Opinie na temat Vulcana VN 1500 Classic

Heniek
Posty: 3
Rejestracja: wt mar 04, 2014
Miejscowość: Polska PL
Motocykl: Poszukiwania
VROC: 0

Opinie na temat Vulcana VN 1500 Classic

Post autor: Heniek » wt mar 04, 2014

Witam przymierzam się do kupna Vulcana 1500 Classic , w związku z tym chciałbym się dowiedzieć wiele przydatnych rzeczy o tym motocyklu .
Ile średnio pali ?
Która skrzynia lepsza 4 biegowa czy 5 biegowa ?
W jakiej kwocie się zmieszczę kupując Vn 1500 classic z początkowych lat produkcji <95
Nie pogardzę innymi informacjami o tym modelu a także jak przedstawia się sprawa awaryjności i eksploatacji motocykla .
Z góry dziękuje .
Jestem nowy na forum , więc proszę o wyrozumiałość :)

Awatar użytkownika
Piotr_Classic
Posty: 2566
Rejestracja: pn cze 21, 2010
Miejscowość: Madryt
Motocykl: HD Street Glide
VROC: 32438

Post autor: Piotr_Classic » wt mar 04, 2014

Witaj,
z mojego krótkiego doświadczenia:
- dosyć ciężki motor z dużym zapasem mocy i momentu (jak na swoją klasę)
- duża możliwość adaptacji do własnym potrzeb
- umiarkowane zużycie paliwa, u mnie min. 5,5 max 7,5 l/100km
- dosyć duża ilość części zamiennych na portalach internetowych oraz autoryowanych serwisach
- wadą (acz możliwą do przyswojenia) jest pojedynczy hamulec tarczowy z przodu. Być może podwójny zbyt bardzo skrywałby piękne szprychowane koła (subiektywna ocena- ------ posiadam 5-biegową skrzynię więc mogę Ci powiedzieć, że przy bardziej "zdecydowanym" stylu jazdy potrzeba wachlować biegami, głównie pomiędzy 4 i 5.
- dla niektórych może się okazać zbyt niewygodna fabryczna kanapa pasażera, jest zbyt wąska
- pierwsze lata produkcji VN-1500 posiadały zbyt małe zbiorniki (14L) jak na realia polskich dróg - czasami
- bodajże do 2001 roku produkcji, był drobny błąd fabryczny z "plastikowym" kołem zębatym napędzającym pompę olejową (!) - wymiana czasochłonna choć niezbyt kosztowna
- 2003 rok produkcji był rokiem przejściowym z gaźnika na wtrysk
- tanie części eksploatacyjne
- zalecane (przez użytkowników :)) stosowanie oleju MOTUL Ester (kwestia pracy sprzęgła)

Jak coś sobie jeszcze przypomnę to napiszę.

Heniek
Posty: 3
Rejestracja: wt mar 04, 2014
Miejscowość: Polska PL
Motocykl: Poszukiwania
VROC: 0

Post autor: Heniek » czw mar 06, 2014

Aha . Piotr_Classic dziękuje za informacje .
Może ktoś jeszcze się wypowie na ten temat ?

Awatar użytkownika
Piotr_Classic
Posty: 2566
Rejestracja: pn cze 21, 2010
Miejscowość: Madryt
Motocykl: HD Street Glide
VROC: 32438

Post autor: Piotr_Classic » czw mar 06, 2014

Co do ceny to zerknij na allegro.pl oraz na otomoto.pl i zorientujesz się mniej więcej w cenach danego rocznika,
Co do skrzyni 4 czy 5 to nie napisałeś gdzie zamierzasz głównie używać motocykla...... dojazdy do pracy w mieście i w korakach czy też okazjonalnie w mieście a w większości w trasie z kumplami...... to jest dosyć ważkie do oceny modelu skrzyni oraz wielkości spalania.
Nie mniej jednak spalanie zależeć będzie od Twojego "nagdarstka" :)

Jeszcze jedna uwaga... mianowicie Twój wzrost. Ja, przy moich skromnych 170cm potrzebowałem przeróbki riser-ów (za co jestem wdzięczny mojemu bratu klubowemu, od którego nabyłem motor gdyż zrobił to za mnie) w przeciwnym przypadku być może będziesz "leżał" na zbiorniku jeżeli nie Jesteś wyższy ode mnie.

Nie sprecyzowałeś w Swoim profilu skąd pochodzisz, lecze jeżeli nie masz zbyt daleko do warszawskich Bielan to zapraszam na "przymiarkę" do VN-1500 Classic z wyższymi riser-ami.

Pozdrawiam
Piotr

Heniek
Posty: 3
Rejestracja: wt mar 04, 2014
Miejscowość: Polska PL
Motocykl: Poszukiwania
VROC: 0

Post autor: Heniek » pt mar 07, 2014

Jestem z opolskiego także trochę daleko mam do Ciebie .
Mam ponad 175 cm wzrostu to raczej nie będę miał problemu z jazdą tak dużym motocyklem ?

A jeździłbym okazjonalnie po mieście , większość w jakieś dłuższe trasy .... jakieś zloty ... no i pewnie kręcił bym się wokół komina .

Awatar użytkownika
Pawelek450
Posty: 242
Rejestracja: śr lip 27, 2011
Miejscowość: Suwałki
Motocykl: VN 15 SE
VROC: 0

Post autor: Pawelek450 » sob mar 08, 2014

u mnie 92r. spala ok 5-5.5 do 7.5l
zależnie jak i gdzie jedziesz
mam go rok - na 4 biegu przy ok 45-50 możesz przyspieszać spokojnie bez redukcji,
samo miasto i korki będzie trochę ciężko manewrować,
trasa super - przyspieszenie też
z tego co czytałem to vn clasic 1500, 15SE(wersja europejska) wygrywał w rankingach z yamahą i HD w pismach amerykańskich
Hamulce wg mnie wystarczają

Na razie odpala bez żadnych trudności -jeździłem 2 stycznia i 19 lutego,
akumulator trzyma prąd
co do skrzyni to na wysokich obrotach z 1 na 2 bieg jest problem, bo czasami nie chce wejść, ale trzeba nauczyć się wrzucać biegi i jest ok
jak będziesz kupował to zaglądnij przy trzpieniu od zmiany biegów czy nie ma wycieku na simeringu,
lagi z przodu - trzeba sprawdzić czy nie buja za mocno
oraz z tyłu wał czy ma olej, (u kolegi jak kupił nie sprawdził i nie było, jak zalał to wszystko wyciekło, później wymieniał uszczelniacze i łożyska bo były zatarte)
omijaj handlarzy-chyba, że masz zaufanego, bo picują żeby ładnie świeciło, oby odpaliło i się sprzedało
sprawdź też czy wchodzi na obroty, czy ma moc, jeżeli przy 80 dajesz mocno gazu i się dusi, może być do regulacji, albo padnięty silnik(sprawdź czy nie ma świeżych uszczelek np. pod głowicą)
najlepiej kup od właściciela który jeździ - a nie moto wyciągnięte gdzieś z krzaków i odpicowane
rok temu gościu próbował sprzedać mi moto tatusia, zarejestrowane na kolegę, bez kolegi i tatusia ot tak:"nie wie pan o co chodzi" ,przegląd na papierze z POMu dopiero jak sprawdziłem _miał być przegląd-cyt."a jest, wczoraj jak pan dzwonił to zrobiłem"
brak pieczątek w dowodzie itd. z Garwolina czerwony - może będzie na alle gdzieś 94r.
Ja kupiłem od właściciela - ciężko znaleźć coś dobrego.
mam 186cm wzrostu i jest jak ulał - za kierownicą i w siodle
A ceny???? wrzuć alle , tablice i zobaczysz ceny, zależne są od wyposarzenia, roku i innych rzeczy, nawet sentymentu do moto.

Awatar użytkownika
Kristofer
Posty: 374
Rejestracja: sob lut 25, 2012
Miejscowość: Myszków
Motocykl: Honda Goldwing
VROC: 0

Post autor: Kristofer » sob mar 08, 2014

W 4-ro biegowej skrzyni pada II-gi bieg jak tylko czujesz że odbija nie wchodzi płynnie to sobie odpuść taką sztukę :ok: jak nie chcesz oglądać nagich części od środka :D

Awatar użytkownika
miles125
Posty: 76
Rejestracja: wt maja 01, 2012
Miejscowość: Płock
Motocykl: VN 1500 Nomad
VROC: 34896

Post autor: miles125 » śr mar 19, 2014

Witam, podpinając się pod wątek mam pytanko:
ostatnio oglądałem vn 1500 z 1997r. i strasznie głośna była praca zaworów, raczej nie cykanie, a stukanie, właściciel mówił że to od pustego wydechu, coś mi to mało prawdopodobne, a wy jak sądzicie, pusty wydech ma wpływ na głośność zaworów??

Irek71
Posty: 32
Rejestracja: sob lut 02, 2013
Miejscowość: Podkarpacie
Motocykl: Kawasaki VN1500 Classic
VROC: 0

Post autor: Irek71 » śr mar 19, 2014

mam classica z 2004 na wydechach przelotowych tylko sa strumienice. Jesli jest dziwny dzwiek z silnika dla ciebie to daj sobie spokoj . Albo mechanik.

Awatar użytkownika
Kristofer
Posty: 374
Rejestracja: sob lut 25, 2012
Miejscowość: Myszków
Motocykl: Honda Goldwing
VROC: 0

Post autor: Kristofer » śr mar 19, 2014

raczej od padniętych kasatorów

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 4 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 4 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą