Strona 1 z 2

Wymiana zębatki zdawczej

: śr sty 21, 2015
autor: marekm
W necie jest sporo informacji na temat wymiany zębatek - przedniej (na 34 zęby) i/lub tylnej (na 62 zęby). Celem jest obniżenie obrotów silnika dla danej prędkości (ok. 10% w przypadku wymiany obu zębatek). Ma to w jakimś stopniu zrekompensować brak 6-go biegu.

Ceny zębatek to ok. 550 PLN za przednią i ok. 1150 PLN za tylną.

Do tego dochodzi transport i ewentualnie cło i VAT - innymi słowy drogo.

Pytanie zatem do posiadaczy VN900 - zmieniał ktoś którąkolwiek z zębatek ? Jeżeli tak, to z jakim skutkiem ? Warto się w to bawić (i ponosić koszty) czy dać sobie spokój ?

: śr sty 21, 2015
autor: Mayones
http://www.gearingcommander.com/
Ja nieco zmieniłem rozmiary ale w VN 800 jak dla mnie o niebo lepiej niż na standardzie :ok:

: śr sty 21, 2015
autor: Skrobel
No tak, ale w 800 obie zębatki to koszt <1000 PLN. I chyba nieco mniej roboty przy przełożeniu...

: czw sty 22, 2015
autor: marekm
Nikt z posiadaczy VN900 się nie wypowie ? :(

: czw sty 22, 2015
autor: Konrad
Trudno powiedzieć nie spotkałem nikogo z użytkowników VN900 kto by się zdecydował na wymianę ale moim zdaniem te ok. 2500zł można zdecydowanie lepiej zainwestować. ;) ;) ;)

: pt sty 23, 2015
autor: marekm
Konrad pisze:... ale moim zdaniem te ok. 2500zł można zdecydowanie lepiej zainwestować. ;) ;) ;)
Pełna zgoda :)

Nie mniej jednak, jeżeli jest na forum jakiś rozrzutny posiadacz VN900 wyposażonego w akcesoryjne koła zębate (pasowe), to chętnie poczytam jego opinię w temacie.

: pt sty 23, 2015
autor: czarny
ja mam Power Comander, wydechy Hard Krome i filtr K&N, przyspieszenie wzrosło znacząco, a predkosc maksymalna zwiekszyla się do 175, (duza szyba, sakwy gmole przednie tylne) wcześniej leciał 160, na wiosne wgram jeszcze mape nowa odpowiednia do wydechow i filtra, wiec może tym tropem lepiej pojsc, zależy co chesz osiagnac?

PS. idziesz grubo, zaraz osiągniesz cene Tunderbirda ;-)

: pt sty 23, 2015
autor: marekm
czarny pisze:... PS. idziesz grubo, zaraz osiągniesz cene Tunderbirda ;-)
Nigdzie nie idę, tylko teoretyzuję, jak to w zimie :)

: pt sty 23, 2015
autor: sebek01
czarny pisze:ja mam Power Comander, wydechy Hard Krome i filtr K&N, przyspieszenie wzrosło znacząco, a predkosc maksymalna zwiekszyla się do 175, (duza szyba, sakwy gmole przednie tylne) wcześniej leciał 160, na wiosne wgram jeszcze mape nowa odpowiednia do wydechow i filtra...
Czyli jednym słowem się opłaca, też chce na wiosnę założyć wydechy, ale Kaliskiego, do tego KN i właśnie PC. Możesz zdradzić ile Cię PC kosztował i jaki masz model, w ogóle jakbyś mógł mi zdradzić kilka szczegółów na co zwrócić uwagę przy kupnie i montażu

: pt sty 23, 2015
autor: marekm
sebek01 pisze:Czyli jednym słowem się opłaca...
Pompowanie kasy w małego Vulcana w celu poprawy osiągów wydaje mi się mocno dyskusyjne. Osobiście wolałbym te pieniądze dołożyć do większej maszyny. Co innego lans i wygoda :)

Re: Wymiana zębatki zdawczej

: sob sty 24, 2015
autor: KroM
marekm pisze:W necie jest sporo informacji na temat wymiany zębatek - przedniej (na 34 zęby) i/lub tylnej (na 62 zęby). Celem jest obniżenie obrotów silnika dla danej prędkości (ok. 10% w przypadku wymiany obu zębatek). Ma to w jakimś stopniu zrekompensować brak 6-go biegu.



Nawet w VN2000 jest 5 biegów, więc nie wiem po co się w to bawić. Może będzie fajniej przy wyższych prędkościach, ale przy niższych już gorzej.

Moim zdaniem jeżeli podczas jazdy masz wrażenie że brakuje ci szóstego biegu tzn, że jedziesz już za szybko :)

: ndz sty 25, 2015
autor: marekm
Tu nie chodzi o prędkość maksymalną ani o moc. Nie kupowałbym VN900 gdyby te parametry były dla mnie ważne :)

Zależy mi natomiast na wygodzie i przyjemności z jazdy. Im niższe obroty silnika dla danej prędkości, tym lepiej.

Zresztą, skoro na rynku dostępne są akcesoryjne koła zębate (pasowe) do VN900, to pewnie ktoś je kupuje.

: ndz sty 25, 2015
autor: Kecik1993
Moim zdaniem, i z moich odczuć 900 kręci się nisko, moja stara 125 kręciła się wyżej. Osiągi raczej mało co się poprawią jedyne co to spalanie o jakieś dziesiętne litra. Za 2 tys kolega zwiedził motorem Chorwację więc są lepsze wydatki niż to. Co ja kto woli wiadomo ale osobiście wolałbym zachować sobie tą kasę bo wymiana kół pasowych zębatych oraz samego paska przy motocyklu palącym 4,5 litra i osiągach jak w swojej klasie dobrych bez celowe choć ciekawe :)

: ndz sty 25, 2015
autor: marekm
Dla cruisera 4000 obr/min dla prędkości ok. 110 km/h to nie jest "kręcenie nisko".

Dla porównania silnik VN2000 przy tej prędkości (również na piątym biegu) kręci ok. 3000 obr/min, że nie wspomnę o 1700, którego silnik na szóstym biegu kręci mniej niż 2600 obr/min.

Wygląda na to, że nikt z forumowiczów kół zębatych w VN900 nie wymieniał, proponuję zatem zamknąć temat.

: ndz sty 25, 2015
autor: kacmar
Dlaczego zamykać, może jeszcze coś ciekawego się trafi w temacie.

: pn sty 26, 2015
autor: sebek01
Czarny opowiedz trochę więcej o swoich modyfikacjach, a szczególnie o PC bo to mnie najbardziej interesuje

: pn sty 26, 2015
autor: czarny
PC miałem już jak motocykl kupiłem, zalozony został w stanach, potem zakupiłem wydechy Hard Krome, i zalozylem filtr K&N,
przed wymiana wydechow i filtra z samym PC na hamowni pokazalo 51KM i 77 Nm, po wymianie wydechow i filtra nie byłem na hamowni, będę na wiosne i wtedy wgram odpowiednia do wydechow mape,
podkresle ze to co pokazala hamownia to pomiar na kole, a fabryczne dane okreslaja moc i moment na wale korbowym, wiec 51 i 77 to bardzo dobry wynik, jeszcze lepiej będzie po zmianie map, w tej chwili motocykl z duza szyba, wyciąga 175 km/h

: pn sty 26, 2015
autor: sebek01
Dzięki za info, a czy wiesz jakie masz model PC?

: wt sty 27, 2015
autor: marekfg
Sebek, umówimy się razem u mnie na wiosnę w jakiś weekend i se pomacasz tego Czarnego VNa do oporu - wydechy, filtr, PC... Wstrzymaj się jeszcze trochę z zakupami kominów bo te Czarnego są na prawdę warte oblukania i osłuchania - zdecydowanie lepiej to wszystko obejrzeć przed zakupem innego zestawu ;) Tym bardziej że będzie już po zabiegu na hamowni myślę ;)

: wt sty 27, 2015
autor: czarny
nooo dobrze prawi

ale ja pije tylko biala finlandie,


i nawet dam Ci się kopnąć po Szamotułach i odsluchac wydechy podczas jazdy

bo ja na Twoim już jeździłem hihi

Obrazek