Opinie na temat Vulcana VN 1500 Classic
Opinie na temat Vulcana VN 1500 Classic
Witam przymierzam się do kupna Vulcana 1500 Classic , w związku z tym chciałbym się dowiedzieć wiele przydatnych rzeczy o tym motocyklu .
Ile średnio pali ?
Która skrzynia lepsza 4 biegowa czy 5 biegowa ?
W jakiej kwocie się zmieszczę kupując Vn 1500 classic z początkowych lat produkcji <95
Nie pogardzę innymi informacjami o tym modelu a także jak przedstawia się sprawa awaryjności i eksploatacji motocykla .
Z góry dziękuje .
Jestem nowy na forum , więc proszę o wyrozumiałość
Ile średnio pali ?
Która skrzynia lepsza 4 biegowa czy 5 biegowa ?
W jakiej kwocie się zmieszczę kupując Vn 1500 classic z początkowych lat produkcji <95
Nie pogardzę innymi informacjami o tym modelu a także jak przedstawia się sprawa awaryjności i eksploatacji motocykla .
Z góry dziękuje .
Jestem nowy na forum , więc proszę o wyrozumiałość
- Piotr_Classic
- Posty: 2566
- Rejestracja: pn cze 21, 2010
- Miejscowość: Madryt
- Motocykl: HD Street Glide
- VROC: 32438
Witaj,
z mojego krótkiego doświadczenia:
- dosyć ciężki motor z dużym zapasem mocy i momentu (jak na swoją klasę)
- duża możliwość adaptacji do własnym potrzeb
- umiarkowane zużycie paliwa, u mnie min. 5,5 max 7,5 l/100km
- dosyć duża ilość części zamiennych na portalach internetowych oraz autoryowanych serwisach
- wadą (acz możliwą do przyswojenia) jest pojedynczy hamulec tarczowy z przodu. Być może podwójny zbyt bardzo skrywałby piękne szprychowane koła (subiektywna ocena- ------ posiadam 5-biegową skrzynię więc mogę Ci powiedzieć, że przy bardziej "zdecydowanym" stylu jazdy potrzeba wachlować biegami, głównie pomiędzy 4 i 5.
- dla niektórych może się okazać zbyt niewygodna fabryczna kanapa pasażera, jest zbyt wąska
- pierwsze lata produkcji VN-1500 posiadały zbyt małe zbiorniki (14L) jak na realia polskich dróg - czasami
- bodajże do 2001 roku produkcji, był drobny błąd fabryczny z "plastikowym" kołem zębatym napędzającym pompę olejową (!) - wymiana czasochłonna choć niezbyt kosztowna
- 2003 rok produkcji był rokiem przejściowym z gaźnika na wtrysk
- tanie części eksploatacyjne
- zalecane (przez użytkowników ) stosowanie oleju MOTUL Ester (kwestia pracy sprzęgła)
Jak coś sobie jeszcze przypomnę to napiszę.
z mojego krótkiego doświadczenia:
- dosyć ciężki motor z dużym zapasem mocy i momentu (jak na swoją klasę)
- duża możliwość adaptacji do własnym potrzeb
- umiarkowane zużycie paliwa, u mnie min. 5,5 max 7,5 l/100km
- dosyć duża ilość części zamiennych na portalach internetowych oraz autoryowanych serwisach
- wadą (acz możliwą do przyswojenia) jest pojedynczy hamulec tarczowy z przodu. Być może podwójny zbyt bardzo skrywałby piękne szprychowane koła (subiektywna ocena- ------ posiadam 5-biegową skrzynię więc mogę Ci powiedzieć, że przy bardziej "zdecydowanym" stylu jazdy potrzeba wachlować biegami, głównie pomiędzy 4 i 5.
- dla niektórych może się okazać zbyt niewygodna fabryczna kanapa pasażera, jest zbyt wąska
- pierwsze lata produkcji VN-1500 posiadały zbyt małe zbiorniki (14L) jak na realia polskich dróg - czasami
- bodajże do 2001 roku produkcji, był drobny błąd fabryczny z "plastikowym" kołem zębatym napędzającym pompę olejową (!) - wymiana czasochłonna choć niezbyt kosztowna
- 2003 rok produkcji był rokiem przejściowym z gaźnika na wtrysk
- tanie części eksploatacyjne
- zalecane (przez użytkowników ) stosowanie oleju MOTUL Ester (kwestia pracy sprzęgła)
Jak coś sobie jeszcze przypomnę to napiszę.
- Piotr_Classic
- Posty: 2566
- Rejestracja: pn cze 21, 2010
- Miejscowość: Madryt
- Motocykl: HD Street Glide
- VROC: 32438
Co do ceny to zerknij na allegro.pl oraz na otomoto.pl i zorientujesz się mniej więcej w cenach danego rocznika,
Co do skrzyni 4 czy 5 to nie napisałeś gdzie zamierzasz głównie używać motocykla...... dojazdy do pracy w mieście i w korakach czy też okazjonalnie w mieście a w większości w trasie z kumplami...... to jest dosyć ważkie do oceny modelu skrzyni oraz wielkości spalania.
Nie mniej jednak spalanie zależeć będzie od Twojego "nagdarstka"
Jeszcze jedna uwaga... mianowicie Twój wzrost. Ja, przy moich skromnych 170cm potrzebowałem przeróbki riser-ów (za co jestem wdzięczny mojemu bratu klubowemu, od którego nabyłem motor gdyż zrobił to za mnie) w przeciwnym przypadku być może będziesz "leżał" na zbiorniku jeżeli nie Jesteś wyższy ode mnie.
Nie sprecyzowałeś w Swoim profilu skąd pochodzisz, lecze jeżeli nie masz zbyt daleko do warszawskich Bielan to zapraszam na "przymiarkę" do VN-1500 Classic z wyższymi riser-ami.
Pozdrawiam
Piotr
Co do skrzyni 4 czy 5 to nie napisałeś gdzie zamierzasz głównie używać motocykla...... dojazdy do pracy w mieście i w korakach czy też okazjonalnie w mieście a w większości w trasie z kumplami...... to jest dosyć ważkie do oceny modelu skrzyni oraz wielkości spalania.
Nie mniej jednak spalanie zależeć będzie od Twojego "nagdarstka"
Jeszcze jedna uwaga... mianowicie Twój wzrost. Ja, przy moich skromnych 170cm potrzebowałem przeróbki riser-ów (za co jestem wdzięczny mojemu bratu klubowemu, od którego nabyłem motor gdyż zrobił to za mnie) w przeciwnym przypadku być może będziesz "leżał" na zbiorniku jeżeli nie Jesteś wyższy ode mnie.
Nie sprecyzowałeś w Swoim profilu skąd pochodzisz, lecze jeżeli nie masz zbyt daleko do warszawskich Bielan to zapraszam na "przymiarkę" do VN-1500 Classic z wyższymi riser-ami.
Pozdrawiam
Piotr
- Pawelek450
- Posty: 242
- Rejestracja: śr lip 27, 2011
- Miejscowość: Suwałki
- Motocykl: VN 15 SE
- VROC: 0
u mnie 92r. spala ok 5-5.5 do 7.5l
zależnie jak i gdzie jedziesz
mam go rok - na 4 biegu przy ok 45-50 możesz przyspieszać spokojnie bez redukcji,
samo miasto i korki będzie trochę ciężko manewrować,
trasa super - przyspieszenie też
z tego co czytałem to vn clasic 1500, 15SE(wersja europejska) wygrywał w rankingach z yamahą i HD w pismach amerykańskich
Hamulce wg mnie wystarczają
Na razie odpala bez żadnych trudności -jeździłem 2 stycznia i 19 lutego,
akumulator trzyma prąd
co do skrzyni to na wysokich obrotach z 1 na 2 bieg jest problem, bo czasami nie chce wejść, ale trzeba nauczyć się wrzucać biegi i jest ok
jak będziesz kupował to zaglądnij przy trzpieniu od zmiany biegów czy nie ma wycieku na simeringu,
lagi z przodu - trzeba sprawdzić czy nie buja za mocno
oraz z tyłu wał czy ma olej, (u kolegi jak kupił nie sprawdził i nie było, jak zalał to wszystko wyciekło, później wymieniał uszczelniacze i łożyska bo były zatarte)
omijaj handlarzy-chyba, że masz zaufanego, bo picują żeby ładnie świeciło, oby odpaliło i się sprzedało
sprawdź też czy wchodzi na obroty, czy ma moc, jeżeli przy 80 dajesz mocno gazu i się dusi, może być do regulacji, albo padnięty silnik(sprawdź czy nie ma świeżych uszczelek np. pod głowicą)
najlepiej kup od właściciela który jeździ - a nie moto wyciągnięte gdzieś z krzaków i odpicowane
rok temu gościu próbował sprzedać mi moto tatusia, zarejestrowane na kolegę, bez kolegi i tatusia ot tak:"nie wie pan o co chodzi" ,przegląd na papierze z POMu dopiero jak sprawdziłem _miał być przegląd-cyt."a jest, wczoraj jak pan dzwonił to zrobiłem"
brak pieczątek w dowodzie itd. z Garwolina czerwony - może będzie na alle gdzieś 94r.
Ja kupiłem od właściciela - ciężko znaleźć coś dobrego.
mam 186cm wzrostu i jest jak ulał - za kierownicą i w siodle
A ceny???? wrzuć alle , tablice i zobaczysz ceny, zależne są od wyposarzenia, roku i innych rzeczy, nawet sentymentu do moto.
zależnie jak i gdzie jedziesz
mam go rok - na 4 biegu przy ok 45-50 możesz przyspieszać spokojnie bez redukcji,
samo miasto i korki będzie trochę ciężko manewrować,
trasa super - przyspieszenie też
z tego co czytałem to vn clasic 1500, 15SE(wersja europejska) wygrywał w rankingach z yamahą i HD w pismach amerykańskich
Hamulce wg mnie wystarczają
Na razie odpala bez żadnych trudności -jeździłem 2 stycznia i 19 lutego,
akumulator trzyma prąd
co do skrzyni to na wysokich obrotach z 1 na 2 bieg jest problem, bo czasami nie chce wejść, ale trzeba nauczyć się wrzucać biegi i jest ok
jak będziesz kupował to zaglądnij przy trzpieniu od zmiany biegów czy nie ma wycieku na simeringu,
lagi z przodu - trzeba sprawdzić czy nie buja za mocno
oraz z tyłu wał czy ma olej, (u kolegi jak kupił nie sprawdził i nie było, jak zalał to wszystko wyciekło, później wymieniał uszczelniacze i łożyska bo były zatarte)
omijaj handlarzy-chyba, że masz zaufanego, bo picują żeby ładnie świeciło, oby odpaliło i się sprzedało
sprawdź też czy wchodzi na obroty, czy ma moc, jeżeli przy 80 dajesz mocno gazu i się dusi, może być do regulacji, albo padnięty silnik(sprawdź czy nie ma świeżych uszczelek np. pod głowicą)
najlepiej kup od właściciela który jeździ - a nie moto wyciągnięte gdzieś z krzaków i odpicowane
rok temu gościu próbował sprzedać mi moto tatusia, zarejestrowane na kolegę, bez kolegi i tatusia ot tak:"nie wie pan o co chodzi" ,przegląd na papierze z POMu dopiero jak sprawdziłem _miał być przegląd-cyt."a jest, wczoraj jak pan dzwonił to zrobiłem"
brak pieczątek w dowodzie itd. z Garwolina czerwony - może będzie na alle gdzieś 94r.
Ja kupiłem od właściciela - ciężko znaleźć coś dobrego.
mam 186cm wzrostu i jest jak ulał - za kierownicą i w siodle
A ceny???? wrzuć alle , tablice i zobaczysz ceny, zależne są od wyposarzenia, roku i innych rzeczy, nawet sentymentu do moto.
Kto jest online
Jest 9 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 9 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości