VN900, problem ze skrzynią biegów.
: pn cze 30, 2014
Witam.
Mam na warsztacie takowy motocykl, rok 2006, przebieg 4000 mill jakby nie patrzeć maszyna jeszcze świeża, nie dobita, wszystko niemal malina ale niestety skrzynia biegów odmówiła współpracy mianowicie brak możliwości wrzucenia 2 i do góry, luz i 1 wchodzą bez problemu.
Po wstępnej diagnozie i wyeliminowaniu usterki zmieniacza biegów decyzja padła na rozpołowienie silnika i obejrzeniu przekładni, wodzików i cokolwiek miało by wpływ na prawidłową ich funkcjonalność.
Ręce mi opadły po zajrzeniu do środka gdyż wszystko wygląda super, niemalże idealnie co potwierdza przebieg motocykla.
Ok, przechodzę do meritum zagadnienia.
Właściciel zdobył kilka stron bardzo ubogiego manuala do tego silnika i dzięki temu dowiedziałem się że pod trybem 4-ego biegu na wałku zdawczym znajdują się trzy małe kulki które ciężko normalnie zobaczyć, po mojej dłuższej analizie wychodzi że to one są problemem zaistniałej sytuacji, kiedy je wyjmę, złożę skrzynię z powrotem wszystkiego zaczyna działać jak należy, biegusie wchodzą jak marzenie, w górę i w dół bez żadnych oporów, niestety po ponownym osadzeniu tych kulek na swoje miejsce sytuacja wraca do punktu wyjścia, brak możliwości wrzucenia wszystkich biegów oprócz 1 i luz.
Przyznam się że zgłupiałem, skoro japońce je tam włożyli to strach składać to bez tego, a z nimi problem z biegami pozostaje nie wspominając o czasie poświęconym na tą robotę i komplecie uszczelek który ze wstępnych ustaleń tani nie będzie.
Jeżeli ktoś miał styczność z wyżej wymienionym problemem proszę o wypowiedzi.
Pozdrawiam.
Mam na warsztacie takowy motocykl, rok 2006, przebieg 4000 mill jakby nie patrzeć maszyna jeszcze świeża, nie dobita, wszystko niemal malina ale niestety skrzynia biegów odmówiła współpracy mianowicie brak możliwości wrzucenia 2 i do góry, luz i 1 wchodzą bez problemu.
Po wstępnej diagnozie i wyeliminowaniu usterki zmieniacza biegów decyzja padła na rozpołowienie silnika i obejrzeniu przekładni, wodzików i cokolwiek miało by wpływ na prawidłową ich funkcjonalność.
Ręce mi opadły po zajrzeniu do środka gdyż wszystko wygląda super, niemalże idealnie co potwierdza przebieg motocykla.
Ok, przechodzę do meritum zagadnienia.
Właściciel zdobył kilka stron bardzo ubogiego manuala do tego silnika i dzięki temu dowiedziałem się że pod trybem 4-ego biegu na wałku zdawczym znajdują się trzy małe kulki które ciężko normalnie zobaczyć, po mojej dłuższej analizie wychodzi że to one są problemem zaistniałej sytuacji, kiedy je wyjmę, złożę skrzynię z powrotem wszystkiego zaczyna działać jak należy, biegusie wchodzą jak marzenie, w górę i w dół bez żadnych oporów, niestety po ponownym osadzeniu tych kulek na swoje miejsce sytuacja wraca do punktu wyjścia, brak możliwości wrzucenia wszystkich biegów oprócz 1 i luz.
Przyznam się że zgłupiałem, skoro japońce je tam włożyli to strach składać to bez tego, a z nimi problem z biegami pozostaje nie wspominając o czasie poświęconym na tą robotę i komplecie uszczelek który ze wstępnych ustaleń tani nie będzie.
Jeżeli ktoś miał styczność z wyżej wymienionym problemem proszę o wypowiedzi.
Pozdrawiam.