vn 1500 niema iskry

Kondzior93
Posty: 4
Rejestracja: śr kwie 18, 2012
Miejscowość: tarnobrzeg
Motocykl: vn 1500
VROC: 0

vn 1500 niema iskry

Post autor: Kondzior93 » śr kwie 18, 2012

witam. jestem nowy na forum wiec jeżeli coś zrobie źle to z góry przepraszam.
Mam vulcana 1500 z 2000r, niema iskry, przeglądałem instalacje i wszystko wydaje sie być w porządku, na krótko sprawdzajac iskra sie pojawia. rozrusznik kreci bez problemu. niewiem gdzie sie znajduje czujnik zapłonowy???? i kondensator który mogł by miec na to wpływ. prosze o pomoc. jeżeli macie jakies pomysły co moze byc przyczyną braku iskry prosze o odp.
Moduł zapłonowy prawdopodnie sprawny
cewki tez
z impulsatorem wszystko wporządku
motocykl był troche zawilgotniały niewiem co moge jeszcze sprawdzic zeby sie dowiedziec co moz ebyc przyczyną braku iskry. Pozdrawiam

ludek
Posty: 360
Rejestracja: czw lut 03, 2011
Miejscowość: Słupsk
Motocykl: VN2000
VROC: 34580

Re: vn 1500 niema iskry

Post autor: ludek » czw kwie 19, 2012

Co to znaczy: "na krótko sprawdzajac iskra sie pojawia" ?

Kondzior93
Posty: 4
Rejestracja: śr kwie 18, 2012
Miejscowość: tarnobrzeg
Motocykl: vn 1500
VROC: 0

Post autor: Kondzior93 » czw kwie 19, 2012

tzn. Mając odlączoną wiązke od modulu zaplonowego i przewod wychodzący z cewki wysokiego napiecia porwadzący do modulu stykajac do masy iskra pojawia sie kolejno na jednym i drugim cylindrze po przekątnej i stykajac przewod z 2 cewki tak samo iskra pojawia po przekątnej odwrotnie. Co oznacza ze cewki są sprawne.

ludek
Posty: 360
Rejestracja: czw lut 03, 2011
Miejscowość: Słupsk
Motocykl: VN2000
VROC: 34580

Post autor: ludek » czw kwie 19, 2012

czyli w przewodzie jest wysokie napięcie a świeca nie daje iskry... rozumiem, że ten eksperyment powtórzyłeś ze świecą, tzn wykręcona świeca z założonym przewodem WN przytknięta do masy nie ma iskry... z tego jest tylko jeden wniosek... problemem jest świeca albo "fajka" od świecy.

Awatar użytkownika
jurekawasaki
Posty: 820
Rejestracja: śr cze 02, 2010
Miejscowość: wielkopolska
Motocykl: kawasaki vn 800
VROC: 0

Post autor: jurekawasaki » czw kwie 19, 2012

Witam więc już coś wiemy na pewno cewki i układ wysokiego napięcia jest ok dobrze to sprawdziłeś ponieważ pracą cewek steruje masa .Dalej moduł jest dość starannie zalany więc powinien być ok (wspomniana wilgoć ) .Sprawdź stan złączy całego układu .Kolejną etapem poszukiwań są zabezpieczenia to znaczy wyłącznik przy klamce sprzęgła ,kolejny przy stópce i ostatni w skrzyni którego zadaniem jest też sygnalizacja luzu.Szukaj cierpliwie .

Kondzior93
Posty: 4
Rejestracja: śr kwie 18, 2012
Miejscowość: tarnobrzeg
Motocykl: vn 1500
VROC: 0

Post autor: Kondzior93 » czw kwie 19, 2012

dokładnie układ wysokiego napiecia,cewki kable i fajki, swiece są nowe napewno są dobre. cierpliwie sprawdze czujniki i dam znać czy jest jakis postęp. Potrzebuje dokładny schemat instalacji. mam pare schematów ale nieczytelnych.. jeżeli ktoś moze udostępnić taki schemat będę wdzieczny.

Kondzior93
Posty: 4
Rejestracja: śr kwie 18, 2012
Miejscowość: tarnobrzeg
Motocykl: vn 1500
VROC: 0

Post autor: Kondzior93 » pn kwie 23, 2012

witam sprawdziłem czujniki przy klamce działa prawidłowo, przy stopce tez jak i luz jest sygnalizowany kontrolką wiec tez działa jak nalezy. sprawdzając mase na instalacji okazało sie ze przy wyłączonej stacyjce mierząc miernikiem rezystancje między klemą akumulatora (-) a silnikiem jest 0om i po włączeniu stacyjki tez jest 0 om. natomiast mierząc miedzy klemą aku (-) a ramą rezystancja wynosi po stacyjce ok. 70om. i zastanawia mnie czy to jest prawidłowe czy niepowinno być tez 0. prosze o pomoc

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 61 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 61 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 61 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą