Sprzęgło, skrzynia biegów

mobilefan
Posty: 4
Rejestracja: pn mar 28, 2011
Miejscowość: Piotrków Trybunalski
Motocykl: VN 1500 Drifter J1
VROC: 0

Sprzęgło, skrzynia biegów

Post autor: mobilefan » śr maja 08, 2013

Proszę o pomoc szanownych forumowiczów przy zdiagnozowaniu takiej oto przypadłości. W moim drifterze z 99r. z przebiegiem ok 36000 km przy zapinaniu jakiegokolwiek biegu słychać głośne uderzenia. Bardzo często zdarza się również, że bieg nie chce wejść, np. z 2 na 3, lub 3 na 4. Dźwignia stawia wyraźny opór i muszę ją mocno potraktować z buta. Dodatkowo wajcha ma duży luz na tej ośce, która wchodzi do skrzyni. Jako że w moim mieście nie ma mechaników znających się na rzeczy proszę o wszelkie sugestie.

Awatar użytkownika
Daromax
Posty: 1455
Rejestracja: pt kwie 22, 2011
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: VN 2000 Classic LT
VROC: 33649

Post autor: Daromax » czw maja 09, 2013

:) Nie ma za dużego luzu na lince sprzęgła ?? bo może sprzęgło ci się nie włącza całe ??
jak to nie pomoże to jak pisałeś wajcha zmiany biegów ma duży luz , to sprężyna dzwigni albo synchronizatory w skrzyni .

Konrad
Posty: 4986
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN1700 NOMAD
VROC: 34019

Post autor: Konrad » czw maja 09, 2013

Moim zdaniem trzeba zacząć od sprzęgła model 1500 więc o ile się nie mylę sterowanie hydrauliczne może spróbuj wymienić płyn u dobrze odpowietrz układ. Jeśli to nie pomoże trzeba niestety zająć się luzem dźwigni zmiany biegów.
Pozdrawiam Konrad

VROC #34019

Andrew
Posty: 6148
Rejestracja: śr kwie 07, 2010
Miejscowość: Będzin
Motocykl: VN 1500 Vinci,VN 2000 Deep Purple,VN 15 Ziuk
VROC: 31802

Post autor: Andrew » czw maja 09, 2013

Wyłącz silnik . Włącz jedynkę i na wciśniętym sprzęgle spróbuj przepchnąć motocykl metr do przodu. Jeżeli to zrobisz to sprzęgło jest ok .Zrób to żeby wykluczyć podstawowe problemy.

mobilefan
Posty: 4
Rejestracja: pn mar 28, 2011
Miejscowość: Piotrków Trybunalski
Motocykl: VN 1500 Drifter J1
VROC: 0

Post autor: mobilefan » czw maja 09, 2013

Tak, sprzęgło jest hydrauliczne. Wymieniłem już wysprzęglik i zalałem nowy płyn. Nie pomogło.

Mateusz_XL
Posty: 4
Rejestracja: pn maja 06, 2013
Miejscowość: KOSZALIN
Motocykl: kAWASAKI
VROC: 0

Post autor: Mateusz_XL » pt maja 10, 2013

Tak samo dzieje się na ciepłym i zimnym silniku?

Awatar użytkownika
Daromax
Posty: 1455
Rejestracja: pt kwie 22, 2011
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: VN 2000 Classic LT
VROC: 33649

Post autor: Daromax » ndz maja 12, 2013

:) Sorry rzeczywiście VN 1500 ma hydrauliczne zapomniało mi się :)

Gasman
Posty: 250
Rejestracja: czw maja 17, 2012
Miejscowość: Brodnica
Motocykl: HD FLHTCUI
VROC: 34836

Post autor: Gasman » ndz maja 12, 2013

Wymieniłeś wysprzęglik, sprawdż pompę ( tą przy klamce) może juz uszczelnienia przepuszczają i nie wysprzegla jak trzeba. Druga sprawa dobrze opdpowietrz układ mały pęcherzyk powietrza moze robić dużo bałaganu.
Rolling, rolling, rolling.........
Komar 3, WSK 175, VN800Classic, VN1600Classic, VN900Classic, HD FLHTCUI.....

Awatar użytkownika
Tiszo
Posty: 893
Rejestracja: śr kwie 21, 2010
Miejscowość: Stary Dybów
Motocykl: VN 2000
VROC: 32243

Post autor: Tiszo » pn maja 13, 2013

Powiem tak, sprawdź co koledzy ci podpowiadają bo mają racje, ale jeżeli to nie pomoże to silnik trzeba będzie pruć. Brak możliwości zmiany biegu może być skutkiem winy sprzęgła, cięgna wpychającego (źle wyregulowane w dł.) lub wytartego wodzika a jeszcze gorzej ułamanego i dlatego możesz mieć problemy z uderzeniem i brakiem możliwości zmiany.
Ja bym obstawiał tą ostatnią wersje gdyż te modele mają z tym problem (5 biegowe).

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 69 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 69 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 69 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą