Naprawa skrzyni - zgrzytający 2 bieg

Pustelnik
Posty: 301
Rejestracja: sob cze 30, 2012
Miejscowość: Zawiercie
Motocykl: vulcan 1500-A13 '99r, Aprilia RSV1000R
VROC: 35092

Naprawa skrzyni - zgrzytający 2 bieg

Post autor: Pustelnik » wt kwie 07, 2015

W związku z planowanym wakacyjnym wyjazdem w Alpy (gdzie zrobimy ponad 3000km) postanowiłem zrobić porządek we wnętrznościach Vulkana. Nie chciałbym by coś zdechło 1000 km od domu.
Zabrałem się w końcu za rozłupanie silnika bo wkurza mnie zgrzytający drugi bieg i dodatkowo świadomość plastikowej zębatki pompy oleju. Przy okazji wymienię uszczelniacze zaworów i parę innych rzeczy jakie wyjdą po drodze. Po rozłupaniu silnika okazało się, że praktycznie wszystko jest w idealnym stanie i tu pojawia się problem. Nie jestem pewny, które to są tryba pierwszego i drugiego biegu. Tylko na dwóch kołach widać delikatne zużycie i na jednym wodziku/wybieraku. W związku z powyższym wrzucam kilka zdjęć bebechów i proszę szanownych kolegów o pomoc w identyfikacji wspomnianych trybów.
zdjęcie1
Obrazek
zdjęcie 2
Obrazek
zdjęcie 3
http://pics.tinypic.pl/i/00652/8c6pr8qrux87.jpg
zdjęcie 4
Obrazek
zdjęcie 5
Obrazek
zdjęcie 6
Obrazek
zdjęcie 7
Obrazek
Rysunek (przy kołach opis z ilością zębów)
Obrazek

Dodatkowo widać też lekkie przytarcie na zaznaczonym fragmencie wodzika/wybieraka. Czy konieczna jest wymiana?
Obrazek
Komar3->Jawa350->ETZ250x2->Kawasaki GPZ550-> dwadzieścia lat przerwy-> Zipp chopper 50/72 (przez miesiąc)->Dniepr MT10-36 (z koszem)->Vulcan 1500+Aprilia RSV1000R

Sztandar
Posty: 921
Rejestracja: pn sie 20, 2012
Miejscowość: Szczyty
Motocykl: drag star 1100
VROC: 0

Post autor: Sztandar » śr kwie 08, 2015

Jak możesz to wrzuć zdjęcie wybieraka.
Bo liczy się droga, nie cel.

Awatar użytkownika
Kristofer
Posty: 374
Rejestracja: sob lut 25, 2012
Miejscowość: Myszków
Motocykl: Honda Goldwing
VROC: 0

Post autor: Kristofer » śr kwie 08, 2015

wodzik masz do wymiany I i II bieg masz na zdjęciu nr6 widać że kanty są zbite zaokrąglone nie tak ,na kłach jak te wewnątrz tryba po prawej
jak bęziesz zamawiał nowe to tylko w komplecie I i II + tuleja I biegu (9202B) nowe poprawione zębatki mają tylko trzy kły
przy składaniu do kupy pamiętaj o tych małych kulkach (600 ) w fiszce które uniemożliwiają zapięcia II biegu na postoju jak coś to pytaj daleko nie masz przerabiłem temat tzry lata temu :D

Pustelnik
Posty: 301
Rejestracja: sob cze 30, 2012
Miejscowość: Zawiercie
Motocykl: vulcan 1500-A13 '99r, Aprilia RSV1000R
VROC: 35092

Post autor: Pustelnik » śr kwie 08, 2015

WIELKIE dzięki Kristofer! O taką informację mi chodziło. Te tryba, które wskazałeś najbardziej mi podchodziły pod wymianę. W katalogach części opisane są trochę niejasno. Na aktualnej karcie części (poniżej) pierwsze trybo to 13260D opisane jako " GEAR,OUTPUT 2ND,33T" co sugeruje na drugi bieg. Kolejne trybo to 13260E opisane jako GEAR,OUTPUT 3RD,29T co sugeruje... 3 bieg??? Stąd moje pytania bo nie chciałem kupić złych trybek (trochę kosztują).
Jeśli możesz to wytłumacz mi jaśniej po co kupować tuleję pierwszego biegu (92028). Nie jest tania (171,67 zł).
Czy warto wymienić przy okazji łańcuszek pompy wody? Nie wiem jak go sprawdzić a ktoś tu pisał, że wymieniał przy okazji wymiany trybów.
Zauważyłem też, że na ilustracji poniżej są chyba błędy w rysunkach kół. Trzy kły powinny być na kole 13260E a nie na 13260D
Obrazek

Sztandar o tą część pytałeś?

Obrazek

Dla potomnych daję link do stronki gdzie po zalogowaniu możemy sprawdzić ceny każdej części w sieci serwisów Kawasaki.
http://moto-moto.net.pl/czesci-oryginalne/
Komar3->Jawa350->ETZ250x2->Kawasaki GPZ550-> dwadzieścia lat przerwy-> Zipp chopper 50/72 (przez miesiąc)->Dniepr MT10-36 (z koszem)->Vulcan 1500+Aprilia RSV1000R

Sztandar
Posty: 921
Rejestracja: pn sie 20, 2012
Miejscowość: Szczyty
Motocykl: drag star 1100
VROC: 0

Post autor: Sztandar » śr kwie 08, 2015

Wygląda na to ze wybierak jest ok. Wymień wodzik, kola i gitara. Pamiętaj o kulkach tych o których pisał Kristofer.
Ostatnio zmieniony czw kwie 09, 2015 przez Sztandar, łącznie zmieniany 1 raz.
Bo liczy się droga, nie cel.

Awatar użytkownika
Kristofer
Posty: 374
Rejestracja: sob lut 25, 2012
Miejscowość: Myszków
Motocykl: Honda Goldwing
VROC: 0

Post autor: Kristofer » czw kwie 09, 2015

na tej tulejce robi się luz (jak włożysz na ośkę to cała zębatka lata na boki ) ale możesz to sprawdzić składając prowizorycznie do kupy
z pośpiechu wprowadziłem cię w błąd to są tryby II i III bieg poprostu skleroza ale to one śa do wymiany najlepiej upewnij sie jeszcze po nr silnika fiszka
ja zamawiałem tu napisz do nich albo zadzwoń policz ilość zębów

Pustelnik
Posty: 301
Rejestracja: sob cze 30, 2012
Miejscowość: Zawiercie
Motocykl: vulcan 1500-A13 '99r, Aprilia RSV1000R
VROC: 35092

Post autor: Pustelnik » czw kwie 09, 2015

Z tego wynika, że informacja krążąca na forum od lat o przyczynie i sposobie naprawy zgrzytającego drugiego biegu to częściowo mit :). Okazuje się wg powyższych informacji, że odpowiadają za to stanowiące parę tryba 2-ki i 3-ki, a nie jak dotychczas większość sądziła 1-ki i 2-ki.
Rozbieżność informacji trochę mnie martwi bo nie będzie mi do śmiechu jak okaże się po wpakowaniu dwóch klocków w silnik, że drugi bieg nadal będzie rzęzić :D
Zęby policzyłem wszystkim trybom i zgadzają się z rysunkami i opisem. Jak sprawdzam części na stronce, której link podałem to wpisuję vin i nr silnika. Dopiero wtedy jest dostęp do rysunków. I tak rzeczywisty wygląd kół zębatych nie do końca zgadza się z rysunkami.
Jutro sprawdzę tą tulejkę czy ma luz.
Komar3->Jawa350->ETZ250x2->Kawasaki GPZ550-> dwadzieścia lat przerwy-> Zipp chopper 50/72 (przez miesiąc)->Dniepr MT10-36 (z koszem)->Vulcan 1500+Aprilia RSV1000R

Awatar użytkownika
Kristofer
Posty: 374
Rejestracja: sob lut 25, 2012
Miejscowość: Myszków
Motocykl: Honda Goldwing
VROC: 0

Post autor: Kristofer » pt kwie 10, 2015

jak chcesz porównać stare tryba ma w garażu na pamiątke

Pustelnik
Posty: 301
Rejestracja: sob cze 30, 2012
Miejscowość: Zawiercie
Motocykl: vulcan 1500-A13 '99r, Aprilia RSV1000R
VROC: 35092

Post autor: Pustelnik » pt kwie 10, 2015

Nie dzięki :) Zamawiam te dwa tryba co wykazują zużycie. Sprawdziłem tulejkę nakładając ją na ośkę, a następnie na nią trybo i jest ok. Luz jest prawie niewyczuwalny. Sama tulejka wygląda idealnie bez przytarć.
Komar3->Jawa350->ETZ250x2->Kawasaki GPZ550-> dwadzieścia lat przerwy-> Zipp chopper 50/72 (przez miesiąc)->Dniepr MT10-36 (z koszem)->Vulcan 1500+Aprilia RSV1000R

Awatar użytkownika
Kristofer
Posty: 374
Rejestracja: sob lut 25, 2012
Miejscowość: Myszków
Motocykl: Honda Goldwing
VROC: 0

Post autor: Kristofer » sob kwie 11, 2015

u mnie miala duży luz ale to może dla tego że II już wyskakiwała
powodzenia :ok:

leninos
Posty: 15
Rejestracja: sob lut 01, 2014
Miejscowość: Dębica
Motocykl: kawasaki vn 1500
VROC: 0

Post autor: leninos » sob kwie 11, 2015

witam ja juz naprawiałem 3 takie motory i potwierdzam to wszystko co Kristofer napisł.

Awatar użytkownika
Kristofer
Posty: 374
Rejestracja: sob lut 25, 2012
Miejscowość: Myszków
Motocykl: Honda Goldwing
VROC: 0

Post autor: Kristofer » sob kwie 11, 2015

a łyżwy łańcuchów w jakim masz stanie bo na nich z czasem też robi sie bardzo duży luz zakłada się nowy łańcuch a napinacz potrafi być już w połowie naciągu
jak ja szukałem to najtańszy łańcuch był odziwo oryginał kawy w aso po 70 zeta i od razu zakuty

Pustelnik
Posty: 301
Rejestracja: sob cze 30, 2012
Miejscowość: Zawiercie
Motocykl: vulcan 1500-A13 '99r, Aprilia RSV1000R
VROC: 35092

Post autor: Pustelnik » ndz kwie 12, 2015

Łyżwy mam jak nowe, łańcuchy kupiłem oryginalne Kawasaki po 79 zł. W ogóle to silnik w środku wygląda jak nowy. Cylindry mają jeszcze widoczną siatkę honowniczą, żadnych rantów od pierścieni, tłoki jak nowe. W tym tygodniu wyciągnę zawory i zobaczę jak wyglądają gniazda.
Mam pytanie odnośnie uszczelniaczy zaworowych. Co sądzicie o firmie Athena. Uszczelniacze tej firmy kosztują około 14 zł a oryginały 36zł.
Komar3->Jawa350->ETZ250x2->Kawasaki GPZ550-> dwadzieścia lat przerwy-> Zipp chopper 50/72 (przez miesiąc)->Dniepr MT10-36 (z koszem)->Vulcan 1500+Aprilia RSV1000R

Pustelnik
Posty: 301
Rejestracja: sob cze 30, 2012
Miejscowość: Zawiercie
Motocykl: vulcan 1500-A13 '99r, Aprilia RSV1000R
VROC: 35092

Post autor: Pustelnik » pt kwie 17, 2015

Przyszły zamówione części. Prawie wszystkie części są ok oprócz najważniejszych trybów. Tryba przyszły nowe z... 5-cioma kłami!!!. Czyli dokładnie takie jakie mam. Teraz pytanie - czy ktoś widział na własne oczy tryba z trzema kłami do VN1500/VN-15 ?? Czy to kolejny mit krążący po forum.
Komar3->Jawa350->ETZ250x2->Kawasaki GPZ550-> dwadzieścia lat przerwy-> Zipp chopper 50/72 (przez miesiąc)->Dniepr MT10-36 (z koszem)->Vulcan 1500+Aprilia RSV1000R

Awatar użytkownika
Kristofer
Posty: 374
Rejestracja: sob lut 25, 2012
Miejscowość: Myszków
Motocykl: Honda Goldwing
VROC: 0

Post autor: Kristofer » pt kwie 17, 2015

osobiście z trzema kłami montowałem w swoim jak przyszły to na początku byłem w szoku że przysłali nie to co tzreba ale po paru telefonach poinformowali mnie że to jest wersja poprawiona po montażu wszystko działało tak jak trzeba co przwda czekałem na nie ponad tzry tygodnie bo na centrali w holandi nie było i przyjechały z samej japoni

Pustelnik
Posty: 301
Rejestracja: sob cze 30, 2012
Miejscowość: Zawiercie
Motocykl: vulcan 1500-A13 '99r, Aprilia RSV1000R
VROC: 35092

Post autor: Pustelnik » pt kwie 17, 2015

Najgorsze jest to, że nie mam pomysłu jak zamówić tryba z trzema kłami. Goście z serwisu nie wiedzą co przyjdzie. Interesuje ich tylko numer części i to wszystko. Nie jestem też pewny czy te które przysłali mógłbym zwrócić zwłaszcza, że przyszły z Holandii. Pełna załamka, dwa tryba po 420 zł/szt i na dodatek nie takie jak by się chciało. Dobrze, że trybo pompy oleju przyszło metalowe.
Kristofer nie zachowały Ci się czasami gdzieś numery zębatek po których je zamawiałeś.
Komar3->Jawa350->ETZ250x2->Kawasaki GPZ550-> dwadzieścia lat przerwy-> Zipp chopper 50/72 (przez miesiąc)->Dniepr MT10-36 (z koszem)->Vulcan 1500+Aprilia RSV1000R

Awatar użytkownika
Kristofer
Posty: 374
Rejestracja: sob lut 25, 2012
Miejscowość: Myszków
Motocykl: Honda Goldwing
VROC: 0

Post autor: Kristofer » pt kwie 17, 2015

na pewno były na fakturach ale te poszły razem z moto przy sprzedaży jutro sprawdzę może coś znajdę
te tryba jak założysz to też będą działać i spokojnie te 30-40tys km.na nich zrobisz wcale nie jest powiedziane że te z trzema kłami w tym modelu wytrzymają dłużej

Pustelnik
Posty: 301
Rejestracja: sob cze 30, 2012
Miejscowość: Zawiercie
Motocykl: vulcan 1500-A13 '99r, Aprilia RSV1000R
VROC: 35092

Post autor: Pustelnik » pt kwie 17, 2015

te tryba jak założysz to też będą działać i spokojnie te 30-40tys km.na nich zrobisz
Też zaczynam się tak pocieszać. Mój Vulkan musi mieć coś koło tego przebiegu sądząc po zużyciu poszczególnych części w silniku (a w zasadzie braku zużycia).
Komar3->Jawa350->ETZ250x2->Kawasaki GPZ550-> dwadzieścia lat przerwy-> Zipp chopper 50/72 (przez miesiąc)->Dniepr MT10-36 (z koszem)->Vulcan 1500+Aprilia RSV1000R

Pustelnik
Posty: 301
Rejestracja: sob cze 30, 2012
Miejscowość: Zawiercie
Motocykl: vulcan 1500-A13 '99r, Aprilia RSV1000R
VROC: 35092

Post autor: Pustelnik » pn cze 15, 2015

Motocykl poskładany do kupy. Silnik chodzi praktycznie idealnie, tzn nic nie stuka po odpaleniu, w trakcie ostrego przyspieszania zmiana biegów z 1 na 2-kę jest płynna i nic nie zgrzyta. Podczas naprawy zostały wymienione tryba drugiego i trzeciego biegu (przynajmniej tak są opisane w manualu), został wymieniony wodzik/wybierak, łańcuszki rozrządu (oryginalne kawasaki), uszczelniacze zaworów, doszlifowałem też wszystkie zawory. Sklepałem także dekompresatory. Chciałem wymienić na nich sprężynki ale stare okazały się o wiele lepsze od nowych oryginalnych. Uszczelki docinałem sam z odpowiedniej grubości materiału na uszczelki. Uszczelki głowicy kupiłem oryginalne.
Wszystko byłoby pięknie gdyby nie pojawiający się czasami dziwny dość głośny dźwięk pochodzący z prawej strony silnika. Dźwięk przypomina zacieranie się elektrycznego silniczka na ośce. Takie dzzzzzzz. Dwa razy pojawiło się to na postoju, a raz w czasie jazdy. Zanim zdążyłem się zatrzymać dźwięk zaniknął. Przypadłość ta nie jest związana z w/w remontem ponieważ zdarzyło mi się to raz jeszcze przed rozbiórką silnika. Wtedy myślałem, że może mało miałem oleju i pompa mi się zaczęła zapowietrzać. Ale to nie może być ta przyczyna bo obecnie silnik mam zalany do maksymalnego stanu a dziwny dźwięk się pojawia. Wrzuciłem stetoskop do kufra i będę na dziada polował. Trochę to może dziwnie wyglądać jak się zatrzymam na ulicy i ze stetoskopem na uszach zacznę osłuchiwać vulcana :D . Może szanowni koledzy mają jakiś pomysł co to może się zacierać?
Komar3->Jawa350->ETZ250x2->Kawasaki GPZ550-> dwadzieścia lat przerwy-> Zipp chopper 50/72 (przez miesiąc)->Dniepr MT10-36 (z koszem)->Vulcan 1500+Aprilia RSV1000R

Awatar użytkownika
Kristofer
Posty: 374
Rejestracja: sob lut 25, 2012
Miejscowość: Myszków
Motocykl: Honda Goldwing
VROC: 0

Post autor: Kristofer » śr cze 17, 2015

A łoźysko i uszczelniacz
pompy wody wymieniłeś?

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 4 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 4 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą