Problem z pradem.
-
- Posty: 118
- Rejestracja: wt paź 18, 2011
- Miejscowość: Milton Keynes UK
- Motocykl: VN1500 oraz VICTORY HAMMER
- VROC: 0
Problem z pradem.
Witam wczoraj wyjazd do londynu, kompletnie nie udadany po zjezdzie z autostrady na rondzie moto zgaslo i kicha. Aku kompletnie rozladowany co moze byc przyczyna? CO SPRAWDZIC POZA ALTERNATOREM? Dodam ze silnik byl wyciagany wymiana dekompresatora (osobny temat). Wybaczcie koledzy bede zanudzal was pytaniami gdyz nie oddam juz mojego vulcanka zadnemu kowalowi.
DWA KOLA TO WIECEJ NIZ CZTERY!!!
no cóż, jeżeli w trakcie jazdy rozładowuje baterię to:
1. aku nie jest ładowany
2. aku jest ładowany ale nie przyjmuje prądu
3. jakiś odbiornik pobiera więcej prądu niż jest dostarczane
Ad. 1 zmierz napięcie ładowania, czyli podepnij miernik pod aku i zmierz napięcie - powinno być powyżej 12 V (dokładne dane poszukaj na forum, nie chcę wprowadzać w błąd), następnie odpal moto i sprawdź napięcie, następnie mierz napięcie dodając gazu - powinno rosnąć w miarę obrotów - i znów nie podam Ci konkretów ale na pewno dużo powyżej 13V
Ad.2 po sprawdzeniu p.1 i stwierdzeniu, że ładowanie jest OK sprawdź aku - jeżeli masz możliwość udaj się do elektryka bo raczej nikt w domu nie posiada sprzętu do sprawdzenia baterii pod obciążeniem, jeżeli nie masz takiej możliwości to: zmierz napięcie na aku, następnie odpal motocykl, zgaś i zmierz ponownie, odpal, zgaś i zmierz - napięcie może spaść nieznacznie - czyli o dziesiąte części V, jeżeli spadnie poniżej 12 V to cóś jest nie tak, jeżeli masz czas to naładuj aku, odczekaj z 5 godzin aż się ustabilizuje, zmierz napięcie, poczekaj kilka dni (aku rozpięty) i sprawdź znowu - wynik powinien się nie zmienić
Ad.3 jeżeli wyeliminujesz p. 1 i 2 spróbuj (i znów najlepiej u elektryka) czy nie masz poboru prądu
a) po zgaszeniu motocykla wepnij w układ amperomierz - nie powinien wskazywać poboru
b) zmierz pobór prądu włączając po kolei wszystkie odbiorniki - wyniki mogą cóś powiedzieć
1. aku nie jest ładowany
2. aku jest ładowany ale nie przyjmuje prądu
3. jakiś odbiornik pobiera więcej prądu niż jest dostarczane
Ad. 1 zmierz napięcie ładowania, czyli podepnij miernik pod aku i zmierz napięcie - powinno być powyżej 12 V (dokładne dane poszukaj na forum, nie chcę wprowadzać w błąd), następnie odpal moto i sprawdź napięcie, następnie mierz napięcie dodając gazu - powinno rosnąć w miarę obrotów - i znów nie podam Ci konkretów ale na pewno dużo powyżej 13V
Ad.2 po sprawdzeniu p.1 i stwierdzeniu, że ładowanie jest OK sprawdź aku - jeżeli masz możliwość udaj się do elektryka bo raczej nikt w domu nie posiada sprzętu do sprawdzenia baterii pod obciążeniem, jeżeli nie masz takiej możliwości to: zmierz napięcie na aku, następnie odpal motocykl, zgaś i zmierz ponownie, odpal, zgaś i zmierz - napięcie może spaść nieznacznie - czyli o dziesiąte części V, jeżeli spadnie poniżej 12 V to cóś jest nie tak, jeżeli masz czas to naładuj aku, odczekaj z 5 godzin aż się ustabilizuje, zmierz napięcie, poczekaj kilka dni (aku rozpięty) i sprawdź znowu - wynik powinien się nie zmienić
Ad.3 jeżeli wyeliminujesz p. 1 i 2 spróbuj (i znów najlepiej u elektryka) czy nie masz poboru prądu
a) po zgaszeniu motocykla wepnij w układ amperomierz - nie powinien wskazywać poboru
b) zmierz pobór prądu włączając po kolei wszystkie odbiorniki - wyniki mogą cóś powiedzieć
"Wsiądźcie na motocykle i jedźcie tak długo, aż zrozumiecie o co w tym wszystkim chodzi" - Gang Dzikich Wieprzy
Kto jest online
Jest 78 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 78 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 78 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 78 gości