wentylator

mateuszCh
Posty: 102
Rejestracja: śr lip 23, 2014
Miejscowość: Tarnów okolice
Motocykl: vn 1500
VROC: 37293

wentylator

Post autor: mateuszCh » pn sie 24, 2015

Od pewnego czasu notorycznie wlacza mi sie wentylator chwilke jak stane ten juz chlodzi, moze byc spowodowane tym ze zalozylem osłone chlodnicy ktora kupilem na allegro??

Pustelnik
Posty: 301
Rejestracja: sob cze 30, 2012
Miejscowość: Zawiercie
Motocykl: vulcan 1500-A13 '99r, Aprilia RSV1000R
VROC: 35092

Post autor: Pustelnik » pn sie 24, 2015

Tak właśnie się dzieje gdy założymy dodatkową osłonę. Zazwyczaj przekrój otworów w dodatkowej osłonie jest o wiele mniejszy niż w osłonie oryginalnej. Mam dokładnie tak samo. W niczym to nie przeszkadza, poza częstym załączaniem się wentylatora. W czasie szybszej jazdy chłodzenie jest na tyle skuteczne, że wentylator się nie załącza. Przy powolnej jeździe wentylator będzie się załączał.
Komar3->Jawa350->ETZ250x2->Kawasaki GPZ550-> dwadzieścia lat przerwy-> Zipp chopper 50/72 (przez miesiąc)->Dniepr MT10-36 (z koszem)->Vulcan 1500+Aprilia RSV1000R

dodeks
Posty: 172
Rejestracja: śr sty 19, 2011
Miejscowość: Płaza
Motocykl: vn 1500 nomad
VROC: 0

Post autor: dodeks » pn sie 24, 2015

Siemka! Nie będę zakładał nowego tematu więc się podepnę. :diabelek: jadąc sobie A1 w określonym kierunku nagle zapaliła mi się kontrolka od wtrysku czyli FI. Pomyślałem sobie kurcze parę razy zdarzyło mi się dojechać zbiornik do totalnej rezerwy ( tzn. już zaczął się krztusić) wiec diagnoza pompa paliwa nie wyrabia tym bardziej że jak zwalniałem to kontrolka gasła aczkolwiek zaczeły docierać do moich uszu niepokojące dzwięki tłukących się zaworów ?!? Hmm zatrzymałem się silnik jakieś 200 stopni. Diagnoza bez zbędnego rozpisywania się wywaliło płyn chłodniczy poniewóż czujnik wentylatora się nie załączył ( nadmienię że jechałem 140 z przyczepką to mógł mieć chęć) . Dobra żeby nie męczyć kija po jaką cholerę żółtki zamontowali kontrolkę od tempertury płynu na liczniku skoro się nie załącza??? Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
Krzycho
Posty: 781
Rejestracja: sob mar 02, 2013
Miejscowość: Białystok
Motocykl: V-strom 650, wcześniej Vulcany...
VROC: 35666

Post autor: Krzycho » wt sie 25, 2015

W VN 1600 jest na prędkościomierzu jedna wspólna kontrolka sygnalizacyjna do FI/ciśnienia oleju/temperatury płynu.
Jeśli w 1500 (wersja FI) jest tak samo, to przecież Ci się właśnie ta kontrolka zapalała...
Generalnie zasada jest taka (a przynajmniej moim zdaniem powinna być), że jak się cokolwiek zaświeca ostrzegawczo, to należy się zatrzymać i sprawdzić. Medytacje i rozmyślania w trakcie jazdy zazwyczaj w takich sytuacjach nie pomagają :D

dodeks
Posty: 172
Rejestracja: śr sty 19, 2011
Miejscowość: Płaza
Motocykl: vn 1500 nomad
VROC: 0

Post autor: dodeks » śr sie 26, 2015

No niestety Krzycho w 1500 kontrolki są osobno..?! Dlatego miałem myślenice?

mateuszCh
Posty: 102
Rejestracja: śr lip 23, 2014
Miejscowość: Tarnów okolice
Motocykl: vn 1500
VROC: 37293

Post autor: mateuszCh » śr sie 26, 2015

dzieki za rozwianie wątpliwosci :pada: to trza jezdzic dalej, moze w zimie zmodernizujemy ta oslone

sendi70
Posty: 11
Rejestracja: wt sty 13, 2015
Miejscowość: Chodzież
Motocykl: VN 1500 CLASSIC
VROC: 0

Post autor: sendi70 » pn sie 31, 2015

Witam.
Podłącze się do tematu.
Mój Vulcan 1500 (98r) odpala bez problemu, i tak samo jeździ. Jednak po rozgrzaniu jak załączy się wentylator to praktycznie wyłącza się chwilę po zatrzymaniu silnika. Nawet podczas ciągłej jazdy z różnymi prędkościami wentylator po załączeniu cały czas pracuje. Podczas wolnej jazdy w mieście (światła, jazda na niższych biegach, postoje) pomimo panujących upałów silnik się nie przegrzał ani razu. Co może być przyczyną?
pozdrawiam
Sendi

dodeks
Posty: 172
Rejestracja: śr sty 19, 2011
Miejscowość: Płaza
Motocykl: vn 1500 nomad
VROC: 0

Post autor: dodeks » wt wrz 01, 2015

Siemka! Raczej na pewno załącza się powyżej 100 stopni (przynajmniej u mnie) ale dlaczego się nie wyłącza..?? Wychodzi na to że się faktycznie zepsuł bo powinien wyłączać po określonym czasie.

Koziol
Posty: 78
Rejestracja: ndz cze 20, 2010
Miejscowość: Elbląg
Motocykl: Nomad 1600
VROC: 32302

Post autor: Koziol » wt wrz 01, 2015

Jeśli wentylator chodzi cały czas od osiągnięcia temperatury, to jak dla mnie coś nie tak z czujnikiem temperatury płynu. U mnie (vn1600) też często się włącza wentylator (dość mocno zabudowana akcesoryjna osłona chłodnicy), ale zaraz się wyłącza. Wentylator zaczyna chodzić na postoju od temperatury oleju ok. 75 stopni, ale wiadomo, że temperatura oleju a cieczy chłodzącej to dwie różne sprawy. Pewnie ciecz ma trochę więcej.

dodeks
Posty: 172
Rejestracja: śr sty 19, 2011
Miejscowość: Płaza
Motocykl: vn 1500 nomad
VROC: 0

Post autor: dodeks » wt wrz 01, 2015

Jeżeli chodzi o temperaturę to na pewno powyżej 100 stopni bo sprawdzałem w gotującej się wodzie czujnik i się nie zwarł.... ;) a po zamontowaniu i rozgrzaniu silnika to tak jak kolega Koziol pisze załącza się i wyłącza .

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 6 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 6 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą