Post
autor: maloszybki » sob lip 04, 2015
Podepnę się pod temat. Mój motór baaardzo długo stał, więc ma prawo grymasić. Gaźnik czyściłem przed zimą. Ostatnio poskładałem maszynę do kupy i zrobiłem jakieś 30km. W pewnym momencie dodałem ostrzej gazu i pozwoliłem mu na jedynce pojechać po wyższych obrotach. Po zejściu sprzęt zaczął zchodzić za nisko z obrotów i w końcu zgasł. Wyglądało to na podwieszony zawór wydechowy na tylnym cylindrze. Przy przyłożeniu dłoni mocno ją zaciągał do tłumika (mam jakieś badziewne przeloty). Przepchałem moto na parking i wróciłem po jakiejś godzinie, bo nie chciał zapalić po 5 minutach. Załapał z trudem, ale załapał. Z przedniego cylindra leciał czarny dym no i trochę zabardzo zchodził z obrotów. Dojechałem prawie do garażu, a sprzęt mi ze 2-3 razy kichnął w gaźnik. W końcu po zatrzymaniu zgasł i nie odpalił. Zapchałem go do garażu. Czuć było paliwo. Spróbowałem zapalić, ale nic to nie dało. Wszystkie świece okopcone, a po zdjęciu prawej puszki wypłynęło paliwo. OK, może zaworek się podwiesił, albo jest za duży stan, a wcześniej mu jakoś nie przeszkadzało... Gazior na stół. W międzyczasie spuszczanie oleju i chłodziwa. Na szczęście ciecze się nie wymieszały, więc o silnik mogę być spokojny. Pozostał tylko problem z gaźnikiem...
Próbowałem ustawiać stan paliwa wg. instrukcji: 0-2mm poniżej góry komory pływakowej. Albo wychodziło mi za dużo, albo za mało, albo zaworek w ogóle nie zamykał. Nie raz ustawiałem poziomy w innych motórach, ale nigdy nie miałem takich problemów. Sprawdziłem zaworek i wygląda raczej dobrrze. Gniazdo wypolerowałem chusteczką na wkrętarce i pastą polerską. Ustawiłem jakiś niski stan i poskładałem. Gazior jeszcze raz do demontarzu, bo moto reaguje na gaz i obroty ma, powiedzmy, że stabilne, ale ciągle strzela w gaźnik. Do tego stopnia, że gaśnie od tego.
Zostawiłem sprzęt tak jak jest i mam ochotę wymienić zaworek razem z gniazdem. Problem tylko w tym, że katalogi OEM podają cały zestaw z pływakiem, ale bez gniazda. Na alledrogo są jakieś zaworki, ale one pasują też do 125-tek. Wydaje mi się, że coś to nie gra. wystarczy mi numer części w larssonie lub u olka. No i jeszcze to gniazdo zaworka... jest to w ogóle dostępne? jak je wyciągać i zakładać do korpusu?