 2100 mm należący do następujących kategorii:

— N2 o maksymalnej masie całkowitej przekraczającej 7,5 t oraz N3; nie dotyczy podwozia samochodu ciężarowego z kabiną i ciągnika siodłowego,

— O3, i O4,


b) boczne — pojazd o długości większej niż 6000 mm należący do następujących kategorii:

— N2 o maksymalnej masie całkowitej przekraczającej 7,5 t oraz N3; nie dotyczy podwozia samochodu ciężarowego z kabiną i ciągnika siodłowego,

— O3, i O4,

— stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej po dniu 10 października 2009 r.

: pt mar 07, 2014
autor: czarny
a to ciekawostka, może po prostu motocykl nie musi mieć pozycyjnego?? przecież nie ma 1.6 m szerokosci

: pt mar 07, 2014
autor: Krzycho
Te 1,6 metra dotyczy przyczep, bo jak jest wąska, to i tak nie widać jej zza samochodu. Wszystkie pojazdy samochodowe (motocykle mieszczą się w tej grupie) muszą mieć pozycyjne przednie i tylne. :ok:

: sob mar 08, 2014
autor: czarny
zamontowałem dzisiaj oprawke http://allegro.pl/oprawka-postojowego-z ... 67892.html

wiercenie otworu bez problemu, wpiałem się w kabel od kierunkowskazu tzn w ten kabel odpowiedzialny za świecenie kierunku jako postojowego, bardzo łatwo to zrobić można wewnątrz lampy, za świecenie kierunku jako postakowego odpowiedzialne są kabeli czarnożółty oraz niebieski, zielony jest odpowiedzialny za świecenie kierunkowskazu, oczywiście na przegląd zaloze żarówkę ze spalonym włóknem 5W, i mysle ze nawet nie jękną na przegladzie,

: sob mar 08, 2014
autor: powalla
Zamiast kombinować z podmianą żarówek możesz w lampie przecież odciąć zasilanie od tych postojówek w kierunkach i masz z głowy ...nie wiem jak to w VN900 ale np. w Yamahach jest to zrealizowane na wsuwkach i wystarczy to rozłączyć na czas przeglądu :p

: ndz mar 09, 2014
autor: czarny
w vn 900 nie da się tego zrobić w ten sposób, wsuwka ma trzy złącza, jednocześnie od kierunkowskazu i postojowego, wiec jej rozlaczenie powoduje rozlaczenie również kierunków, zamiana żarówek trwa minute i jest git, a mam taki zestwik zarowek wiec nie musze ich szukac, :p a kabelków nie chce ciąć bo po przeglądzie lubie mieć dalej swiecące kierunki :)

: ndz mar 09, 2014
autor: marekfg
Zuch chłopak :D
To kiedy na przegląd śmigasz?

: ndz mar 09, 2014
autor: czarny
no ja mam wazny do kwietnia, ale kolega już ma nieważny i to jego pililo, pewnie jutro poleci na przegląd

: wt cze 17, 2014
autor: Ruda
Krzycho pisze:Przeróbka jest prosta:
2. Po wymontowaniu wkładu wiercisz w nim otwór o odpowiedniej średnicy (we wkładzie "amerykańskim" jest przetłoczenie w miejscu, w którym ma być ten otwór). Najlepiej zacząć od mniejszego wiertła i wiercić w kilku etapach, trudniej będzie zepsuć...
Masz na mysli oddzielenie szkla od odblysnika? Wiercisz od srodka czy od zewnarz odblysnika?
Moja lampa w vn800 nie ma przetlocznia na zarowke :)

: wt cze 17, 2014
autor: Krzycho
Ruda pisze:Masz na mysli oddzielenie szkla od odblysnika? Wiercisz od srodka czy od zewnarz odblysnika?
Moja lampa w vn800 nie ma przetlocznia na zarowke :)
Wątek, w którym pisałem dotyczył VN 900 a tam to przetłoczenie jest. Ja wierciłem od zewnątrz. Trzeba to robić ostrożnie, bo wiertło "lubi" uszkodzić odblask na wyjściu (kruchy jest). Opiłki niestety wpadają do środka i trzeba mieć sprężarkę żeby je stamtąd wydmuchać, bo usunięcie ich w inny sposób wydaje się niemożliwe.