Witam!
Muszę wymienić opony w moim VN1500 z 2005roku. Oryginalnie wg katalogu powinny być opony z dętką jednak obecnie mam założone opony bezdętkowe. Jakie macie doświadczenie w tym temacie? Jakie powinny być założone?
Opona przód i tył - z dętką czy bez?
- Skrobel
- Posty: 2587
- Rejestracja: czw maja 30, 2013
- Miejscowość: Piaseczno
- Motocykl: Nomad 1700, VN900 LT, był VN800-B3, VN1500-L4
- VROC: 35582
Re: Opona przód i tył - z dętką czy bez?
Opon fabrycznie dętkowych jest bardzo mało (o ile w ogóle można je dostać).
Z drugiej strony oponę bezdętkową zawsze można założyć na stalowe koło i dętkę. W tą stronę zadziała - w drugą nie.
Dlatego jak miałem 800 to używałem opon bezdętkowych na dętkach. To samo w 900.
Z drugiej strony oponę bezdętkową zawsze można założyć na stalowe koło i dętkę. W tą stronę zadziała - w drugą nie.
Dlatego jak miałem 800 to używałem opon bezdętkowych na dętkach. To samo w 900.
LwG
Łukasz czyli Skrobel
Łukasz czyli Skrobel
Re: Opona przód i tył - z dętką czy bez?
Rozważam taką oponę: https://allegro.pl/oferta/bridgestone-g ... 0185248999
Tylko za bardzo nie ma opinii na jej temat
Tylko za bardzo nie ma opinii na jej temat
- Wielebny Bolo
- Posty: 1189
- Rejestracja: ndz sty 14, 2018
- Miejscowość: Brzeg Dolny
- Motocykl: VN 2000 Parowóz
- VROC: 0
Re: Opona przód i tył - z dętką czy bez?
Bez dętkowa czy z dętką to zależy tylko od konstrukcji koła. Jeżeli masz koła ze szprychami mocowanymi pośrodku obręczy więc opona TYLKO z dętką. Jeżeli ktoś chce założyć bezdętkową ( po co?) to będzie miał kłopoty z uszczelnieniem mocowania szprych. Standardowy fartuch nie wystarczy.
Nie dotyczy to kół np. z BMW gdzie mocowanie szprych jest na zewnętrznych dwóch wieńcach.
Nie dotyczy to kół np. z BMW gdzie mocowanie szprych jest na zewnętrznych dwóch wieńcach.
Motor ma cię wszędzie zawieźć a nie zawieść wszędzie.
- Wielebny Bolo
- Posty: 1189
- Rejestracja: ndz sty 14, 2018
- Miejscowość: Brzeg Dolny
- Motocykl: VN 2000 Parowóz
- VROC: 0
Re: Opona przód i tył - z dętką czy bez?
Ps.
Tak jak pisał Skrobel, na obręcz dętkowa zawsze możesz założyć oponę bezdętkową + dętka. Co prawda jest niebezpieczeństwo przetarcia dętki, bo konstrukcja opony bezdętkowej jest inna, ma bardzo wyraźnie wyczuwalne wewnątrz "żebra" z oplotu w odróżnieniu od opony dętkowej która jest w środku gładka.
Odpowiednio dobrze natarta talkiem dętka ma szansę taką kombinację przeżyć.
Tak jak pisał Skrobel, na obręcz dętkowa zawsze możesz założyć oponę bezdętkową + dętka. Co prawda jest niebezpieczeństwo przetarcia dętki, bo konstrukcja opony bezdętkowej jest inna, ma bardzo wyraźnie wyczuwalne wewnątrz "żebra" z oplotu w odróżnieniu od opony dętkowej która jest w środku gładka.
Odpowiednio dobrze natarta talkiem dętka ma szansę taką kombinację przeżyć.
Motor ma cię wszędzie zawieźć a nie zawieść wszędzie.
Kto jest online
Jest 3 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 3 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości