Vn 1500 1997 kicha, prycha- wyprowadza z równowagi

Maly0wariat
Posty: 11
Rejestracja: pn sie 31, 2020
Motocykl: Vn1500

Vn 1500 1997 kicha, prycha- wyprowadza z równowagi

Post autor: Maly0wariat » pn sie 31, 2020

Dzień dobry Forumowicze

Mam problem ze swoim motocyklem
Kawasaki vn 1500 z 1997 roku
Motocykl od dnia zakupu miał jakiegoś rodzaju fochy podczas pracy na wolnych obrotach.
Myślałem, ze sprawa dziecinnie prosta,
Wiec zamówiłem:
4 nowe świece,
Przewody wysokiego napięcia,
Fajki
Filtr powietrza,

Wyczyściłem gaźnik, dysza wykręcona wg service manual. Oryginalnie i wstępnie powinno być wykręcone 2,5 obrotu.
Wymieniłem air cut off membranę w gaźniku.

A co się dzieje?
Motocykl prycha, kaszle, przerywa, strzela w gaźnik i nie pracuje na wolnych obrotach. Po wyciągnięciu ssania motocykl pracuje znacznie lepiej, a nawet prawidłowo:)

Po przefarbowaniu wszystkich siwych włosów, które pojawiły się przez usterkę tego motocykla zacząłem dalej szukać przyczyny.

Gdy do airboxa włożę garść waty motocykl chodzi prawidłowo, odpala na dotyk, trzyma wolne obroty i świetnie reaguje na ruch manetka.

Moje pytanie brzmi, o co chodzi?

Dzisiaj po wykręceniu świec okazuje się, ze są czarne jak papa na dachu. Co może świadczyć o zbyt bogatej mieszance, ale co ma do tego przydlawienie airboxa? Wtedy powinno być jeszcze gorzej a nie lepiej.
Jeśli znajdzie się ktoś kto nakieruje mnie w rozwiązaniu problemu, to całuje stopę :D

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
artix
Posty: 1166
Rejestracja: wt cze 05, 2018
Miejscowość: Inowrocław
Motocykl: VN2k,VN1700 Vaquero,HD Electra
VROC: 38561

Re: Vn 1500 1997 kicha, prycha- wyprowadza z równowagi

Post autor: artix » pn sie 31, 2020

Ot ciekawa sprawa, jakby dostawał lewe powietrze. Sprawdź wszystkie kanały dolotowe i rurki podciśnienia, filterek paliwa też wypadałoby wymienić. Ciężko stwierdzić na 100%, trzeba wyeliminować kolejno możliwe przyczyny pojawienia się siwych włosów u właściciela :D

Maly0wariat
Posty: 11
Rejestracja: pn sie 31, 2020
Motocykl: Vn1500

Re: Vn 1500 1997 kicha, prycha- wyprowadza z równowagi

Post autor: Maly0wariat » pn sie 31, 2020

Dla pewności wymieniłem filter paliwa, ale zapomniałem o tym napisać.
Postaram się w tygodniu nieco chłodniej podejść do tenatu, wyciągnąć całe ustrojstwo od gaźnika do airboxa i obejrzeć pod „mikroskopem”.
Bardzo możliwe, ze przede mną ktoś włożył tam grube paluchy i utrudnił mi nieco przyjemność z naprawy :)
Dzięki za odpowiedz, jak tylko znajdę przyczynę to poinformuje.
Może uchronię kogoś od niepotrzebnych nerwów w garazu:)

esox40
Posty: 13
Rejestracja: wt lip 14, 2020
Motocykl: nomad 1500

Re: Vn 1500 1997 kicha, prycha- wyprowadza z równowagi

Post autor: esox40 » pt paź 09, 2020

i co w temacie???znalazłeś?

Awatar użytkownika
Wielebny Bolo
Posty: 1189
Rejestracja: ndz sty 14, 2018
Miejscowość: Brzeg Dolny
Motocykl: VN 2000 Parowóz
VROC: 0

Re: Vn 1500 1997 kicha, prycha- wyprowadza z równowagi

Post autor: Wielebny Bolo » pn paź 12, 2020

Przydławienie powietrza poprawia sprawę tz. dysze za małe, lub przytkane kanały paliwowe.
Na jakich wydechach masz to Żelastwo. Oryginały czy jakieś akcesoryjne. Jeżeli oryginały były grzebane to też trzeba zwiększyć dysze.
Motor ma cię wszędzie zawieźć a nie zawieść wszędzie.

Maly0wariat
Posty: 11
Rejestracja: pn sie 31, 2020
Motocykl: Vn1500

Re: Vn 1500 1997 kicha, prycha- wyprowadza z równowagi

Post autor: Maly0wariat » śr paź 21, 2020

Ajjj, ten motocykl to jakieś moje przekleństwo.

Rozebralem gaznik na nowo
Wrzuciłem do myjki ultradzwiekowej
Zamówiłem dla pewności i wymieniłem uszkodzona membranę wraz z przepustnica
(Cena rozwala głowę:)
Ustawiłem od nowa poziom paliwa, mieszankę ustawiłem za pomocą colortune, i motocykl zaczął jeździć tak jak powinien.
Przez dwa tygodnie, aż zaczął przerywać na pierwszym biegu:)
Wstępna analiza i werdykt, zębatka skrzyni biegów.
Rozebralem silnik, przy okazji dowiedziałem się ze napinacz rozrządu na ostatnim zębie, dwa nowe łańcuchu, uszczelki, i dwie zębatki ze skrzyni biegow.
Cena? Nie pytajcie :)
Czekam aż dotrą do mnie części, bo idą zza oceanu. Zamówione na cmsnl.com

Wydechy są ori w żaden sposob nie modyfikowane.
Dysza była włożona chyba 45. Nie pamietam już z głowy.

Awatar użytkownika
Wielebny Bolo
Posty: 1189
Rejestracja: ndz sty 14, 2018
Miejscowość: Brzeg Dolny
Motocykl: VN 2000 Parowóz
VROC: 0

Re: Vn 1500 1997 kicha, prycha- wyprowadza z równowagi

Post autor: Wielebny Bolo » czw paź 22, 2020

Niestety motory tak jak samochody dzielą na te na których jeździmy i na te przy których grzebiemy.
Może poprawi ci nastrój ta wiadomość.
Kupiłem któryś z rzędu samochód. Volvo 840. Silnik benzyna. Kupiłem go na Śląsku, jak to się mówi z podwórka czyli nie od handlarzy tylko od kobity która nim jeździła. Jeszcze go zabrałem od niej z jej gabinetu kosmetycznego.
Wracałem do domy ( okolice Wrocławia) . Przed Wrocławiem ROZLECIAŁ się tłok, 1 z pięciu :D , w drobny mak.
Później była wieczna grzebanina przy tym złomie.
Motor ma cię wszędzie zawieźć a nie zawieść wszędzie.

Maly0wariat
Posty: 11
Rejestracja: pn sie 31, 2020
Motocykl: Vn1500

Re: Vn 1500 1997 kicha, prycha- wyprowadza z równowagi

Post autor: Maly0wariat » pn lis 09, 2020

Update Vulcana:

Wszystko złożone, żaden bieg nie wyskakuje, motocykl pracuje jak maszyna do szycia Juki.
Ale:
Znowu zaczął kichać na wolnych obrotach. Gaźnik leżał jakiś czas w samotności wiec jeszcze raz go otworze, wyczyszczę i mam nadzieje, ze to poprawi prace silnika na wolnych obrotach.

Ogólnie silnik całkiem fajnie skonstruowany, wszędzie znaki wiec naprawdę trudno jest się pomylić przy składaniu. Wiec, jesli ktoś lubi podłubać i ma podstawy mechaniki, nie bać się.

Ale, z drugiej strony: to jest pierwszy motocykl, który tak bardzo zniesmaczył mi prace przy motocyklach. Ciagle coś, i ciagle mało :))

Pozdrawiam

Whiteroman
Posty: 101
Rejestracja: pt lip 05, 2019
Miejscowość: Poznań
Motocykl: VN2000

Re: Vn 1500 1997 kicha, prycha- wyprowadza z równowagi

Post autor: Whiteroman » pn lis 09, 2020

Jeżeli to jest kichanie na wolnych obrotach przy zagrzanym moto to wzbogać mieszankę śrubą do regulacji składu mieszanki wolnych obrotów wkręcając ją np. o jeden obrót i sprawdzaj co się dzieje.

Szczota
Posty: 97
Rejestracja: sob sty 09, 2016
Miejscowość: Grodzisk Mazowiecki
Motocykl: VN2000
VROC: 0

Re: Vn 1500 1997 kicha, prycha- wyprowadza z równowagi

Post autor: Szczota » sob lis 21, 2020

ja miałem vn1500 przez ładnych pare lat sprzedałem go cztrry lata temu i oprucz oleju i filtrów nic nie robiłem przepraszm wymieniłem raz tarczki sprzęgła i śmiga jak marzenie wiem bo sprzedałem kumplowi ale muj brat klubowy tez miał 1500 i niestety wieczny problem podobne obiawy jak u Ciebie

Maly0wariat
Posty: 11
Rejestracja: pn sie 31, 2020
Motocykl: Vn1500

Re: Vn 1500 1997 kicha, prycha- wyprowadza z równowagi

Post autor: Maly0wariat » śr lis 25, 2020

https://youtu.be/Jof30RXHbck

Nadal taki jest efekt :/
Zachowuje się tak jakby tracił iskrę na ułamek sekundy

Maly0wariat
Posty: 11
Rejestracja: pn sie 31, 2020
Motocykl: Vn1500

Re: Vn 1500 1997 kicha, prycha- wyprowadza z równowagi

Post autor: Maly0wariat » śr lis 25, 2020

Update:

Podłączam tylny cylinder bez przedniego, pracuje aksamitnie. Odłączam fajki, podłączam przedni cylinder, taki sam efekt.
Podłączam przedni oraz tylni, kicha prycha kaszle. Zamieniłem już cewki, efekt taki sam.
Panowie, zepchnąć go w kat garazu i mieć nadzieje, ze sam się naprawi??;)
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Wielebny Bolo
Posty: 1189
Rejestracja: ndz sty 14, 2018
Miejscowość: Brzeg Dolny
Motocykl: VN 2000 Parowóz
VROC: 0

Re: Vn 1500 1997 kicha, prycha- wyprowadza z równowagi

Post autor: Wielebny Bolo » czw lis 26, 2020

Synchronizacja gaźników.
Jak będziesz synchronizował wakuometrem zegarowym to pomiętej że trzeba przepiąć wakuometry i jeszcze raz synchronizować. Nie trzeba tego robić jak użyjesz wakuometru różnicowego ( U-rurka). Ten od razu daje wynik bez błędu.
Motor ma cię wszędzie zawieźć a nie zawieść wszędzie.

Maly0wariat
Posty: 11
Rejestracja: pn sie 31, 2020
Motocykl: Vn1500

Re: Vn 1500 1997 kicha, prycha- wyprowadza z równowagi

Post autor: Maly0wariat » czw lis 26, 2020

Wielebny, w vn1500 nie ma możliwości synchronizacji gaźników, bo gaznik jest tylko jeden. Bez podziału na lewy i prawy cylinder.

Ja bardziej obstawiam uszkodzony stator, który nie wydala z prądem i po podłączeniu obu cewek wysokiego napięcia brakuje mu mocy żeby udźwignąć.

Jeśli jestem w błędzie, proszę poprawcie mnie

Whiteroman
Posty: 101
Rejestracja: pt lip 05, 2019
Miejscowość: Poznań
Motocykl: VN2000

Re: Vn 1500 1997 kicha, prycha- wyprowadza z równowagi

Post autor: Whiteroman » czw lis 26, 2020

Czy jeśli próbujesz go na jednym cylindrze to odłączasz fajkę z drugiego i to wszystko? Zasada jest taka, że cewka wysokiego napięcia musi być zawsze podłączona do świecy aby dochodziło do kontrolowanego przeskoku iskry, jeśli nie ma świecy to wysokie napięcie przeskakuje po najkrótszej drodze na masę i wtedy może dojść do uszkodzenia izolacji cewki albo modułu zapłonowego.
Działanie prądnicy łatwo sprawdzić zwykłym miernikiem napięcia - jeśli na wolnych obrotach masz te 13,5-14,5 V na zaciskach akumulatora to raczej z prądnicą jest wszystko dobrze.

Maly0wariat
Posty: 11
Rejestracja: pn sie 31, 2020
Motocykl: Vn1500

Re: Vn 1500 1997 kicha, prycha- wyprowadza z równowagi

Post autor: Maly0wariat » czw lis 26, 2020

Dokładnie, odłączam fajki tylnego cylindra ale świece zostawiam wkręcone. Podczas takiego zabiegu motocykl pracuje równo na jeden cylinder. Jednak gdy podłączę drugi cylinder to zaczyna strzelać i nierówno pracować.
Poprzez świece colortune, czyli przezroczysta świece widzę bardzo nierówne spalanie mieszanki.
Jeśli tylko jeden cylinder jest podłączony to kolor spalania jest dokładnie taki jak powinien.

Whiteroman
Posty: 101
Rejestracja: pt lip 05, 2019
Miejscowość: Poznań
Motocykl: VN2000

Re: Vn 1500 1997 kicha, prycha- wyprowadza z równowagi

Post autor: Whiteroman » czw lis 26, 2020

Próbuję Ci powiedzieć, że taka operacja (ściągnięcie fajki z świecy przy pracującym silniku) jest ryzykowna dla cewek i modułu zapłonowego. Nawet jak nie chce Ci się wykręcać świec to powinieneś (przy wyłączonym zapłonie) w fajkę włożyć jakąś zastępczą świecę i zmasować ją np. z głowicą jakimś drutem aby wysokie napięcie z cewki mogło się wyładować między elektrodami świecy gdy uruchomisz silnik a nie między cewką a jakimś elementem ramy. No, ale stało się i już. Żeby wyeliminować tą przyczynę tj. ewentualne uszkodzenie cewek lub modułu powinieneś na chwilę podłączyć pożyczone od kogoś, sprawne te oba zespoły.

Awatar użytkownika
Wielebny Bolo
Posty: 1189
Rejestracja: ndz sty 14, 2018
Miejscowość: Brzeg Dolny
Motocykl: VN 2000 Parowóz
VROC: 0

Re: Vn 1500 1997 kicha, prycha- wyprowadza z równowagi

Post autor: Wielebny Bolo » pt lis 27, 2020

Maly0wariat pisze:
czw lis 26, 2020
Wielebny, w vn1500 nie ma możliwości synchronizacji gaźników, bo gaznik jest tylko jeden. Bez podziału na lewy i prawy cylinder.

Ja bardziej obstawiam uszkodzony stator, który nie wydala z prądem i po podłączeniu obu cewek wysokiego napięcia brakuje mu mocy żeby udźwignąć.

Jeśli jestem w błędzie, proszę poprawcie mnie
A tu co jest?
https://www.kawasakipartshouse.com/oemp ... carburetor

widzę bez okularów że SĄ DWIA siłowniki PODCIŚNIENIOWE. to je powinno się sunchronizować.
Chyba że to takie ustrojstwo że się nie reguluje.
Czekam na wyjaśnienia kto to robił.
Motor ma cię wszędzie zawieźć a nie zawieść wszędzie.

Awatar użytkownika
Wielebny Bolo
Posty: 1189
Rejestracja: ndz sty 14, 2018
Miejscowość: Brzeg Dolny
Motocykl: VN 2000 Parowóz
VROC: 0

Re: Vn 1500 1997 kicha, prycha- wyprowadza z równowagi

Post autor: Wielebny Bolo » pt lis 27, 2020

Whiteroman pisze:
czw lis 26, 2020
Próbuję Ci powiedzieć, że taka operacja (ściągnięcie fajki z świecy przy pracującym silniku) jest ryzykowna dla cewek i modułu zapłonowego. Nawet jak nie chce Ci się wykręcać świec to powinieneś (przy wyłączonym zapłonie) w fajkę włożyć jakąś zastępczą świecę i zmasować ją np. z głowicą jakimś drutem aby wysokie napięcie z cewki mogło się wyładować między elektrodami świecy gdy uruchomisz silnik a nie między cewką a jakimś elementem ramy. No, ale stało się i już. Żeby wyeliminować tą przyczynę tj. ewentualne uszkodzenie cewek lub modułu powinieneś na chwilę podłączyć pożyczone od kogoś, sprawne te oba zespoły.
Właśnie tak kolo załatwił moduł w silniku zaburtowym Suzuki.
Motor ma cię wszędzie zawieźć a nie zawieść wszędzie.

Maly0wariat
Posty: 11
Rejestracja: pn sie 31, 2020
Motocykl: Vn1500

Re: Vn 1500 1997 kicha, prycha- wyprowadza z równowagi

Post autor: Maly0wariat » pt lis 27, 2020

https://images.cmsnl.com/img/partslists ... 1_5331.gif


Moj gaznik różni się od tego, który podałeś w linku

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 17 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 17 gości

Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą